[Sammelthread] World of Tanks

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bin jetzt online.
findet man sich da irgendwie zum zusammen zocken?
 
was mich echt nervt ist diese ständige lol-balance. da landet man in schlachten, wo der gegner 3-4 panzer mit höherem level hat als der eigene top-tank. und das macht sich verdammt bemerkbar.
 
Wenn der Gegner mehr high tanks hat, ists meist so das dein team mehr /bessere mediums hat.

Ein t-44 z.b. kann es mit jedem Heavy aufnehmen daher werden die in der Balance auch hoch bewertet.

Hatte ich öft schon das der gegner 3 is-4 hatte und wir nur einen aber dafür hatten wir 3 t-44 und haben die so richtig rund gemacht.
 
Per Zug ja. Aktuell 3 Mann max, soll aber später mehr gehen.
 
Ne, geht nur gut am Vormittag usw. wenn nicht so viele Spiele sind..
 
WoT Download

Nimmste am besten den "Netherlands" Server bei dem bekomm ich mit 5,5 MB/sec rein.

Edit: böses Einnell :d können ja nur sekunden gewesen sein
 
Zuletzt bearbeitet:
Was ist denn dieses Zug? Würd auch gern mit Freunden zocken :)
Hatte mich das auch schon gefragt. Bin leider kaum dahim ums mal auszuprobieren.
Gibt es allgemein Infos zu vorgesehenen Spielmodi?
 
Unterhalb vom Battle-Button ist son kleiner Pfeil.
Da drauf klicken und dort steht dann je nach Sprache "Zug erstellen" oder irwas mit "Build a Platoon" oder so.
Geht aber nur, wenn du Premium aktiv hast.
 
Heute soll wohl ein neuer Patch kommen, mit den Ami Kisten. Jedenfall's soll es so im Forum stehen.
 
So hat es jemand zumindest im Chat behauptet.
Patch Nr. 6.015 oder so ähnlich.
 
Ist doch wurscht ob heute oder Donnerstag ;) Hauptsache die bekommen das mit den Servern auf die Reihe.
 
Joa und die S-51 und die SU-14 kriegt nen 10% Boost in reload und genauigkeit weil sie so unterlegen sind (Man hat nur 95% chance bei inem hit nen KT zu onehiten) :fresse:

Der Leopard 1A2 wird auch geaddet und kann alles derzeitig vorhandene Onehiten - und das bei überlegener Panzerung und Manövrierbarkeit, dies wird später nur durch den Leo 2A6 übertroffen :fresse:

oder noch so einer: es wird eine neue Mini-Nuke als SPG auf deutscher Seite eingefügt um die fehlenden Artillerien zu ersetzen :lol:

Einfach abwarten ;)

Im übrigen: Ich adde mal den neuesten Changelog MIT Timeline...

General:
- Added new tech-tree - American tanks. 22 tanks + 3 premium tanks. Also added American tank crews.
- Added two new maps: "Monastery" and "Sandy River".
- Removed "teleports" of tanks at great distances when aiming at them.
- Introduced advanced video settings.
- Now for the first battle of the day on each tank (24h) player will receive double experience.
- Fixed crash to the garage with 0 experience and credits.
- Fixed almost all cases when tank gets "stuck" in battle.

