[Sammelthread] S.T.A.L.K.E.R. / S.T.A.L.K.E.R. 2

Hoffentlich funktionieren die Mods noch.. Ich warte bist der erste schreit das seine Savegames korrumpiert sind :d
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Uuund direkt gebrochen das Spiel. Wenn ich auf Fortfahren gehe kommt immer ein weitere Stalker2 Parameter dazu :bigok:

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Edith: Falls jemand das selbe Problem hat, man muss bei der Stalker.exe "als Admin ausführen" rausnehmen.
 
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Oh nein..bitte lass die MODs überleben :d
 
Meine MODs gehen noch alle. Und ein Bug wurde gefixt, bei dem ich gestern Abend nicht in eine Tür konnte weil die nicht Automatisch aufging. Jetzt geht es. Nice. War aber nur von einer Nebenmission.
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Bei dem All in one MOD ist die Ausdauer auf Standard. Dann haben die da was geändert.
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Im Wasser ist man jetzt noch langsamer. Warum ?? Super Slomo jetzt.
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Ach LOL :ROFLMAO::ROFLMAO:
Im All in one MOD funktioniert der MOD nicht mehr das Munition,Essen etc. nichts mehr Wiegt. Mein Rucksack hat auf einmal über 500KG :d Deshalb bin ich im Wasser so langsam. Scheiße.
 
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Auf game pass noch kein Patch da
 
bei gamepass ist glaub noch nix mit patch, zumindest hab ich nix mitbekommen, dass er was geladen hat o so

gerade ist das game auch ingame zum ersten mal abgestürzt und hab mich auf den desktop geschmissen :fresse:
 
Verkaufsbug ist behoben. Das wars mit Reichtum :d
 
Hach, endlich wider in der Zone, da fühlt man sich doch direkt 20 Jahre jünger. Bis jetzt nur Vanilla läuft auf der 3080 beei 1440p mit High und Dlss auf Qualität meistens mit 70-80. Lag stört mich nicht so sehr.
Aber was wäre ein STALKER ohne Mods? Ich lass der comunity und den Entwicklern noch ein wenig Zeit befor ich mich richtig reinstürtze.
Generell finde ich aber das es gut läuft.

Gute Jagd, Stalker!
 
Ach LOL :ROFLMAO::ROFLMAO:
Im All in one MOD funktioniert der MOD nicht mehr das Munition,Essen etc. nichts mehr Wiegt. Mein Rucksack hat auf einmal über 500KG :d Deshalb bin ich im Wasser so langsam. Scheiße
Ihr ganzen Loothoarder habt nichts anderes verdient :d
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Undervolt setting wieder ausprobiert. Geht schonnal länger, aber immer noch nicht stabil
 
Attention, stalkers.

Thanks for your passion and support since the release, it is really important to us. The Patch 1.0.1 is live both on PC and Xbox. This is our first fix patch that addressed over 650 different bugs and issues. Here is the list of the major updates for the game.



AI fixes:
Fixed groups of NPCs getting stuck and dying near Shelter during active Emission.
Fixed issue when Burer could drop any mission items out of the player's hands.
Added missing sound effects for Burer’s 'Telekinesis' ability.
Fixed issues with NPCs occasionally getting stuck and not reaching the mission location. This might have caused inability to interact with NPC or progress to the next mission stage due to idle behavior of mission NPC.
Fixed issues with performance drops/potential out-of-memory crashes in hubs and locations crowded with NPCs during long play sessions.
Fixed issue when NPCs would move to A-pose or start flying after death.
Fixed issue when NPCs could not track whether a target in cover was covered from shots, which caused them to shoot into cover.

And other, more than 20 different issues with AI.

Optimization fixes:
Fixed issue with invisible NPC/Mutants appearing in FOV while the Player is scoping.
Fixed fire visual effects that were not rendering at certain camera angles.

Also, we fixed approximately 100 different crashes, including potential memory leaks and EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION issues.

Audio & Sound fixes:
Fixed issue when combat music was still playing while combat was finished.

And 7 other minor audio & sound bugs.

Balance adjustments:
Weapons and armor repair cost is decreased.
Significantly increased cost of artifacts (more revenue from selling).
Money reward for most missions is increased from 2 to 3 times.
Rookie difficulty armor and weapons buffs.
Damage from mutants is moderately decreased on Rookie difficulty (more mutant health balance changes in Combat Balance section).
Damage to player's weapon is decreased by 23 percent on Rookie difficulty.
Armor durability is increased by 12.5 percent.
Added silencer attachment for PTM to specific stash on Lesser Zone.
Fixed sell prices for Exoskeletons, they are now more expensive to sell.
Fixed sell price of upgraded weapons.
Rebalanced Hercules consumable: player speed debuff removed; increased the effect parameters (now more weight could be carried by player after consuming).

