[Sammelthread] Forza Motorsport 7

Ak1504

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Wie zu erwarten Teil 7 offiziell. Und wie man mit Ankündigung einer performanten Xbox erwarten konnte wird Teil 7 nun endlich alles dynamisch abliefern in 4K 60 auf beiden Systemen :)

Release 3. Oktober, Ultimate 29. Sptember






Offizielle Ankündigung: https://www.forzamotorsport.net/en-us/news/FM7_E3_Announce

Features: Forza Motorsport - Forza Motorsport 7

Editionen: Forza Motorsport - Pre-Order Forza Motorsport 7

E3 Demo: Forza Motorsport - Forza Motorsport 7: Hands On with the E3 Demo

4K Screenshots: Galerie: Forza Motorsport 7 - abload.de

Liste der unterstützten Eingabegeräte und Systemanforderungen: Forza Motorsport - Forza Motorsport 7 @ Gamescom 2017



Detailiertere Infos zum Thema Strecken, Dynamic Weather, Time of Day

https://news.xbox.com/2017/08/18/fm7-track-list-revealed/


Demo: https://www.microsoft.com/de-de/store/p/forza-motorsport-7-demo/9p2xh29364lh


Xbox One and Windows 10 exclusive.

Experience the danger and beauty of competitive racing at the limit in Forza Motorsport 7.

Enjoy gorgeous graphics at 60fps and true 4K resolution in HDR. Collect over 700 Forzavista™ cars, including the largest assortment of Ferraris, Porsches, and Lamborghinis ever.

Master over 30 famous environments with race conditions that change every time you race.

Available October 3, 2017 on Xbox One and Windows 10. Coming November 7, 2017 for Xbox One X







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Noch ein anderes Gameplay in 2160p60
 
 
die ungefähre Downloadgröße im Store.. Ca. 100 GB :shot:
 
Da muss Soundmäßig noch ein bisschen mehr kommen damit ich mir das hole. Sieht zwar schön aus und Nacht/Regenrennen sind zwar verlockend aber ohne ordentlichen Klang geht mir beim fahren keiner ab :fresse:
 
die ungefähre Downloadgröße im Store.. Ca. 100 GB :shot:

Ich warte im Grunde nur darauf, dass aktuelle Konsolenspiele bald auf 2+ Bluray-Discs veröffentlicht werden.
Wenn ich da an Baldur's Gate + Addon damals denke, 6 CDs :haha:
 
naja, soundmäßig bekommt Turn Ten das schon recht gut hin, finde ich.
 
Ganz schön niedrige Anforderungen. Kein Wunder, dass das auf der Xbox One X dann mit 60 FPS in 4K laufen soll.
 
Solang es dabei noch gut ausschaut, kann man doch damit zufrieden sein :)
 
Natürlich sind die empfohlenen Anforderungen für 1080p/60 FPS. War ja bei Forza Motorsport 6 Apex auch schon so.
 


1:00 - Car collecting mechanic (Fun fact: Bill Giese worked on Pokemon for many years).
1:40 - Partnership with Porsche.
2:40 - Transition to new hardware.
4:00 - Native 4K, smooth 60fps, 30% of GPU power left after getting Forzatech running on Xbox One X that allowed them to improve shadow resolution, car LOD, draw distance and textures.
5:00 - Five year vision for the franchise (physics, gameplay, FRC, eSports etc.).
6:20 - Content updates for Forza 6 = prototyping for Forza 7.
8:00 - More options to make drivatars "more predictable", more "AI-like".
8:55 - Cross-play for PC & Xbox players. In higher level leagues people will be matched more carefully.
10:50 - Weather system and physics first (11:15 - Talks about Jebel Hafeet weather; dangerous place for scanning team due to extreme heat).
12:10 - Campaign mode. No 'zero to hero' mentality. You're going to start in an "awesome chapter".
13:05 - Widebody kits, auction house, amazing paints being RT'ed on Twitter.
15:13 - Mixer integration and streaming community integration.
18:10 - Porsche's passion for racing and motorsports and Turn 10 visits Weissach to witness the creation of GT cars, 919 & GT2 RS.
 
Du gibst dir größte Mühe, das ist sehr lobenswert. Versuche zweigleisig zu psten.

Erzähle uns Texte, die wir verschlibgen können.

Lächel

ich glaub da isn schreibfehler, aber ich kann es nicht erkennen, meine augen lassen nach
 
Zuletzt bearbeitet von einem Moderator:
Copy & Paste von GTPlanet ^^

Und erstmal schlafen...
 
Naja so gut is mein englisch auch wieder nich und würde ewig brauchen. Google Translate macht nen guten Job für alle die es in deutsch brauchen...


Forza Motorsport 7 E3 2017 Breakout Session: Expanded Wheel Support, More Online Options, Livery Importing


  • Multiplayer: You can now hot-lap before the start of a race while waiting for others.
  • Multiplayer: Setups can be adjusted pre-race.
  • Multiplayer: Non-racing rooms, such as track days, are now possible.
  • Multiplayer: Forzavista can be used in pit-lane pre-race.
  • Wheel support: PlayStation wheels can be used on PC.
  • Wheel support: An alternative cockpit view with no steering wheel is available.
  • Photogrammetry tools allowed the team to add real texture data to their laser-scanned environments.
  • In-game rewards will scale based on how many cars you own. More info will be revealed in August.
  • Forza Motorsport 7 will continue to support eSports
  • Liveries can be transferred from Forza Motorsport 6 and Forza Horizon 3.


