[Sammelthread] Der offizielle MO-RA3 Sammelthread

Hat jmd genaue, techn. Daten zum Mora 2 und Mora 3 360?
Mich würde die Wanddicke der Rohre interessieren
 
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Hat jmd genaue, techn. Daten zum Mora 2 und Mora 3 360?
Mich würde die Wanddicke der Rohre interessieren
Das suche ich auch gerade, sehr viele Foreneinträge oder URLS gibts nichtmehr.

Ebenso was für andere Lüfter drauf gehen, die Blenden sind bei den MoRa2 auch anders befestigt.
Werdew wohl einfach 5-9x 140mm mit Kabelbindern drauf setzen.
 
Da könnte man nur noch die Jungs von WC fragen. Aber, ob sie die Infos rausrücken...?
Wir wissen auch nicht, ob es beim jeweiligen Mora verschiedene Revisionen gab. Und wenn nur die Rohrdicke um zb 0,1mm (oder weniger) reduziert wurde (aus Kostengründen)
Sowas werden wir wahrscheinlich nicht erfahren...
 
Meine wurde wohl nach 2009 und 2012 erworben, jedoch weiss ich nicht ob ob von WC direkt oder Vorbesitzern. Beides die Pro, denke nichtd asss da soviel unterschied zwischen beiden liegen wird.
SInd aber deutlich schlanker als der Mora3 und eben 9x120mm.
Mal sehen ob ich notfalls gebrauchte 180er und ne Blende auftreiben kann, aber das hat Zeit.
Zudem wird einer als reiner Masteradi genutzt, d.h. mal in Eiswasser geworfen oder Trockeneis drauf.
Etwas gebohrt und angeschraubt etc.

Wäre mir beim MoRa3 zu schade^^


Egtl. müssten alle Daten im HWLUXX Printarchiv zu finden sein.

Material: Rohre Kupfer, Lamellen Aluminium, Gehäuse Edelstahl geschliffen
Maße außen (L x B x H): 428 x 388 x 57mm
Gewicht: ca. 2800g
Druckgetestet: 20 Bar
Oberfläche: schwarz beschichtet
Anschluss: 2x Gewinde G 1/4 Zol
 
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Hallo alle zusammen,
mittlerweile treffen so langsam meine bestellten Teile ein und meine Planung gedeiht.
Mit Kind und Kegel hab ich immer nur begrenzt Zeit mich dran zu setzen und da haben sich jetzt mal ein paar Fragen angesammelt. Ich habe versucht das meiste hier schon zu suchen aber bei mittlerweile 235 Seiten Infos kann es gut sein das ich was übersehen habe, bitte entschuldigt wenn manche Sachen schon beantwortet wurden :giggle:
Aber vorweg erst schon mal a big thanks to @mxj1 durch den ich via Reddit hier gelandet bin und der mir schon viel geholfen hat.

Fragen bezüglich des Neutrik Kabels

Dank diesem Thread und der resultierenden Anleitung habe ich alle benötigten Teile bestellt und mich mit dem passenden Werkzeug versehen.
Das Kabel an sich ist ja schon gut erklärt, aber bei den Anschlüssen im Mora bin ich noch nicht ganz sicher. Aktuell schaut mein plan folgendermaßen aus (Ich hoffe es ist verständlich "gezeichnet"):
possible cable layout.jpg


