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Semiprofi
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News: Xbox One - Kommt eine reine Entertainment-Version? - Xbox-newz.de -- Das Xbox Online-Magazin - Xbox360 Xbox Live News Tests Shop Screenshots
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Entertainment aka Unterhaltung heißt jetzt genau was? Reine Spielekonsole, so wie ich es verstanden habe, oder?
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Entertainment aka Unterhaltung heißt jetzt genau was? Reine Spielekonsole, so wie ich es verstanden habe, oder?
Die sollten mal lieber eine richtige Gaming Version nachschieben
Ich wüsste aber nicht was daran jetzt schlecht sein soll, die Entertainment Features wurden hier doch so gelobt, wieso soll das dann also schlecht sein?
"So wird derzeit immer wieder von einer reinen Entertainment-Version der Konsole geredet, also wie bisher nur ohne die Gaming-Funktion."
Genau das Gegenteil. Also eine Xbox ohne Spielefunktion.
Also ich traue mich wetten, dass sie in 2 Jahren locker über 250€ kostet. Kann mich nir vorstellen, dass sie viel unter 350€ fallen wird in 2 Jahren.
Die XB1 wird doch ohnehin im Preis fallen, in 2 Jahren kostet die Konsole evtl. ~300€ und dann noch eine 100€ "Multimedia-Only" Variante?
Microsoft sollte sich auf ein Gerät konzentrieren und das zu 100% unterstützten... ansonsten kann man genauso gut eine PS4 + XB1 (Multimedia-Edition) kaufen und dann die PS4 an den HDMI-IN Port anschließen.
Dann wäre der einzige Grund für die XB1 die Exklusivtitel... die Kombination PS4+XBOX-One Multimedia wäre meiner Meinung nach dann die bessere Wahl, weil es die Vorteile beider Konsolen vereint.
...wenn man dann noch bedenkt das viele der XB1 Exklusivtitel auch für den PC erscheinen, gibt es nicht mehr all zu viele Gründe die für die XB1 sprechen. Das ist der Grund warum ich das ganze negativ sehe.
Das ganze basiert aber auf einem Gerücht aus einer einzigen Quelle (habe den Ursprung vorgestern auf NeoGaf gelesen), deswegen habe ich die Hoffnung das es sich nicht bewahrheitet.
Vor allem weil die Quelle auch in der Vergangenheit Spekulationen/Gerüchte verbreitet hat die sich nicht bewahrheitet haben.
Aus wirtschaftlicher Sicht wäre das ganze vielleicht kurzfristig sinnvoll, weil man dadurch eine deutlich größere Anzahl an Konsumenten anspricht, auf längere Sicht würde man aber dem XBOX-Label sehr schaden.
Wenn man dann noch bedenkt wie viel Cash das XBOX-Label generiert (Windows Live, Microsoft-Points, Lizenzgebühren pro Spiel usw.) kann ich mir nicht vorstellen das Microsoft das bewusst in Kauf nehmen würde.
...jetzt kommt das große ABER, denn das Problem ist das die XB360 wenn man den kompletten Lebenszyklus betrachtet, nicht profitabel war. Das lag z.B. an den hohen Ausgaben die man durch den Red Ring of Death (RROD) hatte (Dynamische-Ausfallrate von bis zu 40%).
Analysten schreiben schon seit längerem das Microsoft überlegt das XBOX-Label zu verkaufen weil es im Vergleich zu anderen Segmenten bei Microsoft nicht profitabel ist und zeitweise sogar Verlust eingebracht hat.
Forza Day One Pack wieder storniert, 500€ für ein Game ist mir zuviel das nicht wirklich besser als Teil 4 aussieht...
Also mal ganz ehrlich der Unterschied ist so minimal, teilweise sieht forza 4 sogar besser aus.
tu dir keinen Zwang an, so eine Sehkorrektur soll oft Wunder wirken.
Wenn man mal ein unkomprimiertes fm5 video anschaut sieht man deutliche Unterschiede.
Will aber nochmal verdeutlichen das ich auch die Meinungen anderer akzeptiere, aber XB1 Käufern zu unterstellen sie würden den Unterschied "herbeidichten/ausdenken" geht zu weit.Das selbe gilt für Ryse. 1000 Mal schon so auf dem PC gesehen, aber manche reden sich das hier echt schön, wahrscheinlich damit noch was vom Nextgen- Gefühl übrig bleibt. Vermutlich um den Kauf irgendwie zu rechtfertigen.
