[Sammelthread] Vanguard: Saga of Heroes

veraltete engine? an spielen wie Vanguard oder auch SplinterCell DA sieht man was die engine leistet!
heute wurde ein umfangreicher patch aufgespielt, der das gesamte kampf system neu balanciert
und das sehr gelungen würde ich sagen. ja das spiel hat einige bugs, bisher habe ich aber keinen gefunden
der mir den spiel spaß vermiest. das was mich am meisten stört ist die momentan fehlende AA
unterstützung mit 8800er karten. zumindest ati user meinen das AA funzt.

+tolle comunity arbeit der devs/programierer, jeden tag bug updates, to do listen und es wird von tag zu tag bugfreier das spiel
+kampf/diplomatie/harvesten/craften genial umgesetzt!
+alle im vornherein versprochenen sachen sind drinne im spiel!
+grafik sehr edel, schönes gras, unschärfe effekte, gut gemachtes HDR
+community, größtenteils reif, immer hilfsbereit und nett
+riesen große welt
+tolle klassen
+nach patch heute voll balaciertes gutes kampfsystem
+spielerstädte
+fast ausnahmslos gute quests, meist längere quest reihen
+-performance, bei mir läufts sehr flott, denke aber mit weniger als 512mb grafik, 2gb arbeitsspeicher und schwächerer
cpu wirds weniger gut laufen
+-ui erinnert mich etwas an WoW wenn auch leicht besser weil alles verschiebbar
-zumindest zu beginn (lvl 12) kein transportsystem, wie greifen oder teleportern

wer Vanguard volkommen schlecht redet/findet hat meiner meinung nach keine ahnung von mmorpg's, wer
selbiges mit Everquest2 macht auch nicht! wers net mag ok, jedem das seine, doch hier buglisten zu posten
von denen schon zig stück behoben sind und einfach nur unqualifiziert meckern muß nicht sein. ich spiele seit
dem 8.1.06 die open beta und seit dem hat sich schon eine ganze menge verbessert. jetzt nochmal 20 tage und
dann der abgeschaltete beta code werden das spiel bugfreier auf den markt kommen lassen als vieles in letzter
zeit, gut ist es ja jetzt schon!

grafik: 86%
spielbarkeit: 75% (abzüge wegen fülle kleinerer bugs)
spieltiefe: 90%
musik/sound: 78%
community: 90%
einsteigerfreundlichkeit: 80%
----------------------------
83% gesamtwertung

so ist meine subjektive einschätzung des spiels...
 
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wer Vanguard volkommen schlecht redet/findet hat meiner meinung nach keine ahnung von mmorpg's, wer
selbiges mit Everquest2 macht auch nicht! wers net mag ok, jedem das seine, doch hier buglisten zu posten
von denen schon zig stück behoben sind und einfach nur unqualifiziert meckern muß nicht sein.

Und wer die Meinung anderer nicht akzeptiert... Zaehlt nur Deine Meinung, oder wie ist das ?
Hinzugefügter Post:
+tolle comunity arbeit der devs/programierer, jeden tag bug updates, to do listen und es wird von tag zu tag bugfreier das spiel

Muss ja auch, denn es wird in 14 Tagen in den Shops stehen.
 
Zuletzt bearbeitet:
oh man, wie geschrieben meiner meinung nach...

du bist lustig, natürlich muß das spiel schnell relativ bugfrei werden, aber wenns so schlimm wäre meinst du es würde
dann täglich um die 7-10k leute zocken? naja mir ging es darum das die entwickler sehr ehrlich mit allem
umgehen, täglich fehler beheben und auch sagen wo es momentan noch keine lösung gibt. sowas ist selten und muß
ihnen hoch angerechnet werden!
 
veraltete engine? an spielen wie Vanguard oder auch SplinterCell DA sieht man was die engine leistet!

die Unreal 2 engine ist veraltet, wenn du mir es nicht glaubst dann bist du selbst schuld. Bei VG gibts in der Tat einige nette Texturen der Engine, mehr aber auch nicht. Aber das ist "Geschmackssache" und wie schon gesagt, trifft die Grafik im großen und ganzen nicht meinen Geschmack.

heute wurde ein umfangreicher patch aufgespielt, der das gesamte kampf system neu balanciert
und das sehr gelungen würde ich sagen. ja das spiel hat einige bugs, bisher habe ich aber keinen gefunden
der mir den spiel spaß vermiest. das was mich am meisten stört ist die momentan fehlende AA
unterstützung mit 8800er karten. zumindest ati user meinen das AA funzt.

+tolle comunity arbeit der devs/programierer, jeden tag bug updates, to do listen und es wird von tag zu tag bugfreier das spiel

Ja das ist gut, glaube kaum das sie es sich leisten könnten ein stark verbuggtes Game auf den Markt zu bringen. Und da sie ja unbedingt wegen finanzieller Mittel den Release auf Ende Januar gelegt haben, bleibt ihnen auch nichts mehr anderes übrig als jetzt richtig ranzuklotzen.

+kampf/diplomatie/harvesten/craften genial umgesetzt!

Harvesten und Craften wurde wirklich toll gemacht, den kampf finde ich als "standard" siehe wow und co. Die Diplomatie ist auch nett, aber Leute deren englisch nur mittelmaß ist (so wie bei mir) verstehen leider nicht alles.

+alle im vornherein versprochenen sachen sind drinne im spiel!
+grafik sehr edel, schönes gras, unschärfe effekte, gut gemachtes HDR

Wenn du diese Grafik als "edel" ansiehst, dann hast du wohl noch keine richtigen Grafikkracher gesehen, oder du hast bisher nur 2d Pixel Games gespielt.

+community, größtenteils reif, immer hilfsbereit und nett
+riesen große welt
+tolle klassen

Die Klassenauswahl ist wirklich groß, leider kann ich mich mit keiner Klasse so richtig anfreuden. Die Animationen der Spells sind einfach in meinen Augen mehr als madig ...(dank der veralteten Engine)

+nach patch heute voll balaciertes gutes kampfsystem
+spielerstädte
+fast ausnahmslos gute quests, meist längere quest reihen
+-performance, bei mir läufts sehr flott, denke aber mit weniger als 512mb grafik, 2gb arbeitsspeicher und schwächerer
cpu wirds weniger gut laufen

Dann kannst dich freuen, selbst auf meinem highend System hats sehr oft geruckelt. Und ich hab nicht mal volle Grafikdetails an und mit soner alten Grafikengine darf auf meinem System nichts ruckeln. Andere Spiele mit besserer/neuerer Grafik ruckeln auch nicht.

+-ui erinnert mich etwas an WoW wenn auch leicht besser weil alles verschiebbar

Etwas ?? Hast wohl nie WoW gespielt...das UI wurde fast vollständig abgekupfert. Selbst die Buttons zum Teil und die Buttonfarbe. Trotzdem finde ich das es ein nettes UI ist, das von WoW hat mir auch gefallen.

-zumindest zu beginn (lvl 12) kein transportsystem, wie greifen oder teleportern

wer Vanguard volkommen schlecht redet/findet hat meiner meinung nach keine ahnung von mmorpg's, wer
selbiges mit Everquest2 macht auch nicht! wers net mag ok, jedem das seine, doch hier buglisten zu posten
von denen schon zig stück behoben sind und einfach nur unqualifiziert meckern muß nicht sein. ich spiele seit
dem 8.1.06 die open beta und seit dem hat sich schon eine ganze menge verbessert. jetzt nochmal 20 tage und
dann der abgeschaltete beta code werden das spiel bugfreier auf den markt kommen lassen als vieles in letzter
zeit, gut ist es ja jetzt schon!

