Defiance - MMO-RPG/Shooter

wer macht dir den solche preise ? hast du kabelanschluss nehm doch das. bis zur dose must du normal garnix zahlen, dafür ist der Betreiber zuständig. bei mir wurde zb komplet neue leitung ausem flur bis wohnzimmer ohne kosten verlegt ca30m.

egal

abgesehn davon hol ich mir warscheinlich inet per richtfunk , habs gerade zu testen hier, kann nicht klagen:
18-20mbit
 
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Btw, schaut euch mal das Defiance Theme Video an, find ich echt super, der Soundtrack gefällt mir.
Super Arbeit von Bear McCreary

 
Bin auch so gespannt auf die Serie, sind viele bekannte Schauspieler dabei. ;)
 
Können Konsoleros und PCler zusammem zocken wenns nur einen Server gibt?

Gesendet von meinem GT-I9100 mit der Hardwareluxx App
 
Laut Entwickler ist Defiance ein Multiplatform-Shooter, also PC/XBOX360/PS3, "alle 3 zusammen" auf einem Server! ;)
 
Ja, wäre zu schön gewesen. Leider die üblichen Hindernisse auf Seiten von Sony und Microsoft die dieses verhindert haben. Also leider, wie immer, getrennte Serverwelten.
 
Leider nicht. Noch nicht mal die beiden Konsolen zocken zusammen auf dem gleichen Server, denn das wollten MS und Sony nicht. Jede Plattform hat ihre eigenen Server. PC, XBox und Playstation.
 
Dafür aber jeweils nur ein Server je EU und NA. Spiele auf der PS3 und dort sind alle aus der EU vertreten.
 
Hmm blöd

Gesendet von meinem GT-I9100 mit der Hardwareluxx App
 
Bisher kenne ich nur die ersten 15 Minuten der Serie, die fand ich aber schon recht interessant. Ich freu mich auf jeden Fall nachher den Rest zu sehen.
 
Auf die Serie bin ich auch gespannt, wobei die Tricktechnik aus den ersten 15min. nicht so berauschend rüberkam.
Das Spiel meine ich hat Potential, erinnert ein wenig an das leider eingestellt Tabula Rasa nur das es weniger Talentlastig ist.
Grafik ist zweckmäßig und bis die Charaktermodelle ausreichend. Der Action Anteil macht Spaß und die Hauptmission ist nett zu spielen und mit vertonen Ingame-Zwischensequenzen aufgelockert. Womit ich am meisten Schwierigkeiten habe ist das Interface, das Schnellreisesystem die dynamischen Aufgaben und Archenevents sind sind Pluspunkte und das rumheizen mit den Fahrzeugen macht auch Spaß.
Jetzt fehlen noch mehr Inhalte auf Dauer und eine Motivation die offene Welt auch in Zukunft (nach der Hauptquest) zu durchstreifen - z.B. Basen/Terrotialkämpfe und open PvP
 
mir persönlich war es einfach wie meistens in einem solchen spiel zu 'bottig' ... ein shooter mit mmo elementen und pve erfahrung steht und fällt mit seinen bots und im falle von deviance sind die seinfach für mich unmöglich (also die gegner mit schusswaffen, die käfer etc... sind ganz ok, aber alle die schießen, sind halt bots mit schusswaffen ....)
die serie werd ich mir aber trotzdem reinziehen und alg. war die atmosphäre im spiel eher stimmig (fand ich) :d
 
Hab mir das Spiel auch mal zugelegt, ist noch am downloaden. Kann es sein, dass wenn man den Autopatcher schliesst, nochmals alles von vorne beginnt?
 
Fättes Update ist erschienen!

Allgemeines
Verbesserte Stabilität für Server und Client´s
Hauptmissionen sollen wiederspielbar sein sofern man sie aller erledigt hat.
Die Extraktionszeit wenn man am boden liegt wurde von 30Sekunden auf 90 sekunden angehoben um so mehr zeit zum wiederbeleben zu geben.
Allgemeine Weltperformance wurde erhöht.
Der Gebietsvoicechat wurde verbessert und ist Standardmäßig an.
Stummschalten splittet sich nun in 2 bereiche auf, einmal Voice, und 1x Text.
Der Textchat ist länger sichtbar bevor er verschwindet.