AR12 Gaming

  • Turn 10 have "reimagined everything" for this game.
  • Turn 10 want to unite their vast community with a range of online tools and features in this game.
  • Main Menu: Career / Online / Community / Garage / Forzavista
  • "Timed Vendor" option, expect more news closer to launch.
  • Single-Player Championship categories: Seeker, Breakout, Evolution, Domination, Masters, and the Forza Masters Championship Cup.
  • These Championships are then split into Divisions/Series for you to choose from.
  • An Open Series lets you use whatever car you like in Career.
  • Minigame events like Car Bowling and Autocross return.
  • Car collecting features will be announced at Gamescom.
  • "Voices of Motorsport" return.
  • "Robust" damage system, including a "crack damage system with performance damage".
  • You will be able to name your driver.
  • Forza Rewards will hand out exclusive race suits.
  • Split-Screen confirmed.
  • The feature set between Xbox One, Xbox One X and Windows 10 is identical. Only changes are graphics and PC peripheral support.
  • Leagues will be integrated with ForzaRC.
  • Drifting and Drag Racing are exclusive to Multiplayer.
  • No painting on glass/windscreens.


Forza Motorsport 7 E3 2017 Breakout Session: Putting Players in Control

  • Interactive loading screens allow you to change cars, gear and settings while a track loads.
  • Custom soundtracks can be integrated into the game, with your music playing through on-track speakers etc.
  • Auction House, #Forzathon and Mod Cards return.



 
Gerade mal Forza Apex in 4K (DSR) getestet nachdem ich das Video von DigitalFoundry gesehen hab: 4K On A Budget: GTX 970 vs Forza Horizon 3/ Forza Motorsport 6 Apex! - YouTube

Es läuft, solang die dynamische Rendering aktiviert ist, praktisch genauso angenehm flüssig wie auf der One, mit der Ausnahme das es eben deutlich geiler aussieht :d
Sobald ich die Einstellungen fest stelle, egal ob High, Ultra oder nur 1080p hab ich stellenweise nervige Mircoruckler, erst Recht wenn ich das FPS Limit aufhebe...

Lade gerade noch mal kurz die Horizon 3 Demo runter um das gleiche zu testen, wäre dann auf jeden Fall ein richtiger Grund sich Forza 7 digital zu kaufen.
OK, Horizon 3 läuft irgendwie nicht so "flüssig", hab zwar 30fps auf 4K High aber der Input Lag ist krass, selbst ohne Frame Smoothing und VSync.
 
Zuletzt bearbeitet:
Unkomprimierte 4K Videos kann man bei Gamersyde downloaden :)


Hinweis: "Unfortunately the file we captured was in HDR and we (like many others) were absolutely not ready to handle such a format. We spend many hours experimenting with various software and settings and finally found a solution that we think is close to the actual game in terms of colors and black/white levels. Keep in mind though that the game might look a bit different from this video, but this should be quite close hopefully."

4K:

Forza Motorsport 7 - E3: MS showcase gameplay #1 - File download - Gamersyde

Forza Motorsport 7 - E3: MS showcase gameplay #2 - File download - Gamersyde

Forza Motorsport 7 - E3: MS showcase gameplay #3 - File download - Gamersyde


4K HDR Only:

Forza Motorsport 7 - E3: HDR Gameplay #1 (HDR only!) - File download - Gamersyde

Forza Motorsport 7 - E3: HDR Gameplay #2 (HDR only!) - File download - Gamersyde
 
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Übersicht der Editionen in Post 1 ergänzt...
 
Werden doch eh zu 95% Autos aus den vorherigen Teilen drin sein und 5% wirklich Neue.

Wobei natürlich im Basisgame nur 85% alte drin sind und 3% neue, die restlichen 12% sind dann wieder 10% alte in den DLCs, sowie die restlichen 2% Neue :d, natürlich verteilt auf 6 DLCs des Autopasses sowie 2 nachträglichen Carpacks und 2 Expansions :fresse2:
 
Das kotzt mich auch an der forza reihe diese DLC-ritis und leider alles MS-Store exklusiv also leider kein Key-Handel, und sowas wie SALE gibts leider zu selten und zu wenig Nachlass bei MS Store :-/
Bleibe ich halt auf dem Basis-Game sitzen :)
 
Keine Ramsch Keys aus Timbuktu... Find ich super... Müssten viel mehr so machen bzw. dafür sorgen das ihr Produkt nicht unter Wert verschleudert wird...

Das einzige Game das ich kenne das DLC-ritis hat wie du sagst ist Assetto mit bald 80€ an Zusatz und schmalem Base Content im Vergleich mit anderen Sims... :d Forza zählt nicht als Vergleich. Dagegen sieht ja Content wise alles andere nach Abzocke aus wie viele immer zu jammern pflegen ^^
 
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Aber bei ac hat man öfters mal Sales. Habe glaub ich alle dlcs für 15 Euro plus das hauptspiel für 29. Alles steam Deutschland. War nicht pcars das Spiel was unendlich dlcs hat?
 
Sales zählen nich :d Pcars hat über 50€ dlc aber weitaus mehr Basis Content...
 
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