ESXi 5.5 -> on MacPro with Sanlink2 and Promise Storage

SicX

Experte
Following situation.

I have a MacPro CTO late 2014.

I have made a Software Package and installed ESXi on an USB stick. It works all very fine.

Drivers are loaded I get connection an can manage it from my Vsphere. But !!!

I can only see the internal storage.

I have connected a SANlink2 via Thunderbolt to my MacPro and the SAN is connected via FibreChannel to my Promise Vtrak.

If I boot the Macpro I can see the Promise and the connection is on fibrechannel. Well so on..

If I start my ESXi I cant the storage to configure it.

My Questions :

Is there another driver need to be installed on the ESXi? If yes, where do I get this driver?

Is there any other way to fix this issue? Any configurationstep I may have missed or something?

Do I need to configure the ports on the SAN first? Or do I even need to make a passthrough with a virtual SCSI or something to make this done?

VMware and Promise, tell : "Its possible"

Wenn Du diese Anzeige nicht sehen willst, registriere Dich und/oder logge Dich ein.
Frage: kann ESXI Thunderbolt :??

Gibt es einen Grund, warum du im deutschen Forum diese Frage plötzlich auf Englisch stellst?
Ich geh' mal davon aus, dass du den Storage nur in einer VM brauchst → VT-D Passtrough des Thunderbolt/PCIe-Ports, ansonsten andere Hardware kaufen ;).

Nein, ich will den Storage für alle VM's nutzen. Es sollen 5 Mac Server, 2 Windows Server und ein Linux Server virtualisiert werden.
Wenn ich die Möglichkeit hätte andere Hardware zu kaufen, würde ich es nicht so kompliziert machen :d

Hardwareluxx setzt keine externen Werbe- und Tracking-Cookies ein. Auf unserer Webseite finden Sie nur noch Cookies nach berechtigtem Interesse (Art. 6 Abs. 1 Satz 1 lit. f DSGVO) oder eigene funktionelle Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir diese Cookies setzen. Mehr Informationen und Möglichkeiten zur Einstellung unserer Cookies finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.

Zurück
Oben Unten refresh