RaceRoom the Racing Experience ist über Steam downloadbar

Ok hatte nicht mehr weiter zugeschaut, als er mit Tripple Screen weiter fortfuhr und danach nochmal zu VR zurück gesprungen ist...
Aber für mich klang es so als ob sie schon bei entsprechenden Events sein würden wie DTM, WTCC,GT Masters usw. und nur wenn sie genug zuspruch von den "Fans" bzw der Coummunity bekommen würden, sie es für die breite Masse integrieren würden.
Naja...ich verstehe sowas aber mal echt nicht, es kann doch denke ich wohl nicht so schwer sein sowas zu integrieren bzw programmieren, wenn die von Live4Speed das auch können...
SteamVR oder OpenVR zu implementieren kann doch jetzt nicht das Problem sein, und die Rift/VIVE haben sich doch besser als gedacht verkauft.
Das Argument mit dem "zu teuer" kann ich irgendwie nicht verstehen, zumal ein Tripple Screen Settup ja wohl aufs gleiche hinausläuft, man dort aber mehr Platz brauch und für die meisten "non Hardcore" Spieler überflüssig ist, denn sonst gibts wenig bis keine verwendung dafür. Was bei den VR Brillen ja anders ist, und obendrein wenig Energie verbrauchen, und man auch FIlme usw., schauen kann...
Und überhaubt, "zu teuer"... meinen solche Entwickler ebenso wie Kunos und viele andere, dass wenn die Brillen billiger gewesen wären, sie dann auch bei der breiten Masse ankommen würden? NEIN! Denn auch bei Preisen von ~800 Euro sind sie schon Ausverkauft, die meisten müßten dann sowieso bis Ende 2016 bzw. Anfang 2017 darauf warten...
Und genau da liegt der Fehler, man sollte jetzt schon an der VR Erfahrung rangehen, sonst wird das nichts mit dem VR, oder meinen die wenn die ersten ihre VR vorführen und nur eine Handvoll Demos den Kollegen/Familie usw. zeigen, diese dann auch gewillt sind sich ebenso eine zu kaufen? Ne dann wird ganz schnell gesagt der Kontent fehlt...
Wie gesagt, ich bin zwar kein Programmierer und weiß wirklich nicht wieviel arbeit darin steckt VR zu implementieren, wenn ich aber sehe dass auch Mega kleine Indie "Projekte" wo evtl sogar nur eine oder zwei Hobby Programmierer ein VR "Spiel" oder eine Implementierung dergleichen hinbekommen, da platzt mir manchmal die Hutschnur bei solchen Entwicklern...
Entwickler von Simulatoren sollten doch genau die VR Gruppe unterstützen, denn diese kommen doch meist aus dieser Ecke und wissen am besten wie man Sachen einstellt, um dann ein Perfektes VR Erlebnis zu bieten, wo Leute beeindruckt sein würden und sich somit neue Kundschaft für VR UND den Spielen erröffnet.

Aber danke für deine Antwort :wink:
 
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RaceRoom WTCC 2015 Pack - Chevrolet Cruz at Nordschleife Test Drive

 
 
Ich hoffe dass irgendwann noch paar Prototypen Nachkommen und auch wirklich neue Autos nicht nur neue Lackierungen im Endeffekt. Ansonsten muss ich sagen hat das Spiel schon gut Fortschritte gemacht, habs gestern mal mit X1 Controller gespielt auf meinem HTPC...hut ab fährt sich selbst mit Controller echt erste Sahne mittlerweile.

Gibt's eigentlich nen Fahrplan wann Version 1.0 erscheinen soll?
 
wann denn ? Glotz schon die ganze Zeit , bin beim DTM BMW M4 dabei am Setting zu feilen , und nach dem Patch sollte man ja wieder von vorn anfangen : (

Edit : Server broken , hört sich schon mal gut an , denke geht dann gleich los....Ist der Patch nur für GT3 oder für alle Fahrzeuge ?
 
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denke zu der üblichen steamzeit werden sie loslegen (nach 19 uhr)
was alles gefixt wurde ---> keine ahnung, muss ich auch noch das changelog mal lesen wenn ich lust und zeit habe
 
patch Notes :

What’s New (Summary)

- Massive physics overhaul for GT3-Specs classes, Prototype classes, GTO class. (Please note that the leaderboards of these classes have been wiped due to the overhaul)
- Compact HUD to replace the mini hud.
- FFB additions. Minimum force, slip effect, ffb meter, ffb multiplier per car.
- Load/Save Car setups. Players can now save and load their car setups.
- Bigger Grids. Maximum opponents on certain tracks can now go up to 100.
- Fuel management in car setup
- Oh, and new content too.

