[Sammelthread] Automobile

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Hat der Kindergarten mal wieder seine Aufmerksamkeit bekommen....

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BTT: Wollte wohl im Frühjahr meine Klimaanlage (E46) desinfizieren. Momentan gibt es "für den Hausgebrauch" ja zwei Methoden. Einmal die normale Gaspatrone die man in den Innenraum stellt und auf Umluft schaltet und einmal so ein Schaum-Spray mit Schlauch, welches ich bei geöffneter Motorhaube und wegenommenen Innenraumfilter in den Klima-Ansaug-Bereich sprühe. Hat jemand diesbezüglich irgendwelche Unterschiede finden können was Effektivität angeht? Welche Produkte würdet ihr empfehlen? Also Probleme mit der Klima habe ich eigentlich keine. Es stinkt nichts, es müffelt nichts. Wäre ne reine Vorsorge die ich dann jedes Jahr wiederholen würde.
 
Das Übliche, die Mods nehmens nur sehr genau in letzter Zeit, wir haben uns wohl mittlerweile zu der "Klasse" entwickelt, wo jeder Lehrer seeeeehr gerne reingeht :fresse2:

@Frank

Wie desinfiziere Ich die Klimaanlage richtig [ Baureihenbergreifendes Forum ] - [url]www.BMW-Syndikat.de [ Forum ][/url]

Kennst das?

Danke für den Link, kannte ich noch nicht, wobei ich garantiert nicht mein Handschuhfach ausbauen werde um eine an sich gut funktionierende Klimaanlage zu warten.
 
Entweder Klima dauerhaft an oder 10 minuten vor Fahrt ende Klima aus. Vielleicht hilft es.
 
hab beide methoden schon durch, den schaum hab ich aber durch das loch vom gebläseigel direkt auf den Verdampfer gesprüht. erfolg: so lala, der gröbste mief ist weg.
 
wie gesagt, ich habe ja keine Probleme mit der Klima. Keinerlei Gerüche oder sowas. Klima mache ich immer vor Fahrtende aus. Es geht mir um eine ganz normale jährliche Vorsorge und Desinfiktion.
 
hab beide methoden schon durch, den schaum hab ich aber durch das loch vom gebläseigel direkt auf den Verdampfer gesprüht. erfolg: so lala, der gröbste mief ist weg.

habs in der werkstatt machen lassen, waren 4 phasen, hat 3 stunden gedauert und 59€ gekostet, seitdem riecht sie sogar leicht nach zitrone :) war das geld auf jedenfall wert!
 
habs in der werkstatt machen lassen, waren 4 phasen, hat 3 stunden gedauert und 59€ gekostet, seitdem riecht sie sogar leicht nach zitrone :) war das geld auf jedenfall wert!

bei dem Preis kannste wirklich nicht meckern. Ich frag mal bei uns in der freien Werkstatt nach WIE DIE eine Klima Desinfektion machen. Wenn das auch so eine mehrstündige (Ozon?) Behandlung ist, könnte ich das ja auch mal machen lassen. Weiss nicht ob das überhaupt schonmal jemals bei meinem Auto gemacht wurde.
 
keine Ahnung was die genau gemacht haben aber im innenraum war so eine art Nebelmaschine und beim innenraumfilter im motorraum war auch ein kasterl.
Auf jedenfall top arbeit.
 
penis


Kann hier jemand nen Motorkran empfehlen? Also taugen für seltene Benutzung die ebay dinger?
 
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Bei ner Anhörung für ein Bußgeldverfahren...

Der Punkt mit "Angaben zum Führerschein", da steht weder Pflichtangabe noch freiwillige Angabe dahinter, sehe es aber nicht wirklich ein, denen die Arbeit bei sowas abzunehmen...

Ausfüllen oder nicht :fresse:
 
Kann hier jemand nen Motorkran empfehlen? Also taugen für seltene Benutzung die ebay dinger?

Wir haben so einen roten für 80-100€ (um den Dreh hatte der vor nem Jahr gekostet).

Hingen bisher schon 4 Motoren dran, das Umherfahren geht nicht so sauber, Rollen haken ein bisschen und über Nacht würde ich den Motor nicht dran hängen lassen, da dieser sich nach einer Stunde schon etwas abgesenkt hatte.