Sorry aber jetzt werde ich etwas sauer. Erstens mal, piss dir nicht ans Bein. Zweitens, wenn dir meine Meinung nicht passt, dann geh nicht drauf ein, oder schalte dein Inet ab, dann kannst du sicher sein das niemand ne andere Meinung hat als du.

Was ich über VG geschrieben habe, ist meine persönliche Meinung und die Erfahrung die ich während der Open Beta gesammelt habe. Und du Möchtegern Furz solltest mal lieber nicht so frech sein und mich als jemanden hinstellen der keine Ahnung von MMORPGS hat. Ich hab schließlich mehrere MMORPGS gespielt. Die Bugs die ich gepostet haben, waren aktuell zu dem Zeitpunkt, also komm mir nicht mit sie seien "unqualifiziert" Freundchen ...so wie du sprichst könnte ich sagen du bistn Fanboy der rumheult weil man sein heissgeliebtes Game "kritisiert", sage ich das ? Nein, weil ich deine Meinung akzeptiere. (du solltest auch mal versuchen die Meinungen anderer zu akzeptieren...)


grafik: 86%
spielbarkeit: 75% (abzüge wegen fülle kleinerer bugs)
spieltiefe: 90%
musik/sound: 78%
community: 90%
einsteigerfreundlichkeit: 80%
----------------------------
83% gesamtwertung Ich werf mal die Behauptung in den Raum, das kein Spielemagazin diese Endwertung für das Game vergibt ^^

so ist meine subjektive einschätzung des spiels...


So dann fang ich mal an einen Post auseinander zu nehmen :)

7-10k Leute pro Tag ? Ich bin nicht grade nen Mathegenie, aber mein Mathe reicht alle mal aus um da was ganz anderes rauszubekommen.

Beta 1 Server ~1000-1500
Beta 2 Server ~1000-1200
Beta 3 Server ~1000
PvP Server ~900

Diese Daten entnehme ich meinen Logins wenn ich gespielt habe.
 
Zuletzt bearbeitet:
Man sollte schon unterscheiden können zwischen Engine (welche übrigens nicht die gleiche wie von Unreal 2 ist, sondern eine stark modifizierte Unreal 2.5 Engine) und Content. Davon abgesehen werden die ganzen Spellanimationen gerade überarbeitet.
Die Diskussion ist aber mühsig, besonders die andauernde Sache mit dem "WoW"-Interface Clone, wer ernsthaft und objektiv MMOs beurteilen möchte sollte schon gemerkt haben dass das WoW diese Art von Interface _nicht_ erfunden hat. Und genauso dass man die Grafik eines MMOs nicht direkt mit denen von SinglePlayer Spielen vergleichen kann (auch wenn Vanguard ganz gut mit Oblivion mithalten kann, ich sag nur weit entfernte Texturen), aber auch hier darüber zu diskutieren bringt nix.
Abends zur PrimeTime waren in den letzten Tagen (bevor sie die genaue Anzahl angezeigter Spieler abgestellt haben) immer auf Beta 1 und 2 jeweils 2-3 K Spieler online, dazu noch jeweils ~1k auf PvP und Beta3.

pXe
 
Zuletzt bearbeitet:
Also bis die das umgestellt haben auf die blöde Anzeige "Low" - "Medium" - usw. hab ich auch mehrmals vor allem am frühen Nachmittag um die 7000 gesehen. Zur deutschen Primetime sinds hingegen weniger, aber ich vermute mal es sind mehr Amis als Euros in der Open Beta, da gibts ja die Preorder zu kaufen während in Euroland nur ganz schwer ranzukommen ist.
Also die Grafikengine finde ich nicht schlecht. Klar, mit Städten gibts derbe Probleme aber mit ner Gruppe im Dungeon unterwegs oder alleine durch die Gegend rennend spiel ich auf balanced mit 60 FPS teilweise, das hab ich bei EQ2 nie geschafft. Denn da wurde so massive mit den Spells übertrieben das gerade Healspeals der Druiden (Blätter am rumfliegen) und die versch. Stein/Dornenhautbuffs haben das Spiel immer wieder auf 1-5 FPS runtergehauen und das war richtig nervig. Dagegen kann ich damit Leben, wenn es in der Stadt etwas ruckliger wird solange Daten nachgeladen werden - hoffe natürlich das hier noch einiges optimiert wird.

Grafik ist aber auch immer wieder Geschmacksfrage. Ich sag nur LotRO-Openbeta > auf den ersten Blick nett und auch wahnsinnig viel Mühe gegeben mit den künstlerischen Aspekten (Detailliebe der Städte etc.) > aber wenn ich die groben Bodentexturen seh und das Bitmap-Gras bekomm ich die Krise. Solange man es wie WoW von "hinten" oben spielt - kein Problem, aber First Person ist genauso häßlich wie in WoW wenn der Matschbrei an Texturen an einem vorbei "fliesst" weil es ja ebenso kein "richtiges" First Person gibt sondern man irgendwie über den Boden schwebt und seine Arme nicht sieht. Bin ein First-Person Spieler in MMORPGs und Vanguard bekommt das für mich derzeit am besten hin: Spelleffects, Shieldblocken, besondere Schlagkombos - man sieht alles auch aus Firstperson, erinnert fast an Dark Messiah.

Aber jeder hat nunmal seinen eigenen Spielegeschmack - und das ist auch gut so, sonst wärs eintönig.
 
@strider:

werd mal nicht frech junge! ich habe hier niemandem seine meinung verboten oder jemanden persönlich angeriffen.
mir persönlich gefällt das spiel gut und ich finde es zum kotzen wenn leute schon vorm erscheinen alles schlecht machen!
es wurden bevor sie die anzeige auf low etc geändert haben immer um die 3k spieler pro realm und 1k aufm pvp
realm angezeigt. öfters auch mehr. nur weil das spiel bei dir schlecht läuft muß es das nicht überall tuen. ich hab
solo im wald etc 40-50fps, in städten etwa 20fps mit guten rucklern und mit voller gruppe draußen, oder
dungeon etwa 30fps. alles auf max 1280/1024 16x af. EQ2 lief als es rauskam erheblich schlechter, da war mein
system mit nen A64 3400+ und ner x800pro, 1.5gb ram schon high end und alles andere lief auch ohne ruckeln.
das du ein mmorpg mit normalen spielen vergleichst zeigt schon das du keinerlei ahnung hast! außerdem fressen
beta debug codes die dauern mitlaufen extrem viel performance. geh mal ins offi forum, 70% der leute finden das spiel gut,
deshalb mußt du es nich aucht gut finden, aber es zeigt das es ja nicht so schlecht sein kann! ich habe von neocron, über
saga of ryzom, EQ2, DAoC und WoW schon einiges gespielt und blicke bei einem mmorpg hinter die fassade! was meinst
du wie scheiße DAoC im ersten halben jahr war? oder wie dreckig die EQ2 beta teilweise lief? wie wieviele bugs hatte und hat
neocron1+2 und ich habs dennoch 1 1/2 jahre sehr gerne gespielt! Vanguard hat das meiste potenzial aller mmorpg's
der letzten jahre, die möglichkeiten sind extrem vielfältig, aber wer einen oberflächligen blick wirft und sich über
ein WoW ähnliches ui aufregt sollte bei WoW bleiben oder Silkroad spielen (sry an alle Silkroad spieler ;) )!
Hinzugefügter Post:
hier mal die patchnotes von heute und gestern...sagt ne menge über die quali der entwickler...


