[Sammelthread] Codemasters F1 Series / F1® 2021

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Trat auch nur ab und zu auf. Genau wie jetzt offensichtlich am Nürburgring.
 
@Corni
Wenn du am Freitag Abend Lust hast könnten wir ja mal wieder ein paar Rennen fahren, also zu späterer Stunde. Vorher lohnt das kaum für 1-2 kleine Rennen, aber später hab ich dann Zeit.

Mfg.
 
Also ich muss jetzt hier auch mal meinen Senf dazu abgeben.

Ich komm bei jedem Rennen mit einem Stopp durch (25% Renndistanz). Gibt je nach Strecke allerdings Unterschiede, Melbourne und Suzuka waren schon grenzwertig bei mir. Liegt aber auch deutlich am Setup. Das kann man mit Sturz etc. schon recht reifenschonend einstellen.
KI hat bei mir auch deutlichen Reifenverschleiß gegen Ende eines Stints, vorallem beim Beschleunigen aus langsamen Kurven fehlt der Grip ;)
Aber KI insgesamt wieder zu langsam :(
 
Hallo Leute,

ich bin zwar noch neu hier im Forum, aber generell hätte ich an einem solchen Event auch großes Interesse. Momentan bin ich noch mit dem Sauber unterwegs und komme zurzeit leider kaum mehr voran. Vielleicht kann ich ja aber durch Rennen mit euch ein bisschen Erfahrung sammeln.
 
noch jemand mit win 8.1 hier??

F1 2013 konnte nicht gestartet werden, App already running
tut sie aber nicht...


und nun
 
sowas hab ich auch beim 2012 gehabt glaub ich. mal neustarten den pc oder so.
 
Hatte im 2012 unter Win 7, und beim 2013 unter Win 8 schon.

Ich hatte im Task Manager dann schon einen laufenden Prozess der exe. Den beendet, und es ging.
 
Patch #1
Today sees our first PC Patch #1 available on Steam for PC versions of F1 2013. We have tried where possible to prioritise as many of the issues you have raised as a priority, in addition to a number of other fixes which were made during the various submission processes, or because they have been easily tracked down and fixed.

In the meantime, please note that we are still collecting feedback via our Technical Assistance forums and do encourage you to post your issues there, being sure to include as much information as possible. This will be used to help prioritise our fixes in future patches.

Priority Issues


Multiplayer match making issue:
When creating a game, there is now an added option in the race settings: “Downloadable Content Tracks “On / Off”. If you turn this to ‘Off’ any players who don’t have DLC installed will be able to find & join your game – that means opening up the ability for Classic/DLC players to play against standard edition players.

PC FPS Issues:
We’ve made improvements to the PC FPS issue whereby higher specification PC’s had a considerable lap time advantage over lower ones. Although we haven’t yet fully rectified the issue completely across all tracks, we wanted to get these improvements out as soon as possible whilst continuing our investigations to see where further improvement can be made.We have also introduced a frame rate cap at approximately 120 frames per second to limit the extremity of the variation at exceptionally high frame rates. We are confident this change will not result in any visual degradation, and will further prevent the issue being exploited and allow for fairer competition online.We would encourage players to test this in multiplayer races rather than solely relying on AI lap time benchmarks, as there is variation deliberately built into the latter for gameplay reasons. We are aware this is a hot topic and will continue to monitor the forums for feedback once this fix is live.

Fixed multiple Mid Session Save issues:
Including cases of incorrect track initialisation, race logic, set ups and crashes. AI will also no longer pit to change tyres when re-loading from a Mid Session Save.



Equal cars online
Thanks to the feedback we’ve found a couple of issues related to car wheel positions which we now have been addressed.



AI no longer pit immediately after a safety car

AI braking distances have been improved into turn 1 at Malaysia
If you are experiencing any other instances where the AI seem too early on the brakes / too slow into a corner, please let us know the track & corner number and we will investigate.

Players can no longer set leaderboard times or go online if they edit their triggers_pit.xml
This was allowing players to use their DRS in non-valid areas. The leaderboards will be reset as a result.


Updated the Tyre compound choice for Korea, Japan & India to reflect the 2013 season.

Minor Issues

Added functionality to view gamer card / profile on results screens.

The race director will now be available in co-op if the one player retires from the season in qualification or practice.

Changes to audio mix volumes while on track.

Steam Achievements are now visible / displayed correctly.

Resolved an issue where a lobby would incorrectly show as being full.

Fixed a network issue where AI would not receive penalties correctly at the end of a race.

Fixed an occasion where AI cars could exit their box into the pit lane too fast.

Turning collisions off will now also disable the safety car.

Changed the car lighting on Yas Marina during the night.

Fixed a crash relating to a vote to end a session with players that have joined in progress.

Multiplayer ghosting issues fixed.

Audio Memory changes, so there should be no audio dropout after longer durations of play / sitting on the pause menu.

McLaren Cockpit view texture update.

Updated collision boxes on the Williams FW14B & the Ferrari F92A.

Updated collision audio, and fixed some cases of audio drop out.

Resolved an issue in Split Screen where the player ones camera could slightly flicker.

Resolved an issue where the skipping to day 2 of the Young Drivers Test would make the day 1 hairpin test very difficult to complete.

Fixed some instances of the auto drive not releasing the Ferrari 312T2 correctly.

Removed Tweak in from the Fanatec Clubsport wheel, updated the Logitech Wingman Formula GP Wheel action map.



The above fixes (where relevant) for the Xbox 360 and PS3 versions of the game are currently being tested and verified. These require additional submission and authorisation from Microsoft and Sony so the release date for these will follow a little later than the PC version.

