[Sammelthread] Shadow Warrior 2

Danke für den Tipp, hatte gestern automatisch upgedated und 16.9.2 war das Resultat...
Nun ist 16.10.1 drauf. Hat jedoch leider nichts gebracht. :( Ein Profil gab es übrigens schon bei 16.9.2.
 
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Mein Mitbewohner nach 1h spielen: "Alter ist das ein Geficke!" o_O :fresse2:

Macht schon Laune!
 
nope
habs mit deutscher IP im russichen Steam Shop gekauft, runtergeladen und spiel ganz normal ohne VPN!

dann hast du es aber schon vor monaten gekauft?

wenn man es heute kauft hat das spiel 3 monate regionlock.
 
nope
habs mit deutscher IP im russichen Steam Shop gekauft, runtergeladen und spiel ganz normal ohne VPN!

Ich hoffe du hast das mit nem Fakeaccount gemacht, Valve banned sehr gerne wenn man in fremden Stores kauft! Und Russische Gifts haben immer einen Regionlock von 3 Monaten.
 
dann hast du es aber schon vor monaten gekauft?

wenn man es heute kauft hat das spiel 3 monate regionlock.

nö am Tag vom Release ohne Pre Order...

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Ich hoffe du hast das mit nem Fakeaccount gemacht, Valve banned sehr gerne wenn man in fremden Stores kauft! Und Russische Gifts haben immer einen Regionlock von 3 Monaten.

jaja dieses Gerücht hält sich genauso wie das Gerücht, dass AMD Treiber scheiße sind *facepalm*

ist dennoch absolut OT
 
Zuletzt bearbeitet:
nö am Tag vom Release ohne Pre Order...

dann hast du es also genau so gekauft wie ich.

dein spiel sollte dann genau so wie meins nur mit vpn starten.

sicher das deine vpn nicht unbewusst im hintergrund läuft?
 
ich weiß was auf meinem PC läuft und was nicht... wenn du es mir nicht glauben willst dein Problem :)
 
Hat schon jemand Coop testen können? Wie ist das mit dem Loot geregelt, wie in Diablo (jeder bekommt eigenen Loot) oder Borderlands (dropt für alle)?
 
Bisher nicht, da bei mir der Coop via Freunde (Steam) nicht geht - können gegenseitig nicht joinen usw. - alles total verbuggt und kotzreizbringend.

In Fremdgames, in die wir dann gejoint sind (juhu!), konnten wir trotz passender Stufe und Schwierigkeit Normal kaum was töten und haben kaum Gegner am Boden gesehen.

Dazu droppen die FPS im Coop Online extrem runter - also bei mir von 120 fps capped gemaxxte Settings auf 10-15 fps.

Da muss noch einiges getan werden.

Solange der 2. im Coop aber keinen Story-Progress sieht, lohnts eh nicht.
 
Hat das jemand bei GOG gekauft? Ich glaube MP geht nur über den Launcher. Wir wollten eigentlich zusammenlegen und coop spielen, scheint aber nicht zu gehen.
 
Also das mit dem joinen betrifft nicht jeden nen kumpel kann mich über steam immer hinter her joinen ich aber bei ihn nicht da passiert null.
Komme einfach nicht vorran in dem Game dauernde frezzes und exe stürzt ab ist einfach zum kotzen.
Online gehen die FPS manchmal auf 10runter.....

Hoffe das Montag oder Dienstag nen Fix kommt...
 
Danke für den Tipp, hatte gestern automatisch upgedated und 16.9.2 war das Resultat...
Nun ist 16.10.1 drauf. Hat jedoch leider nichts gebracht. :( Ein Profil gab es übrigens schon bei 16.9.2.

Problem mit Crossfire gelöst: in den Optionen von Fenster-Vollbild auf Vollbild umstellen. :angel:
 
Hilft leider auch nicht-.-
Manchmal isses ja och so das sich der ganze PC verabschiedet...also komplett aufhängt.(aber nur in SW2!)
Am zu wenig Ram kannst aber nicht liegen oder?
Also wenn der überläuft das sich denne das Spiel etc. verabschiedet nene?
Dann wird ja eig. auf de FP ausgelagert oder nicht?

Wenn ich im Task nämlich schaue snackt SW2 fast 5GB alleine...+das von win kommt ja noch dazu.