Vanguard Build 01672 Patch Notes 1/12/2007

GAMEPLAY
- For PVP servers, someone attacking you if you do not have an offensive target will become your offensive target. If you do have an offensive target, they'll get added to the encounter display correctly. They will not be added, however, if they do not actually hit you

BALANCE ISSUES:
Logging in today you will likely notice some significant changes to combat balance. Today’s patch kicks off a series of significant balance patches. The primary focus in this patch is combat difficulty at all NPC dot levels and combat time both solo and in group configurations. We are honing in on our objectives so please be cautious out there! Some things you could solo yesterday may require some help today. The following is an overview of the most significant changes:

NPC damage and hit points have been rescaled at all dot values and levels. In some cases this makes combat harder and in others it makes it easier. Combat times are now closer to our target in most areas. The target audiences have not changed:

• 2 dot NPCs are intended for challenging solo play
• 3 dot NPCs are intended for challenging duo and trio play
• 4 dot NPCs are intended to be challenging for 4 & 5 player groups
• 5 dot NPCs are challenging for a full group
• 6 dot NPCs are very challenging and can require multiple groups

In some areas we did not feel the challenge was quite there and it should be more noticeable now. Remember not all NPCs of the same challenge rating are exactly the same, the dot values represent a category but you still need to experiment to find what you can handle.

Out of combat regeneration: These values have been adjusted this is most noticeable at the early levels. Low level combat cause players to expend more resources however they should be spending much less time waiting for their expendables to return. This faster regeneration begins to scale back significantly around level 4.

In combat regeneration: In combat energy regeneration has been increased. This goes along with an increase in healing costs. We are still striving to find a good balance between energy expended in a long group fight and energy expend when soloing at all level ranges.

Pool size: Caster hit points have been slightly reduced relative to other archetypes and their energy pool has been slightly increased.

Groups: Along with the changes to combat time and NPC damage we have taken steps to allow for more variance in groups at low challenge ratings. This will make forming 2 and 3 man groups easier.

Longer combat times inherently sharpen archetype roles and there is more opportunity to enjoy your class play experience both solo and in groups. This will become most noticeable when fighting against high challenge rating (4 dot+) NPCs. Please have fun experimenting.

Resists: We have introduced non damage spell resists as part of what makes higher dot value enemies more difficult. It is now significantly harder to mesmerize, snare or slow a 5 dot NPC than a 3 dot NPC.

Getting Hit. It is now easier for NPCs to hit players. Players are expected to invest more effort in avoidance (attributes and gear) if they don’t want to get hit.

Damage and ability upgrades: The rate at which player damage increases has been adjusted. Particularly at higher levels you will notice a bigger upgrade in the damage of your abilities. We found that there were some situations where it was not worth the increase in cost to move onto an ability upgrade. This should be the case much less often. Remember, player damage is relative to NPC hit points which has also been rescaled.

Class Balance: We are continue the process of class verses class balance and have made quite a few tweaks at the lower levels. This is an ongoing process so expect more soon.


RACIAL ABILITIES:
These are the first pass at racial abilities (Minus Dark Elves and Gnomes, which will be soon to follow) We have done some internal testing, but as always, there are sure to be bugs and unintended side effects.

We will definitely appreciate feedback on the specific following issues:

- Display Descriptions (Although some of these are not final): Was it clear? Do they add enough racial flavor without being too wordy?
- Particle effects / animations (Some these are placeholder as well): Are the effects appropriate?
- Reuse timers: Do you feel the reuse timers are appropriate? Are they short enough to warrant a hotkey slot?
- Ability Effects: Do the abilities do what they’re described to do? Are the effects negligible or noticeable? Are the abilities particularly more or less useful based on your class selection?
- Racial Flavor: Do the abilities feel unique? Do they make sense given the lore/background of the race?

Qalian Barbarians: Desert Skin
- For the next 15 seconds after this ability is activated, you will mitigate 25% of all damage, and every mob that attacks you has a 50% chance of being stunned for 2 seconds.

Thestra Barbarians: Endless Fortitude
- For the next 30 seconds, this ability will double your endurance and energy pool while increasing your spell and melee damage by 25%.

Dwarf: Earthen Embrace
- For 60 seconds, this ability will turn your body to stone. Along with removing all poison effects, you will mitigate 10% damage and become immune to movement impairing spells such as knock back, stun, and snare.

Goblin: Hex of Ghalnn
- Whoever is afflicted by this hex will return 3% of the mana and hit points for every hit that is made on them. The effect lasts for 60 seconds.

Half Elf: Symbol of Jin
- This ability will apply a rune to every member of the group for 60 seconds, which will mitigate damage as well as apply an un-resistible damage shield.

Halfling: Quick Escape
- This ability allows Halflings to immediately remove themselves from combat. For the next 10 seconds afterwards they will also be invisible.

High Elf: Arcane Balance
- This ability will take the cumulative amount of mana in a group, add 25% to that number, and evenly redistribute it to all members.

Kojani Human: Spirit of Jin
- This ability will immediately restore 45% of energy and hit points to the target.

Mordebi: Curse of the Ancients
- This ability will immediately remove a targeted NPC from combat, wiping their agro and reducing their agro range to 0. During this time the creature can not be healed, attack, or be attacked.

Qaliathari Humans: Swiftness of the Sands
- For this next 10 seconds, when this ability is activated your ability to evade all melee attacks and spells will be greatly increased.

Thestran Humans: Inspirational Commands
- You will have 3 inspirational commands at your disposal: Inspirational Presence, Inspirational Wisdom, and Inspirational Tactics. Each command is a group buff that will add either 2% to mitigation, a 3% reduction to mana cost of all spells, or a 2% increase in damage. You may only maintain one command at a time, however you may have all 3 effects active at the same time.

Kurashasa: Symbiotic Armor
- When this armor is active you will be consumed by a symbiotic presence. In addition to regening 2% of your health every 3 seconds, you will apply an effect to all enemies within a 20 meter point-blank radius. Anyone affected by this debuff will become snared and slowed.

Lesser Giant: Strength of Torsheim
- For the next 30 seconds after this ability is activated, you will increase your max hit points by 50%.

Orc: Fury of Ghalnn
- For the next 5 attacks after this ability is activated, you will receive a 10% increase to damage and all the damage you do will return to you in the form of hit points.

Raki: Planar Shift
- While this ability is active, you will gain a 25% mitigation to all spell damage but will slowly lose health. This ability may be toggled.

Vulmane: Spiritual Bond
- This ability will apply an effect to every member in your group, allowing 35% of all damage done by them to return to you in the form of health for 20 seconds.

Wood Elf: Form of Nature
- When this ability is activated, all movement impairing spells will be stripped from you, and for the next 30 seconds your run speed will be greatly increased. You will also be immune to all movement impairing spells during this time.

NOTE: The following two are not implemented yet:

Gnome: Forge Crystal
- This ability allows you to operate a variety of devices, only available to gnomes, which are able to materialize a energy crystals. Crystals will have several common effects, ranging from percentage based mana, health, and endurance heals to several uncommon, rare, and even ultra rare effects such as prismatic group resist buffs, rune and damage shields, minion summons, and more.

Dark Elf: Spawn of Haelufir
- This ability allows you to summon forth a small drake for a short duration. The type of drake you summon will be based on class and level. Each type of drake will have a variety of effects at their disposal, ranging from group aura’s, to breath attacks. The higher level drakes will also learn spells that are sympathetic with their associated class.