Missionen
Allgemeine verbesserung und Bugfixing in allen Missionen
Herz der Dunkelheit: Erfolgreiches beenden dieser Mission schaltet neue Nebenmissionen frei.
Zeitverzögerung zwischen Hauptmissionen wurde in einigen fällen gekürzt bzw fällt weg.
Einige nebenmissionen wurden bearbeitet damit jeder immer zur jeder zeit gegner vorfindet.
Bolinas Hüttenwerk, North Point Mine, Alamo, Happy Pow Farms and Kinship Plaza haben höherwertige Belohnungen.
Bug fixes
Datenrekordersprachausgabe verbessert.
Lebensbalken der APS Postbox an der Crashseite entfernt.
Kith and Kinship: Fixed flyout text for a dead soldier.
Muir Processing: Untätige Feinde mit aufgaben versehen ^^
Sniper’s Ridge: Added flyout text to interactable ammo caches.
Sniper’s Ridge: Fixed an issue where event would reset if you left the area during the boss stage.
Sutro Tower: Added collision to the destroyed monolith.
KTAM: Added some missing doors to the buildings that were disappearing if you returned after completing the mission.
There Goes the Neighborhood: Removed some unnecessary EGO voice overs.
Down at the Docks: Players now receive proper credit if they complete the mission outside the POI radius.
Mine 98: Fixed a missing spawn door.
Iron Demon Ranch: Players will no longer extract to a hostile environment.
Good Ol’ Smets now matches the cutscene in Ridgecrest.
Radio Silence: Fixed comlink antenna animation.
Pirate Radio: Fixed continuously respawning scrappers after completing the mission.
We’re on the Air: Cass should move up to fix the control panel sooner.
Angel of Death: Fixed a bug in Part 1 that caused the mission to not complete properly.
A Little Competition: Fixed an issue where you would be unable to obtain the mission until after you completed the event, if you had entered another player’s phase before getting the mission.
Added some missing scanning interactions to various mission objectives.
Raid the Medicine Cabinet: Fixed an issue that stopped progression
Seize the Day: Fixed a potential progression issue.
Control the Future: Fixed a potential progression issue.
Torc’s Garage: Fixed an issue that caused Von Bach to float.
San Quentin: Fixed some explosions that were not firing after the cutscene.
○ Safe No More: Moved Smets to lean against the wall to match the cutscene.
○ Murder in Madera: Fixed some raiders that were fighting each other on the docks.
○ Enter the Law Keeper: Adjusted player position to match cutscene.
○ Fixed the reactor in the tutorial being active before the player arrives.
○ North Point Mine: Fixed an issue where the Foreman and Technician would stop patrolling to each of the objects they are interacting with.
○ Fixed missing voice overs in a few missions.
○ Miwok Ranch: Fixed an issue where the rancher during the Boss Stage would sometimes not move after reviving the first fallen rancher and would prevent you from completing the mission.

CHALLENGES AND RACES
● Hotshot: Dam Defense - Adjusted rocket launcher damage.
● Hotshot: Reservoir Chickens - Adjusted chicken re-spawn rates and made scoring points tweaks.
● Sharpshooting Savior and Hamburger Hill challenges have had their scoring tweaked.
● Rescored Rampage: Minigun Mayhem: Bronze: 20000, Silver: 40000, Gold: 60000
● Bug fixes
○ Rankings should now be displaying on the end screen.
○ Prevented an exploit in which players could get infinite ammo during a rampage.
○ Players should no longer be able to enter a phase while in a race.

EMERGENCIES
● Added new emergency types throughout the bay area.
● General polish for all emergencies.
● Tuned emergency sockets in Marin.
● Bug fixes
○ Road Minefield: Fixed an issue that caused delayed mine explosion.
○ Fixed an issue that caused emergencies to not end properly.
○ Gang War: Fixed a bug that caused enemies to ignore ATV collision.
○ Fixed a problem where emergency vendors would show as interactive, but not actually be interactive.
○ Fixed a “no string” text appearing upon completion of some emergencies.

