[Sammelthread] Borderlands 3

@zitterhand, danke für den Code :)

@paperboy wenn du lvl 50 bist, würde ich mit Mayhem 1 oder story auf tvhm spielen. Persönliche Prämisse
 
Wenn Du diese Anzeige nicht sehen willst, registriere Dich und/oder logge Dich ein.
Gerade die Kampagne abgeschlossen, mit was habt ihr danach losgelegt? Ist mein erstes Borderlands bin ein wenig ratlos. :)

Mit wem hast gespielt? Könntest direkt neu anfangen mit nem anderen Typen, alle Nebenmissionen machen oder den zweiten Durchgang starten.

Ich hab erst bis Level 50 gemacht (mit Nebenmissionen und Farmen) und danach alle Nebenmissionen abgeschlossen (erster Durchgang). Im zweiten sind alle Nebenmissionen noch offen, die kommen nach und nach dran.
 
wie schon gesagt, zuerst lvl 50. Vor ein paar Wochen hätte man Graveward gefarmed oder den loot tink

Derzeit farmed man den Slaughter Shaft auf Mayham 3, um schnell viele Legs zu bekommen. Mir droppen da ca. 15-20 legs pro runde + tonnenweise lila zeug, vieles davon anointed. Damit kann man nen Char sehr schnell ausrüsten.

Ich kann locker 1-2 Leute durch nen Shaft ziehen, wenn du willst nehme ich dich ein paar runden mit.

johnieboy82 ist der Nick
 
Gerade die Kampagne abgeschlossen, mit was habt ihr danach losgelegt? Ist mein erstes Borderlands bin ein wenig ratlos. :)
Nach Abschluss kann man den Chaos Modus (glaube so heist der ja) aktivieren. Das habe ich mal kurz gemacht, die Gegner halten da für meinen Geschmack zu viel aus, aber Loot ist auch besser.
Aber das ist alles nichts was mich fesseln kann.
Entweder ich fange mal einen 2. Char an und spiele wieder die Story, oder und das ist wahrscheinlicher, werde ich das Spiel erst wieder anfassen wenn die Story DLC kommen.

Ich sehe keinen Sinn darin Zeug zu farmen und so was macht mir auch keinen Spaß.
 
@johnieboy
Ich hab Dir mal eine Freundschaftsanfrage geschickt 😉

@HomerJay
Wie ist denn Dein Nick? Dann würde ich Dich auch mal adden.
Auf Dein Angebot mit dem Drops komme ich sicher gerne zurück ☺️

@all
Danke für Eure Tipps 👍
 
Der typische Slaughter Shaft

 
Hossa sieht ja aus wie in Diablo 3 bei dir auf der Map. :d Danke für die Tips leute! Hab gestern schon mal den Slaughter Shaft probiert (lvl35) aber gut aufs maul bekommen ab runde 3. Spielt da der Chaos modus auch ne rolle? Hatte Chaos 1 aktiviert.

@HomerJay: Neuer Char wäre auch eine Idee, der Moze macht mir nicht so wirklich spaß.
 
Ist der Epic Anmeldeserver ausgefallen? Kann mich nicht mehr anmelden. Weder per Launcher noch mit Firefox.

Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk
 
Ja, das ist wie in Diablo, je höher die Stufe desto besser das loot. Für den Sterneregen musst du auf Mayhem (Chaos im deutschen?) 3 spielen.

Und das dir Moze keinen Spaß macht kann ich nicht verstehen, meiner hat für den Screen da oben gesorgt und ist in jeder Hinsicht besser als FL4K.

Edit: Ja sieht aus als wäre Epic down
 
Zuletzt bearbeitet:
Auf Discord wird schon vom ddos gesprochen.