  1. Die erste Frage ist direkt mal ob das ganze so Sinn macht :giggle: Das setup sind 2 "D5 Next" die via Sata Strom bekommen und beide via USB die Daten an den Hubby7 senden. Bitte beachten das die USB Daten Kabel einmal mit S- & S+ und einmal mit D- & D+ angezeigt sind aber ich meine das das beides zu dem gleichen Kabel referenziert.
  2. Momentan fehlen noch die Lüfter in der Zeichnung. Mein ursprünglicher Plan war es jeweils 2 der insgesamt 4 "Noctua NF-A20" an eine D5 Next anzuschließen. Dank der genialen Platine von @Midium bin ich nun am überlegen das ganze saubere zu machen. Sprich alle 4 Lüfter an Midiums Platine anzuschließen. Dann könnte ich den Fan Anschluss der all 4 Lüfter steuert aufteilen: Ground und 12V am Molex mit verlöten und nur Tach und PWM von einer D5 Next Pumpe steuern lassen. Würde das Sinn machen?
  3. Wenn die Aufteilung des Lüfter Anschluss Sinn macht, ist es korrekt das die Lüfter +12V benötigen? In den Spezifikationen der NF-A20 steht folgendes: "Operating voltage 12 V" und "Voltage PWM signal 5 V". Nehme an das die in der Tat 12V brauchen und das PWM Kabel 5V sendet.
  4. Die nächsten Fragen beziehen sich eher auf das Löten selber. Habe da bisher keine Erfahrung aber werde vorher etwas üben und mich auf Youtube entsprechend vorbereiten. Meine erste Frage hier ist bezüglich der Einbaubuchsen. Habe hier gelesen das diese auch geerdet werden sollten. Wie habt ihr das gemacht, habt ihr einfach ein kurzes Kabel von Buchse zu Pin eingesetzt? Also so:
  5. Ground Option 1.jpg
  6. Oder ist es besser nur ein Kabel in dem Pin zu verlöten und dann das Kabel auf zu teilen? Dies betrifft ja nicht nur Ground sondern auch 5V. Also so:
  7. Ground Option 2.jpg
  8. Wenn dann somit 3 Kabel zusammengeführt werden, wie in dem zweiten Buchsen Bild, reicht es aus diese an der stelle mit Schrumpfschlauch zu isolieren oder sollte da noch etwas extra drauf?
  9. Die Anschlüsse an den Pins, bleiben die "Offen" oder macht ihr da einen Schrumpfschlauch über die Pins nachdem diese verlötet wurden?
Ich glaube das war es erstmal der kleine ist wach und mir läuft die Zeit aus :LOL: Schon im Voraus vielen Dank für eure Hilfe und freu mcih über jeden Input / extra Informationen die Ihr habt!
@mxj1 Man I am not sure how good your German is. I thought it is easier to share the information here and maybe someone else can profit from it at some point too. Above you can see my current cable plan. I followed your advice with the Hubby7 and think it makes sense so far but please have an extra look at it. Also, I am not certain yet how to power up the fans. If I am not mistaken you send ground and 12v through the Molex cable and only controlled the speed & signal via the Pump?
Would be super nice if you can share your 3D Mount for the Hubby. I will find a shop to print it for me and take the whole project to the next level 8-)
Thank you very much.

Beste Grüße,
euer Rapha
 

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  • PWM fan diagram.jpg
    PWM fan diagram.jpg
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Hätte da eine Frage zur Positionierung des MORA. Musste letztens meinen Arbeitsbereich umstellen und der MORA passt leider nur noch hinter den Tisch (zwischen Wand und Tischrückseite) oder unter dem Tisch, rechts neben meinen Beinen (Ist nicht bevorzugt da ich immer anstossen würde). Da Watercool selbst eine Wandhalterung anbietet gehe ich mal davon aus, dass dies auch genutzt wird. Spricht etwas gegen den Betrieb an der Wand und wie sollten die Lüfter montiert sein?

IMG_0156.jpeg
 
Es gibt eine Wandhalterung, also was sollte dagegen sprechen? Es langen 2-3 cm vom Rahmen des Radiators zur Wand damit die Luft zu den Seiten entweichen kann.
 

