[Sammelthread] Wreckfest

Wenn Du diese Anzeige nicht sehen willst, registriere Dich und/oder logge Dich ein.
Auf deren Facebookseite haben bereits viele nachgefragt, ob das Projekt aufgegeben wurde, da kommt so eine Nachricht doch sehr gelegen :)
Hab sogar eine E-Mail mit den News bekommen, freu mich schon auf das Update, wobei die Neuigkeiten ja eher Technischer Natur sind und nicht besonders viel Content dazu kommt. Würde mich aber wundern, ob und wie viel man von der überarbeiteten Physik als Spieler wirklich merkt.
Ich hoffe, die Arbeit von Bugbear hat sich gelohnt.

An manchen Stellen hat man sich schon gewundert, was das Auto gemacht hat. Von daher sehr gespannt.
Vielleicht reduzieren die die Millionen Teile beim Aufprall die herumfliegen, extrem unrealistisch.
Mal sehen, ob die neue Engine noch mehr rausholt. Grafisch empfand ich die aktuelle Version schon echt super.
 
Ja hier steht aber nur dass es noch diesen Monat (bzw. jetzt letzten Monat) kommt, was aber von einigen bereits wieder angezweifelt wurde...
Egal, das Update kam Gestern :) Muss es aber noch downloaden.
 
hat noch jemand das Problem, dass das Spiel abstürzt wenn man die x64 Variante startet?
Habe es auf der neuen Oval Rennstrecke getestet und sobald ich Gas gebe stürzt es ab.
 
Das ist ein bekanntes Problem mit nVIDIA-Grafikkarten.
Manchmal hilft es, wenn man die Schatten ausschaltet.
 
seit dem update ist das ja der reinste arcade racer vom fahrgefühl her. es scheppert und rappelt nur noch. NFS lässt grüßen, leider...
 
Ich hab schon länger nicht mehr gezockt und vermutlich deshalb nicht besonders viele Änderungen am Fahrgefühl mitbekommen, aber mir gefällts nicht schlecht :d
Die Team-Events machen richtig Spaß, sogar mit/gegen KI :d
 
64bit laufen hier auch nicht.
Bin nur 2 Rennen Rundkurs gefahren.

Kam mir leichter vor.
 
DAMAGE IS BACK ON TRACK!

We're happy to let you know that the latest hotfix for Wreckfest is now out, giving much needed love to our damage system and making it more brutal than ever before in both single player and multiplayer. The update also improves CPU performance and features a nifty workaround for those having issues running the x64 build. Needless to say, we've also put in a host of other minor fixes, details below.

Please find the changelog here:

- Improved visual damage precision and increased deform strength.
- Implemented multi-core physics optimizations and other performance improvements.
- Implemented a temporary x64 build workaround for certain GPUs.
- Re-enabled automatic controller detection.
- Fixed positive wheel steering sensitivity curve.
- NOTE! Positive steering sensitivity values now have a higher effect.
- Improved brakes and increased handbrake torque (again).
- Last Man Standing now ends if second to last car is eliminated by contact timer.
- Fixed replay mode's glitched 4x fast-forward.
- Implemented various spectator HUD fixes.
- Tentative fix for multiple copies of a player joining a lobby after a crash.
- Enabled wheel release for vehicle damage.
- Added dedicated limited slip differentials for each vehicle.
- Improved suspension setups of all vehicles.
- Tweaked gamepad controller slightly.
- Improved vehicle cameras.
- Fixed contact audio with various objects.
- Added new paint jobs for Euro Coupe 2 and American Muscle 3.
- Fixed missing surface collisions on Tarmac 1.
- Improved collision of sand mining equipment found on Sandpit 2.
- Vehicle props on Sandpit 1 no longer cause massive damage and move around.
- Improved default reference weather.

Thanks for your support and happy wrecking!
 
Looks good and runs fine in DX11 :)












Messing around in Pixlr online Editor ^^









 
Wreckfest | Multiplayer | American Muscle 3 @ Tarmac Track

 
-40%

Save 40% on Next Car Game: Wreckfest on Steam


"Thanks to our overhauled tire and suspension simulation model and the new next-generation DirectX 11 rendering engine you will be now able to enjoy more immersive racing experience than ever before, beautifully recreated with physically-based materials and lighting. We've also taken our vehicle damage simulation to the new level, so from now on you will be able to witness cars being brutally torn to pieces in unparalleled level of detail and quality. The update also introduces several engine optimizations to make sure you can enjoy the full glory of demolition racing in furious 24-player multiplayer games, something that only WRECKEST can offer. And that's not all: The latest version of the game features great new content such as cars and tracks as well as numerous improvements on all fronts as requested by our very own racing community.

