[Sammelthread] Battlefield 4

Das war aber schon immer (?) so
 
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Ja, sogar in BF3, glaube ich ;)
Und der Totenkopf heißt *Kampfmaschine* oder?
 
Nemesis, DEIN Nemesis
 
We are aware of the server crash issue and are working on a workaround to mitigate the issue. Sorry for the inconvenience.
Eben das glaube ich nicht , Arxxxlöcher.
So ein Haufen , was die nicht bringen , sollen lieber alles einstellen und in den Phillipinen helfen , vielleicht kommt dann etwas positives heraus.
Aber auch da würde DICE / EA nur für Chaos sorgen.
Guido
 
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Hi Leute, im Jet habe ich gieren auf der maus mit rechts und links scrollen. aber ich kann mit der maus nur nach rechts gieren. Woran kann das liegen? wenn ich gieren links extra auf einer taste habe geht es auch....
 
Hi Leute, im Jet habe ich gieren auf der maus mit rechts und links scrollen. aber ich kann mit der maus nur nach rechts gieren. Woran kann das liegen? wenn ich gieren links extra auf einer taste habe geht es auch....

gieren? setzt halt mal die steuerung auf standard zurück
 
Also hatte jetzt mal 2 Runden TDM mit dem Patch und bin erstmal etwas erleichtert. Der Netcode scheint etwas besser zu sein, Bugs hab ich keine und Crashes auch nicht. Die ersten Runden die vergleichbar zu BF3 richtig gut liefen und man nicht ständig Bugtode und Frust pur hatte.
 
Was bringt jetzt der systemtest?

Hab da letztens gehabt bei netzwerk, 67 latenz, 0 paket loss eingehend, 1.63 paket loss ausgehend -> schlecht,

dann einmal, selber server, weniger spieler, 71 latenz, 0 paket loss eingehend, 0.67 paket loss ausgehend, mittelmässig....

bringt das jetzt schon was darüber zu sagen?
 
Also hatte jetzt mal 2 Runden TDM mit dem Patch und bin erstmal etwas erleichtert. Der Netcode scheint etwas besser zu sein, Bugs hab ich keine und Crashes auch nicht. Die ersten Runden die vergleichbar zu BF3 richtig gut liefen und man nicht ständig Bugtode und Frust pur hatte.

Bei mir auch keine crashes aber erst war ich richtig gut und die kugel haben glaubwürdig getroffen aber als der server dann voller wurde war nix mehr mit treffen und auch wieder das bekannte problem das ein magazin nicht mehr reichte für einen gegner und man starb meter hinter der wand.
Also ansatz passt langsam nur immernoch alles überlastet und daher einfach traurig was da abgeliefert wird.
Wozu gabs eigentlich die BETA???
Mal gut das ich das game aus mexico gekauft habe und selbst das ist zu teuer gewesen für das was hier grade abläuft...
 
Die SquadLeader werden auf der Minimap auch als Stern angezeigt. Das ist neu ;)

btw. the moar the lag the less dice codes.

und motionblur bug ist ziemlich nervig.
 
Zuletzt bearbeitet:
Dawnbreaker Obliteration

2013-11-14 21:54:18 - bf4_x86
Frames: 39059 - Time: 352422ms - Avg: 110.830 - Min: 82 - Max: 170

:)

achja, 3 runden gespielt, 0 probleme
 
wie äusert sich der blur bug ? any video dazu ?
 
Also hatte jetzt mal 2 Runden TDM mit dem Patch und bin erstmal etwas erleichtert. Der Netcode scheint etwas besser zu sein, Bugs hab ich keine und Crashes auch nicht. Die ersten Runden die vergleichbar zu BF3 richtig gut liefen und man nicht ständig Bugtode und Frust pur hatte.

Ich glaube nicht, hatte vorhin den Klassiker auf 32er Server Map Locker: ein Magazin in einen reingedrückt, ohne Hit....
 
Also hatte jetzt mal 2 Runden TDM mit dem Patch und bin erstmal etwas erleichtert. Der Netcode scheint etwas besser zu sein, Bugs hab ich keine und Crashes auch nicht. Die ersten Runden die vergleichbar zu BF3 richtig gut liefen und man nicht ständig Bugtode und Frust pur hatte.

wollte eben eine runde tdm spielen ,30 sek. bf4.exe funzt net mehr, super arbeit:wut:

na wieder zurück zu bf3;)
 
@PRD: Wenn du dich mal kurz bewegst, verwischt ganz kurz das Bild und sieht aus wie ein 3D Film ohne Brille...
Aber nur manchmal.