FACTION CHANGES:
- The following updates have been made to factions. Please report any NPCs acting weirdly as a result:
- Bordinar’s Cleft has received a faction pass
- Three Rivers Village has received a faction pass
- Renton Keep has received a faction pass
- Lakeview has received a faction pass
- The Western Watch faction has been renamed to the Thestran Watch
- Vampire Hunters in Thestra have received a faction pass
- Charbrook Village has received a faction pass
- Dahknarg has received a faction pass
- Halgarad has received a faction pass
- Gnolls in the Vault of Heroes should now grant various faction modifications
- The inhabitants of Hilsbury should now grant various faction modifications
- Bloodfist Ogres now grant various faction modifications
- More Bloodhowlers now grant various faction modifications
- The inhabitants of Falgarholm and the followers of Torkald now grant various faction modifications
- A list of races that will be KOS in these areas by default in the future will be published in the upcoming weeks

ADVENTURING
- Casters – the cast times of your initial nukes have all been lowered to 2 seconds.
- Clerics, Shaman, Blood Mages, Disciples – Your large heals now have a 3 second cast and your medium heals have a 1.5 second cast. This is down from 4 and 2 respectively.
- Cleric – Improved remedy. It now ticks every 6 seconds.
- Cleric – Remedy is know called Alleviate.
- Cleric – Alleviate how has a different level progression, so may need to revisit a trainer to get the latest version.
- Disciple – Removed energy cost from Blessed Wind
- Disciple – The Focused Bond progression has been reworked for you. Increased the amount maintained by 1 and spread the progression evenly across 50 levels.
- Dread Knight – Added hate numbers to Incite ability line. (missed it last pass)
- Dread Knight – Removed increasing drawbacks on combat forms
- Monk – All of your abilities should be usable while unarmed now.
- Monk – Added 30 second refresh on Nerve Strike.
- Paladin – Dictum of Valus now is 137% less lame. It now does appropriate damage.
- Paladin - Standardized all of the paladin’s attacks and buffs. Updated many tooltips to read more clearly. Added upgrades to many paladin abilities. Check the trainers!
- Ranger – Forage is now instant cast
- Ranger – Critical Shot is now instant
- Ranger – Critical Shot should now be able to open a ranged chain
- Ranger – Critical Shot now has a greatly increased critical chance
- Ranger – Debilitating Shot is now instant
- Ranger – Debilitating Shot should now be able to open a ranged chain

CRAFTING
- Velt the Knave’s expert outfitter work order now requires the outfitting skill instead of the tailoring skill.
- You should no longer get inaccurate faction penalties for abandoning work orders. Most basic work orders no longer impose faction penalties.
- Fixed an issue with gear that was causing its skill bonuses to be very low
- Crafting is available in many places now. Outposts have seen an influx of taskmasters needing assistance.
- Work orders should now take real resources as optional ingredients. This will allow crafters to get a boost of initial grade much like real item recipes
- Work order loot tables have finally had a pass. The tables have been split by a large degree giving work orders more and individual variety as you increase level.

DIPLOMACY
- Horse quests are now available for all races. Use the following list to find who begins your delivery quest: Dwarf - Glanar Scrongold in Bordinar’s Cleft Merchant’s Hold; High Elf – Princess Kaati in the palace; Halflings/Thestran humans – Lord Thannis Heartsworn atop the hill next to Tursh; Vulmane/Varanjar/Lesser Giants – Grette Tolgar in Halgarad; Gnome – Gaea Permont in the Skyside Bunker; Qaliathari/Mordebi – Getzin the Gnome in the stables of Khal; Dark Elf – Legionnare Ikari in the Hathor Zhi newbie yard; Varanthari/Kurashasa – Aslak Carul in the Lomshir crafting area; Tanvu human/Orc/Goblin/Wood Elf/Raki – Telyn Boarmaul in Ca’ial Brael next to the animal pen.
- All newbie lines have a connector quest at their final NPC that will send you to the horse delivery quests.
- Diplomacy: All races now give a pair of free expression gloves early in their newbie progression, and a pair of pants in the middle of their newbie progression. More loots coming!
- Diplomacy: Horse quests are now active! At the end of your newbie diplomacy line (and you can always come back later), you can accept a horse delivery quest that leads you to a quest for a free horse. To receive the free horse, it does require adventuring OR crafting level 10 to complete.
- Diplomacy: “A Noble House Cause” can now be completed.
- Diplomacy: “A Change of Plans” – you can now talk to Carter Sinclair.
- Diplomacy: “Acquiring Documentation” – quest can now be completed.
- Diplomacy: The Civic Diplomacy buffs “Social Upheaval” and “Whistle While You Work” no longer regenerate many thousands of HP/Energy a tick. Invulnerable mode off!
- Diplomacy: Temporene Orb now is no-drop to reduce the chance of you destroying it.
- Diplomacy: Civic Diplomacy now open in Tursh and Tawar Galan!
- Diplomacy: A bridge quest now leads you from Magistrate Jadedragon to Lan Cho Puregrace in the Kojani human newbie Diplomacy line.
- Diplomacy: “Legends of the Raiders” now has many travel journal entries and a more clear pointer to Ulric’s great-great-great-grandkid.
- Diplomacy: A number of fixes to the high elf newbie Diplomacy line.
- Diplomacy: Academic Civic parleys in Halgarad now actually have conversations. Incites now require 5 Presence.
- Diplomacy: Many other parleys did not have proper conversations attached. Please report these! Placeholder text doesn’t count for this.
- Diplomacy: Fixed bug with “Unworthy and Unwise.”
- Diplomacy: Diplomacy coin rewards now are worth their intended value! No more Jaw Exercisers worth 2 copper!
- Diplomacy: Flag resetter placed at “Death Wears a False Mustache” for testing purposes. ***If you are stuck at “Death Wears a False Mustache” Talk to the Flag resetter FIRST, then abandon the quest and retry it.****
- Diplomacy: Some quests have new Evaluations of different colors added to them. In a future patch, you will receive two Evaluations of different colors so you can generate Expression from 3 different colors.
- Varanjar Diplomacy: Otkatla Beck should now spawn properly so you may complete the quest.
- Varanjar Diplomacy: New evaluations swapped to what they should be.
- Varanjar Diplomacy: Various, and altogether random typo fixes.
- Bug fixes and typo fixes for the Varanjar, Lesser Giant, and Vulmane beginning lines.
- Prince Dargand has been smacked in the head a few times and is not now quite so difficult to beat.

WORLD POPULATION
- Lomshir Quest: The Races – Increased the time allotted to 70 seconds.
- The following areas have had an itemization pass: The River Palace, Imanjal Sacellum, Kalendra’s Coven, Sacrifice Island, Ra’hazi Jungle, Pantheon of the Ancients and various overland camps in those areas.
- The aggro range of NPCs in the Fallen Lyceum of Ingolas has been increased slightly.
- The named encounters in Fallen Lyceum have had their difficulty increased to a more appropriate level.
- Old Fluur was punished for griefing players at the respawn altar and will stop going there. He is also less likely to be up often.
- If you do the quest ‘Finish Her’ (located in the Ca’ial Brale area) in a group, the entire group should get credit if one person poisons the Injured High Mudwitch now. Also, her respawn time should be much faster now. This should alleviate much of the pain of waiting around for her to spawn while there are multiple people/groups around her.
- Base NPCs at the Gataro Camp directly north of Ca’ial Brale should now aggro players from a shorter distance. They should now only appear at level 6 rather than level 6 and 7.
- Changed the required number of Egglayer Bites for the quest ‘Abdominal Pain’ from 7 to 2. Also attempted to make the Egglayer Bites proc more often.

Bug Fixes:
- Multiple broken appearance sets have been fixed in the Tursh and Khal regions.
- Kalendra the Dark Witch once again drops loot
- In Vol Tuniel, ancient elven urns now look like they should.
- In Marsh of Peril, Veraelian weapons should look better now.
- Quest journal waypoints should work correctly now in Marsh of Peril, Karrus and Zossyr Hakrel, Tauthien Delta, Skawlra Rock, Ksaravi Gulch and Qa Riverbank.