Edge on the frame rate:
"...the game maintains a steady 30fps (once you’ve downloaded the day-one patch), even during busy scenes, and once you’re playing there are no loading times to interrupt your journey."
Eurogamer 7/10
Dead Rising 3 is the weakest in the series, then. It's no kind of technical showcase for Xbox One, although that didn't really bother me once I got into it, and if all you want for a launch title is something passably entertaining to plug away at for a few long evenings, it will suit you fine. Just beware, once you get over the pleasure of the first few combo weapons, Dead Rising 3 is just a solid zombie brawler set in an open world, not the strange game of tender heart that used to be so funny and surprising.
Polygon 7.5/10
Dead Rising 3 gets a lot of things right. It presents a massive open world filled with possibilities and features the first truly impressive use of scale in a game based on a zombie outbreak. But the game's difficulty spikes — due to its control and inventory issues — and boring, stereotype-laden writing can be difficult to swallow. There's a very good game lurking inside of Dead Rising 3 — but it feels a little unsteady on its feet.
EGM - 8/10
When so many of this generation’s launch titles feel like glorified tech demos, I’m inclined to applaud the fact that Dead Rising 3 is much more impressive to play than it is to look at. Would I love to have it both ways? Sure. But I’d gladly trade more polygons for more zombies, more weapons, more laughs, and more Dead Rising. And no matter what anyone at Capcom Vancouver might say, that’s exactly what Dead Rising 3 delivers.
Joystiq 3.5/5
Dead Rising 3 is a worthy entry in the series and, for the most part, gets out of your way. It knows that all you really want to do is discover and create new playthings to dismember the undead. As a vehicle for that, it's a comfortable ride.
C&VG 7/10
In some ways Dead Rising 3 doesn't feel like a sequel at all. It's a sloppy, loose and ugly looking game, lacking the finely tuned foundations of most games in their third iterations. Its problems, though many, are somewhat saved by all of the effortless fun had dicing up zombies with bizarre weaponry. Capcom hasn't managed to clean the blood off this flawed diamond. In some ways it may even have tarnished it further. But a diamond it remains.
EDGE 8/10
Dead Rising 3 is a sandbox in the purest sense, one that urges you to experiment with its innumerable toys at your leisure. The result is an open world that, in spite of its reanimated inhabitants, feels more alive than most.
Kotaku - YES
As a game, Dead Rising 3 is significantly flawed but plenty fun. As a step toward our brave new next-gen future, it's a half-measure, testing fresh ground while leaving its rear foot planted squarely in the past.
GameInformer - 8.75/10
Capcom Vancouver’s latest entry in the Dead Rising saga is an impressive display of big, dumb fun, and a must-play for fans of the series. It’s also a great demonstration of the outstanding capabilities of next-gen hardware right out of the gate. Thinning out the undead of Los Perdidos is worth your time, but the bugs infesting the sandbox are an unwelcome scourge.
Gamereactor UK - 8/10
For those seeking a return to the comedy thrills of past iterations, there's enough of that original spirit here for that to still be possible, despite the grittier tone. Some won't appreciate the new save system and relaxed emphasis on timekeeping, but the remedy for that is to go straight to Nightmare mode as it's more inline with what's come before. If you're new to the series and are just after a decent zombie-fest and an open-world to explore on your new console, you'll find that here too. If you can forgive the fact that it's not the perfect advert for next-gen gaming, there's plenty of reasons to take a trip to Los Perdidos.
Videogamer - 8/10
One of the best games to simply mess around in.
Destructoid - 9/10
Although it sacrifices a tad of its loveable camp factor and neon style in favor of a few other advancements, the outcome is a much stronger, more involved Dead Rising game. For once, I actually felt overwhelmed in a zombie outbreak, which is a real example of how next-gen technology can be used to do more than simply "make things look better." Out of all the launch titles I've played on both new consoles, Dead Rising 3 is my personal favorite, bar none.
Gamespot - 7/10
Despite a wonky presentation and obvious technical hiccups, Capcom has successfully made Dead Rising 3 a more welcoming experience than its harsh predecessors. It can be an inconsistent experience, but I choose to ignore the game's peculiarities and play Dead Rising 3 in the spirit that I believe it's intended: running around in shark outfit shooting zombies with deadly dildos fired from a leaf blower.