[Sammelthread] Dota 2 [Free To Play]

Ich freu mich eher das brood endlich nicht mehr so lächerlich ist.
 
Wenn Du diese Anzeige nicht sehen willst, registriere Dich und/oder logge Dich ein.
:stupid:

Patchnotes durchgelesen?^^
:hmm: Durchgelesen habe ich die Patchnotes. Allerdings habe ich die Notes bezogen auf Broodmother trotz ganz guten Englischkenntnissen nicht verstanden. Übersetze mir das mal bitte einer.^^

Broodmother
Can no longer leave the map boundaries [?]
*This also effects all other heroes with free pathing, such as Spectre, Batrider etc.
Spin Web no longer provides 200 vision
Free pathing is now removed when enemies have vision over you [?]
*For example, if you are reveealed by Dust and the enemy has vision over you, you will not be able to run into the trees.

Danke! :fresse:
 
Da hier ja auch einige sind die das gleiche Problem haben wie ich, mit den anderen tollen mitspieler im solo einfach immer bescheidener wird würde lch mich auch auch freuen wenn mich jemand adden würde um ein bisschen mehr Spaß aus dem Spiel zu holen ;)

Nebenbei: habe ca 140 spiele gemacht und kann sagen das ich schon den einen oder anderen helden sehr gut duxhs spiel führen kann

Name gibts per pn, wenn gewünscht
 
Can no longer leave the map boundaries:
Stellen wie beim Sideshop auf der aussen Seite kann sie dann nicht mehr "drüber-schweben".

Spin web no longer provides 200 vision:
Spinnen Netz gibt jetzt keine Vision mehr.

Free pathing is now removed when enemies have vision over you.
Spinnen Netz erlaube ja der Brood durch alles und über alles zu laufen. Wenn du sie jetzt aber siehst, kann sie das nicht mehr. Dust -> Klopf Klopf -> Brood tot :d

Sag mir nochmals, dass das keine Nerfs sind.
 
Brood konnte ja den map Aufbau komplett ignorieren. Das fällt jetzt weg. Heißt das jetzt aber wenn ich via Netz zur rune über die Klippe will und in ein sentry laufe, dass ich auf der Klippe festsitze?
 
Du meinst wenn auf der Klippe einen Centry Ward hinsetzt und du da drauf gehst?

Gute Frage...

Denke du kommst gar nicht auf die Klippe drauf, bin gespannt. Mochte die Brood noch :d
 
Ist ein absoluter Nerf, wer das nicht versteht, versteht das Spiel nicht :d
 
Denke sie wird aber immer noch ein low-mmr stomper sein.

Habe gestern Abend die Patch notes nur kurz überflogen. Kann sie wer in einen Post schreiben? Kann die Seite von Valve nicht aufrufen im Büro...
 
Brood konnte ja den map Aufbau komplett ignorieren. Das fällt jetzt weg. Heißt das jetzt aber wenn ich via Netz zur rune über die Klippe will und in ein sentry laufe, dass ich auf der Klippe festsitze?

Sentries geben aber keine Vision per se. Nur in Verbindung mit einem Ward (sie wird erst gar nicht die Klippe hochkommen, weil sie ja gesehen wird) oder Hero Vision (du kannst die Klippe nicht hochgucken, aber unten siehst du sie, sie kann also wieder nicht hoch).

Grüße
hamu
 
:stupid: ?

Ino, schau' mal auf Seite 155, dort habe ich die Patchnotes von Brood gepostet.

Hier mal die kompletten Patchnotes:

GAMEPLAY AKTUALISIERUNG 6.80
GENERAL

You now lose one gold per second if you haven't picked a hero after the selection timer runs out in All Pick
All Pick selection time increased from 60 to 75
All Pick pre-creep time reduced from 90 to 75

Roshan no longer stops upgrading his hp/damage/armor at 45 minutes
Roshan upgrade rate increased by 20%
Roshan bounty rescaled from 105-600 to 150-400


HEROES



Alchemist
Night vision reduced from 1400 to 800
Unstable Concoction maximum shaking duration reduced from 7 to 5.5 [?]
Unstable Concoction no longer continues to get stronger while it is in the air


