[Sammelthread] D.R.O.N.E.

MaexxDesign

Urgestein
Thread Starter
Mitglied seit
01.03.2005
Beiträge
1.950
Ort
NCC-1701-D
D.R.O.N.E.

If you ask us to explain D.R.O.N.E. in just one sentence, you present us with a rather big challenge. It is too diverse to be put into a nutshell. However, we can at least try:

D.R.O.N.E. is a multiplayer arena shooter with an insane amount of freedom.

We are inspired by the early arena shooters like Unreal Tournament and Quake3 Arena with their fast paced gameplay. We are fans of the Game “Descent” from 1994 and it’s creative use of all 3 dimensions in closed levels. We loved X-Wing and Tie Fighter from LucasArts for its micro management of ship systems. We really like the durability of the mechs in MechWarrior. We draw inspiration from many different genres but we don’t want to give the impression that we just mish mash everything together without thinking about its consequences. Having drawn inspiration from many different genres, the gameplay balance and flow were carefully taken into consideration in our approach to extend classical shooter concepts. We want a game as fast paced and direct as Unreal Tournament without being instantly killed after respawning repeatedly. Also, we want verticality and tactical freedom. We don’t want to play the same levels again and again, but still want to be free to fall in love with a level that is perfectly designed and iterated over and over by its builder. In other games, players choose more or less the same options when it comes to picking a character, a vehicle, items, skills, etc. D.R.O.N.E. offers players the possibility to design and play unique drones that fit their preferred role in the team, opening many strategic possibilities for themselves and the team. We want to create a game that does not get boring and repetitive, we want to play a game that has the longevity of the Counter-Strike series. We need to make this game because nobody else will. And with your help we can!

“With your help we can make this game happen”,
Five Studios Interactive Team


Announcement Trailer

Gameplay: Battle

Gameplay: Racing

Arena Editor: Terrain

Arena Editor: Buildings

Arena Editor: Painting

Arena Editor: Vegetation & Rocks

Arena Editor: Objects

Und der dazugehörige Youtube-Kanal:
https://www.youtube.com/channel/UC_fozzchq3Muon2ES9CE0Ow

Concept7.jpg


Concept34.jpg


Concept4.jpg


Concept6.jpg


Concept39.jpg
 
Zuletzt bearbeitet:
Wenn Du diese Anzeige nicht sehen willst, registriere Dich und/oder logge Dich ein.
Es gibt neues Videomaterial, was mal wieder umwerfend aussieht !
Und erst die Dynamik... ein feuchter Traum ! :love:
Das wird der nächste große Multiplayer-Knaller !



 
Ein weiteres Video wurde heute veröffentlicht:

 
Es ist soweit !
Am 9. März um 16 Uhr startet die Kickstarter-Kampagne.
Jeder Backer erhält Zugang zur Demo und ab 20 Euro wird sie zum Release in eine Vollversion umgewandelt.

 
Zuletzt bearbeitet:
Und hats jemand schon gewagt? Bisschen enttäuschend das es noch keine Demo gibt so wie sie das nennen.
 
Der Entwickler möchte nächste Woche die ersten Zugänge freischalten, gestaffelt nach dem Badge-Level.

Diese Übersicht erklärt alles.
Zwischen jedem Release liegen ca. vier Wochen.
Ab 20 Euro wird die Demo zum Release in eine Vollversion umgewandelt.

rewards-table.png
 
Zuletzt bearbeitet:
[FONT=&quot]Hallo,[/FONT]
[FONT=&quot]ich versuche meine beiden Joysticks "Logitech Extreme 3D Pro" und "Thrustmaster T.160000M" zu konfigurieren.[/FONT]
[FONT=&quot]Ich kann "rollen" mit beiden Joysticks nicht auf die x-Achsen programmieren.[/FONT]
[FONT=&quot]Für beide sind die Treiber installiert und unter den Eigenschaften arbeiten alle Achsen und Taster tadellos.[/FONT]
[FONT=&quot]Ich finde das sehr merkwürdig, da "rollen" bei den meisten Spielen, die Joysticks unterstützen, auf der x-Achse liegt.[/FONT]
 
Hardwareluxx setzt keine externen Werbe- und Tracking-Cookies ein. Auf unserer Webseite finden Sie nur noch Cookies nach berechtigtem Interesse (Art. 6 Abs. 1 Satz 1 lit. f DSGVO) oder eigene funktionelle Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir diese Cookies setzen. Mehr Informationen und Möglichkeiten zur Einstellung unserer Cookies finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


Zurück
Oben Unten refresh