[Sammelthread] Cities: Skylines

mit dem landschaftstool kann man mit einem pinsel viele bäume auf einmal löschen

habe die Map damit etwas entschlackt.

als theme: seaside irgendwas.
 
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Funktioniert das mit den Mods die man jetzt direkt Laden kann eigentlich?

Hab gestern mal wieder rein geschaut. Fängt man neu an läuft es jetzt ganz ordentlich wobei immer noch komisches Zeug passiert.
Meine Alte Stadt mit ca. 400K Einwohner drückt die Simulation aber gnadenlos in die Knie. :fresse:
Überall Leichen in den Häusern und die Leichenwagen kommen nicht an. Ist zwar so gut wie kein Verkehr aber es bewegt sich kaum was.
 
ich hab noch nicht gezockt. hatte die tage noch keine zeit. werde aber die tage mal reinschauen.

ich hab ja generell noch nicht viel gespielt aber bereits da schon gemerkt, dass irgendwo der wurm drin ist.
 
Man muss jetzt schon auf's Geld gucken am Anfang. Manche Kosten sind völlig Banane. Hatte da z.b 400K Kosten für Arrestzellen die nicht verfügbar waren. Also so ca. 10-20 die da gefehlt haben.
Dann hat man wieder diesen Mega Ansturm auf die Stadt wo sich schnell Stau bildet.
Hat man es mal am Laufen kommt zwar Kohle rein aber um sich mal was Leisten zu können muss man schon ne weile Laufen lassen.

Kohlekraftwerk war gleich viel zu Teuer wegen Kohle Import, Gas dann auch weil der Export null die Kosten deckt.
Die wollen aber auch gleich alles haben sobald Freigeschaltet. da sitzt man dann da ohne Geld und muss warten. :LOL:

Am besten erstmal so schnell wie möglich Leute in die Stadt holen um aus dem Minus zu kommen. Speichern bevor man neue Ecken baut ist auch keine schlechte Idee.
 
es gibt ja jetzt neuer kleienre service gebäude. die haben mir gefehlt am anfang. viel weiter war ich eh noch nicht da mit das zoning auf den zeiger ging. ich bin schönbauer und brauch maximale flexibilität vom start weg :d
 
Ich hab mir gestern Cities 2 gegönnt, bin noch nicht so recht überzeugt
Optisch sieht es wirklich lieblos aus, man muss wirklich nah ran. Eventuell habe ich aber auch gemoddete Cities 1 Erinnerungen im Kopf, da hinkt der Vergleich vielleicht etwas.
Strom finde ich auch ein schwieriges Thema, bin jetzt von Kohle auf Gas umgestiegen, mal sehen wie schnell ich Pleite bin :fresse2:
 
ich finds optisch schon besser. das problem sind die maps und die lichtstimmung. ^^
 
ich bin schönbauer und brauch maximale flexibilität vom start weg :d

Dann mach besser gleich Endlos Geld an. :d

Man muss sonst ja auch erst alles freischalten usw. Ich Rotz das meist erstmal hin bis ich dann so meine Vorstellung hab und bau dann alles um. Kann man auch etwas mit dem verkehr Skalieren.
 
Bin jetzt bei gut 250k Einwohner. Geld war ziemlich schnell kein Problem mehr.
Am Anfang drehe ich die Servicekosten meist auf 50%, da man sie nicht auf 100% benötigt in einer Kleinstadt.
Dann habe ich auf 80% erhöht als es nicht mehr reichte und dann auf 100%.

Bin den Ökoweg gegangen, erst Windräder die dann gemaxxt und danach auf die Solarpanele. Davon habe ich jetzt meine ich 4 Stück.
Brauchen zwar Platz, aber man hat kein Theater mit Verschmutzung.

Schaue, dass ich die Rohstoffnachfrage selbst bedient bekomme, die kleinen Dienstgebäude und die kleinen Bahnhöfe sind ein Segen.
Jetzt hoffe ich, dass ich den Verkehr an ein paar Stellen noch reduziert bekomme, mal sehen was U-Bahnen da ggf. noch entschärfen.

Arbeitet eigentlich jemand mit S-Bahnen? An die habe ich mich noch nicht getraut.

Frames liegen jetzt nur noch bei ~50 Prozent
 
Arbeitet eigentlich jemand mit S-Bahnen? An die habe ich mich noch nicht getraut.