Ancient Apparition
Ice Vortex spell damage amplification increased from 10/15/20/25 to 15/20/25/30
Ice Vortex duration increased from 12 to 16
Ice Vortex aura stickiness increased from 0.1 to the standard 0.5 aura value


Anti-Mage
Mana Void radius increased from 300 to 450
Added AoE targeting cursor for Mana Void


Axe
Base HP regen increased from 2 to 3
Berserker's Call duration increased from 1.5/2/2.5/3 to 2.0/2.4/2.8/3.2
Berserker's Call cooldown rescaled from 10 to 16/14/12/10


Batrider
Attack animation time improved from 0.5 to 0.3


Beastmaster
Call of the Wild Hawk duration reduced from 60/70/80/80 to 60
Call of the Wild Boar duration reduced from 70/80/90 to 60
Call of the Wild no longer destroys previous summons on cast


Bloodseeker
Thirst Bonus Speed and damage rescaled from 7/14/21/28 to 5/15/25/35
Bloodbath now gives the full hero kill benefit (instead of only half) if he is within the 325 AoE when a hero dies


Brewmaster
Primal Split cooldown reduced from 180/160/140 to 140/120/100


Bristleback
Base damage reduced by 4


Broodmother
Can no longer leave the map boundaries [?]
Spin Web no longer provides 200 vision
Free pathing is now removed when enemies have vision over you [?]


Centaur Warrunner
Stampede cooldown reduced from 120/90/60 to 90/75/60

Clockwerk
Hits required to kill Power Cogs rescaled from 3 to 2/2/2/3


Crystal Maiden
Base intelligence reduced by 3


Dark Seer
Ion Shell cooldown reduced from 10 to 9

Dazzle
Weave duration increased from 20 to 24


Death Prophet
Exorcism cooldown increased from 100 to 115
Silence AoE increased from 350 to 425


Dragon Knight
Dragon Tail cooldown rescaled from 9 to 12/11/10/9

Drow Ranger
Reworked Silence [?]

Earth Spirit
Stone Remnant recharge timer increased from 25 to 35
Geomagnetic Grip now does a 2/3/4/5 second silence instead of a 1/1.5/2/2.5 second stun
Geomagnetic Grip damage rescaled from 125 to 100/150/200/250
Boulder Smash damage rescaled from 100/150/200/250 to 125
Boulder Smash now does a 0.75/1.25/1.75/2.25 second stun instead of a 3.5/4/4.5/5 second silence
Boulder Smash radius from 225 to 200
Rolling Boulder now also gets interrupted if disabled during the initial 0.6 rolling charge, instead of only while its moving
Geomagnetic Grip now kills trees along the path of a dragged allied hero
Targeting someone directly with Boulder Smash will now be blocked by Linken's Sphere
Fixed being able to cast Geomagnetic Grip on magic immune allies
Fixed Boulder Smash being able to target Magic Immune units
Fixed Rolling Boulder travel distance going further than intended if you use a Stone Remnant near the end of the roll


Earthshaker
Base movement speed increased from 300 to 310
Strength gain increased from 2.5 to 2.9


Enchantress
Base armor reduced by 1


Enigma
Black Hole AoE increased from 375 to 400
Black Hole cast range increased from 250 to 275


Faceless Void
Chronosphere cooldown reduced from 120/110/100 to 120/100/80
You now have 1000 movement speed and phase while you are in Chronosphere
Timewalk manacost reduced from 120 to 90


Huskar
Burning Spear duration increased from 7 to 8
Inner Vitality bonus heal below 40% increased from 15/30/45/60% of primary attribute to 30/45/60/75%
Inner Vitality cast range increased from 450 to 550


Invoker
Forge Spirits armor reduced from 2/3/4/5/6/7/8 to 0/1/2/3/4/5/6
Forge Spirits attack range reduced from 300->900 to 300->690
EMP burn increased from 100->400 to 100->550
EMP delay from 3.7->2 to 2.6
Alacrity manacost reduced from 75 to 45
Ghost Walk movement speed from -30/-25/-20/-15/-10/-5/0 to -30/-20/-10/0/10/20/30


Jakiro
Ice Path damage rescaled from 25/50/75/100 to 50
Liquid Fire DPS increased from 10/15/20/25 to 15/20/25/30
Dual Breath burn and slow duration increased from 4 to 5 seconds
Dual Breath DPS increased from 5/10/15/20 to 16/36/56/76
Dual Breath damage interval improved from every 1 second to every 0.5 seconds
Dual Breath Attack Speed slow increased from -20 to -30
Removed initial impact damage from Dual Breath [?]