Some additional minor bugfixes.

Combat Balance:
Reduced some mission items' weight (including weight of scanners)
Slightly rebalanced Bloodsucker’s damage.
Decreased Bloodsucker’s strike protection rank (more damage from guns).
Reduced Boodsucker’s HP regeneration outside the combat.
Controller HP is moderately reduced.
Burer HP is moderately reduced.
Boar HP is moderately reduced.
Flesh HP is moderately reduced.
Damage to Boar from headshots changed to 100% of body damage.
Damage to Boar from shots to the limbs is increased.
Damage to Flesh from shots to the limbs is increased.
Significantly increased weapon melee distance.
Slightly increased knife melee distance.

Gamepad Input:
Increased gamepad dead zones

Characters:
Fixed eyes and teeth on NPC models.
Some minor fixes of NPC models and animations.

Cutscenes:
Added missing footage to TV displays in the final cutscene.
Fixed issue with deer animation in the opening cutscene.

And 20 other different bugs in the cutscenes.

Game Settings & Menus:
Adjusted unreadable text at the bottom of the Shader Compilation screen.
Fixed issue with the 'Nvidia Reflex Low Latency' option not being saved on subsequent boots of the game.

And 10 more minor issues.

Interactable Objects:
Fixed physics issues with destructible and movable objects, including those floating in the air.
Fixed interaction prompt with glass doors in SIRCAA’s inner yard, which caused a walkthrough blocker.
Fixed missing inner doors in the X-11 laboratory elevator.

And more minor bugs.

Main and Side Missions:

Resolved numerous mission blockers and bugs encountered under specific conditions. Key fixes include:
Fixed missing interaction with dead Blind dogs in the Nightingale’s Hunt mission.
Fixed uncompletable objectives in the Seek, and You Shall Find mission.
Fixed multiple issues in the There and Back Again mission, including one where the artifact couldn’t be found.
Resolved dialog loop with Zotov during the A Needle in a Haystack mission.
Fixed progression blockers in the Answers Come at a Price mission, including issues with bandits after an emission and missing the Heavy Key item.
Corrected mission markers for NPC locations in Hot on the Trail mission.
Fixed door-related issues in the In Search of a Guide mission and The Side Hustle mission.
Fixed issue when cutscene does not start during the Just Like the Good Old Days mission.
Fixed issue when Lodochka is missing in Quite's Camp during the Just Like the Good Old Days mission.
Fixed an issue during Just Like the Good Old Days when Lodochka acts aggressively after bringing him the Emitter.
It is now possible to turn off electricity in the flooded area during the To the Last Drop of Blood mission.
Fixed multiple issues in the On the Edge mission, including idle NPCs, stuck doors, and the Monolith attack progression.
Fixed progression blockers in the A Minor Incident mission, including issues with Bayun's collar and locked doors.
Addressed performance drops and confusing objectives in the In Search of Past Glory mission.
Fixed issues in the Visions of Truth mission, including stuck NPCs and blocked progression after dialogs.
Resolved stuck cutscenes and blocked progression in the Dangerous Visitors, Gray’s Last Hunt, and The Eternal Shining missions.
Corrected spawn behaviors for NPCs and enemies in The Boundary and Escape from the Cage missions.
Tweaked missions like Down Below, Budmo!, and A Big Score to resolve stuck NPCs, misaligned markers, and missing dialog options.

And approximately 120 other issues within the main line, side missions, and encounters.

Open World Experience:
Fixed stretched or missing limbs on humanoid corpses.
Fixed missing fast travel routes, including to the Concrete Plant for Toadstool.
Resolved issues with loudspeakers, fast travel, and NPC interactions in various locations, such as the Scientists' Bunker, and Chemical Plant.
Adjusted hostile NPC behavior during the Arena missions, including bandits’ tactics and increased ammo for the Tyrant fight.
Corrected mission progression in the Black Sheep and The Key to Freedom missions.

And approximately 50 other issues were fixed.

Player Guidance, Gear, and Weapons:
Fixed a bug that allows to sell items to the trader for more money that they actually cost.
Fixed input blocking issues with the PDA, inventory, and attachments when interacting with artifacts.
Corrected flashlight behavior after saving/loading.
Resolved issues with grenade type selection, compass marker overlaps, and missing mission markers.
Fixed inconsistencies with weapon and armor upgrade effects, including pricing and upgrade reversals.
Improved HUD behavior and prolonged the duration of "Point of No Return" hints during Down Below mission.
Fixed a bug where player could sell mission items using gamepad.