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  • 20210807_171947.jpg
    20210807_171947.jpg
    570,2 KB · Aufrufe: 215
Hello everyone,
Meanwhile my ordered parts are slowly arriving and my planning is flourishing.
With all the kids, I only have a limited amount of time to sit down and a few questions have now accumulated. I've tried to look for most of it here, but with 235 pages of information now, it may well be that I've overlooked something, please excuse me if some things have already been answered: giggle:
But first of all, a big thanks to [USER = 320127] @ mxj1 [/ USER] who landed me here via Reddit and who has already helped me a lot.

Questions regarding the Neutrik cable
Thanks to this thread and the resulting instructions , I ordered all the parts I needed and provided myself with the right tools.
The cable itself is already well explained, but I'm not quite sure about the connections in the Mora. My plan currently looks like this (I hope it is "drawn" in an understandable way):


  1. The first question is whether the whole thing makes sense. : giggle: The setup is 2 "D5 Next" that get power via Sata and both send the data to the Hubby7 via USB. Please note that the USB data cables are shown once with S- & S + and once with D- & D + but I mean that both refer to the same cable.
  2. At the moment the fans are still missing in the drawing. My original plan was to connect 2 of the 4 "Noctua NF-A20" to a D5 Next. Thanks to the ingenious circuit board from [USER = 314775] @Midium [/ USER] I am now thinking of doing the whole thing clean. In other words, to connect all 4 fans to Midium's circuit board. Then I could split the fan connection that controls all 4 fans: solder ground and 12V to the Molex and only let a D5 Next pump control the Tach and PWM. Would that make sense?
  3. If the distribution of the fan connection makes sense, is it correct that the fans need + 12V? The specifications of the NF-A20 contain the following: "Operating voltage 12 V" and "Voltage PWM signal 5 V". Assume that they actually need 12V and the PWM cable sends 5V.
  4. The next questions are more related to the soldering itself. I have no experience so far but will practice a little beforehand and prepare accordingly on YouTube. My first question here is about the panel jacks. I read here that these should also be grounded. How did you do it, did you just insert a short cable from socket to pin? So that's how:

  5. Or is it better to just solder a cable in the pin and then split the cable? This not only affects ground but also 5V. So that's how:

  6. If 3 cables are then brought together, as in the second socket picture, is it sufficient to insulate them at the point with shrink tubing or should something extra be added?
  7. The connections to the pins, do they stay "open" or do you make a shrink tube over the pins after they have been soldered?
I think that was it for now the little one is awake and I'm running out of time. : LOL: Thank you in advance for your help and I'm happy about any input / extra information you have!
[USER = 320127] @ mxj1 [/ USER] Man I am not sure how good your German is. I thought it is easier to share the information here and maybe someone else can profit from it at some point too. Above you can see my current cable plan. I followed your advice with the Hubby7 and think it makes sense so far but please have an extra look at it. Also, I am not certain yet how to power up the fans. If I am not mistaken you send ground and 12v through the Molex cable and only controlled the speed & signal via the Pump?
Would be super nice if you can share your 3D Mount for the Hubby. I will find a shop to print it for me and take the whole project to the next level8th-)
Thank you very much.

Best regards,
your Rapha

You're getting on well ...

My German is as good as Google's. Without Google you all may as well be speaking German to my English. : D

My idea is to make a harness for the mora. this allows all pieces to be plugged and unplugged individually. This adds extra cost and complexity, but yields to a more serviceable part in my opinion.

2. I connect the fans by tapping directly into 12v / GND from the socket. This supplies clean, stable power at all times and you don't end up with fans that flutter when starting (one of my D5 Next can only start three fans. The fourth always flickers). I do this by creating two additional four pin male fan sockets to split power and pwm circuits. One socket provides the power and the other socket is connected to a fan cable that goes to one D5 Next with rpm and pwm. When the power is tapped from the neutrik and the rpm / pwm is tapped from the D5 Next, this creates one single socket for all 8 nfa fans to connect to. Maybe this picture of the mora cover will help.
mora grill connections.jpg

For 12v / 5v / GND connection I use a 6 pin atx connector because this is a better connector than four pin molex, and the connector is small enough to pass through the hole thats required to be drilled in the mora grill cover. Otherwise, removing the socket would require de-pinning the molex and defeats the easily serviceable aspect that I want. The USB connection also gathers 5v and GND from a splice in the wires after the neutrik socket.