Edit: geht wieder

Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk
 
Zuletzt bearbeitet:
Gnah, ich kann Atomic und Sylvestro langsam nimmer sehen. Aber ich brauch das Red Suit Schild um meinen Gamma Burst Build komplett zu machen. :kotz:
 
Jetzt mal eine theoretische Frage. Kann man jemand mit niedrigem Level mitnehmen, wenn man selbst auf LV 50 Mayhem 3 farmt, damit der "Kleine" XP und verkaufbaren Loot (für SDUs zB.) bekommt, oder auch nur mal ein paar Teile für LV 50 auf die Bank legen kann?
 
Wir haben gestern zu 4t 3 Runden Gemetzelschacht gespielt, 3xlvl 50 und 1 lvl 35, nach 3 Runden war der 35 auf 47 und das sogar in "kooperation" und nicht in "koopkurenz"
 
Borderlands Anniversary Celebration Week 3: Show Me the Eridium!


We're continuing to celebrate Borderlands' 10-year anniversary with another week of in-game bonuses for Borderlands 3. This week is Show Me the Eridium!

The first thing to know about Crazy Earl—besides the fact that he's completely off his rocker—is that he prizes the ancient purple element known as Eridium over all else. During this week's Borderlands Anniversary Celebration event, entitled Show Me the Eridium, you can make Crazy Earl envious of your Eridium reserves once the strange ore starts popping up all over the place. And if you don't feel like hoarding all that precious Eridium to yourself, Crazy Earl style, he'll gladly trade you for cosmetic items and Anointed weapons in exchange for your stash.

The Show Me the Eridium event will begin courtesy of a quick micropatch deploying by or before 3:00 PM PDT on Tuesday, October 15. You'll receive an in-game notification if you're playing while the micropatch goes live; to ensure that the micropatch is successfully applied, verify that you're online then hang around the main menu for a minute or two. For the duration of this event, there will be Eridium drops added to standard enemies, increased Eridium drops in Mayhem Mode, discounted Eridium costs to use Moxxi's Vault Line slot machine, and a discount on all the coveted items at Crazy Earl's hideout in the Cargo Bay of Sanctuary III.

In case you haven't done business with Crazy Earl before, he's the only vendor who deals in Eridium, the special currency earned exclusively through gameplay. Provided you're packing enough Eridium shards, he'll sell you all kinds of cosmetic items big and small: Vault Hunter Heads and Skins, Emotes, ECHO themes, Trinkets, Weapon Skins, and Room Decorations. Next to his little bunker, you'll find his custom-built Veteran Rewards vending machine, which takes Eridium in exchange for Anointed weapons. Anointed gear is powerful thanks to its ability to improve Action Skills in ways that may or may not be specific to one Vault Hunter.
 
Gnah, ich kann Atomic und Sylvestro langsam nimmer sehen. Aber ich brauch das Red Suit Schild um meinen Gamma Burst Build komplett zu machen. :kotz:

also n Red Suit Shield kann ich Dir anbieten, falls Du eins brauchst :fresse:
 
Zuletzt bearbeitet:
also n Red Suit Shield kann ich Dir anbieten, falls Du eins brauchst :fresse:

Danke Dir, aber inzwischen waren die Lootgötter gnädig.

Leider hab ich Zweifel ob sich der Aufwand gelohnt hat. Ich hab jetzt mehrfach die Kombo Red Suit Shield + Elemental Booster Artifact + Radiation Guns getestet und der Artefakt-Buff zieht scheinbar nicht wenn das Schild angelegt ist, trotz visuellem Effekt.
 
Ich nutz seit jeher das Transformer. Vor kurzem sogar ne annoited Version bekommen.

Bin noch am entschlüsseln was genau die Night Hawkin für Effekte hat. Schönes Ding, aber dass es mal eine, mal x3 Kugeln schießt..scheint je nach Map zu sein meinen Erfahrungen nach.

Und hab die letzten zwei, drei Tage gleich mehrere Cutsman bekommen, allerdings immer shock und acid - und die beiden hatte ich bereits. Will Feuer.
Ebenfalls suche ich noch andere Verionen der Mitosis bzw. MIRV Hex.
 