We want to take this moment to thank you for the incredible support we have received during the Early Access phase of our game. This latest release of the game is not the end of the journey but the beginning, and thanks to you we now have a great base upon which we can build the game by adding more features and content as well as improving what we already have in order to make WRECKFEST the unrivalled racing experience that YOU want.

To celebrate the occasion WRECKFEST will be on Steam sale, starting from right now. Don't miss out your chance to join us on the track and experience the next level of full-contact racing and crashes today! Also don't forget to join our forums at WRECKFESTGAME.COM !"
 
Gerade im MP mit dem Lawn Mover rumgecrashed. Ich hab mich schlapp gelacht.
Saugeil wenn noch ein oder zwei Autos dabei sind und alle Rasenmäher sich auf die Autos einschiessen. XD
 
Wow, gefühlt ein Jahr später...
Trotzdem freut es mich.

Man muss sich nun erst Autos kaufen.
Das Auto kann nun insofern beschädigt werden, dass es an Leistung verliert.
Und das kann schon nach dem ersten Rennen eintreten.
Theoretisch muss man dann einzelne Teile des Autos reparieren.
Theoretisch gibt es dafür auch eine Option.
Praktisch funktioniert das ganze nicht und man steht mit einem kaputten Auto da.
Oder übersehe ich etwas ?
Und wie kann man auf manuelle Schaltung wechseln ?
 
And here's the change log:

Engine:

* Physics improvements, more realistic geometry dynamics.
* Implemented joint-based steering rack implementation.
* Improved visual damage accuracy and realism, cars now deform more like they're made of sheet metal instead of paper or plastic.
* Implemented ambient occlusion maps for vehicles.
* Resurrected ambient shadow for vehicles, now affected by visual damage.
* Resurrected low frequency ambient occlusion for scenes.
* Running Steam client is no longer needed for dedicated servers.
* Again reduced dedicated server CPU load on empty servers.
* Improved tire adhesion audio, now reacts to different tyre conditions.
* Implemented basic anti-hacking measures: The game now detects in case there are modified or additional files in sensitive data folders, excluding art. In case modded content is is detected leaderboards are disabled. Multiplayer requires that the server and clients have the same modified files.

IMPORTANT NOTE: If you're persistently receiving an error message about data mismatch and can't pinpoint the culprit, please delete the whole 'data' folder and verify data integrity via Steam.

Gameplay:

* Added a new game mode: Sprint Cup, consisting of 3 heats of 2 lap races.
* Added basic part durability mechanic: parts now wear with use, lowering performance.
* AI opponents are now picked based on player's car class.
* Added a set of new AI opponents with different cars.
* Enabled ABS & TCS helpers in multiplayer.
* Fixed team race lap position points awarding.
* Improve lost tire and damage tracking in replay.
* Improved gamepad controls.

Upgrading:

* Implemented a new (placeholder) upgrading menu.
* Added a whole host of new vehicle parts.
* Implemented a placeholder marketplace.

User Interface:

* Improved chat functionality.
* Added an alert when a multiplayer event is about to start.
* Implemented more accurate option sliders when using a controller.

Tracks:

* Added a new race track: Mixed 1.
* Added a new race track: Tarmac 2.
* Added a new derby track: Lawn Mower Derby.
* Improved replay cameras on all tracks.
* Improved AI behaviour on all tracks.
* Added sunset weather.

Vehicles:

* Added a new vehicle: Lawn Mower with rag doll driver.
* Updated tyre model.
* Improved vehicle setups.
 
Fahren die Autos jetzt wieder wie damals oder kippen die immer noch in jeder Kurve um wie auf Eis?
 
Elch Test bestehen auch nur Wagen mit Assistenzsystemen... ^^

Bin den Figure 8 gefahren und da war alles schick...

Und umkippen wie auf Eis macht auch unglaublich Sinn :d
 
Meine damit. Mit dem sommer oder Herbst update sind die Autos in den Kurven auf einmal wie auf Eis einfach weitergeschlittert ohne einzulenken. Oder sie sind einfach umgefallen. Das meinte ich ^^
 
Hotfix ist draußen:

* Game should no longer crash while chatting in spectate mode.
* Reduced and unified vehicle part wear rates across the board.
* European 1 is now less prone to rolling over.
* Added proper material to Mixed 1 arm-cos.
* Fixed various graphical glitches on Tarmac 2.
* Resurrected backfire effect (American 2 pending).
 
Hardwareluxx setzt keine externen Werbe- und Tracking-Cookies ein. Auf unserer Webseite finden Sie nur noch Cookies nach berechtigtem Interesse (Art. 6 Abs. 1 Satz 1 lit. f DSGVO) oder eigene funktionelle Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir diese Cookies setzen. Mehr Informationen und Möglichkeiten zur Einstellung unserer Cookies finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


Zurück
Oben Unten refresh