[Sammelthread] Empire: Total War

Die KI ist echt zu dumm^^
empireschlachtupload.jpg


Davon könnte ich auch ne Menge posten aber das ist ja nichts neues, dass die K.I bis auf die Flankierintelligenz genauso blöd ist wie in M2TW.

MFG
 
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jep, die Schweden greifen mich grad mit ~2200Man an, ich hab nur 800.

Alle in Häuser versteckt und was macht die KI, wie blöde draufballern, statt den Laden einfach zu stürmen.
Die KI stellt sich dann auch noch so klug hintereinander, das die sich noch gegenseitig übern haufen ballern. ^^
 
Hm also das ging bei mir. Da kommen die auch ins Haus rein. Mich nervt eher, wenn die angreifen, sich in Häusern verschanzen und dann nix mehr machen.

Aber das mit den Schlachten, wo es diesen Kontrollpunkt in der Mitte gibt, das klappt immer^^ Der KI rennt immer wie blöde zu diesem Punkt hin. Da fand ich die KI in M2 besser.
 
ich könnt mal wieder in meine tastatur beißen...

hab mit england die weltherrschaftskampagne gestartet. jetzt hab ich fast 3 mio auf der bank, nord- und südamerika komplett eingenommen und fast den ganzen mittelmeerraum eingenommen! alle techniken erforscht und die absolute riesenarmee am start. und sobald ich auch nur eine weitere kolonie einnehme (egal welche) kommt direkt die allseits bekannte meldung: empire.exe hat ein problem festgestellt und muss beendet werden...
das spiel macht so spass und ich will die kampagne weiterspielen! es hat nicht zufällig jemand mittlerweile das allheilmittel für etw gefunden und möchte es mir verraten??? ;-)
bin für jede hilfe dankbar!!!
 
äh diese Woche kommt der GROßE PATCH !!!!!

nur welcher Tag es ist, steht noch nicht fest.

http://www.hardwareluxx.de/community/showpost.php?p=11886999&postcount=717


um genau zu sein sogar MORGEN schon:

April 27th

Dear All, Today's update is very short. We're finishing the testing of the patch at SEGA's in-house QA and verifying the weekends results with our beta group.
Provided they are content we should be able to sign the patch off for general release and distribute it tommorrow evening (28/4/09) around 1900 GMT. Naturally if there are any unforseen problems this might move a little, but it's looking strong at the moment.
We're currently writing up the full changelist which we'll include with the patch, so you'll all be able to see the full extent of the problems addressed and features added/tweaked.
Today saw the regular SEGA/CA annual conference take place at which we discussed Empire's future and the future of the TW series in general.
I appreciate today's update isn't technical in nature, as hopefully, all this information will be released tomorrow evening. Kind regards, Kieran

QUELLE:http://www.totalwar-zone.de/forum/thread.php?threadid=14205

 
woohoo :)

danke für die info! da bin ich ja mal gespannt! dann kann ich ja hoffentlich noch diese woche europa einnehmen und nach asien expandieren :-)
 
wurde der release wieder verschoben? ich will doch nur die weltherrschaft erlangen...^^
 
Zuletzt bearbeitet:
soll heute abend kommen, nur wann ????


Hi guys,

Update 3 for Empire: Total War will be available to download later tonight. In the mean time, below is a list of all the major fixes included with the release.

Many thanks,

Mark O'Connell
(aka SenseiTW)

CRASH FIXES
- Fixed crash when disbanding generals unit.
- Fix for crash on trying to merge ships from port into ships next to port.
- Fixed rare crash relating to boarding.
- Fixed crash to do with reinforcing armies.
- Fixed crash on revolution video attempting to play.
- Fixed crash for double clicking on sinking ship on campaign map.
- Fix for crash on merging units but moving into fort before army arrives.
- Fixed several crashes related to rakes.
- Fixed crashes relating to battles when running Czech or German versions of the game.
- Fixed crash on moving army into region of faction player has military access and then cancelling military access.
- Fixed crash on trying to exchange ships between 2 fleets.
- Fixed crash on spamming move orders to puckle guns locked in melee combat.
- Fixed hard lock on inviting host to their own MP game.
- Fix to prevent loading of mod causing crash post patch.
- Various end turn crash bugs fixed.
- Fixes to crash bugs relating to completion of revolutions.
- Some fixes relating to merging and disbanding.
- Fix for several crashes in land battles.
- Several crashes relating to attacking cities fixed.
- Several load save game crashes fixed.

