K
Keweico
Guest
Denke nicht, dass es da Probleme gibt. Man könnte ja rein theoretisch auch ein mal für sich und ein mal für seinen Ehepartner das Spiel kaufen, aber für beides die gemeinsame Kreditkarte nutzen
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Ich habe nochmal eine Frage. Wenn ein Kumpel mit seiner KK das Spiel bei Origin Indien gekauft hat für seinen Account, kann er dann auch mit seiner KK für mich kaufen auf meinen Account? Oder gibts da Probleme?
Wie kann ich eigentlich Öl und Kohle fördern ?
Dazu soll ich nen Messegelände bauen ? Find ich aber nicht.
Kann mir da jemand auf die Sprünge helfen
Also um in der Region zu spielen, muss jeder auf EU West 3 sein, das ist ja klar, da die Region nur auf diesen Server steht. Aber ich hatte beispielsweise nuvos schon länger in Freundesliste, konnte ihn aber nicht einladen in Region. Ich denke weil er davor noch nie auf EU West 3 war, und somit sich keinen Spielerslot registriert hat. Soll wahrscheinlich dafür sein, falls die Server irgendwann mal Rappelvoll sind, und man sich nichtmehr anmelden darf, dass ich da nicht Leute einladen kann.
Industrial resource chains are fundamentally broken (especially for single-player): You've probably noticed by now that there's no way to have a city passively supply another city with industrial resources (i.e. they must be manually gifted by the player while actively playing the city), and this is a side effect of the above architecture. Unlike passive services generation of industrial resources depletes a finite resource in the generating city, and this requires that the intra-city simulation be run. This means that as soon as you stop actively playing an industrial city, it stops generating resources. Because of this the workflow for having a multiple city industrial chain is frustrating, at best. Let's say you have a city devoted to smelting alloy, and a city devoted to building processors. To make this work with a single player you'd need to play the industrial city until your freight depots are full, manually gift the resources to the processor city, then switch to the processor city to produce the processors, over and over. When you're playing the processor city no alloy is being produced, and when you're playing the alloy city no processors are being produced. If the city synchronization times were instant (which they should be once the server situation is resolved) this would be somewhat tolerable, but in the game's current state city synchronization can take hours, so this process just can't be done in a reasonable time-frame. Once the servers are resolved working concurrently with another player in real-time could result in a reasonable workflow, but people who prefer singleplayer are shit out of luck for the foreseeable future.
Every 60 minutes of ingame time each of the trade depots/ports in your active city interact with the global market, and the calculation of global market prices seems like the only form of processing which spans between regions. This also explains why cheetah speed has been temporarily removed, as speeding up the ingame time also speeds up the rate at which your trade structures periodically make requests to the global market.
An ner Luxx-Region hätte ich dann auch Interesse. Derzeit spiel ich noch allein auf EU West 2. Hätte allerdings noch nen Slot für ne rohstoffreiche Stadt zu vergeben, falls wer Lust hat. ;-)
Wer mich per Origin adden will: schlumpfmuetze