Juggernaut
Blade Fury cooldown reduced from 30/28/26/24 to 30/27/24/21


Keeper of the Light
Mana Leak stun duration increased from 1.3/1.6/1.9/2.2 to 1.5/2/2.5/3


Legion Commander
Moment of Courage now only procs one extra lifesteal attack [?]
Moment of Courage buff grace period increased from 0.5 to 1.0 seconds
Moment of Courage cooldown reduced from 1.2 to 0.9


Leshrac
Lightning Storm jumps from 4/6/7/8 to 4/5/6/7
Lightning Storm damage from 80/145/205/265 to 80/140/200/260
Lightning Storm cooldown reduced from 5.5 to 4
Lightning Storm manacost reduced from 100/115/130/145 to 90/100/110/120


Lina
Dragon Slave Initial/Final AoE increased from 275/150 to 275/200
Fiery Soul duration increased from 7 to 9
Fiery Soul movement speed increased from 4/5/6/7% to 5/6/7/8%


Lion
Aghanim's Scepter now causes Finger of Death to hit units within a 200 AoE of the primary target


Lone Druid
Spirit Bear's Entangle is no longer an Orb Effect


Lycan
Wolves Fade Time decreased from 3 to 1.7
Level 3 Lycan Wolves now have Invisibility
Level 4 Lycan Wolves now have a passive ability that gives them 15 HP regen


Magnus
Base intelligence increased by 2


Medusa
Mana Shield damage absorption increased from 0.75/1.25/1.75/2.25 to 1/1.5/2/2.5


Meepo
Divided We Stand level requirement reduced from 4/11/18 to 3/10/17
Divided We Stand now passively reduces your revive timer by 10%/20%/30%


Morphling
You can now cast and attack while in Waveform


Nature's Prophet
Wrath of Nature manacost increased from 150/200/250 to 175/225/275


Necrophos
Death Pulse now hits units in Fog of War


Night Stalker
Crippling Fear's night miss chance increased from 40 to 50%


Nyx Assassin
Cast Range on Impale now matches the travel range [?]


Ogre Magi
Unrefined Fireblast manacost changed from 400 to 60% of your current mana [?]


Omni Knight
Degen Aura stickiness increased from 1.0 to 2.0 seconds [?]


Outworld Devourer
Astral Imprisonment cast range reduced from 550 to 500


Phantom Assassin
Invisible heroes now trigger Blur
Blur delay reduced from 1.5 to 0.75


Queen of Pain
Sonic Wave Scepter cooldown rescaled from 100/70/40 to 40


Riki
Base HP regen increased from 0.75 to 1.5


Sand King
Sand Storm radius rescaled from 275/325/375/525 to 525


Shadow Demon
Shadow Poison max effective stacks increased from 4 to 5


Shadow Shaman
Shackles duration increased from 2.5/3.25/4/4.75 to 2.75/3.5/4.25/5
Mass Serpent Wards can no longer trap Roshan


Silencer
Global Silence cooldown reduced from 140 to 130


Skywrath Mage
Mystic Flare damage increased from 600/900/1200 to 600/1000/1400


Slardar
Bash damage increased from 40/50/60/70 to 40/60/80/100


Slark
Pounce damage reduced from 70/140/210/280 to 60/120/180/240
Shadow Dance cooldown reduced from 65 to 60


Sniper
Take Aim range bonus increased from 80/160/240/320 to 100/200/300/400


Spirit Breaker
You now gain vision over your target while you are casting Netherstrike


Storm Spirit
Base movement speed reduced from 295 to 290


Sven
Base armor increased by 3
Warcry cooldown reduced from 36/30/24/18 to 32/26/20/14