CAMPAIGN
- Armies now placed correctly on battlefields in relation to campaign.
- Fix for nearby ships sometimes not being included as reinforcements for battles.
- Fix for incorrect numbers sometimes showing on trade routes.
- Units with limits on how many can be recruited now show how many are available.
- Various fixes relating to rakes and infiltrating.
- Fixes relating to problems moving armies/merging into army's right next to settlements.
- Various trade bug fixes.
- Fix for moving agent from settlement moving army instead of agent.
- Fix for several bugs relating to military access and armies being in regions.
- Fix for tattered flags appearing on fleet/armies even when at full strength/fully repaired.
- Fix for sallying out armies breaking siege at times even when losing the battle.
- Fix for bugs relating to capturing ships on returning to campaign map from naval battle.

LAND BATTLE
- Improvements to path finding have been made.
- Some fixes to units not garrisoning buildings.
- Fort gate ownership made clearer with faction flags appearing at the gatehouse.
- Fix for problem relating to artillery unlimbering after being ordered to limber.
- Fix for puckle guns moving on their own in some circumstances.
- Fix for big slowdown in unit movement on some battle maps in the Road to Independence episodes.
- Fix for missile cavalry not reloading when out of combat.
- Jaegers now have muskets instead of incorrect rifles, Prussian Jaegers keep rifles.
- Quebec episodic land battle fixed ground type in deployment area
- Fix for unrealistic numbers when ending a land battle by quitting on the battle results screen.

NAVAL BATTLE
- Several fixes for ships clipping into each other.
- Improvements to boarding have been made. Crew is more fluid in attack and more resolute in defence. Men survive long fall and officers join in the boarding attack.
- Crew uniforms improved to make identification of the crew type and faction easier.
- Defending ship is not allowed to fire cannons anymore during boarding procedure.
- Improved naval grouping UI and group movement made.
- Improvements made to ship collisions to reduce chance of ships getting stuck.
- Fix for sail damage not being shown when volumetric effects turned on.

MULTIPLAYER
- Various fixes for joining games/game lobby issues.
- Fixes for problems relating to spectators being kicked/locking up on other players joining games in certain instances.
- Long riflemen and winged hussars removed from early era battles.
- Fix for insufficient funds always showing on unit cards even when enough money is available.
- Player name is now displayed on unit tooltips.
- Team chat is now displayed in a different colour.

AI
- Basic fix for AI being unable to move army by fleet.
- Aggression of factions in campaign improved, as well as tweaks to diplomacy.
- Improvements to campaign AI relating to its waging of wars, recruitment and movement of armies.
- Improvements made to battle AI to make it more reactive, use buildings better as well as squares and rakes.
- Siege battle AI improvements made.
- Improvements to naval AI to make it bunch up less, its use of galleys and long range units such as bomb ketches.

MISCELLANEOUS
- Delete save game button added to save game list.
- View replays button added to single player Play Battle menu.
- Various sound fixes and improvements.
- Various incorrect text messages fixed.
- Fixes to various graphical glitches with display of walls.
- Fixes made for stuttering videos.
- Fix for several game option settings not being saved correctly, including settings such as floating flags.
- Fix for unit voices/attack confirmation being heard for all units in an alliance instead of just for the player's army.
- Armour and shield values are now added into melee defence value shown on unit cards.
- Lots of other small and minor bug fixes.

BALANCING
- Land unit recruitment cost in campaign has been increased, with higher cost on higher difficulty level.
- Ship recruitment and upkeep costs have been increased in campaign.
- Various balancing and cost adjustments to improve multiplayer land battle balance.
- Ship costing improvements made for both campaign and multiplayer.
- Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign.

EXTRA NOTE:
- We are aware of an issue with community created maps that results in a crash when someone without the map tries to join the game. This crash will be fixed in the next patch.
- Further work is being done on improving AI Naval invasion behaviour and this will be included in the next upgrade patch.


