[Sammelthread] Assetto Corsa

Für den 718 gibts so schöne Felgen und ausgerechnet die "Winterräder" sucht sich Kunos für sein Spiel aus :shot:
 
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Ich freue mich drauf.
 
Mein Assetto Corsa erkennt iwi den Steamcontroller nicht... oder ich bin zu dumm dazu - kp. :wall:

Kann Communityprofile auswählen wie ich will ---> nix geht... wenn ich selber die Steuerung einrichten möchte, möchte er ja das ich ne Taste aufm Controller drücke ---> mache ich, aber er erkennt nix. :shake:


Edit: Habs jetzt hinbekommen, sogar mitm Gyrosensor als Lenkrad. :bigok:
 
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Mugello, 15 Runden Rennen gegen KI, Mazda MX-5 ND, unberührtes Standardsetup (außer Tank aufgefüllt), Green Track, 26°C, 14:30 Uhr Rennbeginn, keine Fahrhilfen außer ABS und automatischer Kupplung. Gefahren mit dem Steam Controller, Gyro-Sensor als Lenkrad (100% Geschwindigkeit für 1:1 Mapping der Lenkbewegung), linker/rechter Trigger Bremse/Gas, linke/rechte Rückentaste Hochschalten/Runterschalten (also genau umgekehrt wie in der Realität, damit ich nicht mit der gleichen Hand bremse und runterschalte). In der dritten Runde leider n Fehler gemacht und gegen Rennende kam die Müdigkeit auf, deshalb da die langsameren Zeiten. Lässt sich das sehen oder muss ich mich jetzt verkriechen? :p

Screenshot (1).jpg
 
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http://www.assettocorsa.net/forum/i...a-confirmed-to-come-into-assetto-corsa.37954/
 

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@LP69er wie bekommt Ihr denn beim McLaren das heck in den Griff. Der Bricht mir sogar bei hoher Heckflügel Einstellung noch aus!

Achso ich würde gerne weiter irgendwo mit fahren habt Ihr einen Tipp??

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@LP69er wie bekommt Ihr denn beim McLaren das heck in den Griff. Der Bricht mir sogar bei hoher Heckflügel Einstellung noch aus!

Achso ich würde gerne weiter irgendwo mit fahren habt Ihr einen Tipp??

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Das Auto fährt im Grunde via Stabis.
Vorne so hoch wie nötig (7-10 je nach Strecke), hinten auf 0.
Aris hatte das mal irgendwann im Forum geschrieben :)
Rest nach Geschmack einstellen.

ACRL Liga sind wir LP69er unterwegs. Lohnt sich mal reinzuschauen.

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Das Auto fährt im Grunde via Stabis.
Vorne so hoch wie nötig (7-10 je nach Strecke), hinten auf 0.
Aris hatte das mal irgendwann im Forum geschrieben :)
Rest nach Geschmack einstellen.

ACRL Liga sind wir LP69er unterwegs. Lohnt sich mal reinzuschauen.

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Cool danke, werde mich heute Abend mal anmelden.
 
Melde dich gleich bei Pro-Am an aufgrund deiner Speed.
Könnte jedoch sein, dass zuviele Leute für den Server vorhanden sind und sich für ein Rennen anmelden.

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Melde dich gleich bei Pro-Am an aufgrund deiner Speed.
Könnte jedoch sein, dass zuviele Leute für den Server vorhanden sind und sich für ein Rennen anmelden.

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Keine Ahnung, habe mich mal eingeschrieben für Season 6 Sprint Series. ( marc31mo )
Habe einen Punkt unter Pro genommen, der zweite von Rechts.

