[Sammelthread] Software Inc.

Pazox

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15.12.2009
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Software Inc. ist ein Management Spiel, in dem ihr ein Unternehmen leitet, welches sich auf die Entwicklung von Software spezialisiert hat.

Das Spiel bietet folgendes laut offizieller Steamshopseite:
  • Baue, möbiliere and verwalte Bürogebäude mit bis zu 10 Stockwerken und Keller, auf einem riesigen Gelände.
  • Stelle Angestellte ein um Software in Teams zu designen, entwickeln, supporten, erforschen und veröffentlichen.
  • Pflege die Bedürfnisse, Nachfragen, Fähigkeiten und Spezialisierungen deiner Mitarbeiter, während du sicherstellst, dass jedes Team kompatible Persönlichkeiten hat.
  • Baue Straßen und Parkplätze, um das Pendeln deiner Mitarbeiter zu erleichtern.
  • Gestalte deinen eigenen Avatar
  • Erschaffe deine eigenen Software Produkte und Marken.
  • Konkurriere in einem simulierten oder ereignisgesteuertem Markt, indem du Produkte verkaufst, Auftragsarbeit erledigst oder mit Aktien handelst.
  • Stelle Personal ein, um deine Einrichtung und Computer reparieren zu lassen und um deine Büros sauber zu halten.
  • Möglichkeit die Einstellung von Mitarbeitern und die Veröffentlichung von Software von einem Abteilungsleiter verwalten zu lassen.
  • Stelle deine eigenen Server auf für Produkte, Quellcodeverwaltung und deinen eigenen Onlineshop.

Zu finden ist das Spiel auf Steam: Software Inc. bei Steam und auf der offiziellen Website unter Software Inc.

Es kostet derzeit 13,99€ und befindet sich im Early Access.

Ich habe es schon sehr viel gespielt und es läuft schon sehr gut und bietet sehr viel Spieltiefe.
Allerdings kann die Performance ab 100+ Mitarbeiten schon sehr stark einbrechen (sehr CPU-lastig).

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Zuletzt bearbeitet:
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Steam Community :: Group Announcements :: Software Inc.

Es gab ein Update auf 8.8.2 in den Testbuilds. Dieses Update sollte auch in den folgenden Tagen als normales Update veröffentlicht werden.

Folgendes wurde geändert:

Coredumping schrieb:
alpha 8.8.2 adds the ability to create tutorial translations and fixes some bugs

This update will be released officially in the next two days if nothing goes wrong.

Changes
- Improved room cloning collision checking and visual representation
- Added some information to blueprint window
- Added 64-bit version for Windows
- Added stairs. Not available for basement yet, will come later

Fixes
- Wall segments not offset correctly in blueprint thumbnail
- Fixed IT getting stuck repairing something if nothing else needs repairing
- Fixed hired staff first day arrival time
- Fixed subtracting full price when cloning rooms or placing blueprints, even if something was not built
- Handle when a room is created, which has zero size, causing an avalanche of bugs, such as cleaners not cleaning. Still need to figure out how these rooms appear in the first place

Optimizations
- Batch building meshes by caching materials
- Batch car meshes by caching materials and lowering color variation

Besonders das Update auf 64 Bit ist sehr schön. :)

Edit:
Es gab noch ein Update auf 8.8.3:

Coredumping schrieb:
Alpha 8.8.3 Enables stairs for basements, cloning with basement, "Thumbnail.png" for Steam Workshop thumbnails and fixes IT not working
 
Zuletzt bearbeitet:
Der Moment wenn man kurz vor dem Bankrott steht und dann schafft als erster einen 3D-Editor auf den Markt zu werfen :drool:

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Die Alpha 8.10 sollte wohl bald als stabile Version veröffentlicht werden.
 
Zuletzt bearbeitet:
Mein neues Unternehmen ist diesmal auf Spieleentwicklung spezialisiert und ich spiele auf dem Schwierigkeitsgrad Schwer. Ich stand am Anfang mehrmals vor dem Bankrott, hatte einmal über $500.000 in eine Simulation gesteckt die sich 1500 mal verkauft hatte (somit gut $500.000 Verlust) und nach einem kleinen Erfolg mit einem RPG hatte ich nochmal eine Simulation versucht: Über 3 Millionen Dollar reingesteckt in die Entwicklung und 3800 mal verkauft...