Please note that this update is save game compatible but you should start a new game to see all of the benefits.
 
Zuletzt bearbeitet:
bei mir steht der change log auch schon in den update news. allerdings wurde nichts runtergeladen. jedenfalls hab ich nichts davon gesehen. wenn ich das game starten will, dann steht da ewig lange "preparing to launch empire" aber nichts passiert. war das update so klein, dass ich den download gar nicht mitbekommen hab?

---------- Beitrag hinzugefügt um 17:59 ---------- Vorheriger Beitrag war um 17:56 ----------

so jetzt lädt er :-) woohoo!!!
 
ist fertig...aber gleich getestet und das game stürzt wieder an der gleichen stelle ab :(

da steht wohl nicht ohne grund, dass man ein neues beginnen "sollte". hoffentlich lohnt sich ein neubeginn!

---------- Beitrag hinzugefügt um 19:07 ---------- Vorheriger Beitrag war um 18:13 ----------

na tolle wurst. ist wohl wieder ein patch der marke " ein wenig schlimmer geht immer"...

hab ein neues spiel gestartet und jetzt stürzt das spiel ab sobald ich ein einheit anklicke...

das kann echt nicht wahr sein mit dem game!
 
Werde den patch die Tage mal testen, aber derzeit noch anderweitig beschäftigt ;)
 
mods drauf gehabt? sonst neuinstallation


nene war alles noch im originalzustand. habs auch gestern noch mal neu installiert...
danach liefs auch wirklich einwandfrei (bis auf ein paar kleine lags wenn ich ne flotte angewählt hab). nur sobald man die schwere erste klasse bauen kann, stürzt er ab sobald ich auf meine schiffe klicke. zwar nicht immer aber im vergleich zu gestern nimmt es wieder deutlich zu. hab gestern 7 stunden ohne probleme gezockt! und hatte nur einen absturz gegen ende. und eben wollt ich mein reich noch etwas erweitern und schon fängst wieder an wie vor dem patch....
das spiel nervt langsam gewaltig!!! :grrr:
 
du musst eine neue Kamp. beginnen, damit der ganze Patch wirken kann.



EDIT:


BOAR seit seit dem neuen Patch freez mein ganzer PC immer. Krieg dann endweder einen weißen, grauen oder etwas bunten Bildschirm + restart des PCs.

:grrr::fire::motz::kotz:
 
Zuletzt bearbeitet:
du musst eine neue Kamp. beginnen, damit der ganze Patch wirken kann.



EDIT:


BOAR seit seit dem neuen Patch freez mein ganzer PC immer. Krieg dann endweder einen weißen, grauen oder etwas bunten Bildschirm + restart des PCs.

:grrr::fire::motz::kotz:

ich habe das game neu installiert und eine neue kampagne begonnen! und mein pc friert jetzt auch dauernd ein! oder es kommt ständig wieder: empire.exe hat ein problem.....es ist zum kotzen!
 
So hab' den Patch dann auch mal ausprobiert.
Und zum Glück selber keine Abstürze :)

Jetzt muss ich aber erstmal meine Mods neu installieren.
 
ich hatte anfangs auch gar keine abstürze! kannst uns ja auf dem laufenden halten, obs bei dir auch weiterhin konstant läuft. ich werds noch mal mit der englischen version testen! wenns dann nicht geht, dann schmeiß ich das game in den müll! dann muss sich auch kein anderer damit rumärgern!
 
mmmmh hab ein bisschen OC zurückgenommen und seit dem läuft es ohne probs AUßER

ich hab trotz guten FPS immer so LÄGS in der Schlacht, kann das wer bestätigen?

Das Spiel scheint wohl empfindlicher geworden sein mit dem Patch, hier ein paar Pics.
nicht die schönsten aber naja :fresse: ^^

unbenannt1mtm.jpg

unbenanntrih.jpg


@shiZZle1887

hast du OC ? Wenn nimm etwas zurück, das Spiel ist sehr sehr sehr leicht reisßbar ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
Hab' grade die Sprache bei mir von Englisch auf Deutsch umgestellt und jetzt ist es ingame ein wilder Mix aus beidem...
(naja stell ich halt wieder auf Englisch um :) )
 
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