Und versteht mich nicht falsch, ich kann mit Action/Sciene Fiction wirklich was anfangen...-> Kannst du wohl eher nicht, denn dann hättest du erkannt das der Film handwerklich und "action-technisch" absolut überzeugt, die Handlung steht bei dieser Tatsache außen vor.
Oh doch, dass kann ich. Denn ich könnte dir etliche Beispiele von
guten Action/Sciene Fiction Filmen nennen die mir wirklich sehr gefallen haben.
Klar, es gibt einige Szenen die schon " cool " bzw. " schick " aussehen aber das beeindruckt heute niemanden mehr. Und natürlich gibt es heute so viele Filme das es nicht immer leicht fällt Sachen zu bringen die man sonst noch nie gesehen hab. Aber darum gehts eben, es kommt einen vor das man alles irgendwie schon kennt und das macht den ganzen Film noch langweiliger. Und die Action ist zT einfach nur lächerlich, bei einigen Szenen musste ich mich echt zusammenreißen.
Dazu einfach nur folgendes:
You gotta see the alien battleships in this movie. They seem to have been assembled by the proverbial tornado blowing through a junkyard. They're aggressively ugly and cluttered, the product of a planet where design has not been discovered and even the Coke bottles must look like pincushions. Although these ships presumably arrived inside the meteors, one in particular exhibits uncanny versatility, by rising up from the Earth before the very eyes of the startled Marines. How, you may ask, did it tunnel for 10 or 12 blocks under Santa Monica to the battle lines at Lincoln Boulevard?
There is a lazy editing style in action movies these days that assumes nothing need make any sense visually. In a good movie, we understand where the heroes are, and where their opponents are, and why, and when they fire on each other, we understand the geometry. In a mess like this, the frame is filled with flashes and explosions and shots so brief that nothing makes sense. From time to time, there'll be a closeup of Aaron Eckhart screaming something, for example, and on either side of that shot, there will be unrelated shots of incomprehensible action.
When I think of the elegant construction of something like "Gunfight at the OK Corral," I want to rend the hair from my head and weep bitter tears of despair. Generations of filmmakers devoted their lives to perfecting techniques that a director like Jonathan Liebesman is either ignorant of, or indifferent to. Yet he is given millions of dollars to produce this assault on the attention span of a generation.
Alles andere hat Elementarteilchen gesagt. Aber wenn er dir gefallen hat freut mich das
Schönen Feiertag noch.