Zuletzt bearbeitet:
Die Night Hawkin hat Frost Element bei Tag und Feuer bei Nacht. :coolblue:

Die Kombo Red Suit + Elemental Booster + Pestilence erlaubt es eigentlich zuverlässig sich selbst zu verstrahlen, dabei keinen Dmg durch den Debuff zu bekommen, dafür aber heftig auszuteilen Dank der +183% Elemental Dmg vom Artefakt.
 
Nein, so ist das auch nicht. Gibt glaube mehr als eine Version davon. Die Arctic ist wohl immer ice, aber dafür mal x1 bullets, mal x3.
Ich habe 5 oder 6 verschiedene, sind aber alle Arctic. Und Tag / Nacht hat da keinen Effekt, sondern je nach Map, wie es scheint. Auf der Canopi-Dingen Map ist es x3, bei Graveward z.B. ist sie x1.

Die Recurring Hex will ich! Hat die jemand?

- - - Updated - - -

Ist die selbe Waffe!

2019-10-124o4k44.png


2019-10-123opkja.png
 
Nein, so ist das auch nicht.

Afaik ist es genauso. Das Arctic Präfix in den Stats ändert daran nix. Der red text "Stranger than things" ist eine Anspielung darauf. Zu Tagzeit hat die Night Hawkin Frost Dmg, zu Nachtzeiten Feuer. Einfach mal auf was ballern zu verschiedenen Tageszeiten.
 
Guck dir doch meine Bilder an. Das x1 bzw. x3 ist klar Map-abhängig. Auf Canopy ist es x3, bei Graveward x1. Unabhängig von der Tageszeit. Ich hab versucht die Kugeln zu zählen, aber so richtig eindeutig kann ichs nicht erkennen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich schau immer auf Discord. Hier sind seit Sonntag aber auch keine neuen Codes erscheinen.

Twitter oder Facebook habe ich nicht, dort sollen aber angeblich auch ab und zu welche auftauchen.

Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk
 
This week’s Borderlands 3 1 hotfixes adjust Legendary gear across all manufacturers. Our goal with Legendary gear is to enable a large variety of playstyles and builds for all characters. After looking through the data, we found that that some pieces of Legendary gear were greatly outperforming others and felt they were limiting builds instead of increasing them. In addition, some of the damage output of Legendary gear limited the growth in combat engagements for the future so we tuned everything to an acceptable median. We expect all Vault Hunters to be able to create amazing builds and we want to support that with more ways to grow and reach those power levels.

Weapon Hotfixes

Maliwan

Westergun damage increased by 25%
ASMD damage increased by 28%
Cutsman damage reduced by 25%

Tediore

Ten Gallon damage increased by 8%

Vladof

Sickle reload speed increased by 25%
Faisor damage increased by 15%
Infiniti damage increased by 40%
Magnificent damage increased by 25%
Jericho damage increased by 40%
Lucian’s Call accuracy and handling reduced
Lyuda Critical Damage Bonus decreased by 30% and made a modification to address a reported bug that an extra bullet was spawned in the center
The Lyuda’s functionality is to split the projectile from 1 to 3 after a certain distance. It was reported that the original projectile was never destroyed in the process of splitting so 1 projectile actually became 4. Addressing this concern effectively removed a full shot’s worth of damage which auto-corrects the base damage of the weapon. Since we increased all sniper rifle critical damage bonus in a previous hotfix, we reduced some of the critical damage bonus on the Lyuda.