Terrorblade
Sunder cooldown reduced from 160/110/60 to 120/80/40
Sunder is no longer partially blocked by Magic Immunity
Reflection cast range increased from 250 to 275


Tidehunter
Kraken Shell debuff threshold reduced from 600 damage taken to 600/550/500/450
Kraken Shell damage block increased from 9/18/27/36 to 10/20/30/40


Timbersaw
Base strength reduced from 25 to 22


Tinker
Added Aghanim's Scepter: Doubles Laser cast range and Heat-Seeking missile count


Treant Protector
Overgrowth AoE increased from 625 to 675
Nature's Guise cast range increased from 300 to 600


Troll Warlord
Fervor max stacks rescaled from 2/3/4/5 to 4
Fervor attack speed per stack rescaled from 20 to 16/22/28/34


Tusk
Secondary units hit by the Snowball now take the same impact as the primary unit [?]
Removed 50% threshold mechanic from Walrus Punch
Walrus Punch base crit increased from 3x to 3.5x


Undying
Soul Rip cooldown reduced from 25/20/15/10 to 24/18/12/6


Vengeful Spirit
Wave of Terror armor reduction increased from 2/3/4/5 to 3/4/5/6


Venomancer
Base damage reduced by 5
Base HP regen reduced from 0.75 to the default 0.25


Visage
Base movement speed reduced by 5
Grave Chill manacost rescaled from 70/80/90/100 to 100
Familiars are now properly magic immune [?]


Warlock
Upheaval max duration increased from 12 to 16


Windranger
Focus Fire manacost reduced from 200/300/400 to 150
Focus Fire no longer has a cast animation


Witch Doctor
Maledict AoE increased from 150 to 165
Voodoo Restoration initial manacost reduced from 25/50/75/100 to 20/30/40/50
Paralyzing Casks can now bounce to units in Fog of War


Wraith King
Reincarnation slow increased from 50 to 75%
Reincarnation slow duration increased from 4 to 5


Zeus
Arc Lightning cast range increased from 700 to 850



ITEMS



Animal Courier
Ground Courier bounty per player reduced from 175 to 150 [?]


Arcane Boots
Manacost increased by 10


Battle Fury
Cleave AoE increased from 225 to 250


Blink Dagger
Blink no longer has a manacost [?]


Bottle
Can now be used on your allies by holding down the Control key [?]


Diffusal Blade
Agility bonus increased from 22/26 to 25/30


Drums of Endurance
Number of charges increased from 4 to 5
Recipe cost increased from 800 to 875


Eul's Scepter of Divinity
Cyclone cooldown reduced from 25 to 23


Force Staff
Force travel speed is reduced [?]


Iron Branch
Gold cost reduced from 53 to 50


Mask of Madness
Lifesteal increased from 17% to 20%


Mjollnir
Changed the area type that is used when Static Charge hit units [?]


Necronomicon
Necronomicon units bounty increased from 100/125/150 to 100/150/200
Necronomicon units armor reduced from 6/8/10 to 4
Necronomicon cooldown increased from 80 to 95


Observer Ward
Can be targeted on allies to transfer one charge


Radiance
Attack damage bonus increased from 60 to 65


Refresher Orb
Recipe cost reduced from 1875 to 1800


Ring of Aquila
Agility bonus increased from 6 to 9


Rod of Atos
HP bonus increased from 325 to 350


Sange and Yasha
Sange and Yasha slow duration increased from 4 to 5 seconds
Sange and Yasha slow increased from 30 to 32%


Sentry Ward
Can be targeted on allies to transfer one charge


Shadow Amulet
Fade delay improved from 1.8 to 1.5
Can now be used on allies [?]


Shiva's Guard
Arctic Blast range increased from 719 to 900
Arctic Blast speed increased from 300 to 350


Smoke of Deceit
Duration decreased from 40 to 35


Teleport Scrolls
Stacking delay decreased from 3/5/6/7/8 to 3/5/5.5/6/6.5
Max targeting range increased from 525 to 575 [?]


Tranquil Boots
Movement speed increased from 85 to 90
HP Regen increased from 10 to 12 [?]

