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Job-Angebote von externen Firmen in den News von Hardwareluxx? Wir sind uns sicher, das dürfte einige Leser und Community-Mitglieder interessieren: Speicherspezialist Corsair sucht ab sofort Verstärkung für sein Team in Europa. Wer die Produkte des Herstellers bestens kennt, in diversen Hardware-Foren sowieso schon Hilfestellungen gibt und obendrein auch noch einen guten Umgang in Communities pflegt, der sollte sich die Stellenausschreibung von Corsair zum Community Support Specialist näher anschauen.
Zur Hauptaufgabe zählt hier die Beantwortung der Fragen aus den zahlreichen Support-Foren des Herstellers – in eigenen oder externen Foren. Corsair betreibt seit einigen Jahren auch im Hardwareluxx-Forum einen entsprechenden Support-Bereich und steht dort mit Rat und Tat zur Seite. Auch darf bei der Verifizerung der Produktkompatibilät Resellern und Distributoren unter die Arme gegriffen werden. Bei größeren Problemen muss schnell reagiert werden. Um diese schnellstmöglich lösen zu können, steht das gesamte Corsair, angefangen beim Marketing, über den Vertrieb bis hin zur gesamte RMA-Abteilung zur Seite. Um Kundenwünsche herauszufiltern, sollte man einige bekannte Foren, die wichtigsten Social-Media-Plattformen kennen und mit ihnen umgehen können.
Alle Vorraussetzungen, Aufgabengebiete und Informationen findet man in der offiziellen Job-Ausschreibung von Corsair:
General Purpose:
- Provide end-user technical support in Corsair forums and third-party forums.
- Assist in verifying system compatibility challenges with resellers, distributors and SIs.
- Assume an advocacy role within online communities. Inspire, educate and reward.
- Ensure that Corsair customers have the best support experience possible.
Position Summary, Responsibilities and Expectations:
- Provide end-user technical support, primarily to customers in Central Europe, via phone, email, chat, forums, Social Media, and customer support tools. May on occasion provide technical assistance worldwide.
- Validate RMAs and assist with processing.
- Work with the lab at HQ to assist in verifying system compatibility challenges (i.e. motherboard or memory) with resellers, distributors and systems integrators.
- Actively monitor and administrate forum activity on official Corsair forums.
- Actively monitor and administrate activity on Corsair Social Media platforms (i.e. Facebook and Twitter). Engage with and support customers / fans.
- Become a valued member of other key enthusiast and gaming communities, while continuing to advocate Corsair and provide support where appropriate.
- Publish product showcases and build logs in key forums, where permitted to do so.
- Contribute to process improvements where applicable to ensure 1st class support.
- Establish and maintain effective working relationships with all Corsair departments.
- Be customer-centric and an effective written and verbal communicator.
Essential Skills and Experience:
- Be fluent in spoken and written English and German. Other European languages would be an advantage.
- Technical qualification, and secondary school qualification in written German
- Minimum 3 years of experience in a customer support/service organization, ideally in a related market
- Experienced with CRM software. Salesforce.com an advantage.
- Proficiency in MS Office (Word, Excel and PowerPoint).
- Exhibit strong organizational, analytical, and critical thinking skills.
- Ability to work independently and as part of team, and able to multi-task.
- In-depth familiarity with gaming and PC hardware communities.
- A deep understanding and passion for using social media an advantage.
- Enthusiasm for PC gaming an advantage.
- Some travel required, including overseas (Europe and US).