Hat man mal gedacht schnelle durch das man Waffen Farmen kann bis BF1 raus ist und dann kommt immer sowas-.-
 
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Zu wenig RAM ist kein Problem - jedenfalls sollte das Spiel nicht abstürzen.
Ich habe gerade mal nen Versuch mit einem schwächeren Rechner gemacht: Core i3, 3,4GHz, 4GB DDR3 1600, GTX 760 mit 2GB, Alles was geht ist aktiviert und auf Ultra, selbst die Texturen sind auf 4GB (!) Grafikspeicher eingestellt. Nur AF steht auf 4x.
Das Ganze bei 1440p:
Das Spiel läuft selbst unter diesen extremen Bedingungen phasenweise ruckelfrei (wenn gerade nix los ist.) Der RAM läuft allerdings voll und die Platte hat im normalen Spielfluss alle paar Sekunden ordentlich mit Nachladen zu tun und dann hängt's auch gewaltig. mit Gegnern, Kämpfen und Effekten ist die GTX 760 überfordert (wen wundert's?) aber es läuft stabil! Der i3 ist dabei kaum mehr als 50-60% ausgelastet.
 
Weiß jemand ob der Skill-Reset teurer wird je öfter man ihn durchführt?
 
Tja und immer noch kein Patch schade....
Morgen kommt BF dranne dann wars das erstmal mit SW2 und gammelt wohl wieder rum...
Hab gedacht das ich wenigstens ein run schaffe aber dauernde frezzes machen das unmöglich
 
Zuletzt bearbeitet:
Hier läufts super bei mir. Coop komme ich aber nicht vor Samstag zu zum testen.
 
Balance and gameplay changes:
- "Serene Mind" skill nerfed
- "Auto-Reload" skill nerfed
- "Like the Wind skill" nerfed, 5th stage added
- "Second Chance" skill 4th stage added
- "Arm of Orochi" weapon significantly nerfed
- More auras on single enemy for Hard and Insane difficulties
- More enemies attacking at the same time for Hard and Insane difficulties
- Enemies speed increased for Insane difficulty
- Added 3 new ultra-difficult tiers for Insane difficulty with much better loot to find
- Upgrade drops quality now better reflects game difficulty - on higher difficulties better drops start occuring right from the beginning of the playthrough
- Added cap for gaining experience speed for every difficulty: after reaching certain character level player gets experience much slower, appropriate information added to difficulty description
- Fixed bug when player could get quest reward Skill Points more than once per quest per character. If character earned more than maximum number of Skill Points (level + all quests reward) - Skill Points will be capped
- Due to skills rebalance player will have all skill reset after map loaded - inventory will be automatically opened and message box will be shown
- Crafting result upgrade quality depends on source upgrades quality now, crafting price depends on expected result quality
- Final boss drop ("Ryuken" weapon) now available as final quest reward
- More special enemies, more respawns and better loot on Free Roam missions
- Elite and Superior enemy "Hellhound" won't fetch grenades now

General fixes:
- Fixed bug when player could pickup "King Skelletor" weapon before designed mission
- Gauss rifle shot tuned down and smoothed, added alternative reload animation
- Fixed bug when dual melee secondary weapon didn't inherit primary weapon stats (elemental, damage etc)
- Fixed weapon being removed from inventory when spawned as turret on map change
- Fixed "Destroyer of Realms" weapon turret throw animation
- "Damage resist" player stat now works properly
- Fixed "Second Chance" skill bug when player couldn't die even if none enemy was killed
- Fixed bug when player frezees or looses weapon when damaged or killed during teleporting
- Enemies with "Swift" aura now return to correct speed after unfreezing
- Fixed "Belly" enemy animation when reacting to Grip of Darkness
- Fixed entering T-pose for enemies with uzi.
- Some cutscene fixes
- Some walkmesh fixes
- Some missions fixes

UI changes and fixes:
- Fixed crash when replacing gems in weapons
- Fixed bug when player couldn't replace gem when all slots were occupied
- Hint area on loading screen now resizes correctly
- Added option to sell all junks with mouse, added confirmation dialog
- Corrected various translation and textual errors, added missing strings
- Fixed enemy "Tumor" mesh in Wanglopedia.

Multiplayer fixes:
- Performance issue for co-op partners fixed
- Fixed bug when "Bunny Lord" didn't drop loot for clients
- Co-op network bandwidth usage optimizations
- Fixed bug when using "Emperor's Touch" weapon produced excessive lags
- Fixed issue when client was not able to open Inventory or change weapons when using teleport during (or directly before) cutscene

Engine fixes:
- Fixed bug when game freezes on loading on 2-core CPUs
- AlienFX is now by default disabled due to crashes on some configs (add -alienfx to properties->general->set launch options in order to enable it)
- Added -nochroma switch (add -nochroma to properties->general->set launch options in order to disable Razer Chroma)
- Fixed shadow and geometry flickering
- Fixed recovering from GPU driver crash
- Non persistent console commands (e.g. r_weapon_fov) can now be loaded from autoexec.cfg
- Fixed crash when mfplat.dll is not present in system
- Optimized weapon switching CPU performance
- Fixed "DX11 Device not found" error on some notebooks
- HDR Display options are now only available when Full-Screen mode is selected (as only in this mode HDR Display works)
- Reduced audio stuttering (VO and music)
- Optimized shadow rendering performance
- On first game start dedicated GPU will be enabled instead of an integrated one