Thanks for your continued feedback!
________________________________________________
Community Manager, Codemasters
@LukeSpringUK
Quelle: http://community.codemasters.com/t5/F1-2013-General-Discussion/F1-2013-PC-Patch-1/m-p/383922#U383922
 
Morgen Abend Corni? Falls du so früh noch nicht kannst, spät Abends komme ich aber nochmal wieder und du bist herzlich eingeladen aber auch schon vorher :)

Mfg.
 
Zuletzt bearbeitet:
Werde morgen wohl erst ab 21 Uhr können. Aber denke ab dann bin ich auf der Strecke! :)
 
Gibt wieder einen Patch von 44,8 MB




F1 2013 PC Patch #2

Today sees our second PC Patch available on Steam for PC versions of F1 2013. We will update this topic once the patch goes live (today).



PC FPS Issues:
•We’ve made further improvements to the PC FPS issue whereby higher specification PC’s had a considerable lap time advantage over lower ones. The difference now should be negligible and should allow fair competition between all players. Again we are aware this is a hot topic and will continue to monitor the forums for feedback once this fix is live.
•At 30+ FPS the track will now rubber in.

Minor Fixes:
•In Online Custom Races AI cars that have retired will now be removed from the track correctly.
•Improved AI replication on high latency / low bandwidth connections in Online Custom Races.
•Corrected Professional and Expert AI difficulty on Sakhir (Bahrain) & Monza.
•Fixed an issue where on certain hardware all menus would be black.
•Force feedback settings have been tweaked to remedy the mid corner ‘dropout’ that some players were reporting.

The above fixes (where relevant) for the Xbox 360 and PS3 versions of the game are currently being tested and verified. These require additional submission and authorisation from Microsoft and Sony so the release date for these will follow a little later than the PC version.



Information on our previous PC patch can be found here.

Thanks for your continued feedback!

________________________________________________
Community Manager, Codemasters
@LukeSpringUK



Quelle: http://community.codemasters.com/t5/F1-2013-General-Discussion/F1-2013-PC-Patch-2/m-p/390880#U390880
 
Zuletzt bearbeitet:
Kann man eigentlich einen speicherstand retten? Besser gesagt einen zwischenspeicherpunkt entfernen damit man das rennen neu beginnen kann? Wenn ich versuche in das rennen zu kommen, sagt er mir das er den speicherstand nicht laden kann weil es von einem anderen Benutzer gemacht wurde (was nicht stimmt). Dann drückt man auf ok und er versucht trotzdem zu laden bleibt aber hängen (der lade kreisel dreht sich ewig vor einem schwarzen hintergrund..)
 
Hm schwierig, einzige Chance, wenn die Cloud an war, könnte der Fehler nur in der Cloud liegen. Deaktiviere sie dann und er müßte versuchen von der Festplatte das letzte Savegame zu laden.
War die Cloud aus, siehts sehr schlecht aus.
Von dem abgesehen, ich hab sie immer aus, dann können schon keine Fehler beim synchronisieren passieren.
 
Klappte leider nicht, find schade das die keinen rennen neu starten menü auswahl im Menü vor dem Laden haben :(
 
Wo befinden sich eigentlich die Savegames? Unter Mygames => F1 2013 in den eigenen Dokumenten kann eigentlich nicht alles sein, sind nur ein paar kb.
Aufgrund nerviger Game-Crashes wurde mir schon mal ein Savegame zerstört. Reinstallation brachte leider auch nichts.
Bild und Ton hängen kurz, dann geht das Bild aus und nach 4 Sek bin ich auf dem Desktop, einfach so mitten unter'm fahren. Ärgerlich!
 
Im Steamordner\Userdata\Zahl\Zahl. Weis aber net genau welches dass die F1 2013-zahl is, glaub 223670.
 
Spielt das Spiel noch wer hier?
Würde sehr gerne mal paar Runden Online drehen :)
F12013 habe ich nicht. Ich upgrade nur alle 2 Jahre.
 
Die APP-ID kann man immer bei steamdb.info nachschauen ;) nur als Tipp
 
Und der nächste Patch von 8,0 MB




F1 2013 PC Patch #3

Today sees our third PC Patch available on Steam for PC versions of F1 2013.



Mid Session Save
•Fixed a bug which prevented car setups from being loaded correctly when a Mid Session Save is created while on track in a Practice session.
•Fixed an issue in Career which would cause a perpetual load when resuming a Mid Session Save after accepting a mid season contract.

Online
•Improved connection map, latency evaluation and bandwidth evaluation to improve the quality of connection information. This in turn should result in fewer disconnects in multiplayer games.

Minor Fixes
•Memory savings when selecting Flying Lap in any session.

The above fixes (where relevant) for the Xbox 360 and PS3 versions of the game are currently being tested and verified. These require additional submission and authorisation from Microsoft and Sony so the release date for these will follow a little later than the PC version.



Information on our previous PC patch can be found here.

Thanks for your continued feedback!

________________________________________________
Community Manager, Codemasters
@LukeSpringUK



Quelle: F1 2013 PC Patch #3 - Codemasters Forums
 
Zuletzt bearbeitet:
Das ist aber nicht alles, es wurde auch viel wieder "zurück gepatcht" was absoluter Käse ist!
z.B. kommen wieder solche Ghostmeldungen und Soundschwankungen als ob der Ingeneur dir was sagen will aber dann nichts kommt, Ergebnis -> laut, leise, laut, leise... das nervt! Nach Patch #1 war es behoben und nach Patch #3 wieder eingefügt, was ein Mist! Und die KI fährt jetzt Weich - Weich in den Rennen, wie Unfair ist das denn bitte!? Das beides muss unbedingt wieder zurück "zurückgepatcht" werden sonst leidet der Spielspass enorm :(

Mfg.
 
Sorry aber CM ist und bleibt ein Haufen Dilettanten.
 
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