Hallo zusammen!
Ja, ich weiß es ist ein alter Thread... ^^
Aber ich wollte dafür nicht extra nen neuen aufmachen, keine Ahnung, wie groß das Interesse ist.
Ich hatte Xcom Vanilla zum Release gekauft und annähernd durchgezockt.
Habe jetzt vor kurzem durch einen Artikel von PCGames ne Mod (Beta) geladen, die sich Long War nennt.
Sie erweitert das Spiel um sehr viele Features. Ich finde es deutlich schwerer, spiele auf "normal", habe aber schon 2-3 mal neu gestartet.
Wäre, vllt. nicht nötig gewesen. Laut vielen Usern kann man Fehler zum Teil später wieder glatt bügeln. Z.B. kann man verlorene Länder wieder einnehmen. Soweit bin ich aber noch nicht...
Die originalen Xcom-Teile habe ich btw nie gespielt, nur das Remake.
Daher finde ich es teilweise etwas frustig. Aber ich spiele manchmal auch zu ungeduldig.
Generell gilt die Installation MIT dem Addon Enemy Within, man kann aber auch Vanilla entsprechend verändern.
Leider habe ich aktuell überdurchschnittliche CTDs zum Start einer neuen Mission.
Sehr nervig, habe aber auch noch nicht alles vorgeschlagenen Lösungen ausprobiert.
Long War at XCOM Enemy Unknown Nexus - mods and community
Hier mal die Featureliste auf englisch:
Some of the changes in this mod include:
-An extended campaign requiring far more missions to complete
-Tactical missions that allow up to twelve XCom soldiers per mission with the right upgrades
-Eight soldier classes: Infantry, Assault, Sniper, Scout, Gunner, Rocketeer, Medic and Engineer, and eight MEC classes: Valkyrie, Marauder, Jaeger, Pathfinder, Goliath, Archer, Guardian and Shogun
-New and modified perks, including Ranger, Sapper, HEAT Warheads, Lock N' Load and Javelin Rockets
-New and modified technologies, including Xenopsionics, Alien Biocybernetics, Pulse Lasers, Gauss Weapons and Advanced Aerospace Concepts, and many new foundry projects
-Five tiers of XCOM weaponry, many new armors and small items and S.H.I.V.s that can be equipped with perk-granting small items! See some of the new weapons here.
-Much earlier access to psionics and vastly expanded psionics tree
-A system of commissioning and promoting XCOM officers who provide bonuses to your entire squad during missions (replaces the Enemy Within medals system)
-Overhauled interception game, with five new UFO classes such as the Fighter, Raider and Harvester, as well as six interceptors per continent, foundry projects to upgrade your aircraft, individualized pilot names and pilot experience, and the Stingray Missile weapon system
-Overhauled strategy game, in which the aliens gather resources and conduct research -- efforts XCOM must interdict if it hopes to save humanity. XCOM can now retake countries by finding and conquering alien bases in those countries. Help council countries defend themselves by fulfilling their requests for alien technology!
-Aliens and EXALT forces grow tougher over time, gaining stats and perks
-New weapons for XCOM soldiers
-Soldiers rest after each mission, requiring the player to build a much deeper roster of soldiers
-Modified Second Wave options to support longer campaigns
Most of the specific changes will be detailed in in-game text. Many game mechanics have changed, so read perk, tech and item descriptions closely! They may not do what you expect from vanilla.Perk trees for all classes are in the file LW3pt.jpg in your XEW directory, or here.Tech tree is in the file LW3tt.jpg in your XEW directory, or here.A Long War wiki is hosted on