Photomode fixes:
- Increased exposure slider range
- Fixed slowmo after exiting photomode bug
- Fixed screenshot rendering (tile mode and anti-aliasing)
- Fixed FOV when entering photomode with weapon zoom enabled
- Fixed tiled screenshot mode artifacts (screenshot resolution multiplier > 1 screenshots)

Patch 1.1.3.0 Is Live! :: Shadow Warrior 2 General Discussions
 
Naja getestet hab ichs noch nicht BF1 raubt mir grad die Zeit:P
 
12 H insgesamt gespielt (alles Coop). Und keine Probleme gehabt :-)
 
Balance and gameplay changes:
- Removed gained experience cap (on all difficulties)
- Added a significant bonus for experience gained on difficulties higher than normal
- Slightly decreased large and special enemies' HP on difficulties higher than normal
- Added negative stats cap for high level upgrades
- The number of auras for a single enemy is capped to 1 on difficulties below 'Insane tier 2'
- Base physical resist lowered. This change affects all difficulty levels
- After finishing missions for the second time, instead of Skill Points the player now receives a powerful new currency called 'Orbs of Masamune'. The number of Orbs depends on the difficulty level. A new set of violent challenges will be added to the game soon. Players finishing these challenges will be able to imbue Smith's Anvil with power to greatly improve weapon stats. Orbs of Masamune will play crucial role in this proccess.
- Crafting option is now available always after a player unlocks it in the first playthrough
- Items in shops unlocked by story progress are now available always after a player unlocks them on the first playthrough

UI changes:
- Added descriptions for Insane difficulty tiers

Engine fixes:
- Fixed a crash on startup - mobile AMD GPUs
- Fixed key bindings
- NVIDIA Multi-Res - fixed chromatic aberration
- NVIDIA Multi-Res - fixed particle lights
- Fixed hitching on weapon change
- Fixed NVIDIA Surround crash
- NVIDIA Surround now works in fullscreen window mode
- Fixed photomode UI when NVIDIA Surround or AMD Eyefinity is enabled

Multiplayer fixes:
- Fixed the shop menu not being closed when client is teleported to a boss fight
- Ancestral Ties: Fixed panic room door not being destroyed after cutscene
- Ancestral Ties: Fixed Heika being stuck in one pose after a client joined the game
- Fixed portal visibility before defeating the first boss
- Minimap chest icons will not disappear when the host opens them
- Fixed performance issue for co-op partners

Patch 1.1.4.0 is Live! :: Shadow Warrior 2 General Discussions
 
Wie ist das Game so im Coop, Spielzeit ca?

Wie siehts aus bezgl. Langzeitmotivation?


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
 
Habs jetzt auch durchgespielt, ca. ~12h im Singleplayer und paar Nebenmissionen.

Hat richtig Spass gemacht. Cooler Soundtrack am ende. :-)

Freue mich schon auf den 3. Teil, hoffe das dauert nicht allzu lange.
 
Ich hab mir das Game auch bei GoG geholt, allerdings keinen Spaß damit. Ich kann keine Spielstände laden, weil es dabei immer nur abstürzt. Der Speicherstand ist nicht kaputt, habe ihn mit dem Notepad geöffnet. Passiert mit Version 1.1.2 - 1.1.4 - egal ob mit GoG-Galaxy oder ohne. :(
 
Ich kannte Shadow Warrior nicht und hab beim zweiten Teil sofort Lust bekommen da es doch sehr an Borderlands erinnert. Und ja, es erzeugt sofort einen Sammeldrang und die Suchtspirale aus Aufleveln und besseren loot finden. Zudem ist der Humor und die Dialoge bzw Zwischensequenzen großartig. Ist halt Unterhaltung für Erwachsene, gerade auch die Möglichkeit Gegnern detailliert was abzutrennen oder Wunden zuzufügen ist schon carnage. Aber großartig :shot:

Wer mit klassischen 1st person shootern und Rollenspielen was anfangen kann oder gar Borderlands mochte, wird das Spiel ebenfalls mögen. Koop macht auch massiv Laune, ist genauso gut aber solo zu genießen. Ich hab fast 40 Euro ausgegeben und da es endlich auch mal wieder ein Spiel ist das ohne Fehler und Bugs daherkommt und fertig und durchdacht ist, bereue ich keinen Cent.
 
Balance and gameplay changes:
- Boss spider: on higher difficulty HP will be restored only up to phase-related tiers.
- Boss spider: fix for lack of stomps during movement.