Ach und noch eine Frage: Wenn ich in Origin die x86 auf Standard setze, sollte ja egtl die 64bit Version starten, aber bei mir steht im tskmgr immer nur BF4.exe (32)
 
Zuletzt bearbeitet:
ah ok, eben zavod getestet war nix mit blur _ABER_ hab jetzt in profile_save Datei gemerkt, dass motionblurenabled auf 1 stand, auf 0 mit dem scheiss

=> dings welches setting war das von webmi vorgeschlagene ? Sheme0 1 2 sensitivity von 1.000 auf 0.000 oder wie? 0 ist inf 1 ist fahrzeuge oder ?
 
Zuletzt bearbeitet:
Ach und noch eine Frage: Wenn ich in Origin die x86 auf Standard setze, sollte ja egtl die 64bit Version starten, aber bei mir steht im tskmgr immer nur BF4.exe (32)

Denkfehler? Für 64bit muss natürlich auch die x64 auf Standard gesetzt werden.
 
Mal eine Frage am Rande, hat hier vielleicht noch wer einen Gameserver von Gamed! für BF4 und damit auch nur Probleme?
 
Patchnotes des heutigen Patches:

Update #12 (Nov 14-3)
PC Client Patch Notes

NOVEMBER 14 PC GAME UPDATE PATCH NOTES
In the November 14 PC game update, we fixed a number of issues that we have been seeing in the game. The main focus in this update is on crash fixes, and you can find a detailed list of the fixes below. We will continue our efforts to eliminate issues we find in the game, so stay tuned for more updates. Let us know how this update works for you.


CRASHES & FREEZES
-Fixed a crash that would occur randomly during gameplay.
-Fixed a crash that would occur when an object is destroyed.
-Every time that a player exited a vehicle, there was a small chance that the server would crash. This has been fixed.
-Fixed an occasional crash during SP gameplay.
-Fixed a crash that would occur during level loading.
-Sometimes the game would attempt to load a model at the same time as it was being thrown out of memory. This has been fixed.
-Sometimes the game would crash after removing old bullet holes/scratch marks in the world. This has been fixed.
-Sometimes when a player or enemy was sitting in the jeep gunner entry and got killed, his body would rest on the vehicle in such a way that the physics simulation would require lots of CPU usage. This has been solved.
-Fixed a crash occurring on Flood Zone when playing Conquest Large.
-Fixed a common crash relating to surface shaders.
-Fixed a crash on Test Range that could occur when using sniper rifles.
-Fixed a common crash that occurred during map transition.
-Fixed a crash that occurred when bringing up Battlescreen in-game on the Test Range.
-Fixed a memory allocation bug that could lead to crashing.
-Fixed a single player crash that could sometimes occur when being killed by AI enemies.
-Fixed an issue where the game would get stuck in infinite loading if you got disconnected while trying to access online content.
-Fixed an issue in single player in the South China Sea mission where the game would crash when idle for more than 60 minutes.
-Fixed an issue where the game would get stuck in infinite loading if you used Win+L to lock your PC during loading.

NETWORK PERFORMANCE
Eliminated a network sync bug
If you’ve been experiencing situations in multiplayer where it appears that you are taking damage from enemies through walls, you might have been the victim of a network sync bug. In this game update, we have identified and eliminated one such bug that caused this type of gameplay experience. We are continuing to work on more multiplayer optimizations concerning network performance.

Improved Network Smoothing
We have made some improvements to the ”Network Smoothing” functionality that you can find in the OPTIONS>GAMEPLAY menu. The Network Smoothing slider governs a group of settings that aim to produce a tighter multiplayer experience based on your specific packet loss situation.

Removed network lag
In certain specific situations, network lag would be introduced when interacting with objects in the game. This has been experienced by some players during melee combat, when climbing ladders, and when operating stationary weapons. The cause for these specific network lag situations has been solved.