Danach musste ich auf meine erfolgreiche RPG-Reihe zurückgreifen und mit Mühe und Not ein neues RPG auf den Markt bringen. Während der Entwicklung musste ich viele Leute entlassen, damit die laufenden Kosten mich nicht in den Bankrott treiben konnten.

Mittlerweile bin ich eines der wertvollsten Unternehmen und habe schon zwei gute Spielefranchises etabliert, die mir Millionen in die Kasse spülen. :) Nebenbei habe ich noch einen Hostingserver am Laufen, der mir mit einigen Hostingdeals die laufenden Kosten während einiger Spieleentwicklungen deckte.

Hier zwei Screenshots meines Unternehmens (nicht wundern über die Game Engines die mit Verlust aufgelistet sind, diese habe ich nicht auf dem Markt veröffentlicht, damit die Konkurrenz nicht mit meinen guten Engines gute Spiele entwickeln kann):

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Habe es mir die letzten Tage auch zugelegt. Muss mich noch etwas einarbeiten :)
 
Am Anfang ist es einbisschen schwer, aber einmal reingekommen kann es schon süchtig machen (habe 190 Stunden laut Steam :fresse2: ).
 
Mist - ein paar Tage zu Spät.... trotzdem habe ich mich jetzt durchgerungen und es mal gekauft. Bin schon gespannt werde es heute Abend mal testen.
 
Nicht wundern wenn länger keine großen neuen Features kommen sollten. Der Entwickler kämpft mit ein paar fiesen Bugs in der Unity-Engine, die das Spiel bei vielen zum Abstürzen bringen. Solange da nichts von den Unity-Entwicklern gefixt wird, wird es wohl noch eine Weile dauern bis neue Features kommen.

Eine Roadmap hat das Spiel übrigens auch: https://trello.com/b/9I286Mhu/software-inc
 
Also das Spiel macht saumässig laune.... nur wenn man den Dreh mal raus hat ist es irgendwie zu leicht..... Bin mal gespannt was da noch alles an updates kommt.
 
Es wird noch viel am Spiel gemacht. Auch das System mit den Fortschrittsbalken soll in den kommenden Wochen/Monaten komplett überarbeitet werden, so dass man da mehr Einfluss hat.

Der Entwickler hat auf jeden Fall noch viele Sachen geplant. :d
 
Ich hole den Thread mal aus der Versenkung, da sich viel in der letzten Zeit am Spiel getan hat.

Der Entwickler hat einen neuen Alphabuild, die Version 9, veröffentlicht, die das System zum Entwickeln der Software verändert hat. Statt den Forschrittsbalken einfach nur auf 100% aufzufüllen, hat man jetzt als Anzeige in der Alphaphase Codezeilen und die Größe in Bytes für Grafiken. Es gibt keine Anzeige mehr, wann die Software "fertig" ist und deshalb muss die Qualität der Software mit Hilfe von Tests und Reviews grob ermittelt werden.

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Das Marketing bekam übrigens auch eine komplette Überarbeitung. Statt dort ebenfalls nur einen simplen Balken zu füllen, muss man jetzt mehrere Dinge dort erledigen: Ein Veröffentlichungsdatum für die Software ankündigen, Testversionen an die Presse schicken, Pressemeldungen veröffentlichen und die Software bewerben.

Außerdem gibt es jetzt auch die Möglichkeit selbst physische Datenträger für die Software herzustellen, was die Kosten reduziert und so kann man etwas mehr Gewinn erwirtschaften.

Hier die Changelogs in Englisch zu den letzten Updates:

9.1.3

Coredumping schrieb:
9.1.3

Changes
  • Add doors and windows to blueprint placement model
  • Pause game when error message appears
  • Add missing funds warning to furniture replacement window
Fixes
  • Bug in how averages were weighted caused product quality to always be really low, despite high reviews
  • Forgot to localize Network specialization
  • Can't save blueprints
  • Retroactively fixed save files breaking when employees retire
  • Removed possibility of having marketing window open throughout development and then starting pre-marketing tasks after release and fixed sometimes not updating choice from pre to post
  • Fixed team compatibility being -1 at load time causing negative effectiveness
  • Fixed changing language will break game and need restart
  • Furniture replacement button visible for furniture with no replacements
  • Fixed employees leave times +-30 min based on laziness
  • Various other bugs
  • Can't create a second project management group
Quelle: Steam Community :: Group Announcements :: Software Inc.