Game:

- Added support for Logitech G29. Please note that all Logitech users need to get the latest drivers from Logitech to have wheel ranges working properly.
- Implemented Compact HUD which replaces the minimalistic HUD.
- Added Bigger Grids, allowing tracks to have more than 24 opponents. The maximum number depends on the track and can go up to 100. (SP only for now)
- Implemented FFB Meter which can be used to check the ffb output for clipping.
- Implemented FFB Minimum Force which allows player to amplify small FFB forces. This is mostly for players that have the “dead center” problem when driving straight.
- Implemented FFB Slip effect which simulates when the tires struggle for grip during wheelspin, understeering, sliding, heavy braking.
- Implemented stationary friction in FFB to solve wheels that rotate by themselves while the car is stationary.
- Implemented FFB Multiplier per car in the car setup, allowing player to adjust the overall FFB strength for a car individually.
- Added a new Steering Animation Setting in Vehicle Settings. Player can now set the steering animation rotation to be a custom degree or to match what’s in car setup under steering settings.
- Added Load/Save in Car setup. Also reorganized the settings a bit.
- Removed old auto saving of setup when leaving car setup screen and related logic. Car setup will no longer auto save and the unsaved changes will disappear when leaving the game session.
- Added fuel to car setup.
- Implemented lap invalidation for wallriding.
- Fixed some threading exceptions that could trigger a crash.
- Fixed some camera related rendering thread issues that could trigger a crash.
- Fixed random crash that could occur when pulling out of pits in single race practice session.
- Fixed an issue where the game was only seeing the integrated graphics card on laptops with NVIDIA Optimus.
- Changed fallback null texture format to better support older low end graphics cards that were getting crashes on startup.
- Fixed an issue where start lights could get stuck on screen on certain occasions.
- Fixed an issue where the game would spawn the player at an incorrect garage spot.
- Improved Shadow split calculation
- Added a potential fix for parts falling off car at race restart.
- Fixed so that pitmenu, pit window and pit related overlays don’t show up post race.
- Fixed a crash that could occur while using instant replay.
- Fixed cars flickering in replay.
- Changed so ambient sounds for tracking cameras are initialized after the loading is done to fix some wrong calls.
- Optimized the logic performance.
- Fixed issue with test drive losing audio when alt-tabbing and going back to the game.
- Fixed an issue with returning to garage after pause.
- Fixed cars popping in and out on occasion.
- Fixed error messages in the new menus appearing as white text on white background.
- Revised several controller profiles according to the new ffb additions.
- Added Logitech G29, Fanatec CSR and Thrustmaster T300 F1 Wheel addon profiles.
- Tweaked keyboard default profile for better steering at higher speed.
- Fixed issue with ffb gain only being updated on device initialization which meant that changing it in options didn’t change anything).
- Fixed so wheel range, rev lights and led display are reset when game is closed.
- Added supplemental controller type so that devices such as shifters and pedals trigger the right dialogue when initialized.
- Changed so control set evaluation is only done on controller that's not supplemental. This fixes the with wrong control set being selected by pedals etc and removes extra dialogs asking the player if he wants to create a profile for them.
- Fixed a crash that could occur in driver logic.
- Fixed a freeze that could occur after the initial track load.
- Fixed gear damage that was occurring when downshifting on cars with downshift prevention.
- Changed LiveTimings, Race Monitor and Session Info to be part of the Menu System instead of being static variables/singletons. This is an attempt to clear up some of the mess and to hopefully fix the issue with menu being broken sometimes after session switches.
- Fixed so “Visible Cars” feature applies on any camera, including free cam.
- Fixed so only timing and position overlays are disabled when the tv overlay setting is off.
- Changed so low fuel, push to pass and drs overlays are not shown if the compact data display is active.
- Fixed a crash that sometimes occurred when bringing up the pit menu.
- Fixed issue with PitPresets not being shown if they're created mid race through the pause menu.
- Added menu music and music volume setting in sound options.



Multiplayer:
- Added bigger grids in company dedicated servers for testing. We will set up few servers with more than the usual grid size (up to 100) to test and would like you all to join to help us testing.
- Various potential fixes for a crash that was occurring when switching from qualifying to race in Multiplayer.
- Increased stack size for game to fix the stack overflow crash that could have occurred when joining MP.
- Fixed small issue with garage screen not refreshing after session switch in MP (still showed old session type name if player was in the menus during switch).