UI changes:
- Added Multiplayer Chat
- Browsing a list in the equipment menu will now stop when reaching topmost or bottommost item on the list.
- Added an option to skip prologue when starting New Game Plus
- Orbs of Masamune count will be displayed only after picking them up for the first time
- Fixed a crash with entering the inventory while dropping a turret weapon
- Weapon Selection Circle now supports inverted mouse, improved mouse selection acuracy
- 'Resume game' will no longer be grayed out when using controller
- Normalized aim responsiveness for controller

Engine fixes:
- Fixed refraction
- Compressed audio files / sound stutter fix
- Fixed shadow flickering

Photo mode:
- Editable text boxes
- Fixed screenshot saving issue for non-unicode languages in Windows.
- Fixed slow-mo effect and mouse speed when entering photo mode while performing Vortex attack
- Added 'Sharpen' option in photo mode
- Added 'DoF strength' option in photo mode
- Added 'Lock first person camera' option in photo mode

Multiplayer fixes:
- Fixed being stuck on menu screen when dying
- Fixed Marvin special rabbit proc
- Fixed Second Chance perk
- Fixed a blocker when players sometimes got stuck when using a vendor and teleported to a boss fight.
- Fixed Vanish being cast on host when a client used Blade of Exile
- Fixed interacting with vendors for co-op partners
- Fixed a situation in which client could lose a deployed turret weapon after disconnection / leaving the game
- Fixed host crashing when a client leaves game after using a turret weapon
- Fixed recovering multiple turrets in multiplayer mode
- Fixed a cutscene for clients in "Ninja'd Scrolls - Part 1" quest
- Client turret will now consume ammo
- Fixed the disappearing portal for co-op partners in "Big Trouble in Calamity" quest
- Fixed lack of music in main menu after disconnecting from co-op game
- Fixed gates for co-op partners in "Big Trouble in Calamity" quest
- Fixed several stability issues
- Fixed players gaining/losing movement speed
- Fixed acquiring Blade of Exile by co-op partners
- Fixed rotation of quest items for co-op partners
- Fixed disappearing minimap icon of shrines

Gameplay fixes:
- Fixed bug where player cannot gain Karma after reaching character level 95
- Fixed potential blocker while fighting Belly
- Fixed places in the Hub where player could get stuck
- Fixed weapon being transparent after it was used as a turret during Vanish and later picked up after Vanish ended
- Fixed hold RMB to channel healing
- Fixed auto weapon change when out of ammo.
- Fixed client climbing cancel on cutscene launch
- Fixed weapon autochange after running out of ammo for manual detonator and laser guidance gems
- Fixed places where player can get stuck
- Fixed a rare issue with katana force slash crashing the game.
- Fixed door opening in Yakuza Mansion
- Fixed enemy Herculon not attacking after loosing an arm
- Enemy navigation fixes
- Fixed enemy Hammerhead behavior after losing left arm
- Fixed weak spot achievement for melee weapons
- Fixed issues with enemies using 'harpoon'
- Fixed Ancient Goddess Ameonna hp bar on death
- Fixed sending sound signal from explosions

Patch 1.1.5.0 is Live! :: Shadow Warrior 2 General Discussions
 
Zuletzt bearbeitet:
Moin Leute,

jemand ne Idee zu diesem Fehler?

Wollte mal wieder ne Runde SW2 zocken - hat ja auch immer super funktioniert. Nun gibt es beim Start direkt nen Absturz.
Kurz ist der SW2-Cursor zu sehen und ca. 1Sek. der Intro-Musik zu hören, dann wird das Bild schwarz und der Ton stumm.
Nur über den Taskmanager geht's zurück zu Windows.
Neuinstallation hat nichts gebracht, alle Treiber sind aktuell. Andere Spiele (Enderal, Battlefront3) laufen tadellos.

EDIT:

Probleme bestehen seit dem letzten Update von SW2, Rechner: Signatur links.
(Mit dem Rechner Sig. rechts läuft SW2, aber der ist zu lahm! :fresse:)

Code:
*** Crash Log ***

Crash timestamp: 2016-12-25 10:55:01

[Application info]

Version: 1.1.7
Compilation timestamp: Dec 21 2016 19:18:59
P4 revision: 0

[Minidump]

Minidump written successfully to file: crash.dmp

[Exception]

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*FUNCTION [main()] world.nut line [1]
*FUNCTION [dofile()] NATIVE line [18446744073709551615]
*FUNCTION [ReadSource()] files.nut line [45]
LOCALS: force=false, sId='world', 
*FUNCTION [main()] init.nut line [80]

[Memory]

Total reserved: 319.016.960 bytes
Total commit:   1.141.567.488 bytes
Total free:     8794.632.372.224 bytes
Largest free:   8786.014.785.536 bytes


[Level]

Name: , Seed: -1
 
Zuletzt bearbeitet:
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