Acronis True Image Home 2012 stürzt ab

Schnurzel

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Moin!

Ich habe ein Problem mit meinem Lieblingsbackupprogramm, das nach einer Windowsneuinstallation auch zufriedenstellend lief.

Führe ich nun ein Backup mit ATI 2012 aus, stürzt der Rechner zwischenzeitlich ab, d.h. er geht aus und startet neu :wall:

Habe im Netz recherchiert und bin auf angebliche Probleme mit der syncagentsrv.exe gestoßen.

Habe daraufhin die Windows Ereignisanzeige geprüft. Hier wird ein Anwendungsfehler mit der Bezeichnung 1005 ausgegeben.

Lösungen waren leider nicht auffindbar.

Kennt jemand von Euch dieses Problem und hat evtl. eine Lösung für mich parat?
 
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Event ID: 1005 Source: Application Error
Source: Application Error
Maintenance: Recommended maintenance tasks for desktop applications
Type: Error
Description:
Windows cannot access the file <file> for one of the following reasons: there is a problem with the network connection, the disk that the file is stored on, or the storage drivers installed on this computer, or the disk is missing. Windows closed the program <program name> because of this error.

Program: <program name>
File: <file>

The error value is listed in the Additional Data section.
User Action
1. Open the file again. This situation might be a temporary problem that corrects itself when the program runs again.
2. If the file still cannot be accessed and
- It is on the network your network administrator should verify that there is not a problem with the network and that the server can be contacted.
- It is on a removable disk for example a floppy disk or CD-ROM verify that the disk is fully inserted into the computer.
3. Check and repair the file system by running CHKDSK. To run CHKDSK click Start click Run type CMD and then click OK. At the command prompt type CHKDSK /F and then press ENTER.
4. If the problem persists restore the file from a backup copy.
5. Determine whether other files on the same disk can be opened. If not the disk might be damaged. If it is a hard disk contact your administrator or computer hardware vendor for further assistance.
Additional Data
Error value: C000009C
Disk type: 3
 
Hi Progears!

Erstmal vielen Dank für Deine Antwort!!

Habe noch ein bischen im Netz gesucht und Hinweise auf die Windows Firewall gefunden.

LÖSUNG:
Die Datei syncagentsrv.exe muss in der Windows-Firewall freigegeben werden, also als Programm zugelassen werden.
 
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