Sounds, Cameras, Physics & AI:

- AI now better respects track limits.
- AI now visually use default steering settings for their car. Player’s car under AI control now also uses player’s steering settings.
- AI cars now properly use the correct Final Ratio for their gearbox on the current track.
- Updated chase cameras for all so player can feel the car better and be able to see enough of the road ahead
- FallOffDistances (distance at which sounds can be heard) adjusted so replay volume on TV Cameras are balanced with gameplay volume. Engine sounds now have a longer audible distance
- Ambient sound samples on old tracks are now starting at random moment in the samples.
- RoadFeel Effects and Suspension Squeak sound option levels are now set to 40% by default.
- Helicopter cameras now play a constant Helicopter sound sample (was using a fixed area before)
- Wind sound sample (open cockpit cars) updated, volume decreased for a better balance in Stereo setups
- New sound sample for rumblestrips
- Fuel Estimates adjusted for all cars and tracks
- FFB Multiplier adjustments for various cars
- Audi 90 GTO : Massive physics update, cranked idle engine volume to 11
- Chevrolet Greenwood (Gr.5) : Suspension sounds were missing.
- Formula RR2: Fixed rearview camera in triple screen
- GT3-specs cars: Massive physics update, new external sounds for the Z4 and P4/5, improved standing starts for AI’s
- Prototype cars: Massive physics update, new sounds for all, action cameras added.
- NSU TTS : Fixed a floatiness feeling, AI’s should now be better at standing starts
- Hockenheim GP : TV camera files updated
- Indianapolis: merged cut track rules
- Macau : Tweaked AI lines around the hairpin, Fixed a couple TV cameras that were affected by guardrail / tree objects
- Paul Ricard : TV Cameras updates
- Salzburgring : AI tweaks
- Spa-Francorchamps : TV camera files updated
- Suzuka : AI tweaks
- Zandvoort : TV cameras cleanup



Art:

- Added new content
- P4-5 : swapped liveries in GTR3
- Mercedes SLS GT3 : Fixed weird polygon on hood when damaged
- New sky textures ( global )
- Minor livery fixes
- Audi 90Q GTO : fixed a weird keyhole in taillight
- Brands Hatch : Reduced bumpiness


Portal:
- Added Improved Newsfeed system which now works as a standalone application.
- Added fallback functionality on timeouts on steam callbacks to ensure the transaction gets cancelled if Steam store times out as it did during holidays.
- Fixed a purchase processing issue that could have triggered “nothing to buy” message, buying twice, and things not appearing as purchased problems.
- Fixed a store content filtering issue in competition launcher and game menu.
- Fixed so player can challenge other cars in a class where they own one of the class if they filter by class in LB (All cars in LB list).

- - - Updated - - -

server überlastet ? Hat ewig gedauert bis ich den Civic 2015 ( 79 P da ich wohl den 2014 schon hab auf den der basiert ? ) und die Schleife (999 ) kaufen konnte , spielen geht noch nicht , Fehler sowieso...
 
hab nach Aktualisierung vom logi treiber auch erst mal einige neustarts gemacht , kann wettbewerb oder single- Player auswählen , aber dann geht nüscht mehr...
 
Ins Menü habe ich auch nach unzähligen Versuchen geschafft aber ans Kaufen oder Ausprobieren ist da einfach nicht zu denken. Werde mir dann halt erst morgen die Nordschleife und wahrscheinlich den Lada gönnen.
 
Konnte grad den SP Lausitzring/DTM2015 fahren , kam mir rumpeliger vor , kann mich aber auch täuschen . Nu kann man endlich die Setups speichern und den sprit einstellen , wollte gern den Wettbewerb noch mal schnell fahren , aber das funzt net und hab leider kaum noch zeit bis ich zur Arbeit muss , ärgerlich , P30 , da geht noch was , ist aber in 6std. zuende : (
Jetzt geht wieder nichts mehr , gebs nu auf , kein Bock gleich mit Stress zur Arbeit zu fahren : (
 
 
Moin moin , hat hier jemand nen Plan wie der neue FFB-Meter eingestellt werden soll ? Habs gestern mal mit dem 2014er Civic probiert , Standard steht der so bei 2400 oder 2500 , wenn ich es so einstelle das keine Peaks mehr über Rot gehen dürfte ich wohl bei 0 sein , hab dann bei 1000 aufgehört... Soll es so eingestellt werden das wirklich nichts mehr über Rot geht ? MfG
 
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Dann sind deine generellen FFB Settings viel zu hoch...

Hier Anhaltspunkt:

 
Ist das ne generelle Empfehlung oder fürs G27 ?


Habs geschnallt , fürs G27 " mild clipping " , also leicht über rot...Werds später nochmal testen und dann mehr auf mein Gefühl hören wenn ich in dem Bereich wo es leicht drüber geht bin . Aber zufällig hab ich in dem Bereich wo ich hin soll aufgehört : )


https://forum.sector3studios.com/index.php?threads/ffb-updates.4420/
 
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schonmal jemand gehabt das er nicht mittig am lenkrad gesessen hat?
habs gestern mal mit der corvette GT3 auf A1 ring gestartet und hatte seitlichen versatz (monitor/lenkrad am RIG ist exakt mittig!)
 
Kann man glaub ich mit den Tasten einstellen, Sitzposition oder so. Glaub das geht auch Seitlich.
 
RaceRoom Racing | Singleplayer | WTCC 2015 @ Circuit Paul Ricard

 
Der Audi der die Tage released wurde hat ein großes problem. Wenn man im Stand nach links oder recht lenkt überschlägt er sich :d
 
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