Veil of Discord
Strength/Agility/Damage bonus increased from 3 to 6

Dota 2 Update - January 27th, 2014
January 27, 2014 - Valve

- Fixed items failing to upload from the workshop
- Fixed a crash when disconnecting from a game

Hab jetzt gerade keine Zeit, das vernünftig zu formatieren. :fresse:
 
Danke dir :)

Rat Doto wird zum Glück auch generft, habs aber selbst auch viel gespielt.
 
Herrlich, fast alle Heroes die ich gerne spiele wurden gestärkt, bis auf Timbersaw :(
 
Shadow Shaman ult funtzt nicht mehr beim Rosh :(

Das Slark nicht richtig generft wurde verwundert mich schon ein bisschen. Find den momentan echt bisschen zu stark...
 
Der Agha Tinker hört sich lustig an, genau wie Lion. Wie muss ich mir das vom ogre vorstellen? 60% vom max Manapool oder vom vorhandenen Mana?
 
Der Agha Tinker hört sich lustig an, genau wie Lion. Wie muss ich mir das vom ogre vorstellen? 60% vom max Manapool oder vom vorhandenen Mana?

Denke wird vom vorhandenen Mana sein.

Auf Lion bin ich echt gespannt, mit dem Tinker bin ich mir nicht ganz sicher was sie mit ihm bezwecken möchten.
 
Heute Abend werde ich dann mal den Lion definitiv ausprobieren. AoE mit dem Finger (!) :fresse2:
 
Tinker mit den doppelskills und dagon stell ich mir als fiesen nuker vor, dann ulti und alles von vorn
 
Kann jetzt eine Woche nicht mehr Dota daddeln, bin die ganze Woche am Boarden :d

Wenn ich zurück bin, will ich deine Lion skills sehen ;)
 
Fande den Lion eh schon immer sehr stark, verstehe nicht, was das soll...
 
Man hätte ja den AoE etwas schwächer machen können ähnlich Battlefury, so is es wirklich ziemlich heftig.
Mist, das mit dem Tinker hab ich falsch verstanden, dachte es geht um DMG nicht um Range.. so is es nur bedingt nützlich :(
 
gibt es ne liste oder sowas von den Interaktionen zwischen den Helden? Also sowas wie wenn WR sagt: i like your hair Lina. Wobei ich sagen muss das ich sowas schon länger nicht mehr gehört hab, gibt's das noch?
Weiß nicht genau ob ich dich richtig verstanden habe, aber im Wiki gibts unter "Killing a Rival" und "Meeting an Ally" die einzelnen Sprüche: Abaddon responses - Dota 2 Wiki
 
Da hast du recht, klingt wirklich interessant. Wird das auch nach dem Bloomfestival verfügbar sein? Der Lunakatzendrache sieht auch nett aus, mal sehen wie sie den ingame hinbekommen.
 
gerade nen match aufm testclient gehabt. Terrorblade ist ja mal übelst stark. Lifeswap ulti ist im 1on1 immernoch lol :d
 
Terrorblade gefällt mir auch sehr, obwohl ich lieber Support spiele. Aber er scheint schön vielseitig zu sein.

Phoenix kann ich noch nicht einordnen. Im Vgl zu den restlichen DOTA2 Helden empfinde ich den Vogel als ziemlich träge. Die Fertigkeiten und vor allem das Ulti sind ziemlich witzig, aber ob der als Support was taugt? Der braucht am Anfang irgendwie ziemlich viel HP regen, zumindest bis Lvl 6. Aber mit zwei Rapier und vier Hyperstones geht er ziemlich ab :d
 
Hardwareluxx setzt keine externen Werbe- und Tracking-Cookies ein. Auf unserer Webseite finden Sie nur noch Cookies nach berechtigtem Interesse (Art. 6 Abs. 1 Satz 1 lit. f DSGVO) oder eigene funktionelle Cookies. Durch die Nutzung unserer Webseite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir diese Cookies setzen. Mehr Informationen und Möglichkeiten zur Einstellung unserer Cookies finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.


Zurück
Oben Unten refresh