swerob
Neuling
Thread Starter
- Mitglied seit
- 03.11.2006
- Beiträge
- 209
Hallo luxxer
auf xtremesystems hat es einen interessanten thread den ich euch zeigen wollte, da es euch bei der kaufentscheidung 320vs640mb helfen kann:
Sources:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=151168
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce8-roundup.html
Zitat von xbitlabs
Bild von xbitlabs:
==> auch in hohen auflösungen ist die 320er fast exakt gleich gut wie die 640er..
Noch n interessantes zitat von soulscollective (xtremesystems):
Fazit:
Die neuen nVidia treiber stellen die 640er und 320er gleich. Jedoch vermute ich, dass mit einem zukünftigen treiber der die 640er optimiert (sofern er denn kommt), sie wieder an der 320er vorbeiziehen können sollte.
grüsse swerob
auf xtremesystems hat es einen interessanten thread den ich euch zeigen wollte, da es euch bei der kaufentscheidung 320vs640mb helfen kann:
Sources:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=151168
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce8-roundup.html
Zitat von xbitlabs
The GeForce 8800 GTS, with 640MB or 320MB of graphics memory, runs modern games at an acceptable speed and provides comfortable gaming conditions in resolutions up to 1600x1200 and, occasionally, even to 1920x1200. The results of the two versions of the card are in fact identical and purchasing the more expensive 640MB version isn’t reasonable. You may want to add some more money and buy a GeForce 8800 GTX instead. These two cards also have a dangerous rival, ATI Radeon HD 2900 XT, which beats them in quite a lot of tests. You should choose basing on what games you like most, but the GeForce 8800 GTS 320MB seems to be the most optimal solution to us. It isn’t any slower than the 640MB model in usable resolutions but has an official price of only $299.
Bild von xbitlabs:
==> auch in hohen auflösungen ist die 320er fast exakt gleich gut wie die 640er..
Noch n interessantes zitat von soulscollective (xtremesystems):
There will be a difference in performance at higher resolutions. You have double the cache. Double the ability to hold textures or the ability to hold larger textures in memory will equate to a performance increase as and when that ability is in demand.
The only problem is, hardware does only and exactly what it's told to. If nVidia have optimised the drivers so that the performance of the 320MB is increased, QED it must be possible to do so for the 640MB. 640 owners now have to be thinking the same thing as R600 owners - just wait for the drivers to mature for your hardware to shine. 320 owners, be glad that you've gotten a performance boost, but it's simply not realistic to start lording it over 640 owners. Your hardware will always have half the texture memory, and will in an ideal situation perform worse at higher resolutions.
Fazit:
Die neuen nVidia treiber stellen die 640er und 320er gleich. Jedoch vermute ich, dass mit einem zukünftigen treiber der die 640er optimiert (sofern er denn kommt), sie wieder an der 320er vorbeiziehen können sollte.
grüsse swerob