Goth schrieb:
Hm, das hört sich ja schonmal interessant an. Nur sagt der Artikel nicht wirklich viel über die schlussendliche Audioqualität, sondern de facto nur über die verfügbaren Features aus.
@HDRonny: Sry, das wusste ich nicht. Hast du das Ganze mal mit einer guten PCI Karte verglichen? Wäre sicherlich interessant.
Es geht eben bei HD Audio nicht um die Audioqualität.
der realtec chip
Features
High-performance DACs with 103dB SNR are ideal for Dolby® Master Studio
ADCs with 90dBA SNR
Meets performance requirements for audio on PC2001 systems
10 DAC channels support 16/20/24-bit PCM format for 7.1 sound playback, plus 2 channels of independent stereo sound output (multiple streaming) through the Front-Out-Left and Front-Out-Right channels
3 stereo ADCs support 16/20-bit PCM format, two for microphone array, one for legacy mixer recording
All DACs support 44.1k/48k/96k/192kHz sample rate
All ADCs support 44.1k/48k/96kHz sample rate
Applicable for DVD-Audio solutions
16/20/24-bit S/PDIF-OUT supports 44.1k/48k/96k/192kHz sample rate
16/20/24-bit S/PDIF-IN supports 44.1k/48k/96k/192kHz sample rate
Up to four channels of microphone input are supported for AEC/BF application
High-quality analog differential CD input
Supports external PCBEEP input and built-in digital BEEP generator
Software selectable 2.5V/3.75V VREFOUT
Six VREFOUTs are supported by default, with additional four VREFOUTs available by sharing unused analog I/O pins
Two jack detection pins each designed to detect up to 4 jacks
Reserve analog mixer architecture for backward compatibility with AC'97
Wide range (–80dB ~ +42dB) volume control with 1.5dB resolution of analog to analog mixer gain
Creative
Audigy 4 Processor
Advanced hardware accelerated digital effects processing
Patented 8-point interpolation that reduces distortion to inaudible levels
64-voice hardware wavetable synthesizer
Professional quality digital mixing and equalization
High Definition Audio Quality for Playback and Recording
64 audio channel playback with independent sample rates
24-bit Digital-to-Analog conversion during playback with sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz in 7.1 mode and up to 192kHz in stereo mode
24-bit Analog-to-Digital conversion during recording in 8, 16 or 24-bit at sampling rates of 8, 11.025, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48 and 96kHz
Supports Sony/Philips Digital Interface (SPDIF) format of up to 24-bit/96kHz quality
Low latency multitrack recording with ASIO2 support1
Sound Blaster Audigy 4 On-Board Connectors
Line level out (Front / Side / Rear / Center)
Line In
Microphone In
Digital I/O (for stereo SPDIF output to Digital I/O Module2)
Aux Audio In
1(Latency performance may vary based on system configuration)
2Available as an upgrade option
m-audio
8 x 8 analog Ein/Ausgängen
2 symmetrische XLR Mikrofon-Eingänge (über Jumper von Mic- auf Line-Pegel umstellbar)
S/PDIF digital Ein-/Ausgang, bis 24Bit/96kHz, unabhängig vom Analog-Teil
"None-Audio" Mode zur Übertragung von AC3-und DTS Streams.
1 x 1 MIDI I/O
Bis zu 7.1 Surround direkt ansteuerbar
Integrierter Digital-Mixer mit 36Bit Auflösung und sehr umfangreichen Routing- und Monitorfunktionen.
Eingangsempfindlichkeit per Software umschaltbar: -10dBV/+4dB
Synchronisation per Software umschaltbar: Intern, S/PDIF Eingang oder Word Clock Eingang.
Apple G5 Kompatibel
Delta 1010LT wird derzeit mit dem umfangreichen Software-Bundle Maximum Audio Tools 2 ausgeliefert.
Frequenzbereich: 22Hz-22kHz, -0.2,-0.4dB @48kHz
22Hz-40kHz, -0.2,-0.7db @96kHz
Dynamikumfang: 101.5dB (D/A)
99.6dB (A/D)
THD: < 0.002% (A/D and D/A)
Maße: ca. 13.16cm x 13.65cm x 2.22cm
Gewicht: ca. 1.02kg.
ASIO 2
MME
Sound Manager
OMS
DirectX
GSIF
Mac OS X Core Audio / Core MIDI
Windows 98SE / Me / 2000 (SP4) / XP (SP1)
Für 96kHz Betrieb: Pentium III 500mHz mit 128MB RAM
Für 48kHz Betrieb: Pentium II 400 mit 128MB RAM
So nun kannst du vergleichen.
natürlich hört mann das ganze auch erst mit ordentlichen Boxen.
Es gibt aber auch von Creative gute Karten die heißen E-MU.