Balance of tank performance parameters and economy:
- Cost of gold consumables reduced by 50%.
- Increased effect of the following consumables "Chocolate", "Coca-Cola box", "Extra combat rations".
- Increased shell dispersion for SPGs by 10%.
- shell velocity decreased by 20% for all vehicles, including SPGs’ shells
- Increased repair costs: Hummel (15%), Ferdinand (10%), JagdTiger (20%), SU-8 (5%), S-51 (20%), SU-152 (20%), ISU-152 (10%), T-43 (10%), IS (15%).
- Reduce rate of ammo-rack burning for all tanks.
- Improved fire extinguishers: manual fire extinguisher = +25% to firefighting abilities, automatic fire extinguisher = +50% to firefighting abilities
- Added ability to pivot turn on a spot for tanks: Panther, VK3601H, Tiger, Tiger II.
- Increased VK1602 gun’s angle of depression by 4 deg..
- Increased tracks repair speed by 20% for VK1602.
- Rebalanced Pz38t: maneuverability, cross-country ability, turret rotation, accuracy, and aiming speed adjusted.
- Removed AP rounds from the default ammunition of 152mm gun BR-2.
- Fixed rate of fire for the stock guns of SU-152 (decreased) and ISU-152 (increased).
- Reduced traverse speed of SPG "Bison" by 3 deg/sec.
- Increased traverse speed of SPG SU-5by 8 deg/sec.
- Changes to Porsche_Deutz_Typ180_2 engine of the heavy tank 4502: increased horsepower to 840 h/p, switched to diesel, decreased chance of fire.
- Added match-making limitation on participation in high tier battles for tanks Valentine and T1 heavy.
- Minor balance fixes to tank performance parameters.

Damage models and game mechanics:
- Fixed "ricochet" message when the damage is inflicted.
- Set limitation on the distance of projectile movement inside the tank after the armor penetration. The limitation is set in order to reduce number of “was hit at the front and the engine got damaged”, etc.
- Increased normalization effect when shell penetration value is twice as much as armor thickness value or more.
- Fixed cases when projectile "disappears" after hitting the gun.
- Reduced randomization in armor-penetration and damage from 30% to 25%.
- Improved HE explosion: when exploding your HE on the static object near your tank, your tank will be damaged; when exploding your HE on the armor, the splash damage is distributed by the standard rules of splash damage.
- Fixed repair kit when repairing fuel-tank.
- Battle Hero "Steel Wall" is not awarded posthumously anymore.
- Battle Hero "Sniper": the rule "no less than 10 shots, no less than 80% hits" replaced with "more than 10 shots, no less than 85% hits".
- Fixed error with displaying reloading for guns with low rate of fire.
- Fixed error with counting hits when shooting at destroyed tanks.

Match-Making System:
- Balance-weight of tanks does not increase when in a platoon.
- Removed influence of modules on the balance-weight of a tank.
- Added one more battle tier for the high tier vehicles: HT 10,9,8,7; MT 8,7; SPG 5,6; TD 7,8,9.

Content:
- Fixed several places where tank can get stuck on the maps "Himmelsdof", "Prokhorovka", "Lakeville", "Pagorki".
- Fixed indestructible objects on the maps "Muranovka" and "Himmelsdorf".
- Fixed crash states and models of some objects.
- Added destruction of some objects.
- Removed the dog yelping when driving over the dog houses.
- Reduced size of textures of destroyed tanks.
- Optimized tank models for display at long distances.
- Tank Tiger I: redrawn tracks, fixed increased brightness of the 75mm in the second turret.
- Fixed mantlet of 10.5cm guns on tanks VK3001H and VK3601H.
- Fixed texture errors of the second turret of the VK3601H tank.
- Fixed tracks model of Tiger II tank.
- Fixed chassis model of SU-85B.
- Fixed black tracks texture of the crash-state for "Marder II".
- Fixed darkening of SU-5 guns at the far distance.