Ich hab in meiner großen Stadt alles. Zug, U-Bahn. Bus. Da fahren auch massig Leute mit aber ich habe gerade wieder Stau Probleme.
Da ist wieder Mega Ansturm auf Parkplätze. Die fahren Praktisch Tausende Km für so nen Parkplatz. :fresse:

Großes Problem sind immer noch Fußgänger die einem den Gesamten Verkehr lahm legen. Weg Findung macht auch kein guten Eindruck. Einordnen können die sich immer noch nicht und ist ein Kreisverkehr dicht dann ist der dicht bis sich eben die Autos wieder auflösen.

Kann sein das die Simulation da immer noch am Rad dreht. Meine ganzen Leichen hab ich aber entsorgt bekommen.

Btw: Das mit den Mods scheint zu klappen. Move It gibt's auch wieder und Funktioniert auch.
 
naja ein bisschen herausforderung möchte ich schon haben und ich möchte dass meine Stadt wächst und nicht auf einem schachbrett entworfen wurde.

mir gehts da eher um ein realistisches stadtbild. ich will auswählen welche asset wo wierum steht und nicht das zoning entscheiden lassen
 
 
ein mod...

 
300 neue dekorationen im neuen patch

Patch 1.1.8f1 is now live and below you can find the new additions and changes included in this patch. As always, reports of any new issues you encounter should go in the bug report section of the forum, so we can look into them. Remember to include as much information as you can and add a save with the issue if you have one. Thank you to everyone for the reports you have shared. We really appreciate the time and effort as it's helpful in narrowing down the different issues.



New Content
  • Decorations Menu:
  • Access to almost 300 decoration props.
  • 8 Categories:
    • Nature (33 props)
    • Park (35 props)
    • Potted Plants (30 props)
    • Residential Props (84 props)
    • Industrial Props (49 props)
    • Commercial Props (25 props)
    • Debris (29 props)
    • Decals (13 props)



Gameplay Fixes & Improvements
  • Fixed issues with Homeless citizens:
    • Fixed homeless citizens not seeking a way out of homelessness.
    • Fixed homeless citizens having a good household wealth.
    • Fixed newly spawned households still moving in being counted as homeless.
    • Increased the cost of shelter in home finding job to reduce homeless households.
    • Added MovingInHouseholdCount, which is the household looking for property to move into, and added a maximum to stop new households from spawning when many are already looking for homes.
  • Fixed Small Elevated Subway Station showing missing road connection and utilities when placed on a 6 or 8 lane road.
  • Fixed crash to desktop that occurred when overriding a building that has also lost some renters.
  • Fixed road tunnels generating noise and air pollution above them.
  • Fixed buildings on pedestrian street roundabouts showing no pedestrian access notifications.
  • Fixed sick citizen might stuck on pedestrian lanes
  • Fixed missing sewage connection notification when placing the Water Tower on top of the combined pipes.
  • Fixed issue where it was possible to place buildings so that their surface areas would overlap with already created standalone surface areas.
  • Fixed some city service buildings showing “Overlapping items” warning when trying to place them on the roundabout zone grid.
  • Fixed areas attached to buildings allowing placement on water.
  • Improved Passage Park coverage to be more consistent no matter what direction the park faces.
  • Improved dog behavior so citizens don't take their dogs to work or school unless they are already out of their homes.
  • Adjusted Subway station 01, 02 and 03 Construction Cost, Upkeep Cost, and XP rewards.
  • Removed Noise Pollution from Solar Power Station Additional Transformer Station upgrade.