Nun muss ich wohl auf Rückmeldung warten nehme ich mal an. :popcorn::wink:
 
Dann passt das ja.
Wenn du dich dann vorstellen willst, nennst du uns LP69er Gruppe und schon weiß jeder Bescheid :d

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Assetto Corsa - Porsche Pack I

Porsche 911 Carrera S
Porsche 918 Spyder
Porsche 911 Carrera RSR 3.0
Porsche 718 Cayman S
Porsche 917/30 Spyder
Porsche 935/78 'Moby Dick'
Porsche Cayman GT4 Clubsport

Assetto Corsa - Porsche Pack I on Steam

Assetto Corsa - Porsche Pack II
Verfügbar: 22. November
THE CARS

Porsche 911 GT3 RS
Porsche 718 Spyder RS
Porsche Cayman GT4
Porsche 718 Boxster S Manual Transmission
Porsche 718 Boxster S PDK
Porsche 919 Hybrid 2015
Porsche 911 GT1
Porsche 962c long tail
Porsche 962c short tail
Porsche Pack II on Steam

Assetto Corsa - Porsche Pack III
Verfügbar: 20. Dezember

The cars

Porsche 911 GT3 Cup 2017
Porsche 911 GT3 RSR 2017
Porsche 911 GT3 R 2015
Porsche 919 Hybrid 2016
Porsche 908 LH
Porsche 917 K
Porsche 911 R

Porsche Pack III on Steam
 
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Dann passt das ja.
Wenn du dich dann vorstellen willst, nennst du uns LP69er Gruppe und schon weiß jeder Bescheid :d

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wenn ich das mal finden würde, etwas gewöhnungsbedürftig dieses reddit....

btw, das mit den stabis war ein super Tipp !
Er bricht nicht mehr aus.
 
Danke @Deswribilator.
Kunos gibt ja mega Gas und was für Autos kommen.
Da kann keine andere Sim mithalten. Bin geflasht

Gesendet von meinem HTC One mit Tapatalk
 
wenn ich das mal finden würde, etwas gewöhnungsbedürftig dieses reddit....

btw, das mit den stabis war ein super Tipp !
Er bricht nicht mehr aus.
Ist normal, brauchst ewig.
Empfehle dir das Browser Plugin Reddit Expansion oder wie das heißt.

Ja mit den Stabis hatte ich durch Zufall rausgekriegt, danach rennt der 650s wie Sau

