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Kanns sein das in der Deutschen Version keine Blutlachen auf der Erde liegen ?


Das Game hat aber übelste Kantenflimmern finde ich.
Und es läuft bei mir nur in 720p - warum auch immer.

Sonst aber geil.
 
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Die Corvette ist schon geil ;)

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Der Detailgrad der Autos ist für die Größe des Games auch hamma !

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Also ich finde die Grafik eigentlich ziemlich gut, habe aber auch Saints Row nicht gespielt, kann es also nicht vergleichen.

Aber nach zwei Stündchen ca. spielen kann ich nur sagen: Hammer Game !
 
gibt es deutliche Unterschiede bei den beiden versionen.ist das kanntenflimmern bei beiden Versionen gleich stark?
 
@Lobbo: Klar hat man genausoviel Fun wie wenn mans morgen hat. Man sollte sich einfach nicht so verrücktmachen. Dann ist die Ernüchterung auch nicht so groß, wenns doch net so extrem gut is, wie man es erwartet hat...
 
Ist die News hier eigentlich untergangen, das GTA4 wahrscheinlich NICHT für den PC rauskommen wird? :d
 
So, ich hab jetzt auch ein paar Studnen spielen hinter mir. Finds auch echt gut, typisch GTA halt ;)
Was ich allerdings heftig fand war die Grafik. Ich war wirklich geschockt wie extrem das Kantenflimmern ist, kam in den Videos überhaupt nicht so rüber, dazu noch die Tatsache, das selbst Sachen die relativ nah sind so blurry sind und fertig ist das Augenkrebspaket. Vllt hatte ich zu hohe Erwartungen, wer weiss. Zumindest hab ich wesentlich mehr als 10min gebraucht um mich an die Grafik zu gewöhnen. Find selbst jetzt nach 2-3 Std. noch extrem anstrengend für die Augen das Game zu zocken. (Noch) zum Kotzen find ich auch die Autosteuerung, das ist doch echt panne das man nicht mit angezogener Bremse um eine Kurve fahren kann. Leider hat meine Euphorie dadurch zunächst mal einen Dämpfer bekommen, mal sehn was die nächsten Tage so bringen.
Ansonsten ists gameplaymäßig wieder mal absolut top!


klar kann man mit angezogener handbremse um ne kurve fahren... einfach r1 oder x drücken beim fahren

aber das mit dem kantenflimmern kann ich so nicht bestätigen... klar hier und da ja aber net so extrem...

was schlimmer ist sind die haustexturen.. wenn man sich die anguckt, denkt man man spielt gta3

aber das ist mir wurst das spiel macht bock

Kanns sein das in der Deutschen Version keine Blutlachen auf der Erde liegen ?


Das Game hat aber übelste Kantenflimmern finde ich.
Und es läuft bei mir nur in 720p - warum auch immer.

Sonst aber geil.

blutlachen gibts in keiner.. ich hab die pegi (englische version) und da gibts keine blutlachen. aber evtl mal spiel auf englisch stellen, versuch ich nachher mal
 
Davon gehe ich nicht aus.

Wird bestimmt wieder Oktober/November kommen ;).

Aber ich glaube R* hat jetzt genug Stress mit Geld zählen :fresse:
 
Die Bremen und Fahrwerke bei ALLEN Autos sind.... Unfassbar nervig... ^^
 
@eternety : Woher hasten die News?
 
jawohl^^, gerade eben:"Artikel wurden versandt am 28. April 2008"
 
@eternety : Woher hasten die News?

Rockstar habe sich angeblich gegenüber dem Magazin whatifgaming.com zu einer PC Umsetzung geäußert. Demnach halten es die Entwickler für äußerst fragwürdig, dass der neueste Ableger auch für den PC erscheinen wird, da es dafür derzeit keine Pläne gibt.

Quelle: gtaplanet.de
 
hier ein paar cheat codes weiss nur nicht ob es bei beiden versionen geht angeblich für die xbox 360

Even though the game is still a day away from shipping, the cheat codes have made its way onto the internets. Scroll down to check out what's what if you're into the manly art of cheating:

(Dial the codes into Niko's mobile)

1, Health And Weapons - GTA-555-0100
2, Weapons - GUN-555-0150
3, Advanced Weapons - GUN-555-0100
4, Health - DOC-555-0100
5, Wanted Level Down - COP-555-0100
6, Wanted Level Up - COP-555-0150
7, Climate Change - HOT-555-0100
8, Spawn Cognoscenti (Mafia Car) - CAR-555-0142
9, Spawn Sanchez (Dirt Bike) - MBK-555-0150
10, Spawn FBI Buffalo - CAR-555-0100
11, Spawn Turismo - CAR-555-0147
12, Spawn NRG900 - MBK-555-0100
13, Spawn Comet - CAR-555-0175
14, Spawn SuperGT - CAR-555-0168
15, Spawn Police Chopper - FLY-555-0100
16, Spawn Jetmax (Boat) - WET-555-0100

quelle: gamepro.com
 
Zuletzt bearbeitet:
gibt es deutliche Unterschiede bei den beiden versionen.ist das kanntenflimmern bei beiden Versionen gleich stark?

