HWL News Bot
News
Thread Starter
- Mitglied seit
- 06.03.2017
- Beiträge
- 113.949
... weiterlesen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Anmerkung: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
DIE Frage stelle ich mir seit Jahren.Ich werde das Gefühl nicht los, wenn Grafiktreiber ständig auf neue Spieletitel adaptiert verbessert werden müssen, wer jetzt unsauber programmiert. Der Grafikhersteller beim Treiber, Spieleprogrammierer, Betriebssystementwickler oder gar die Spieleengine? Sind nicht die Befehlswerte- und Abfolge von CPU/GPU/Peripherie klar definiert? Oder herrscht da untereinander Kraut und Rüben?
DIE Frage stelle ich mir seit Jahren.
Wahrscheinlich haben wir noch Glück. Wir könnten auch in einem Szenario leben in dem es mit jedem neuen verkaufsträchtigen Spiel noch zusätzlich optimierte Microcode-Updates gibt... (Bios oder OS)
Nearly every game ships broken. We're talking major AAA titles from vendors who are everyday names in the industry. In some cases, we're talking about blatant violations of API rules - one D3D9 game never even called BeginFrame/EndFrame. Some are mistakes or oversights - one shipped bad shaders that heavily impacted performance on NV drivers. These things were day to day occurrences that went into a bug tracker. Then somebody would go in, find out what the game screwed up, and patch the driver to deal with it. There are lots of optional patches already in the driver that are simply toggled on or off as per-game settings, and then hacks that are more specific to games - up to and including total replacement of the shipping shaders with custom versions by the driver team. Ever wondered why nearly every major game release is accompanied by a matching driver release from AMD and/or NVIDIA? There you go.