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Changelog 1.9

1.9
- New Porsche 991 Carrera S (Porsche Pack #1 DLC)
- New Porsche 918 Spyder (Porsche Pack #1 DLC)
- New Porsche 718 Cayman S (Porsche Pack #1 DLC)
- New Porsche 917/30 CanAm 1973 (Porsche Pack #1 DLC)
- New Porsche 911 Carrera RSR 3.0 1974 (Porsche Pack #1 DLC)
- New Porsche Cayman GT4 Clubsport (Porsche Pack #1 DLC)
- New Porsche 935/78 Moby Dick 1978 (Porsche Pack #1 DLC)
- New Porsche Panamera G2 Turbo
- Added session time/laps on the top of the screen (laps are the leader ones)
- Now race is over when the car complete its lap and the leader has finished his last one
- Added dynamic ARB
- Fixed possible collision still active on race restart
- Added ERS recharge digital display
- Improved precision on all digital leds
- GT3 cars use tire model v10.
- Fixed TC sound distortion when triggered for the first time
- New camber grip variation formula (Thank You Nao!)
- Simplified DirectX 11 initialization
- Added official "Sparco" license to Assetto Corsa
- Added Ballast system through Ballast App (single player only)
- Added new F9 vertical layouts
- Added new driver + crew texture system
- Added new personal driver texture
- Fixed virtual mirrors rendered when not necessary
- Fixed Kers and ERS able to rev in neutral and reverse gear and overrev the engine
- Improved FFB App UI, so label is readable by VR users
- Added multiplayer splits
- Added Time Table leaderboard mode: this includes realtime splits and delta
- Added Fmod optimizations
- Added Anti-Wrecker protection
- Fixed AI "flapping" DRS in traffic
- Improved autoshifter
- Improved laptimes board by adding splits and tyre compound
- Fixed backfire animation freezing after session change
- Fixed leaderboard history in multiplayer
- Added voting spam protection
- horizon locked view removed from Bumper camera
- Delta App reviewed
- Fixed possible flickering in case of engine stall
- Added backfire animation to Zonda R
- python new functions and members
- getCarTyreCompound(carid)
- Tyre blister and grain are now tied to the "Wear" settings and not "Damage". Wear=0 will turn off graining and blistering simulation
- Fmod updated to 1.08.12
- Updated SDK for modders
- Removed reverb snapshot in the Fmod project
- General audio engine code cleaning and bug fixing
- Vastly improved Fmod resource usage
- Voice stealing is now properly managed by code, so the sound mods will follow the same behaviour of the original sound banks
- Fixed listener priority for cars in pits. They don't steal the priority anymore
- Amount of events instances are now properly limited in order to keep proper volume range and overall performace improvement
- Overall volume balance
- 7.1 surround should now work as expected (on all platforms)
- Fixed audio initialization pop when the session starts
- Stereo imaging now works as expected
- Fixed ambience sound affected by reverb zones
- Reworked reverb logic: when triggered onboard, the reverb is given by the exterior engine
- Reworked distance attenuations for enhanced experience (e.g. engine_int raised to 350 meters)
- Reworked wind curves: now the wind volume is related to the air pressure (i.e. player car will hear turbulence when in draft and AP value goes below 1.00)
- Reworked surfaces audio curves
- Reworked skids logic
- Fixed skids positional sound
- New exterior skids sound
- Set tyre skid entry point to 100 in audio.ini (set what you prefer in the audio options)
- Reworked code management for traction control and limiter events
- Tweaked wind and limiter sound emitter position in dashboard camera
- Audio compressor on engine_ext event now works as expected when many cars are involved
- Surfaces, crashes and skids are now properly audible in chase and track cameras
- Opponents volume now honours F1 cameras. For track/free cameras it is set to max (optimum for replays, broadcasting etc.)
- Fixed load/coast smooth for AIs and multiplayer
- Fixed transmission smooth and pitch for multiplayer opponents
- Engine volume setting is now related to the player/focused car
- When driving, some opponents events are now audible (e.g. skids, surfaces and gear shifts if available)
- Surfaces events are now properly cached. This fixes stuttering when a surface event is triggered for the first time and should limit "digital clicks"
- Fixed multiplayer opponent surfaces sound when it leaves instantly (e.g acs proces kill/crash) while driving on sand/kerb/etc...
- New dirt sound effects
- New brake squeal for some "old" cars
- Added audio fade when track camera changes
- Added [VERSION] section in audio.ini
- Removed [LATENCY] section in audio.ini (managed by FMod itself now) and from the GUI
- Slightly modified gear grind sound
- Fixed wrong listener position for track and car cameras in some situations
- added DRL on LaFerrari, Mclaren P1, Nissan 370Z Nismo, Nissan GTR and Ford Mustang
- added templates for Porche Vol. 1 cars
- fixed excessive brake light brightness on Ford Mustang
- minor graphics fixes on Triple Pack cars
- [Modding] added harvest series function in digital_instruments [KERS_RECHARGE_SERIE]
- [Modding] added 918 Spyder-style full power usage series function in digital_instruments [POWER_918]
 
https://www.facebook.com/Assetto.Co...0344.305504559475869/1594504553909190/?type=3



For those who might be interested in purchasing the Porsche Season Pass,
we'd like to inform you that it will become available for purchase on Steam at the same time as the Porsche Pack Volume 1,
at approximately 9.00am Pacific Time/6.00pm CET.

Those who purchase the Season Pass on Steam will receive 3 add-on packs (7 cars each) for a single discounted price.
(28%) The packs include a total of 21 Porsche unique car models,
featuring all of the new 2016 Porsche line-up from both the car maker's production and legendary motorsport departments.

Stay tuned for more info!
 
WOW !

14.30 Feierabend dann dürft Ihr mal raten was ich dann mache.
 
Hmmm, das Komplettpaket der Porsches find ich aber noch nicht, hat da wer den Link?

edit: bei mir ist der download 1,3 GB, vielleicht weil du schon die Porsche gekauft hast?
 
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