And approximately 50 minor “anomalies”.

Voiceover and Facial Animations:
Restored missing facial animations for Sava in the Hot on the Trail mission and Mugwort in The Eternal Shining mission.
Fixed missing voice lines during the Let No One Leave Unsatisfied mission.
Corrected radio call effects so NPC voices properly reflect distance during communication.

And a couple more things are fixed.

World:
Fixed flickering textures in various locations, including the Sphere, Military Base and Chemical Plant.
Resolved movement issues, including getting stuck in certain locations during missions like Once More Unto the Breach and A Tough Awakening.
Corrected artifact spawn points in some areas.
Fixed NPC behavior during encounters.
Adjusted voice volume during storm weather for improved audio balance.

And approximately 50 more bugs.



The work on the game and future patches continues. We are working on fixing the A-Life bugs, which will be addressed in future patches.

Please continue to share your feedback and opinions on forums and social media. We are reading comments, and noting things that we could improve in future updates. If you encounter any more “anomalies” that are not supposed to be in the Zone — report them to our Technical Support Hub. That will help us investigate your particular case and implement fixes faster:


Thank you so much for your feedback, passion, and support during this period. Stay sharp, and see you in the Zone, stalker!
 
Hach, endlich wider in der Zone, da fühlt man sich doch direkt 20 Jahre jünger. Bis jetzt nur Vanilla läuft auf der 3080 beei 1440p mit High und Dlss auf Qualität meistens mit 70-80. Lag stört mich nicht so sehr.
Aber was wäre ein STALKER ohne Mods? Ich lass der comunity und den Entwicklern noch ein wenig Zeit befor ich mich richtig reinstürtze.
Generell finde ich aber das es gut läuft.

Gute Jagd, Stalker!
Dir auch und uns ALLEN Viele Schöne Stunden in der Zone :)
 
Übrigens mal etwas noch zur Performance.
Ich habe LEGO Horizon Adventures was auch die UE5 nutzt und habe bei dem Spiel 70fps in 4k Episch und TSR auf 60%. Seit froh das Stalker halbwegs gut Läuft.
Soll heißen, egal wie die Grafik Aussieht mit der UE5. Es läuft einfach schlecht.
 
Die FPS sind doch gar nicht das Problem, sondern die FPS-Verteilung. Stalker 2 läuft einfach unrund, sieht man auch schön in so manchem Test-Video wie derjenige nix trifft weil er ständig daneben holzt.
Da man das so oft sieht, glaube ich nicht das alle zu doof zum aimen sind.
 
Ja stimmt schon, spielt sich vom gunplay weit weg von üblichen Shootern. Hab vorhin den Patch getestet aber bekomme noch immer hart aufs Maul. Vorhin hat mich ein Schwarm Ratten getötet was auch so lächerlich ist. Naja muss ich wohl auch zum overhaul Mod greifen...
 
Ratten? Granaten.... :d
 
Patch gezogen und schon geht nix mehr

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:ROFLMAO:
 
Ist der Patch jetzt draußen ? Ich frage weil im Microsoft Store (Game Pass) noch kein Update angezeigt wird.
 
Patch ist draußen. Nur im Gamepass nicht. Vermutlich muss da MS noch irgend etwas machen.
 
Ja, bei Steam hab ich gerade geladen mit 13GB
 
Im Gamepass ist das Update immer noch nicht vorhanden. Ist ja lächerlich
 

Test von PC Games: 7/10
 
Jetzt ist auch das Update im Game Pass da.
 
Falls jemand ne richtig gute Waffe sucht, schaut euch das Video an, die geht mal richtig gut ab
 
Ein Video von mir. Auch Gameplay mit einer Vector.

 
Was ein geiles Game... Ich habe vom Gameplay etwas schwierigkeiten auf Offenen Feld mit den Gegner, gerade sie überhaupt zu finden ist schwierig. Gunplay in den Missionen (dort ist ja alles etwas Strukturierter ist MEGA).


Zocke auf High, 1440p, TSR Quality... Locker über 60FPS

(9800x3D und 6900xt)

Mit FrameGen, komme ich dann über 100, InputLag ist auch in Ordnung, in Kombination mit dem MouseFix, allerdings sollte man mit FrameGen kein Rotpunkt auf seine AK Basteln, der Punkt springt wie wild hin und her wenn man sich bewegt...
 
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