Naja es gibt widersprüchliche Aussagen darüber.

Vergleichsvideo von IGN, dort sagen sie ebenso, dass die PS3 nicht so sehr an Aliasing leiden soll wie das 360 Gegenstück:

http://www.rockstarwatch.net/news/469/IGN-Compares-GTAIV-for-the-PS3-and-360/

Ansammlung der bisherigen Reviews (Kotaku lass ich mal weg, bis sie sich nicht mehr widersprechen in Text und Fazit!)


IGN (10 out of 10 for both versions)


Past GTA titles have had mild-to-serious framerate issues and technical glitches, because the games were trying to do far more than the PlayStation 2 could handle. While GTA IV is pushing the PS3 and 360 to the limit, it also runs amazingly well. Sure, there are framerate hitches here and there and (particularly on 360) there is some texture pop-in, but it actually runs better than I expected. That a game with great AI, an awesome physics engine and a detailed open world runs so well and with such short load times is a technical marvel. For that, I can forgive framerate issues and some noticeable aliasing.

The art team gets major kudos for creating a living world. There is great texture work in the environments, a nice field-of-vision blur of buildings in the distance, some excellently modeled cars, ball-jarring explosions, phenomenal water effects and one interesting-looking Eastern Euro for a lead character. Sure, it's not a game that runs perfectly all the time, but the technical elements almost never get in the way of the gameplay.

For those wanting to know which version looks better, the edge goes to the PS3. The textures and framerate are comparable, but the PS3 has far less pop-in. The 360 has richer colors, but the PS3 has better anti-aliasing making it look a little cleaner. Because GTA IV can preload onto the PS3 hard drive, the in-game loads are faster. Don't worry Xbox owners, the load times are rarely more than 30 seconds and don't occur very often. The slight visual edge goes to PS3, but the 360 is no slouch. Either version will do you proud.

EGM (Print):

PS3 or 360 version: 360 for DLC, PS3 version looks slightly more vibrant and sharp

1up.com (A+)

None of these little flaws take away from Liberty City's breathtaking vistas, incredibly varied scenery, and lived-in look (the PS3 version has the slightest visual edge, plus motion-control support -- but then it's missing Achievements and the eventual downloadable episodes exclusive to the 360 game). The city just feels alive.

GamesRadar

While the PS3 and 360 versions of the game are functionally identical, the PS3's visuals sport noticeably smoother edges, along with a warmer color palette that makes everything look slightly more realistic. If you're looking to compare Accomplishments with your Achievement-hoarding friends, though, forget it - GTA IV ignores these half-assed consolation prizes altogether. PS3 owners also have to put up with a nearly eight-minute installation the first time they start the game, which puts the normally slower Blu-ray load times on par with the Xbox 360 version. (That is, unless it's running on a 360 with no hard drive, which we're told will face much longer loads.)

Game Reactor (Sweden)

Swedish Gamereactor mentioned in their 10/10 review that they were pretty surprised regarding the difference between the PS3 and 360-versions. The PS3-version features better colours, contrast, load times and what looks to be better resolution textures. The game also looks sharper and has a more stable fps.

Gamespy UK

Although it's got a few problems that pop up from time to time, Grand Theft Auto IV is still an absolutely gorgeous game. Like the previous games in the series, it suffers from some texture pop-in and draw distance issues, although these should in no way affect your enjoyment of the game. It's easy to just consider those technical flaws the price you've got to pay for admission to the most impressive game world ever created. There's so much going on that you'll only really notice the flaws if you look for them, and if you're doing that there's a good chance you're missing out on something spectacular. The overall art design and visual aesthetics are extremely pleasing to the eye, and they aren't hurt by the technical issues.

For those who have to decide between the Xbox 360 and PS3 versions, we should mention that these flaws are slightly less noticeable in the PS3 game. There are a few other minor differences as well, the biggest being the PS3 game's Sixaxis controls. You can use the controller's tilt feature to perform wheelies on motorbikes or control your helicopter, but it just ends up feeling forced. You're much better off just turning them off and sticking with the default control scheme. The Xbox 360 version, on the other hand, has Achievements and features a more intuitive controller (though that may just be this reviewer's personal opinion). Both versions are excellent, so you really can't go wrong.

Die meisten Tests sehen die PS3-Fassung "slightly better", aber ich denke das ist meist nur Pixelzählerei ;)

360-Version soll enorm an Dithering leiden:

400360.jpg


400PS3.jpg


http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1153784&postcount=507

Dafür soll die PS3-Version angeblich nur mit 630p laufen intern, dafür ne bessere Beleuchtung haben

it's 630p (1120x630)
regardless PS3 media look better for me, the light and atmosphere is more real (maybe HDR vs X360 MDR, post-process...), i agree with global reviews feeling but more comparison screenshots would be good
it's interesting, it shown that number of pixel isn't enough for determine better visual

http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1153806&postcount=513

Flimmern tun beide Fassungen, scheinbar nutzt man aber auf PS3 nen anderen (besseren?) AA-Modi :)
 
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