CODING
- Fixed some bugs that would scramble your group UI.
- Fix for the bug where you lose coin when looting or hitting the merchant

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Vanguard Build 01673 Patch Notes 1/13/2007

GAMEPLAY
- The experience curve has been changed. Your levels will not change but your experience within your level may. This was unavoidable. The new curve behaves quite a bit differently than experience rewards previously. Lower level NPCs no longer have an experience fall of other than the nature growth in experience rewards build into the curve. NPCs higher level than you will give significantly more experience reward than an enemy equal to your level, this is also new. There should now be more of a reason to strive for killing those NPCs one or two levels higher. Good luck!
- Fix for some players qualifying for quests that weren't for their class.
- Fix for characters being unable to group if one player invites another and then logs out before the invite was accepted.

ADVENTURING
- Cleric – Adjusted the levels and damage of Aegis of Blades and added an upgrade at level 48.
- Paladin - Aura of Shielding is now obtained at level 8.
- Paladin - We have upgraded several of your ability lines. Check your trainers!
- Shaman – Hammer of Krigus should no longer permanently lower your opponent’s strength and constitution.
- Warrior – Kick is now level 2, does not incur global recovery and will start chains and crits more.
- Warrior – As your tweaks are on going, you should check the trainer for upgrades to older abilities. Checking today will be good.

CRAFTING
- Fixed taskmasters in Ahgram
- Fixed a bunch of Tanvu work order name issues
- Fixed all blacksmith refining work orders
- Work order items should stack properly now
- Work order items can now go into bags properly
- If you are getting empty supply packs please report the work order that gave you the pack so we can troubleshoot the issue

WORLD POPULATION
- Halgarad - Based on feedback, adjusted the quest “Broken Fang Threat” to be a little more level-appropriate for 6 – 8. You still may need to find a friend to complete it though.
- Halgarad - Re-populated the upper portion of Den of Shadows—there should now be plenty of Reanimated Bears and Wolves to complete all quests required
- Halgarad - Adjusted the spawn times on all Reanimated Bears and Wolves in Den of Shadows so that they no longer take 10 minutes to respawn
- Halgarad - Fixed a bug that allowed you to complete the quest, “Into the Den” just by walking over the top of the cave. Now you actually need to head in to the cave to complete it.
- Halgarad - Adjusted the difficulty on Cottonwings and Hill Cats in the Halgarad starting area
- Halgarad - Reworked the “Trial of Sacrifice” portion of “The Passage to Kortella” to make it more appropriate for its level—you now only have to kill the Raider
- Halgarad - Fixed “Trial of Sacrifice” so as to prevent other players from jumping in and stealing the kill, thereby ruining your chances to complete the quest
- Halgarad - Numerous signposts have been added all over the wonderful land of Halgarad. Enjoy!
- Leth Nurae - Signposts have been added all over Leth Nurae.

Bug Fixes:
- Trainers in Karibasa will no longer claim to give armor to players (since they don’t).
- Players should once again be able to loot Nimat’s chest.
- There should now be enough redcap bonemillers and bonecollectors for players to kill in Tursh.

CODING
- You will no longer jump when swimming along the surface of water.
- Regular players will no longer see "Character Saved." messages.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich finde vorallem das Harvest, Craft und Diplomatiesystem geil.

Vorallem das Harvesten macht spass und dazu die passende Kleidung ;).


Das muss ich mal hervorheben. Ich war bisher in keinem Spiel ein wirklicher Crafter, da die Umsetzung fast ausnahmslos sterbenslangweilig war. ("Sammle 4 Wochen, drücke 1mal Combine"). Das ist für mich kein Craften. Die Umsetzung in VG hingegen finde ich sehr gelungen. Erst loslatschen- Holz hacken gehen (mitsamt Bäume fällen *fett*), dann anfangen loszubasteln mittels diverser Arbeitsschritte. Ebenso das Diplomatiesystem: Man muss sich in Abhängigkeit des "Gegners" erstmal die richtigen Karten zurechtlegen, sonst kann z Bsp der "Überredungsversuch" kräftig in die Hose gehen.

Zur Engine: Finde ich im Großen und Ganzen gelungen, so viele Details (kräftige CPU & GraKa vorausgesetzt) habe ich bisher sonst in keinem MMORPG gesehen (gebe aber zu auch nicht alle gespielt zu haben). Sicherlich ist noch einiges an CodeOptimierung nötig, um das Spiel auch auf nicht ganz so starken Rechnern flüssig laufen zu lassen, aber es ist immerhin eine Beta.

Fazit: Das Spiel hat vor allem eines: Potenzial & Spieltiefe! Ich werds mir, wenn auch nicht gleich nach Release, auf jeden Fall anschauen. WoW ist eben nicht das Maß aller Dinge, auch mit dem kommenden TBC nicht. Die Spieltiefe (von WoW) ist einfach stellenweise viel zu schlicht (s. Crafting, Repu), die Community größtenteils zum Kotzen (8 Mio Spieler ziehen automatisch eine ganze Menge Idioten an). Es wäre wünschenswert wenn aufgrund VGs Geschichte (EQ1 Entwickler) auch viele alte EQler in dieses Spiel finden (ich zumindest habe in der Beta schon einige getroffen). "Damals" wars einfach noch eine andere Klientel, mit wesentlich mehr Anspruch, sowohl ans Spiel als auch an die menschliche Seite.

Ich drücke VG jedenfalls die Daumen, dass es die angepeilten 200.000 Subscriber für sich gewinnen kann, dann sehe ich gute Chancen, dass das Spiel länger laufen wird. Anhand der täglichen Patches sieht man jedenfalls, dass sich die Crew um McQuaid den Arsch aufreißt, um das Spielempfinden zu verbessern.
 
Tja ich würde auch gerne LotR Online antesten :(

@Madschac

Ah ich merk schon, du bist einer dieser Kinder die austeilen können aber wenns ums einstecken geht, streiten sie alles vehement ab....

Kauf dir das Game und drück anderen nicht deine Meinung auf.
 
Also ich find Vanguard auch klasse. Wenns auch nicht optimal ist, aber Spass machts.

Gut, ich fand auch Silkroad und World of Warcraft gut ;)
Und die boten weder grafisch, noch spielerisch besonders viel, wie ich finde...
 
Ich finde die WoW Grafik geil, denn so ne Comicartige Engine wird auch bei Warhammer Online eingesetzt.

Warum sollte die Grafik nicht viel bieten ? Ich finde die gibt ne super atmosphäre wieder. Im Gegensatz zu VG meiner Meinung nach ;)
 
Ich finde die WoW Grafik geil, denn so ne Comicartige Engine wird auch bei Warhammer Online eingesetzt.

Warum sollte die Grafik nicht viel bieten ? Ich finde die gibt ne super atmosphäre wieder. Im Gegensatz zu VG meiner Meinung nach ;)

Also vom künstlerischen Aspekt her ist die WoW Grafik echt gut, da ist so gut wie alles "handgemalt" und sehr abwechslungsreich.
Technisch find ichs aber problematisch. Durch den Verzicht auf hochauflösende Texturen und Bumpmaping sowie richtige Licht/Schattenberechnung wirkts halt sehr altbacken. Aus der Sicht von schräg/hinten/oben auf den Charakter ists auch ganz nett spielbar - aus First Person Sicht aber nahezu unspielbar, da ist man näher am Geschehen dran und da fallen die matschigen Texturen etc. sehr stark auf. Dann siehts in meinen Augen einfach nur häßlich aus, zudem wirkt die Farbpalette irgendwie als ob sie nur 1000 Farben hätte und kein richtiges True-Color wäre.
Bei Vanguard hingegen finde ich das First-Person spielen einmalig, erinnert mich fast an Dark Messiah: Man sieht erstens die Hände bzw. Waffen des Chars, als Zauberer sieht man wie der Zauber mit den Händen formt und als Krieger sieht man wie gegnerische Angriffe mit dem Schild geblockt werden und wie bei Spezialattacken hochgesprungen wird, auch den Pferderücken sieht man etc. Durch die hochauflösenden Texturen, die zudem noch Bumpmaps sind (sprich Struktur durch Licht/Schattenwürfe bekommen) siehts damit ungleich schöner aus.