3. You can see above how the fans receive connection. They require 12v and GND from the neutrik socket, and a single RPM and PWM connection from one of your pumps. in the photo above, the single four pin connector with ONLY two wires is the rpm / pwm connection to the D5 Next. You can see how that feeds into the connection with FOUR wires to connect to the fans. You can see that the FOUR wire connector also taps 12v and GND from the ATX connector (which taps the neutrik socket). Below is a photo of the connections on the harness for the mora.

mora harness connections.png


4. You can ground the neutrik socket exactly how your illustration is drawn. My understanding for this extra wire is just a drain wire for shielding the USB data thats transmitted within the cable. Someone like @ deveth0 surely knows more about this than me though. However, this is not 100% necessary. I would do this if transmitting vulnerable data for some distance, but its hardly required and can be safely overlooked for just a mora project.

9. heat shrinking over the soldered terminals is not required, but does lend to a better finish over all imo. The distances are great enough between pins that there is no chance of arching if done correctly. Also, "don't poke your screwdriver around in there with no insulation.":)

I've added the bracket to thingiverse . I am new to sharing files so please tell me if there's a problem.

usb hubby bracket.png


Also for the quadro friends, I've added it here .

@RaphaFluffa I'm struggling, but finding out now the hard way that both d5 next need power, ground, and data wires through the hubby to work in aquasuite. please add the red and black wires to your diagram/plans.
 
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You're getting on well ...

My German is as good as Google's. Without Google you all may as well be speaking German to my English. : D

My idea is to make a harness for the mora. this allows all pieces to be plugged and unplugged individually. This adds extra cost and complexity, but yields to a more serviceable part in my opinion.

2. I connect the fans by tapping directly into 12v / GND from the socket. This supplies clean, stable power at all times and you don't end up with fans that flutter when starting (one of my D5 Next can only start three fans. The fourth always flickers). I do this by creating two additional four pin male fan sockets to split power and pwm circuits. One socket provides the power and the other socket is connected to a fan cable that goes to one D5 Next with rpm and pwm. When the power is tapped from the neutrik and the rpm / pwm is tapped from the D5 Next, this creates one single socket for all 8 nfa fans to connect to. Maybe this picture of the mora cover will help.
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For 12v / 5v / GND connection I use a 6 pin atx connector because this is a better connector than four pin molex, and the connector is small enough to pass through the hole thats required to be drilled in the mora grill cover. Otherwise, removing the socket would require de-pinning the molex and defeats the easily serviceable aspect that I want. The USB connection also gathers 5v and GND from a splice in the wires after the neutrik socket.

3. You can see above how the fans receive connection. They require 12v and GND from the neutrik socket, and a single RPM and PWM connection from one of your pumps. in the photo above, the single four pin connector with ONLY two wires is the rpm / pwm connection to the D5 Next. You can see how that feeds into the connection with FOUR wires to connect to the fans. You can see that the FOUR wire connector also taps 12v and GND from the ATX connector (which taps the neutrik socket). Below is a photo of the connections on the harness for the mora.

Anhang anzeigen 657970

4. You can ground the neutrik socket exactly how your illustration is drawn. My understanding for this extra wire is just a drain wire for shielding the USB data thats transmitted within the cable. Someone like @ deveth0 surely knows more about this than me though. However, this is not 100% necessary. I would do this if transmitting vulnerable data for some distance, but its hardly required and can be safely overlooked for just a mora project.

9. heat shrinking over the soldered terminals is not required, but does lend to a better finish over all imo. The distances are great enough between pins that there is no chance of arching if done correctly. Also, "don't poke your screwdriver around in there with no insulation." :)

I've added the bracket to thingiverse . I am new to sharing files so please tell me if there's a problem.