UI Fixes & Improvements
  • Fixed bottom status bar not being accessible with a controller when in Map Tile Purchase mode.
  • Fixed “assign vehicle” selection skipping values on the slider.
  • Fixed “Show Unlock Popups” option only being available in the interface options menu with developer mode enabled.
  • Fixed the UI disappearing when selecting the "Place Multiple" Tool Mode in the Vegetation tab with a controller.
  • Fixed parallel offset setting not working correctly when building roads with a controller.
  • Fixed building showing wages section in the upkeep even though the building does not have workers.
  • Fixed change in money and population count current trend is not updating correctly.
  • Fixed some building upgrades missing their bonuses in the building's Selected Info Panel.
  • Fixed building attractiveness tooltip showing incorrect percentages if the building has lost all of its attractiveness for example in case of fire.
  • Fixed Train, Tram, and Subway tutorials marking the step for 'placing tracks' as completed before taking any action.
  • Fixed the top of the tutorial welcome window being cut off in some languages if the text scale is set to 140%.
  • Fixed some cut-off tutorial prompt panels.
  • Fixed police and fire safety tutorials missing from the advisor panel.
  • Fixed out-of-focus icons during tutorials.
  • Fixed happiness tooltip overlapping with Citizen's information inside their Selected Info Panel when using a controller.
  • Fixed missing tooltips in options panel while using a controller.
  • Fixed Chirper posts not getting updated accurately.
  • Fixed overflowing residence names in Lifepath panel.
  • Fixed overflowing text with long keybindings.
  • Fixed keybinding description being difficult to read with long keybindings.
  • Fixed eight-lane divided road thumbnail.
  • Fixed some building upgrades missing pollution-type icons.
  • Fixed text being unreadable in some panels with the blue interface color theme.
  • Fixed missing space in passenger and cargo count in route or line detail Selected Info Panel.
  • Fixed issue where selecting objects from the Chirper panel does not work if the game was loaded while already having something selected.
  • Fixed inconsistency with how Residential, Commercial, Industrial and Office are highlighted in Infoviews.
  • Improved Selected Info Panel of stops and stations to show to directly show whether transport lines are active or disabled.
  • Improved oil icon color for better visibility.
  • Changed Infoview panel pie charts to horizontal bar charts for a more compact UI allowing better visibility for the map legend.
  • Added mouse bindings for camera movement actions (both back and forward). They are unset by default.
  • Added Shift, Alt, and Ctrl keys that were missing from the description of binding action for Mouse.
  • Added support for the mouse wheel to scroll through asset panel pages.
  • Moved Small Water Tower’s UI position to before the regular Water Tower.


Audio Fixes
  • Adjusted Marquee zone tool audio and map tiles tool audio.
  • Fixed Space Rocket sound playing after a rocket disappears from the map when the rocket is being followed.
  • Fixed some buildings missing fire sound effects.
  • Fixed Building pipes and electricity nets missing snapping sound effects.
  • Fixed North American Ambulance missing engine sound.


Misc Fixes & Improvements
  • Fixed holes from the previous city remain on the terrain after starting a new game (Until something with terrain holes is spawned).
  • Fixed right indicator on the back of NA_Ambulance01.
  • Fixed direction indicators of trams flashing out of sync.
  • Fixed missing basketball basket from the basketball court in the Film Actor Mansion Signature building.
  • Fixed Small Bus Station illumination after upgrading it with the Extra Platforms and Taxi Stop.
  • Fixed some building upgrades missing fire visual effects.
  • Fixed electricity wires rendering on top of the smoke.
  • Fixed Forest Forwarder vehicle lights glow.
  • Fixed Forest Harvester vehicle light source placement.
  • Changed some industry chimneys' smoke to water vapor.
  • Several translation fixes.
  • Updated game credits.


Modding Changes
  • Added SettingsUIBindingMimicAttribute which allows mods to sync their bindings with built-in bindings.
  • Added invert option to SettingsUIHideByConditionAttribute and SettingsUIDisableByConditionAttribute to invert condition.


Paradox Mods
  • PDX SDK to 1.22.0
  • Mods UI to 1.7.0
  • New features
    • Time range selector for Most popular mods, defaulting to the past 30 days.
  • General
    • Spotlight image in Featured is now clickable.
    • Added dependency names to modal when subscribing to a mod with dependencies.
    • Improved the sorting text in Library.
    • Warn when a mod that have other mods depending on it is being removed.
    • Most Popular mods in Featured is now showing the past 7 days most popular mods.
  • Bug fixes
    • Fixed scrolling during sync in edge case where multiple progress bars were shown.
    • Improved visibility of error message in input fields.
    • Fixed alignment of Activate playset button in playset listing.
    • Fixed profile image from moving when following and unfollowing.
    • Fixed mods in playset details showing the wrong enabled state after subscribing.
 
kein plan :d ich schau die tage mal wieder rein.

ich denke dass sich performance mäßig erstmal nichts tun wird.

du brauchst ne maschine für das game. ^^
 
Ich hab ne Maschine.

Bis jetzt reicht mein 5800X3D sowie meine 6700XT für alles :d

Die sollen endlich Mal richtig optimieren, dann läuft das auch :fresse2:
 
Ich hab das Spiel vorhin mal wieder mit meiner alten Stadt über GeForce Now probiert, der Mist läuft so beschissen wie eh und je :shot:
 
darfst natürlich nicht max settings nutzen.
 
Nutze ich natürlich nicht. Ich habe es so eingestellt, dass die empfohlenen NVIDIA Einstellungen bei allen Spielen über GeForce Now benutzt werden. Und bei CS2 ist da halt auch alles so ziemlich ganz unten automatisch eingestellt.

Vor allem von der einen Seite zur anderen Seite der Stadt zu kommen, ist immer eine fette Ruckelorgie.
 
 
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