9.2.1

Coredumping schrieb:
9.2.1

Known issues
  • Can't update previously uploaded workshop mods
Changes
  • Made reviews more clear when the price is too high
  • Add overall score and review accuracy to peer review window
  • Progressbar for review work
  • Show needs/OSs in info window for software
  • Put contract/deal info in info window for software work items
  • Add enter to accept on team selection window
  • Balance printing job offers
  • Overhauled tutorial system to make it easier to change and add new tutorials
  • Balance support ticket generation
  • Project progress should go to 200%, going above 100% increases quality, but is obviously very inefficient
  • Add warning when starting print job when no printers are present
  • Warn the player when physical copies of a product does not meet demand, causing lost sales
  • Add warning message when furniture could not be replaced due to size
  • Lower bandwidth requirements across entire game
  • Upgrade power of all servers to and balance bills
  • Software work needs release date visible always
Fixes
  • Error bubbles do not scale according to GUI scaling
  • Should never lose more fans on cancelling support than active user count
  • Missing categories for printing furniture
  • Dates were not being loaded correctly when having more days per month, which could cause instabilities (Somehow worked out in alpha 8???)
  • Fixed design phase sometimes not updating progress bar
Quelle: Steam Community :: Group Announcements :: Software Inc.

9.3.1

Coredumping schrieb:
9.3.1

Changes
  • Add finance button to main bottom panel
  • Save name of each individual bill and show breakdown in company finance window
  • Toggle between sheet and graph in finance window and have 4 months of backlog instead of 2 months and an average
  • Printers and pallets should have info when selected
  • Add stretchable cased opening (doorway with no door) max 3 meters, limited to interior walls
  • Noise should bleed through walls, where different environments have different levels of background noise, and windows and doors decrease noise isolation depending on wall area
  • Move audio listener closer to ground
  • Added support for custom work types in DLL mods
  • Added ability to check log file and copy to clipboard from main menu
  • Put print deal income in Deals section of company finances
  • Add last months product gross column to player releases window
  • Refund column for player releases
  • Add team button to contract window
  • Contract peer reviews should be based on required quality, not actual quality
  • Sweep selecting an already selected object (ctrl + left mouse drag) will engage sweep deselect mode
  • Changed marketing costs back to being charged once per day or when done, instead of every second
Balancing
  • Made some big changes to sales simulation to increase market interaction, average out sales in each software category, raise the overall average and reduce high selling outliers
  • The follower mechanic has heavily impacted balancing, so it has been scaled back and is now affected by refunds
  • Changed how the speed of quality addition is calculated, which greatly impacts the alpha phase
  • Speed up alpha phase a little
  • Game engine development has been taken over by AI companies that also make 2D, 3D and audio editors, as they could not make a living on game engines exclusively (Note this won't affect old saves, so your game might be unbalanced if you do not restart)
  • Reduced game engine development time as it was backing up tech progression(Does not affect old saves)
  • Chance of picking all features have increased for AI and the chance of picking low feature OSs like phones have decreased to make sure features like 3D aren't unrealistically delayed
  • Increased average quality of AI company releases
  • AI companies will try to release software that's missing in the market within their specialization
  • Improved AI company budget planning to avoid too many bankruptcies and buyouts
Fixes
  • Can't update mods
  • Fixed scaling of copy order window
  • Current month for company finance sheet wasn't being updated enough
  • Marketing budget set in marketing window does not account for currency
  • Printers should only be on when printing so they don't break suddenly for no reason
  • Can select wall segments through ground
  • Room area was not recalculated before lighting propagation when merging rooms causing incorrect indirect lighting between rooms
  • Fixed bug where framerate would tank if there was unreachable parking spaces
  • Fixed parking space pathfinding so cars can drive around parked cars
  • Forgot to remove in-development OS dependency error message when releasing new software for project management
  • Replacing a table furniture with a non table furniture was broken and could crash game with infinite loop
  • Product detail window was missing refund number
  • Rare chance that AI companies would buy each other out in one move, removing both companies from the game
  • Employees would try doing alpha work they aren't allowed to because of their role, causing stress and slowdowns
  • Bankruptcy message needs tweaking and company balance entry should include insurance account to avoid insurance counting as a loss
  • Clear employee effectiveness stats when they meet, to not give the impression they are still affected by things from last day
  • Project management action points reset when loading game
  • Various other bugs
Optimizations
  • Made progress bar a MaskableGraphic instead of having two image components, this also enables gradients
  • Improved popup duplicate check
Quelle: Steam Community :: Group Announcements :: Software Inc.
 