Anhang anzeigen 657999

Also for the quadro friends, I've added it here .
Man probs to google translate it is pretty spot on :)
I read through your explanation a few times and love it. Great work indeed! I will attempt to "draw" it in Word (I prefer it over paint xD) and wrap my head around it. But dam man its a peace of art.
I really appreciate your help!
 
I often find the translations with deepl.com more readable.
I don't know if I will ever use it, but I want to say thank you for your 3D print files. Great stuff :bigok: :hail:
 
I've added the bracket to thingiverse . I am new to sharing files so please tell me if there's a problem.
Also for the quadro friends, I've added it here .
Jeder, der nicht auf einen Drucker zurückgreifen kann, kann sich gerne bei mir melden, gegen einen entsprechenden Obulus kann ich die Teile drucken und verschicken.
 
Jeder, der nicht auf einen Drucker zurückgreifen kann, kann sich gerne bei mir melden, gegen einen entsprechenden Obulus kann ich die Teile drucken und verschicken.
Ich nehme dann 1250 Stück bitte. :ROFLMAO::whistle:
Erstmal sehen ob und wieviele ich effektiv brauche, denke mehr als zwei werden es nicht.

Vor allem erst frühestens in den kommenden 8 Wochen. Aber danke für das Angebot.
 
I often find the translations with deepl.com more readable.
I don't know if I will ever use it, but I want to say thank you for your 3D print files. Great stuff :bigok: :hail:
Indeed and agreed, good job sir. Now its much easier and comfortable to use.
Beitrag automatisch zusammengeführt:

haha, dann kannste ja auch schon eine Spritzgussform herstellen :fresse:
Siehe oben war ein Scherz, aber du könntest ja mal so ne Pi mal Daumen Rechnung machen, welches Material und was das so kosten müsste+ Obolusse (klingt immernoch so falsch @ShirKhan was hast du mir da angetan^^) von Uns.
 
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@KaerMorhen

Du könntest auch Obolen sagen ... scheint auch zu stimmen. Wobei ich persönlich Oboli auch ganz hübsch fände, versteht dann nur keiner 🤣

Nachtrag: sehe gerade zum ersten Mal Deine neue Signatur. Kicher ... verkabeln statt verzetteln ... très chic!
Eigentlich müssten wir uns bei Watercool als "Mo-Ra-liesierende Influencer" bewerben & Affiliate-Links einbauen 😅
Aber die selbstlos kolonialisierende Missionsarbeit hat natürlich Vorrang :lol:
 
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Gibt es irgendwo nen Perf.vergleich zwischen einem „airplex GIGANT 3360“ und 2x Mora 420 bzw. 3x Mora 420?
Der airplex liegt ja flächenmäßig bei ca. 2,66x Mora 420…
 
Jeder, der nicht auf einen Drucker zurückgreifen kann, kann sich gerne bei mir melden, gegen einen entsprechenden Obulus kann ich die Teile drucken und verschicken.
Sweet! Ich habe in der Tat keinen Drucker und ein entfernter Bekannter den Ich Uhrsprünglich gefragt habe meldet sich nicht. Ich bräuchte den Hubby7 halter. Müsste halt via Post nach Dänemark aber selbstverständlich würde ich für die Kosten aufkommen. Könnte dir das Geld via bsp. Paypal senden.
 
Gibt es irgendwo nen Perf.vergleich zwischen einem „airplex GIGANT 3360“ und 2x Mora 420 bzw. 3x Mora 420?
Der airplex liegt ja flächenmäßig bei ca. 2,66x Mora 420…
Frag mal @bundymania der hat bestimmt mal beide gegeneinander antreten lassen.
Nachdem ich einen Kupfer giganten vor Ort angesehen ahbe war ich davon etwas weniger überzeugt, riesen Teil, hässlich wie sonst was und nicht so Praktisch zu verstauen wie der Mora oder 2 davon. Aber mit nur einem grossen Lüfter unten und dem Aquaero oben drauf schon genial, unheimlich leise und effizient.
 