Torgue

Try-Bolt damage increased by 25%
Alchemist damage increased by 25%
Devils Foursum damage increased by 13%
Flakker now consumes the full magazine when fired and damage is reduced by 33%
Flakker was greatly outperforming other shotguns due to the number of projectiles and the high rate of fire. We initially believed the resulting projectile spread would cause most of the explosions to miss the target, however this turned out to be false, so we reduced the projectile damage and allowed the weapon to only fire once per magazine. This change encourages players to capitalize on different stat bonuses to maximize the weapon’s damage output.
Laser-Sploder rocket projectiles spawn interval increased by 0.4 seconds

Jakobs

Maggie damage increased by 35%
Hellwalker damage reduced by 8%

Hyperion

We found that a couple of the Legendary Hyperion weaponry bypassed the Hyperion manufacturer playstyle too easily making their bonuses greatly outweigh the penalties. The Butcher was drastically outperforming all metrics and we chose to reduce the damage in order to keep the fast fire rate.

Conference Call damage increased by 15%
Crossroad accuracy reduced and it now fires 3 projectiles instead of 4
Butcher accuracy reduced and damage reduced by 25%

DAHL

Vanquisher damage increased by 20%

Children of the Vault

Skeksis damage increased by 15%
Linoge damage increased by 20%
Pain is Power damage increased by 25%

Atlas

Ruby’s Wrath damage increased by 10%

Grenades

Hex and Firestorm were calibrated to the wrong grenade modifier. These two grenades were envisioned to specialize by applying elemental DoTs to targets. Instead they were resulting in large amounts of damage and the elemental DoTs were minimal. We realize this is a drastic change on both of these grenades, but we did not want to remove the spectacle of the grenade (number of grenades spawned, number of targets hit, etc.) and focused on allowing their core identity to be emphasized instead of them continuing to just be high damage grenades.

Hunter-Seeker damage increased by 25%
Hex grenade damage reduced by 70% and duration reduced to 3 seconds
Firestorm damage reduced by 70%

Artifacts

It was reported that the Legendary artifact, Elemental Projector, had a bug resulting in the max value being displayed at 183% instead of the actual max value of 113%. Therefore, we addressed the discrepancy and reduced the max value to 90%.

Elemental Projector damage max roll reduced to 90%

Vault Hunter Adjustments

The current state of Moze’s Iron Bear, Zane’s Digi-Clone, and FL4K’s pets have made players focus on other elements besides those Vault Hunter’s fundamental action skills in the late game. While longer term solutions to scaling their damage is explored, we have boosted the health of Iron Bear, the Digi-Clone, and the pets to make them more viable. We will have more to say about long term solutions for these characters in the future.

Iron Bear: health increased by 50%
All pets’ health increased by 50%
Digi-Clone: health increased by 100%
Addressed a bug with Salvation where grenades were giving life-steal

Bug Fixes

Psychos will now use their True Vault Hunter Mode name in True Vault Hunter Mode
Removed the optional Rare Spawn missions from Galaxy Progress
Addressed a reported bug where Completely Sane Sid didn’t always become hostile when using FL4K
Addressed a reported bug where Ratch would not properly spawn during “Ratch’d Up”, which potentially blocked completion of that side mission
Included a modification so Lilith would continue to move toward the door in Shiv’s confession chamber during “From the Ground Up”
Lowered the chance for a weapon to drop from the Pachinko machine
Included a modification so that Zane’s Digi-Clone will no longer spawn into the cage in Cistern of Slaughter
Shield Boosters were modified and are now set for autopickup
An addition was introduced so Eridium chests are no longer listed as Red Chests in the ECHOcast extension
.
 
whuuäääää.... bis auf den sploder wurden ja alle meine waffen generft :fresse:
 
Jup, haben wieder ordentlich zugelangt.
 
Hardwareluxx setzt keine externen Werbe- und Tracking-Cookies ein. Auf unserer Webseite finden Sie nur noch Cookies nach berechtigtem Interesse (Art. 6 Abs. 1 Satz 1 lit. f DSGVO) oder eigene funktionelle Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir diese Cookies setzen. Mehr Informationen und Möglichkeiten zur Einstellung unserer Cookies finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


Zurück
Oben Unten refresh