ARKFALLS
● There’s a Bioman Minigunner in the final wave of the Mutant Mayhem Arkfall – Only accessible on the “hard” wave!
● Updated wave progressions for the 99er minor destroy arkfall.
● Adjusted arkfall difficulty scaling.
● Minor arkfalls will now respawn after 30 minutes.
● Progenitor Armatures will now destroy vehicles.
● Bug fixes
○ Evolved Hellion arkfall now gives credit towards the Ark Hunting as a Way of Life pursuit.
○ Fixed incorrect key code rewards for arkfalls.
○ Fixed a floating arkfall crystal.
○ Results screen now appears if the player teleports to an arkfall.
○ Emergencies within a major arkfall radius should now despawn.

PLAYER CHARACTER
● Bug Fixes
○ Fixed a bug that caused characters to dive-roll in place.
○ Fixed a bug that caused characters to run in place.
○ Fixed a bug that caused ladder animation to play while not on a ladder.

NPCS
● Updated Dark Matter enforcer’s cloak spawn animation.
● Added mutants to Serenity Academy after Kith and Kinship has been completed.
● Hellbug skitterlings are now a little more aggressive and deal a little more damage.
● Alamo Park in San Fran has now been occupied by Dark Matter when player is not on the area specific mission.
● Downtown San Francisco enemies have been updated.
● Added disguised Dark Matter allies to Dark Matter base.
● Friendly scrappers now have blue lasers instead of red.
● Elite Mad Mattock shields have been lowered from 5400 to 4500.
● Lowered health on Dark Matter snipers.
● Tuned Piercer Boss in Liberate the Lost.
● Mutant grenadier in Into the Depths is now Elite.
● Crashing a vehicle into a monarch will cause the vehicle to blow up.
● Improved “bulldoze” attack for various NPCs.
● Bug Fixes
○ E Rep Camp: Fixed E Rep Technician animation.
○ Sausalito: Fixed a Blitzer that was instantly respawning.
○ Fixed some NPC helicopters that were flying through geo.
○ Elemental raiders now use appropriate effects when taunting.
○ North Point Mine: Fixed tanker boss pop-in.
○ Happy Pow Farms: Fixed some disappearing hellbugs.
○ Fixed a bug that caused some enemies to go invisible.
○ Bernal Tower: Fixed some scrappers that would respawn after you completed the event.
○ Fixed a bug that caused ally NPCs to retain their shader after being revived.
○ Liberate the Lost: Fixed an issue that was causing the siphon monarch to not siphon correctly.
○ Minimized the chance of blitzers firing out of the side of their guns while running.
○ Mount Tam: Fixed various floating spawns and some collision issues.
○ Fixed an exploit that caused mutant minigunners to have a hard time tracking players at close range.
○ Fixed some 99ers that weren’t flailing when being electrocuted.
○ East Shore Docks: Fixed an issue in which two hostages freed from the main warehouse would path through the vendor truck.
○ Tanker rockets should not agro cloaked players.
○ Fixed a few spawners that were appearing incorrectly.
○ Fixed siphon blast pods that weren’t healing themselves with the syphon effect.
○ Soleptor Excavations: Fixed a pathing issue with the Hulker Boss.
○ Improved firing behavior for multiple enemy NPCs.
○ Fixed multiple NPCs playing run animation while walking.
○ Fixed multiple NPCs not playing animation when getting up after knockdown.
○ Fix bug where NPCs were continually playing shooting animation even when they’ve run out of ammo.
○ Fixed bug where NPC melee wasn’t damaging fully cloaked players

COMPETITIVE MULTIPLAYER
● Observatory & Waterfront: Updated and moved a few ammo caches.
● All capture and hold matches in both shadow war and battlegrounds now last for 20 minutes instead of 15.
● Updated scoring for capture and hold matches.
● Improved matchmaking for multiplayer.
● Bug fixes
○ Players are now not able to use inventory vehicles in shadow war or shadow war vehicles outside of shadow war.
○ Changed kill notifications when killed by an NPC so that it doesn’t look like a suicide.
○ Kill notification now appears properly when killed by an elemental weapon proc.