Interface:
- Reworked platoon creation interface.
- Fixed error when not able to leave pre-battle room by invite.
- Fixed error with “non-rotational” destroyed vehicle in battle UI after the battle start.
- Added 2 tips.
- Marked non-demountable modules in the module list with "lock" icon.
- Added additional cursors.
- Simplified tanker's panel in the hangar. The addition information is now displayed when pointing at the tanker.
- Redesigned screens "Barracks", "Depot", "Store" to fit the general style.
- Now when pressing Esc while in "Barracks, "Depot", "Store", "Statistics", "Research", etc. you will exit into the hangar
- Fixed minor errors with re-education of the tank crew.
- Added tank description in the tank's info-window (so far only for soviet and german vehicles).
- Added crew description in the tank's info-window.
- You can now mark your tanks as prime/primary and it is displayed at the beginning of the garage tank scrolling selection lineup.
- Players, which haven't loaded into the map yet, now displayed with "connecting" status.
- When generating a new tank crew, they will always have different faces.
- Added additional statuses to the team lists in battle: connected to the battle, connected and in battle, destroyed and in battle, destroyed and left the battle.
- Added clarification on the cost of transfer of the free experience for the gold.
- Few fixes for vehicle research window.
- When buying consumables, it is possible to set amount of consumables to purchase.
- Crew members in the hangar and in the tank window in the battle are always displayed in the same order.
- Added tank control when holding down mouse wheel.
- Added voice messages when crew members injured.
- Fixed error: "When researching a module, the amount of free experience in the hangar header does not change".
- Fixed several interface errors in training room and invites.
- Added button "E" to disengage auto-aim.
- Removed possibility of bringing up marker "Attacking" on a destroyed enemy.
- Fixed display of several repair notification when pressing "Repair" button multiple times.
- Fixed cases of erroneous display of win and defeat percentages.
- Fixed texts on some interfaces.
- Added the elite-tank marking in the tank list in the hangar.
- Limit on display of number of medals increased from 99 to 999.
- Added description of the current battle mode under the button "Battle!".
- Fixed error with displaying medals/achievements counter.
- For SPG: moving mouse when RMB is pressed allows separating camera from reticule.
- Added button "Maximize" in the window mode. Added ability to change window size with a mouse.
- Multiple minor interface fixes and improvements.

Miscellaneous:
- Improved grass visualization - grass color fits better to the color of landscape.
- Removed reticule fixation on some minor objects.
- Reduced possibility of displaying movement of destroyed tanks.
- Fixed tracks "jerking" effect when tracks moving.
- Fixed error with SPG tracers splitting mid-flight.
- Fixed sound of observation modules when they are being destroyed/repaired/damaged.
- Removed unused modules from the Store.
- Added new graphical post-effects.
- Renamed executable file to WorldOfTanks.exe
- Fixed error with displaying hanging sections of fences in some camera angles on different maps.
- Added caching of some sounds in order to decrease “twitching” when driving over destructible objects.

Projected timeline for v.0.6.1.5 at this moment:

- November 11, the update will be available for downloading prior to server update

Notice: v. 0.6.1.5 current status: released for Russian version on October 30



Ergo - das was logisch war und unser Einnell richtig erkannt hat: Donnerstag ist der D-Day :wink:
 
Zuletzt bearbeitet:
Wenn sie das Warpen wirklich beseitigt haben sollten, ist das der größte Buff für deutsche Panzer in dem Spiel, der jemals möglich gewesen wäre :xmas:
Vielleicht schaue ich mir mal die Amipanzer an, aber eigentlich juckt es mehr mit Panther, Tiger und Co. alles wegzusnipen.
 
Super mehr Power für die Arty, mein Tiger fällt schon auseinander wenn so eine S-51 Nuke Bombe in der Nähe einschlägt.:-[
 
Man ey, ich komm nicht mehr ins Forum.. der frisst meine Kombi nicht mehr und will das ich mich neu registriere.. Ingame geht doch auch alles und ich hab nur den einen Code... -.-
 
Wo siehst du eine Verbesserung der Artillerie?
Wenn ich das richtig sehe, dann bekommt die Artillerie einen 10% höheren Explosionsradius aber gleichzeitig fliegen die Geschosse 20% langsamer.
Damit wird die Zahl der wirklich gefährlichen Direkttreffer gemindert, aber wir werden wohl ein paar mehr Repairkits für die Ketten mitnehmen müssen ;)
 
Wo siehst du denn mehr Power für die Arty? ;)

Die Dinger die ich oben geschrieben hatte sind nur aus dem Antlitz meines Ironischen Hirnteils in Sektion A77C4 :wink:

Die Changelist steht doch drunter ;)
 
o, also für den T-43 kann ich jetzt auch sagen, dass der zumindest Kostendeckend fährt ( zumindest meistens ). Wenn man nicht Creeyp fährt und Prem hat kannste mit dem auch Geld verdienen, der 34-85 ist da aber besser ;)
 
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