Was den "künstlerischen" Aspekt angeht so gibts in Vanguard auch viele Gegenden die etwas kahl wirken da streckenweise wenig Abwechslung. Andererseits sind gerade Dungeons, Höhlen und Städte architektonsiche Meisterleistungen - z.B Spinnenhöhlen die sich tief in die Erde verzweigen in einem Dunklen Wald wo der Nebel richtig zwischen den Bäumen aufsteigt hab ich so noch nirgends gesehen, auch EQ2 kann da nicht mithalten. Und erst das Abenteuer ansich in der Höhle > überall riesige Spinnen, kleine Spinnen die einen anfallen bzw. wenn man von einer Spinne gebissen wird und man damit zum Wirt für so ne Minispinne wird die dann quasi aus einem herausbricht, eingesponnene Cadaver, Spinnennetze usw. Oder die Trollhöhlen wo diese riesigen Viecher Ihre langen Schatten vorauswerfen - macht beim Erforschen schon eine beklemmde Stimmung. Oder die Stadt New Targonor, da wirken andere Onlinestädte eher wie Dorfsiedlungen.

Problematisch in den Städten ist derzeit aber noch die Performance, ich hoffe mal das bekommen sie in den Griff weil auch die Dungeonabenteuer auch mit mehreren Gruppen kaum ruckeln (~20-30 FPS auf Balanced) wenn erstmal alle Grafikdaten geladen sind. Hier fehlts einfach an einem besseren Precaching.

Mir gefällts jedenfalls super, so gefiehl mir schon seit langem kein MMORPG-Spielerlebnis mehr. Kann aber auch verstehen, das es nicht für alle Spieler gemacht ist, dazu ist die Levelkurve (und damit die Erkundungskurve der Welt) zu steil.
 
Also ich werd mir auch Vanguard antun. Ich hab 5 Jahre EQ gespielt und eigentlich nur WoW angefangen weil EQ1 doch ein bisschen langweilig wurde :P
Meine alte EQ Gilde (die gibts immernoch in EQ1. Darkwind) werden wohl auch einige nach Vanguard wechseln. Dann kann ich endlich mal wieder mit gescheiten Leuten zusammenspielen da die Idioten in WoW doch an jeder Ecke zu finden waren.
Burning Crusade wird den Leuten denke ich zeigen dass dem Spiel etwas fehlt. Nach ein paar Wochen sind alle 70 und das Tier 4 5 6 7 Farmen fängt wieder an.
 
Ich finde die WoW Grafik geil, denn so ne Comicartige Engine wird auch bei Warhammer Online eingesetzt.

Warum sollte die Grafik nicht viel bieten ? Ich finde die gibt ne super atmosphäre wieder. Im Gegensatz zu VG meiner Meinung nach ;)


Wenn sie denn wenigstens ordentlich umgesetzt wäre. Aber meiner Meinung nach zeigt das nur die Profitgier von Blizzard - mal eben schnell ein Game auf der Uraltengine aufgesetzt und raushauen. Gut, wenigstens können es auch Leute zoggen, die nicht den Über-Rechner daheim stehen haben, aber ich find die World of Warcraft Grafik weder atmosphärisch, noch künstlerisch gelungen.

Wie gesagt... Is meine Meinung...
 
ich find die WoW grafik auch arm, comicstyle naja wems gefällt, aber dann bitte net mit lowres texturen die selbst vor
5 jahren keinen umgehauen hätten!

naja hier mal die nächsten verbesserungen an Vanguard:

Vanguard Build 01680 Patch Notes 1/15/2007

GAMEPLAY
- PVP death to a DOT should process the PVP death penalty correctly.
- When a building construction instance is abandoned, the player will be refunded the construction items via the escrow merchants. NOTE: The above will NOT work for existing construction instances with old items. Only new items added will be returned if construction is abandoned.
- When you sell a building plot, you are now refunded the remaining Upkeep balance via the mail system.
- Autorun is fixed




Vanguard Build 01677 Patch Notes 1/15/2007

GAMEPLAY
- Spell mitigation had a low level bug giving player much more mitigation than intended. This has been fixed.
- Hitpoints in the encounter display should now update much more reliably when changing targets.
- Fixed a bug in the PVP factions that was likely causing Raki, Vulmane and Thestran Barbarians to not be able to attack or be attacked by other players.
- Updated block, dodge, and parry tooltip text with info that with level-capped skill, you now get a 2% chance instead of a 5% chance.
- After death, you will not pull aggro from NPC's and you can not be attacked by other players for 30 seconds. Summoning your corpse at an altar, activating an ability, or accepting a resurrection cancels this.
- Group invites will now work across zone boundaries
- Strength now contributes to melee damage as intended, there was a bug causing strength to move damage to only three different ranges. For most people this will increase your DPS in melee combat.
- As NPCs increase challenge level so does how easily they hit players with spells and melee attacks.
- Melee and spell evasion have been adjusted to values that will enable debuffing enemies and buffing allies in these areas to have a more significant impact on combat.
- Block, dodge and parry have been reduced to a more appropriate level with respect to evasion.