Um ihn rauszuholen, an den Tisch zu fahren und wieder zurück taugt er aber alle male :)


So einen haben wir: Werkstattkran Motorheber Motorkran 2000kg | eBay
 
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schon :shot:

Hey guys,

It was my car that was involved and a mistake was made. There were no intentions of doing anything out of the norm. In fact, you'll notice in the video that the car was going very slowly in front of the crowd. This was intentional because we've all watched too many YouTube videos of this sort of thing happening and wanted to make sure that nobody would get hurt should anything unexpected happen. Once the car was past the crowd the accelerator was pushed in a straight-line as I have done many times in the past when the rear snapped violently. The car was going ~30mph at that time. The car has been driven for 4700 miles and has been driven with DSC off many times including in the rain and never has the car snapped so violently just from accelerating. I chalk it up to several factors including cold temps (low 40s), cold tires and incorrect psi (more on that later) and of course driver error. More judicious use of the throttle should have been exercised. MDM mode was not used because MDM is too quick to intervene and cuts power prematurely (or maybe not).

Usually when the rear breaks loose, it does so progressively and steering correction will suffice. However, you can see in the video that the front tires are turned slightly to the right indicating opposite lock was put on the steering trying to prevent the car from doing a complete 180 however there wasn't enough real estate to counter how violently it snapped - though admittedty the gravity of the snap required immediate full oppo lock which was misread. I'm not sure why some are saying that no steering input was made because it was - one could argue it should have been sooner but again usually a little wiggle just takes small steering input and power through not a full-on immediate opposite lock as was needed in such a big snap - to me it actually seemed like it was happening in slow-mo although the vid makes it seem like it happened so fast. As the car started to correct it became apparent that there was no way out except over the curb which is where I put on the brakes and tried to straightline the curb as much as possible to avoid hitting the curb at an angle which would cause a lot of damage and potentiality flip/roll the car.

I've driven many high hp rwd cars including vipers, porsches, corvettes, and formula cars and I've graduated from formula racing schools and have years of training in advanced car control and plenty of track time. Heck I remember day one of Formula school, half of the first day was spent on the skid pad learning how to keep a car from spinning if you lose traction. Maybe I need a refresher since it's been awhile and I've been driving AWD Audis for the past few years. Some of those other RWD cars I mentioned will snap fiercely and you have to be on extremely high alert, however my experience with the M4 has been that it tends to not snap so viciously in a straight line - but this time I was wrong. I would caution anyone thinking that it can't happen to them (count me as previously one of those) that anyone can make a mistake. I'm thankful that nobody was injured from such a mistake. Surprisingly, the car seems to be driving just fine with the only damage being the right plastic guard underneath the bumper which can be seen in the video. Surprising I know.

I mentioned earlier that I had incorrect PSI - let me explain. My PSI was low, so I inflated it a bit with a pump with an analog tire guage which of course is very imprecise compared to a digital gauge. I noticed that my right tire pressure was 1.5psi off of my left when viewing the PSI from the BMW onboard digital gauge (you can only do this while driving). However, as my car had been pulling to the right from day 1 of delivery (there's a big thread of many complaining about that on these forums). Miraculously, the car drifted to the right to a lesser extent with the right tire PSI being slightly higher than the left and so I was playing around with the idea of keeping it that way for a short time- however I knew that I needed to put the PSI equally across both tires but I just failed to do that before going to the meet. I have no idea if unequal PSI left to right contributed to the right rear spinning so differently than the left.

Anyways, I know I'll be ridiculed and called an idiot (and rightfully so) but I think many of you also know that I didn't do anything intentionally out of the ordinary or unsafe. I'm not sure I was even trying to show off as acceleration happened when the car was past the crowd and it's not like a powerslide or burnout or anything of that sort occurred.

I also think the M4 is a fine car and I have no complaints about the amount of power or torque or tire width or grip or anything. In fact, the whole reason I got the M4 is because it's not AWD and I like the rear moving around a bit. Mistakes happen and I've learned a lesson - and from now on will keep DSC on when driving around because there's too much at stake to make a mistake while driving - no matter how good or bad of a driver you are. Thanks for hearing me out. It certainly has been a humbling experience.

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