Hallo Leute,
ich frage mal hier in den Raum, ob jemand auch seit ner gefühlten Ewigkeit auf die Lieferung seines Mo-Ra 420 wartet? Ich habe am 01.07. bestellt und warte immer noch. Watercool sagte eine Charge musste wegen Fehlproduktion weggeworfen werden, aber wie lange kann das bitte dauern?
Ich hatte bestellt, als da stand "verfügbar am xx", was genau 3 tage in der zukunft lag.
Gewartet hatte ich dann über 2 monate.
Nur mal so als Info.

Bis dahin waren sämtliche Rücksendefristen von anderen Teilen abgelaufen.
Sitze nun auf zwei unbenutzbaren ALC Schnellkupplungen, die einen Ausgleichsbehälter pro Stunde in Raum verteilen.
Naja.
 
Das mit der abgelaufenen Rücksendefrist ist natürlich super ärgerlich, allerdings sind die undichten Schnellkupplungen ja dann definitiv defekt und du hast im Rahmen der Gewährleistung zumindest Anspruch auf Ersatz.
Auch wenn du die dann möglicherweise nicht mehr verwenden willst kannst du die inakten dann zumindest verkaufen.
 
@mxj1 Thank you for the additional info. You saved me a lot of pain by letting me know :hail:

I updated the diagram with the additional USB GND and 5V cables. Further did I add the suggested 6 Pin ATX connectors:
Cable with ATX connectors.jpg


I feel like I am getting close to have it all mapped out. I only have a few questions left :giggle:
1) Can see in your screenshots that your USB cable has 5 pins and so does the one that came from Aquastore:
1628519801130.png

From the screenshot does it seem that it is the shielding, is that correct? My plan would be to make sure that all USB cables and their respective shield is grounded somewhere (in the beginning or the end of the cable).

2) As you can see on my Sata cable drawing, it also has 2 times ground. Do you happen to know if that is the shield and if it is required to have?

3) Any tips in regard to splicing cables into a a Y cable. My plan would be to expose the same length of copper on all 3 ends. Tin them a bit, put them together and tin them again followed by some heat shrink.

I think thats it for now, I ordered the rest of the plugs and are now just waiting for it to come so I can get started :)

Thanks for all your help!
 
ahhhh.... I see that you're very close to the drawing now. You've nearly created my harness.*

From the screenshot does it seem that it is the shielding, is that correct?
It is and it is not necessary, but feel free to do it yourself. To truly ground them, they would need to end up on the ground wire (black in your diagram) at some point.

Do you happen to know if did is the shield and if it is required to have?
Only one of them is required. For the D5 Next, I simply use the bottom three for connection in the SATA socket:
(this is the previous version - it is no longer)
PXL_20210520_005826658.jpg


3) Any tips in regard to splicing cables into aa Y cable. My plan would be to expose the same length of copper on all 3 ends. Tin them a bit, put them together and tin them again Followed by some heat shrink.
I think the best thing to do would be to join your wires at the terminals (crimped) wherever possible. When it comes to soldering joints, my preferred method is to fan out the wires, overlay them, and fold them back in a twisting method. This is probably easier to see to understand, but creates an incredibly strong joint - the strongest in my experience. It also results in a nice and small diameter joint which is aesthetically pleasing. I have varying soldering irons for different jobs, but you may need a nice one to do a large ga. joint like this.

*I would make one more recommendation based on your drawing. I'll presume you have a modular PSU. in that case, do away with your molex four pin connection inside the pc and run your neutrik socket straight back to a male 6 pin atx connector at the psu.
 