CO-OP AND SOLO MAPS
● General polish and bug fixes for all co-op and solo maps.
● Updated timing for several interactables.
● Updated fence collision in Scrapworks and Angel Island.
● Ammo caches found in boss rooms have updated visuals.
● Time goals for certain Co-op Map Pursuits have been updated.
● Scrapworks: Added Dark Matter force fields.
● Players can no longer use vehicles to combat the mini-boss in Explosions 101.
● Reorganized queue menu so that co-op maps are listed in the right order.
● Improved matchmaking for co-op maps.
● Players that enter a co-op map now get put where the leader is.
● Fixed quick match so players don’t get put in matches they aren’t eligible for.
● Co-op map prerequisites now appear in the queue menu.
● Bug fixes
○ Players abandoning “Into the Depths” while in the Delta West area of Mount Tam will now be removed from the phase and sent to an extraction point.
○ Fixed some pathing issues in the hulker fight in Soleptor Excavations.
○ Something Wicked This Way Comes should no longer end prematurely if multiple players are doing the mission at the same time.
○ Fixed an issue in Scrapworks Excavation that could cause the progenitor arm bottom heatsink to be obscured by its base.
○ Fixed missing EGO voice overs during the Motherlode boss battle.
○ Players who don’t contribute in co-op maps now appear on the results screen.
○ Fixed some issues with the mini map in Cronkhite Bunker.
○ Fixed an issues that caused some notifications to appear twice.

WEAPONS
● Lowered damage output of sawed off shotguns.
● General tuning to improve LMGs.
● Rate of fire and mag size changes have been made to rocket launchers.
● Cluster launchers have had their damage lowered.
● Anti-vehicle launcher now does appropriate damage to humanoids and a bonus to damage vs vehicles.
● Updated bloom for VBI LMGs.
● Added cooldown to prevent elemental effects from constantly applying to player.
● Tuned lock-on rocket launchers.
● FRC LMGs now have a lower rate of fire than other LMGs.
● Lowered the damage and crit Multiplier on the Northstar Flare Pistol.
● Infectors have had their homing range decreased.
● All Infectors now have the same reticle and will not change size when moving crouching or aiming.
● Infector bug speed has been slightly decreased.
● Infector bug damage has been decreased.
● Pistols have had their ammo pools increased in competitive multiplayer.
● Legendary detonators no longer have +6 mag rarity bonus.
● Reduced auto lobbers’ rate of fire.
● Reduced damage for Crash Boomer, Rebounder Lobber and Auto Lobber.
● Bug fixes
○ Fixed a bug that caused the swarm rocket launcher to deal too much damage.
○ Super Rocket Pod from Echelon vendor should now correctly show its model.
○ Fixed a weird xp bonus that was showing up on some weapons.
○ VOT and VBI LMG animations now sync with the firing pattern.
○ Fixed a potential crash caused by weapon holstering.
○ Fixed the Bull Rush 45 causing an operated vehicle to explode when damaging players inside.

GRENADES
● Increased spread damage for incendiary grenades.
● Bug fixes
○ Fixed an issue that caused damage from multiple grenades to stack incorrectly.

SHIELDS
● Bug fixes
○ Fixed damage reducing effect while standing still on the VBI Sentinel.

LOOT AND AMMO
● Added and updated ammo caches throughout the world.
● Tuned amount of ammo that drops from NPCs.
● Increased chances of NPCs dropping a weapon.
● Ammo crates have been added near the vendors at Point Bonita, Bug N Chug and Coit Tower locations.
● Bug fixes
○ Removed orange glow that sometimes appeared over loot weapons.

WEAPON MODS
● Removed magazine size mods for rocket launchers.

OUTFITS
● Bug fixes
○ Fixed various issues with helmets and hats.

VEHICLES
● Shields for rollers have been reduced.
● Bug fixes
○ Increasing vehicle skill now adds to EGO rating.
○ Flyout will now specify when you enter a vehicle as a passenger.
○ Fixed a bug that caused other players to appear to mount vehicles from the wrong side.
○ Fixed a bug that caused placed Cerberuses to not have collision.