ADVENTURING
- Blood Mage - Bursting Blister is now named Busting Cyst
- Blood Mage - Bursting Cyst now has more upgrades and is a starting ability.
- Blood Mage - At Blood Union 3 Bursting Cyst now adds a DoT effect.
- Blood Mage - Added an effect display description to Bursting Cyst
- Blood Mage - Infuse Health now has more upgrades and the level progression has changed
- Blood Mage - Infuse Health now get 2% increase instead of a 3% increase per level of Blood Union
- Blood Mage - Infuse Health no longer scales
- Blood Mage - Union of Blood now starts at level 2 and gets upgrades
- Blood Mage - Union of Blood is now instant cast, lasts 24 seconds and has an 8 second refresh - damage adjusted accordingly
- Blood Mage - Union of Blood costs have been adjusted.
- Blood Mage - Health Graft has been moved to level 4 and all upgrades have been adjusted accordingly
- Blood Mage - Health Graft no longer scales
- Blood Mage - Health Graft now has an additional upgrade
- Blood Mage - Health Graft no longer stacks with itself, still stacks with other HP buffs
- Blood Mage - Reduced the damage of Despoil but increased the health returned base ratio and growth per level of Blood Union
- Blood Mage - Added an additional upgrade to Despoil
- Blood Mage - Blood Gift now has more upgrades and the level progression has changed
- Blood Mage - Blood Gift now get 2% increase instead of a 3% increase per level of Blood Union
- Blood Mage - Blood Gift no longer scales
- Blood Mage - Constricting Wisps has been renamed to constrict
- Blood Mage - Constrict now lasts longer and has a % chance to break on hit instead of a random chance to break on 1 to 5 hits. Display description updated accordingly.
- Blood Mage - Vitalize no longer scales
- Blood Mage - There is now an additional upgrade for Vitalize
- Blood Mage - Vitalize now starts at level 8 and upgrades from there.
- Blood Mage - Increased the refresh timer of Mental Transmutation to 10 seconds, up from 8 seconds.
- Blood Mage - Siphon Blood has been lowered to level 8.
- Blood Mage - Life Husk now reflects a % of incoming damage and is a 100% rune for 6 seconds.
- Blood Mage - Life Husk has a refresh of 5 minutes, down from 15 minutes.
- Blood Mage - Life Husk now only has 4 total versions, down from 5.
- Blood Mage - Added new ability line, Dissolve. This is a dispersion counter spell at level 10.
- Blood Mage - Added new ability line, Blood Tribute. This ability line starts at level 10 and is a finisher.
- Blood Mage - Allies resurrected with Awaken now come back to life with more health and energy.
- Blood Mage - Added new ability line Flesh Mender's Ritual. This is a ritual ability at level 10.
- Blood Mage - Entwining Vein has been moved down to level 10 and upgraded from there
- Blood Mage - Entwining Vein damage has been decreased.
- Blood Mage - Entwining Vein damage/ heal ratio has been adjusted to return more health per damage
- Blood Mage - Entwining Vein now has more upgrades.
- Blood Mage - Scarring Pact has been moved to level 14
- Blood Mage - Sever Pacts has been moved to level 14
- Blood Mage - Blood Pact has been moved to level 22
- Blood Mage - Serak's Augmentation is no longer scaling
- Blood Mage - Serak's Augmentation now starts at level 14 and upgrades from there
- Blood Mage - Numb now starts at level 18 and upgrades from there.
- Blood Mage - Numb is no longer a % detaunt.
- Blood Mage - Blood Feast now only gains 10% of damage dealt, down from 15%
- Blood Mage - Blood Feast has been moved to level 18
- Cleric - Adjusted the levels and damage of Aegis of Blades and added an upgrade at level 48.
- Cleric - We have added upgrades to several of your ability lines. Check your trainers!
- Disciple and Monk - Unarmed damage is no longer treated like rare weapons at all level ranges. From level 1-9 they are now common strength. From 10-19 they are now uncommon strength. From 20-39 they are rare strength. From 40-49 they are in between rare and ultra rare strength. At level 50 they are the equivalent of an ultra rare weapon in damage modifier. Monk and Disciple unarmed attacks still retain their improved speed and critical hit chance.
- Disciple - Disciple unarmed damage has been increased to make it a usable option similar to Monk unarmed damage.
- Dread Knight - Added more description to Anguish, Dark Bastion and Ruin
- Dread Knight - Vengeance is now free
- Monk - The quests for the various fighting styles are offline briefly while they are being revamped. Those of you who have already chosen a style will be unaffected.
- Necromancer - Power of the Grave now correctly display that it increases Intelligence and Constitution.
- Paladin - We have upgraded several of your ability lines. Check the trainers!
- Psionicist - The healing portion on Time Trick should now break on hit as intended.
- Ranger - Cripple no longer lowers damage by a % amount
- Ranger - Cripple should no longer stack
- Warrior - Commands have received new names.
Command: Attack is now called Press the Attack
Command: Defend is now called Raises Defenses
Group Command: Attack is now called Charge
Group Command: Defend is now called Form a Line
- Warrior - Single target commands now have a 25m range. Apparently you whispered the commands prior to this.
- Warrior - Withdraw, a new command, has been added at level 14.
- Warrior - Upgrades a'plenty where added to the trainer.
- Warrior - Many descriptions have been updated.
- Warrior - Obliterate and Destroy are now trainable. These are second and third step finishes that follow Decimate. NPCs everywhere, beware.
- Warrior - Blade's Bite is now available. This a second finish that follows Stinging Cut.
- Warrior - Barrier of Steel is now called Mountainous Barrier and is available at level 46
- Warrior - Many changes to progression. You may find that some of your older abilities have moved levels and are no longer usable.
- Warrior - Killing Blow added.
- Warrior - Added Blade Storm, a second finish that follows Steel Tempest, at level 50.
- Warrior - Added Cleave, a second finish that follows Defenseless, at level 50.
- Warrior - Added Veteran's Furor, a second finish that follows Battle Frenzy, at level 42
- Warrior - More abilities were tweaked and adjusted. Please visit trainers.
- Warrior - Increased the damage and crit frequency on Leap Attack. Practice your timing on this one.
- Warrior - Added Ironfoe at level 50
- Warrior - Added Myrmidon's Gift at level 18
- Warrior - Added Strike Now, which is a new group command, at level 50
- Warrior - Life Rend is no longer available and has been deleted from your ability book.

CRAFTING
- Dahknarg Novice Outfitter quest now returns utilities and a utility pouch instead of one or the other.
- Cayle in New Targonor now has work orders.
- "The Dyemaker's Tests" quest now no longer asks for an old item.
- Quest Rewards in the Vulmane, Varanjar, and Lesser Giant beginning diplomacy lines should now be more consistent. A little more is given out.
- New evaluations, a pair of pants, and gloves are given out in Vulmane, Varanjar, and Lesser Giant beginning diplomacy lines.
- Journal directions should now lead you everywhere you need to go in the Vulmane, Lesser Giant, and Varanjar beginning diplomacy lines.
- Fixed some complication description issues
- Fixed all pre 10 specialization skill work orders so they can be seen (Blame Jansan it always makes us feel better)
- Fixed name issues with some work orders
- Fixed incorrect results with some work order recipes
- Fixed empty supply pack issues
- Fixed problem where recipes were asking for wrong type of resource
- Fixed problem with work orders asking for wrong tools
- Fixed progress issues on some recipes

DIPLOMACY
- Jinx will now be willing to speak with Halflings for "Acquire the Means."
- Starting shirt models in diplomacy will now be based on Adventuring archetype and Continent. Enjoy your new threads.
- The Raki diplomacy quest "Choosing a Warden" can once again be completed and will not allow you to speak with one person over and over again to complete quest objectives.
- The Halgarad horse deliver quest should now allow you to complete it. Be sure to have Starmane in your inventory.
- Pedwin Freawine and Lamli Edson are now playing better decks.
- Tursh newbie line should now be giving out a full compliment of cards.
- Bragga Agrud has been called elsewhere on the continent so the Khal horse delivery quest will now end with Iradun Earp.

WORLD POPULATION
- Areas pertaining to and surrounding the Jharru have seen an itemization pass
- Many Qalian weapons and shields have had new models attached; also, some old armor received new models as well
- There exist a few more named NPCs in Lair of the Drake Riders.
- Yalsyl Vonalys in Lair of the Drake Riders should no longer be unbeatable.
- Bordinar's Cleft - Boulder Wildmen no longer give a faction hit against Bordinar's Cleft when slain
- Bordinar's Cleft- Eloren Cloudhammer now requires player assistance out of Boulder Wildmen captivity... yes, it was weird that she rescued herself
- Hathor Zhi
- The number of overland mobs has been greatly increased.
- Fixed overland point values and NPC classes
- Feeble Dark Elves will no longer default hail PCs when attacked, they will instead express their concerns through shouts
- Lowered respawn times across the board (Overland, Rockspine Dungeon, Aeokor Zhi)
- Fixed a lot of NPC point values in Aeokor and Rockspine
- Quests:
- Retrieve the Book of Tactics
Moved the book to a closer location
- Bowling with Skeleton Parts
Augmented directions
- Mercenary Work
Renamed quest item
Reworded some text
Augmented directions
- Find the Missing Sentry
This quest is now called "Kill the Missing Sentry"
Changed to reflect its new display name
- Martok - Warseer Kurbad will, once again, offer players the quest to visit Witch Doctor Ravix even after a player abandons the quest
- Martok - Gulgrethor Soldiers on the beach outside Grimsea Watch have had their damage output slightly reduced
- Martok - The quest "Leather for the Harness" has been fixed so all players within a group have a chance to get the quest item to drop
- Martok - The quest "Heart of a Leader" has been fixed to be much more friendly when multiple people are doing the quest simultaneously
- Martok - The quest "Unwelcome Visitors" has been reworked and quest text revised to make the quest easier to understand and complete
- Martok - The Tanvu Settlers and Sentries on the beach west of Gaxton Village are no longer friendly toward orcs and goblins
- Martok - The quest "Invoking Ghalnn's Will" has been fixed to support group-play as well as prevent the quest from "breaking". Please report any problems found!
- Martok - You can, once again, poke the Tamed Ghostfang Okami if you are on the quest "Enraging the Ghostfang"
- Martok - The Haarg Carapace has a much better chance of dropping than it previously did
- Martok - There are many, many more Fresh Mussels along the beach... so players, go collect those Mussels for Muxy!
- Martok - King Gruul of the Rothak Ogres should no longer attack players and his guards have decided to keep watch further away from their king
- Martok - The quest "Test of Will" from King Gruul has been relocated into the caver at the base of the Rothak Ogre Mound
- Martok - The Crushed Bone Powder used in the quest "Test of Strength" increases your damage to 125% rather than reducing it 25%
- Mekalia - Horse and horse equipment vendors have been added to Mekalia
- Qa Riverbank - Additional population has been added to the Qa Riverbank, especially areas that were a bit on the "light" side.