Frage in die Runde: einige von euch haben ja bestimmt Push/Pull mit den A20s.
Jetzt hatte ich gelesen, dass sich in so einer Lüfterkonfiguration unterschiedliche Lüftergeschwindigkeiten anbieten würden. Je nach Quelle entweder die Push oder die Pull Lüfter schneller.

Wie habt ihr das gehandhabt? Unterschiedliche Geschwindigkeiten und falls ja, welche?
 
*I would make one more recommendation based on your drawing. I'll presume you have a modular PSU. in that case, do away with your molex four pin connection inside the pc and run your neutrik socket straight back to a male 6 pin atx connector at the psu.
Indeed, I do have a modular PSU. I was actually already thinking about doing this and I like the idea. Since I already have all the tools and quite some extra cable supply was I thinking to make all cables custom. But this is once the Mora setup is complete (if ever :LOL:) and I need another project. I really like your powder coated pump setup. It does look very good in black.
Once my last packages are here and I got to start will I update you :)
 
Ask around: some of you definitely have push / pull with the A20s.
Now I had read that in such a fan configuration different fan speeds would be possible. Depending on the source, either the push or the pull fan is faster.

How did you handle that? Different speeds and if so, which ones?
I have 8 myself, but all are at the same speed... The minimum speed is more than enough to cool my 600 watts.

you could control them individually with a quadro mounted inside, or two D5 nexts mounted outside.

My first try would be with the pull fans slightly higher than the push.

... But I can almost assure you that you won't see a performance difference.
 
Frage in die Runde: einige von euch haben ja bestimmt Push/Pull mit den A20s.
Jetzt hatte ich gelesen, dass sich in so einer Lüfterkonfiguration unterschiedliche Lüftergeschwindigkeiten anbieten würden. Je nach Quelle entweder die Push oder die Pull Lüfter schneller.

Wie habt ihr das gehandhabt? Unterschiedliche Geschwindigkeiten und falls ja, welche?
Einfach nur 4 Stück mit 50% rpm und gut ist, wenn du mehr power willst kauf dir z.B. Arctic P14 oder kleinere Noctua und dreh die voll auf. Ist dann etwa die Lautstärke von p/l bei den 200er damit es effektiv was bringt.
 
Zuletzt bearbeitet:
Frage in die Runde: einige von euch haben ja bestimmt Push/Pull mit den A20s.
Jetzt hatte ich gelesen, dass sich in so einer Lüfterkonfiguration unterschiedliche Lüftergeschwindigkeiten anbieten würden. Je nach Quelle entweder die Push oder die Pull Lüfter schneller.

Wie habt ihr das gehandhabt? Unterschiedliche Geschwindigkeiten und falls ja, welche?

Einfach nur 4 Stück mit 50% rpm und gut ist, wenn du mehr power willst kauf dir z.B. Arctic P14 oder kleinere Noctua und dreh die voll auf. Ist dann etwa die LAutstärke von p/l bei den 200er damit es effektiv was bringt.
Jo, sehe ich ähnlich, meine 4 Chromax laufen auch nur auf 20%. Aber 30 Grad Wassertemp dürfen die langsam aufdrehen :d

Hab im Case Bequiet Silentwings mit n paar Byksky Radis (2x 280er front & deckel und 1x140 im Boden, das aber auch nur falls ich den MoRa mal Abkoppel und bei nem bekannten bin)
1628635917943.png


Und JAAAAAAA, mein innerer Monk befahl mir alle lüfter in etwa gleich schnell drehen zu lassen...
 
Zuletzt bearbeitet:
Hab letztens einen gebrauchten MoRa 3 360 mit 180er-Lüftern gekauft. Da hat einer fast 16W - also zusammen mehr als 60W Lüfter-Leistung 😳 Echt krank, wie die pusten :fresse:
Wobei dann wieder im raum steht, ob das noch effektiv genutzt werden kann... irgendwann ist man halt am limit :d

Aber krank was da manche raufpacken
 
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