GAMEPLAY BALANCING
-Removed the scout helicopter at the final base for the defenders in Rush mode on Siege of Shanghai
-Adjusted a Conquest flag position on Zavod 311 that was obstructing vehicles.
-At Hainan Resort in Rush mode, defenders were given too much armor at the first base. We have removed the defender IFV at the first base, added an attacker IFV at the first base, and increased the spawn delay on the defender IFV at the third base.
-Fixed so that there is 1 revive per round Defuse, as opposed to 1 per set.
-Removed all previously placed C4 and mines after a round of Defuse to eliminate the possibility to affect the next round.

GRAPHICS
-Fixed a minor graphical error on Operation Locker.
-Fixed an issue where the in-game Battlelog would get distorted when a Commander launched an EMP attack.
-Fixed a floating container on Golmud Railway near flag C in Domination.
-Fixed an issue with the minimap in Rush mode.
-Fixed an issue in Obliteration mode where the red light flash and beep sound was not played when the bomb carrier was moving.
-Fixed an issue in Defuse where the bomb model sometimes did not display on the bomb carrier.
-Fixed minor graphical alignment issues in the Spectator Mode camera layout.
-Fixed an issue in Spectator Mode where the spectator's view incorrectly would get distorted during an EMP deployment from a Commander.

MISCELLANEOUS
-Fixed a bug that occasionally killed all sounds on the server if you fired the QBU-88 with an attached silencer.
-Fixed the issue where pressing B would bring up the console.
-Fixed an issue where the EMP effect lasted for too long on soldiers.
-Fixed an issue with an area you couldn't traverse near one of the M-COM stations in Rush mode on Siege of Shanghai.
-Fixed an issue relating to player skill levels. -Fixed an issue in Obliteration mode where the bomb would temporarily be placed in the sky after the bomb carrier was killed when swimming or in a water-based vehicle.
-Fixed an occasional jitter in the kill camera.
-Fixed so that Russian special characters are displayed properly in the chat window.
-Fixed so that the System Performance Test option is working as expected.
-Fixed a bug where a rank-up message would loop in-game
-Moved a machine gun position on Lancang Dam that was placed on top of a building that can collapse.
-Added sound when navigating the scoreboard in the End of Round screen.
-Fixed a broken ladder in Siege of Shanghai.
-Adjusted vehicle spawn locations on Dawnbreaker in Conquest mode to alleviate traffic jam.
-Fixed a flickering-issue on Siege of Shanghai when using NVidia drivers 331.52.
-Fixed a bug on Golmud Railway where a destroyed house at flag A would block gunfire.
-Fixed a Ticket count issue in Rush mode.
-Commanders can no longer erroneously try to get match-made into a game of Domination.
-If the user restarts checkpoint during the End Scene , he will receive an old objective along with the credits.
-Fixed a destruction issue on Flood Zone.
-Fixed a Rhib boat issue in one of the single player missions.
-Fixed an issue where players would respawn after getting killed and have no main weapon available.
-Fixed so you won't see the emblem of a user that you have blocked.
-Fixed an issue where you couldn't smash through the railings with a quad bike on the Dawnbreaker map.
-Added clickable buttons to the in-game Battlelog.
-Fixed a bug in single player where the player is killed if he climbs after Irish too fast up the ladder in one of the missions.
-Various other minor issues.

(Nov 13) Known BF4 I - Foren - Battlelog / Battlefield 4
 
Wenn ich das richtig in Erinnerung habe, läuft der Fummelbunker bei Gamed.de
 
Ach und noch eine Frage: Wenn ich in Origin die x86 auf Standard setze, sollte ja egtl die 64bit Version starten, aber bei mir steht im tskmgr immer nur BF4.exe (32)

war dazu es dürfte keine (32) da stehen die bf4.exe ist ein x64 compilat die 32bit version heisst bf4_x86.exe (x86=>classic intel 32bit eigentlich 6und8ziger INTEL prozi :))
 
nein! bf4.exe ist schon die 64bit version die andere heisst bf4_x86.exe :)

Lies das zitierte nochmal richtig.
Partizip hat die x86 als Standard in Origin definiert und wundert sich das nicht die x64 startet. ;)
 
lies noch mal meine A. und seine frage wenn er x86 std hat müsste die exe anders heissen :P als von ihm beschrieben
 
ich hab so gut wie immer schlechtes netzwerk laut dem systemtest im options menü, immer paket loss eingehend 0, paket loss ausgehend 1+ aufwärts

kann ich gegen das auswärts was machen?
 

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