BUG FIXES
- Players should now be able to see more waypoints in their Locations journal.
- The quest, "A Road Less Traveled," which had been borked for a long time, should now finally work right.
- Players should be able to discover the quest, "Ksaravi Communications" more easily now.
- Players should find Jamshah Nezriar and Asadmat Amerii's quests more accessible now.
- The quests, "Improper Opinions," and "Quelling the Riot," should now be given by Captain Waqid instead of Rahia Jadarri.
- To avoid confusion, the Thestran human starting quests now exclude halflings.
- The quest, "A Fate Worse than Death" in Khal has been given a facelift.
- Minor fixes to a few other quests in Khal.

GUI
- The close box on the Parley Strategy window should be significantly less shy and more willing to hang out with people now.
- Added a "Loot Window Follows Mouse" option. If this option is enabled, the loot window will be repositioned to be under the mouse cursor when it opens, otherwise it will stay wherever you left it.
- You will now receive notification that you looted an item even if you are not in a group.
- You may now sort by the "Location / Last Online" columns in the guild and friends list.
- Cleaned up the Conversion window.

CODING
- Fix for autofollowers not stopping.
- Holding shift while double-clicking or right-clicking on a corpse will now attempt to loot all items on the corpse. This will fail and perform a normal loot window open if any of the items are no-drop and you have no-drop confirmation enabled.
- /lootall will now attempt to auto-loot the targeted corpse if you do not already have a loot session open.
- Guild member data for members who are not currently online should be much more reliable and accurate.



~The Vanguard Team
 
weiss net ob es irgendwo schon steht ( habe es jedenfals nicht gefunden)..
soll vanguard eigl was kosten monatlich ?! wäre schön wenn es so wäre wie in gw(auch wenn gw kein wirkliches mmorpg ist)...
 
Japp, wird wie üblich eine monatliche Gebühr kosten, wie hoch diese ist, ist aber noch unbekannt.
Es gibt auch die Möglichkeit den Station Access von SOE zu nehmen, wo man ca. 25$ im Monat bezahlt und dann alle SOE MMORPGs (Everquest1 u. 2 + die AdventurePacks, StarWars Galaxies, Planetside, Matrix Online und zukünftig Vanguard) zu einem Preis abonniert, natürlich kommen noch die einmaligen Kosten für den jeweiligen Client hinzu.
 
Hab gehört, dass wenn man Werbung aktiviert der Monatspreis sinkt...
 
Hab gehört, dass wenn man Werbung aktiviert der Monatspreis sinkt...

Falscher Thread? In Vanguard gibts keine Ingame-Werbung.

Europäische Abo-Preise:

1 Monat: 13,49 €
3 Monate: 37,99 € (entspricht 12,66 € pro Monat)
6 Monate: 69,99 € (entspricht 11,67 € pro Monat)
12 Monate: 129,99 € (entspricht 10,83 € pro Monat)

Heute um 19:00 Uhr soll es für die Preorder-Kunden los gehen :love:
 
Hat schon einer von euch das Game auf Vista (32 Bit) getestet?

Lief es dort ohne Probleme und wenn ja, wieviel weniger FPS gegenüber XP?
 
@moods: Ich selbst habs nicht getestet aber laut Betaforen gibts keine Probleme mit Vista, gibt einige die es damit spielen, teilweise noch mit dem RC von Vista. Über Performanceunterschiede ist nichts bekannt, bei so nem Spiel auch schwer nachzumessen denk ich.
 
Zockt jemand mit preorder account? Ich hab irgendwann mal gelesen das vanguard ein Wish ähnliches Spielkonzept hat...Wish war das einzige Spiel was mich nach UO begeistert hat daher bin ich sehr interessiert :d
Ich hoffe es wird eine 10 Tage Probe Aktion geben.

edit@ dai und strider.... Meinungsfreiheit? Euer Gelaber braucht keiner, wenn ich sowas lesen will schau ich mir hoch brisante Diskussionen in WoW Foren an... dieses Gemotze über Grafik und was weiß ich...und am ende immer : Geschmacksache...als würd das rechtfertigen das jeder Depp denkt er muss in jedem Sammelthread seine Meinung lassen.

Wenn euch das Spiel nicht gefällt ok...aber wieso müsst ihr das anderen mitteilen?

Ich mag zb keine Rosinen, trinke lieber Schwarztee statt Kaffee und bevorzuge Tannenzäpfle. Becks und Jever vor allen anderen Biersorten. Weiter mag ich Bananen und sonst kaum Obst. Schwarzbrot kommt weit hinter Weißbrot....soll ich fortfahren? Interessiert das jemanden? Nein.
 
Zuletzt bearbeitet:
Noch jemand der Pre Order hat und sich verschaukelt vor kommt? Man verbringt mehr Zeit im Client als im Spiel selber.
 
Es war doch klar, das die Preorder nen Stresstest für die Server werden wird :d . Ok, das die Euro-Server nicht so klappen wie sie sollten, ist natürlich doof, aber das liegt wohl daran, das sie in Amsterdam stehen und nicht "Vorort". Und das sie in Amsterdam vielleicht vergessen hatten, das die beiden Server auch schon Freitag starten sollten :lol:
Montag soll übrigens die EU-Serverzahl erhöht werden - gut für die Leute die erst ab 30. spielen können.

Bezüglich einer Trialversion hab ich noch nix gelesen, ausser halt die Trialkeys die bei den CE-Versionen enthalten sind (jeweils 10 Keys)
 
Noch jemand der Pre Order hat und sich verschaukelt vor kommt? Man verbringt mehr Zeit im Client als im Spiel selber.

Klar ist es doof, andererseits sind die US-Server bis auf die Patches up, es wird ja niemand gezwungen auf den EU-Servern zu spielen. Denk aber das spielt sich noch ein das die auch bald schneller gepatched werden.
 
CE-Version mit 10 Keys?
Ich würde es echt gerne anzocken, man liest zwar viel schlechte Kritiken aber da 8millionen Menschen WoW zocken kann man davon ausgehen das 90% der Kritiken eh fürn Eimer sind :)

Hat jemand eine gute Seite mit einer review oder mit Infos zu dem game? Stimmt es das VG ein "learning by doing System" hat wie UO oder Wish? Oder klassisches Level System? Werde mich in einer freien Minute mal durch die FAQ der offizielen Seite wühlen.


Auf amazon waren ein paar schöne Berichte, klingt wirklich vielversprechend, endlich wieder Häuser und UO crafting! Das können die WoWler nicht verstehen das man durch Wirtschaft langzeit Motivation erreichen kann :)
Alle die sich das Spiel holen schaut ab und an mal hier rein vieleicht schaffen wir dann eine deutsche Spielerstadt ! Werd es mir aber erst gegen März kaufen.
 
Zuletzt bearbeitet:
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