VENDORS
● Hidden vendors now appear as people instead of the vendor trucks.
● Titles are now available at faction vendors!
● Bug Fixes
○ Fixed any duplicate items that might appear in stores.

EGO ABILITIES AND PERKS
● Updated placement of a few perks on the EGO grid.
● Thick Skinned perk now has a 15 second cooldown.
● Bug fixes
○ Fixed an issue that caused decoy projections to not have shields.
○ Fixed an issue that caused decoy pursuits to update when enemies attacked another player’s decoy.
○ Fixed a bug that caused decoys to slide.
○ Error audio will now play if you attempt to use an ability before its cooldown finishes.

PURSUITS AND CONTRACTS
● Updated the order in which pursuits are listed.
● Contracts now display the amount of time left until the contract expires, even after the contract has been completed.
● Updated outfit rewards for Living to Kill V and In the Inner Circle II pursuits.
● Bug fixes
○ Fixed contract icons in notifications.
○ Weekly contracts should now only be playable once per week.
○ Mutants at the South Radio Tower now give credit towards the Atlas Attrition contract.

CINEMATICS
● General polish for all cinematics.
● Bug fixes
○ Fixed a bug that caused incapacitation screen overlay to appear over cinematics.

AUDIO
● Updated music for co-op and solo maps.
● Updated combat music timing.
● Made some adjustments to when and how combat music comes in.
● Added spawn and despawn audio to Dark Matter drop ships.
● Added taunt audio to elemental blitzers.

USER INTERFACE
● Added pop-up text after completing the last mission notifying that missions can be played again.
● Previewing head gear in the loadout menu will now zoom in on the character’s head.
● You can create CS petitions in game now!
● Added Defiance Store option to quick menu.
● Hooked up new inventory items/new claim items indicator.
● Polished the character create screen.
● Added scrip deduction notification upon extraction.
● Added clan invite to the search list in the social menu.
● Added region and other location names to the map.
● Reconfigured player interaction picking to make interacting with objects easier in high population areas.
● Bug Fixes
○ Fixed a bug that caused arkfall and multiplayer end screens to appear on top of each other.
○ Fixed an issue that caused audio to loop when picking up an item.
○ Fixed an issue that caused controllers to loose functionality when a drop down was expanded.
○ Fixed an issue that caused direction pads on controllers to stop working in the pursuits menu.
○ Fixed task boxes so that they update without opening different pursuits.
○ Pursuit rewards preview pane now displays both helmet and outfit rewards.
○ Fixed results screens to show consistent data.
○ Fixed full screen settings persisting after logout.
○ Fixed tutorial arrows persisting after logging out during the tutorial.
○ Fixed skill progress bars to update correctly.
○ Fixed clanmate options appearing when the clan member is offline.
○ Fixed some issues with group invites.
○ Fixed a bug that caused UI interact audio to play twice for some buttons.
○ Fixed some buttons that were not highlighting properly in the salvage matrix.
○ Fixed a bug that caused quantity to appear as -1 in the Defiance store.
○ Prevented mission complete and mission reward notifications from overlapping.
○ Medals displayed on multiplayer end screens no longer blink.
○ Fixed a bug with revive stat on the arkfall end screen.
○ Fixed an issue that caused key remappings to not save after exiting the client.

PC
● Bessere Möglichkeit zum ausschalten des Voice Chats wurde hinzugefügt.
● Controllersteuerung wurde verbessert in den Menu´s.
● Leichte überarbeitung des Patchers und entfernen nicht funktionierender Social Schaltfläche.
● Ranglisten am ende der Archenfälle können nun auch per Maus durchgescrollt werden, nicht mehr nur mit den Pfeiltasten.

---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 20:15 ----------

So Serie geschaut, ist nicht top aber für Defiance Spieler unterhaltsam.

Was nicht so gut ist..... Update heute und der Server ist noch down.
 
Zuletzt bearbeitet:
Hab mir das Spiel auch mal zugelegt, ist noch am downloaden. Kann es sein, dass wenn man den Autopatcher schliesst, nochmals alles von vorne beginnt?