Und nach langer Zeit mal wieder ein Update für den Thread hier. :d

Alpha 10 wurde gestern in einer frühen Testversion veröffentlicht. Wer nicht das Risiko eingehen will, seinen Spielstand durch Bugs verlieren zu können, der sollte noch auf weitere Updates warten.

Die Hauptfeatures in diesem großen Update: Die Möglichkeit mit dem Unternehmen umzuziehen, ein neues Grundstücksystem (die Karte ist in viele kleine Teile aufgeteilt, die man sich nach und nach kaufen muss, um dort bauen zu können) und die Möglichkeit Räume zu mieten. Es gibt aber noch viel mehr, welche ich unten in Englisch aufgelistet habe.

Die Patchnotes von Steam zur Alpha 10 auf Englisch:

Full changelog

Changes
  • Ability to relocate company
  • New plot system
  • Ability to lease rooms
  • Balanced construction and building costs
  • Rebalanced employee costs and skills, and overhauled hiring mechanic
  • Ability to control subsidiary releases and assign tasks (More to come)
  • Overhaul employee satisfaction mechanic
  • New employee benefit system
  • New spring and build track from Chris Sinnott
  • Overhauled business reputation to be more predictable
  • Overhauled HR mechanic
  • Added Rural, Town, City and Cold, Temperate, Warm map types
  • Overhauled room rendering and added ability to mod room material textures
  • Add ability to use colorable textures for the standard furniture material, instead of forcing the default UV map
  • Ability to sum financial sheet or cashflow chart by month, quarter or year
  • Add proper data overlay window
  • Added key (F) to align furniture to nearest wall when placing
  • Better control of door direction when building
  • Doors should not open when employees are just passing by
  • Remove insurance account (now savings account) interest cap, but lock interest for years after depositing depending on amount
  • Software sales are now calculated per OS market, so software released for different OSs are no longer in direct competition
  • Added loading screen and fixed long loading times caused by music decompression
  • AI company salaries should be higher than bills
  • Ideal product price should be determined statically in SoftwareType or SoftwareCategory tag
  • Improved AI printing strategy
  • Market simulation now uses release dates for hype calculation, no release date gives no hype
  • Deprecated scenarios and changed how starting funds are chosen
  • Add select all button to wage negotiation window
  • Add specialization pie chart to contract window
  • Add wall skirting
  • Chairs now degrade in comfort over time
  • Drag camera now uses momentum, can be mapped to already mapped keys and will default to right click
  • Ability to generate the same map twice using a text string
  • Open chart window and products window from company window
  • Open company window from stock list
  • Output different symbols from employees depending on work being done
  • Tutorials can use dynamic values


Fixes
  • Holes in a blueprint floor plan were counted as rooms, which would make it so you couldn't duplicate a floor on top of itself unless the floor plan consisted of separate whole areas
  • Cap active users to OS users
  • Could not make games for in-dev OSs
  • Count loans due in stock worth
  • Employees will now move to the furniture they are assigned if they are currently using the same type of furniture, which they do not own
  • Failing to deliver on a print deal will now account for time left on the deal to discount the penalty
  • Difficulty option and PC upgrades weren't being applied to alpha dev speed
  • Fixed long standing bug causing windows to become invisible if they were the same height or width as the screen on last launch
  • Physical copies weren't returned to stock after having been refunded
  • Reset search when changing build category
  • Right hand holdables not aligned properly


Optimizations
  • Group furniture by type to increase query speeds
  • Optimize market simulation
  • Ability to turn windows opaque and don't render any room content below current floor in gfx options

Quelle: Steam Community :: Group Announcements :: Software Inc.
 
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