Das Problem hatte ich anfangs (während der Beta) ebenfalls. Bei anschließenden Patches konnte ich den Downloader aber schließen und später den Download fortsetzen. Habe ich gestern beim laden des ersten großen Updates ebenfalls gemacht, kann also später berichten ob es mit der Verkaufsversion auch funktioniert ;)

Die gestrige Pilotfolge der Serie fand ich recht gut und bin gespannt wie es kommende Woche weiter geht. Einige der Effekte hat man anderswo schon besser gesehen, die Charaktere und Schauspieler machen das meiner Meinung nach aber wieder wett.
 
Jo Schauspieler sind top. Aber man sieht das sie wenig Budget hatten. Finde dennoch gut das man sich was traut bezüglich Aliens etc.
 
Das Problem hatte ich anfangs (während der Beta) ebenfalls. Bei anschließenden Patches konnte ich den Downloader aber schließen und später den Download fortsetzen. Habe ich gestern beim laden des ersten großen Updates ebenfalls gemacht, kann also später berichten ob es mit der Verkaufsversion auch funktioniert ;)
Nach dem dritten Versuch geht's bei mir auch :)
 
ich kann mich irgendwie nicht durchringen es zu kaufen, mmo hört sich immer so nach großem Zeitaufwand an :-/
 
naja kommt immer drauf an was und wie schnell du es erreichen willst^^
 
Finde es nicht unbedingt wie ein MMO, wobei es natürlich eines ist, nur ist es finde ich für Casual Spieler ausgelegt. Man hat ja keine Levels in dem Sinne, Ergo Level ist zwar so ähnlich, aber es ist quasi nur skillbasiert das Spiel. Waffen verbessern sich quasi nicht.
 
Hat einer von euch einen Plan wie das mit den Synergien funktioniert?

Kann mir das wer erklären?
 
Leider nein, das Spiel ist halt auch nix für noobs!^^

Raffen auch nur wenige in der Gilde. Ich beschäftige mich noch nicht mit Synergien. Werde die Tage aber mal nachfragen wie das funzt.

Hier mal ein Vergleich SweetFX mit und ohne! (Die Beleuchtung sieht sehr viel geiler aus)

ohne SweetFX:


mit SweetFX:
 
Zuletzt bearbeitet:
Nach dem dritten Versuch geht's bei mir auch :)
Na dann willkommen bei Defiance :)

Bei mir konnte der Patch so halb fortgesetzt werden. Pausiert hatte ich bei einer Restlaufzeit von ca. 30 Minuten, nachdem der Vorgang fortgesetzt wurde, waren es ca. 50 Minuten bei ungefähr gleicher Geschwindigkeit. Allerdings scheint es am Patchtag auch noch einige Probleme gegeben zu haben, vielleicht gab es noch einen kleineren Patch hinterher.

@nuescht
Ich persönlich finde, dass das Spiel alles andere als Zeitaufwändig ist. In den letzten Tage habe ich alle 2-3 Tage eine Storymission gespielt und je nach Lust und Laune noch Archenfälle oder Nebenmissionen erledigt. Dabei war ich nie länger als 1 Stunde eingelogt. Einige in meinem Clan haben schon sämtliche Missionen durch und ein wesentlich höheres Ego-Level als ich, beim Zusammenspiel stört das aber trotzdem nicht. Sofern jemand in eine PvE-Instanz einlädt kann ich mitgehen und PVP ist eh kein Problem.

@Synergien
Ich meine mal gelesen zu haben, dass man zwei Items mit der gleichen Synergie angelegt haben muss um diese zu aktivieren. Glaub das war kurz nach Release im offiziellen Forum. Selbst ausprobieren konnte ich es aber noch nicht.
 
SweetFX hab ich auch reingemacht, finde auch es sieht hübscher aus mehr Kontrast und mehr bunt besonder der Himmel im Abendlicht (ähnlicher der Optik der Serie).
Das es wenig Tutorial gibt und an sich keine vernünftige Anleitung ist schon eine Einsteigerhürde in einer Zeit in der der Spieler an die Hand genommen wird und es für alles Walktroughs und Guides zu finden sind.
 
Zuletzt bearbeitet:
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