[Sammelthread] Escape from Tarkov

Ich mag meine Muttersprache, also ja. Zumal die Ingame-Stimmen ja trotzdem Englisch/Russisch sprechen.

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Spielt keine Rolle welche Sprache ich einstelle, bleibt immer Physisch/Physical. Keine Ahnung was da schon wieder klemmt
:fresse:
Irgendwas scheinen sie auch an den Server gedreht zu haben, dauert jetzt selten länger als 5 Minuten. Im Vergleich mit den 10-15 Minuten vorher wesentlich angenehmer..
 
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Kommt das evtl erst mit Stufe 2/3? Weil man ja auch später die Luftfilteranlage bauen kann, die Bonus auf Physichen Skills gibt
 
Kommt das evtl erst mit Stufe 2/3? Weil man ja auch später die Luftfilteranlage bauen kann, die Bonus auf Physichen Skills gibt

Laut Wiki nicht.

 
Bei mir wars anfangs auch "Physical" und später "Combat", hab aber nie drauf geachtet wann es gewechselt hatte. Könnte gut sein das es mitm Ausbau der HoF passiert.
 

Patch 0.14.9.1 wird installiert, voraussichtlich 4 Stunden downtime

List of changes:​

Added new loot crates with various useful items:

  • Equipment crate:
    • The crate can contain various chest rigs, armor, helmets, helmet attachments, ballistic plates, headsets, and masks.
  • Weapon crate:
    • The crate can contain various weapons including pistols and melee weapons, weapon attachments, grenades, and ammo.
  • Supply crate:
    • The crate can contain various barter items required for crafting and upgrading the Hideout, as well as medicine, stimulants, food, and water.
  • Valuables crate:
    • The crate can contain various valuables and expensive barter items, keys, keycards, and info items.
Loot crates are initially locked and are obtained for completing daily and weekly operational tasks in Escape from Tarkov: Arena.

The crates can be unlocked at the Workbench (Level 2) zone in the Hideout.



Adjusted the ballistic plate colliders:

  • All ballistic plate colliders in the same zone are now the same size: various ballistic plate formats (Granit, SAPI, Granit 4 or Korund) will protect the identical surface on the thorax.
  • Increased the ballistic plate protection area:
    • Front ballistic plate collider: increased width and height. Added collider covering the collarbone area. Added colliders covering the armpit area at chest level;
    • Back ballistic plate collider: increased width and height;
    • Side ballistic plate collider: increased width and height.


All effects of Mark of the Unheard now work only in PvE mode.

Edition bonuses​

  • Reduced the insurance return time by 30% for Edge of Darkness Edition owners, as well as for those who upgraded from Edge of Darkness to The Unheard Edition;
  • Added a unique PMC upper clothing, the Cultist Jacket, for The Unheard Edition owners;
  • Added a unique PMC dogtag appearance for Edge of Darkness and The Unheard Edition owners.
 
Irgendwie müssen sie ja ihre Fehlentwicklung pushen.. Sie sollten einfach einsehe, dass Arena ein Fehler war und aufhören da Energie reinzustecken..
 
Es zwingt euch doch niemand es zu spielen!?
Dann haste einen Händler und ein paar Lootboxen nicht, na und

Für den ein oder anderen ist es vielleicht ein Anreiz von PvE nach einer Weile auf PvP zu wechseln
 
Trotzdem falsch, mit Content für Game A durch das schlechte Game B pushen zu wollen.
Das ist fast so grausig, wie bei Forza Horizon 5, als sie den Ranked Mode entfernt haben mit der Begründung: Wenn du competitive Rennen fahren willst, spiel (und kauf!) doch Forza Motorsport. :stupid:
 
Ist jetzt nichts was mich groß stört, sollen die Leute ihre "Quests" in Arena machen um irgend nen Rotz zu bekommen. Die Zeit die sie dafür aufwenden müssen kann ich halt XY Raids mehr im Maingame machen und hab effektiv wahrscheinlich mehr davon.
 
Die Lootboxen usw. stören mich nicht. Weil ich dadurch keinen Nachteil habe.

Aber die Sache mit den Coins und dem Händler der ohne Arena nutzlos ist, das juckt auch mich als PvE.
 
PVE ist wirklich spaßig - aber WO zur Hölle findet man hier bitte Gas Analyser...

Ich renne Fortress wie ein Bekloppter, suche dort die Kisten durch - nix. Auch die ganzen Taschen in der Umgebung. Nada.
Grausam.
 
Techstores auf Interchange habe ich schon viele gesehen im PvE
 
Streets in den Büroschränken da. Findest jede runde einen.
 
Gibts jetzt schon einen Preis für den PVE mode als solo dlc?
 
PVE ist wirklich spaßig - aber WO zur Hölle findet man hier bitte Gas Analyser...

Ich renne Fortress wie ein Bekloppter, suche dort die Kisten durch - nix. Auch die ganzen Taschen in der Umgebung. Nada.
Grausam.
Wenn du ne aktive Quest hast, die die verlangt, findest man "gefühlt" nie welche. Hast du fertig regnets Gas Analyzer :fresse2:
Gibts jetzt schon einen Preis für den PVE mode als solo dlc?
AFAIK, nein
 
Ist irgendwie gerade Event, dass Big Pipe und seine Kumpels die ganze Zeit auf Shoreline hocken?
Ich versuche gerade die Quests mit den Shotgun Kills zu machen und jede Runde jagen die mich über die Karte. 0 Chance, die eröffnen ja schon auf ü 200m das Feuer und jagen dir hinterher, ausweichen ist also auch nicht..
 
Das Event läuft auf Customs

Hier:

kannst du zum Beispiel prüfen wo die Goons sind

kannst nicht viel machen, ausser nachts rein (thermal) und abfahrt, kommt ja zu 99% wieder
 
Sie sind definitiv aktuell auf Shoreline. Spawnen an der Wetterstation. Aber gut, dann meide ich Shoreline einfach bis sie auf die nächste Karte wechseln.
 
An der Wetterstation ist aber eigentlich der normale Spawn der Dudes, bin da schon häufiger auf die drei getroffen.
Vielleicht würde die Spawn-Rate erhöht?
 
Moin. Habe schon vor einiger Zeit aufgehört. Nun habe ich gesehen, dass man wohl ganz gut den PVE Mode spielen kann. Ich check nur den Unterschied nicht so ganz. Klar, man hat halt keine anderen Spieler auf den Maps, aber wie sieht es dann mit den Quest und generellen Fortschritt aus? Hatte die EOD Version und würde wohl mal wieder reinschauen, wenn dass mittlerweile mal rund läuft.
 
Im PvE Modus sind die Spieler auch NPC's. Die Verknüpfung mit ARENA gibt es hier nicht, auch den Händler "Ref" nicht.
Ökonomie und Fortschritt sind komplett losgelöst vom PvP Modus.
Wipes soll es im PvE Modus nicht geben, bzw. nur wenn du dich dafür entscheidest
 
Im PvE Modus sind die Spieler auch NPC's. Die Verknüpfung mit ARENA gibt es hier nicht, auch den Händler "Ref" nicht.
Ökonomie und Fortschritt sind komplett losgelöst vom PvP Modus.
Wipes soll es im PvE Modus nicht geben, bzw. nur wenn du dich dafür entscheidest
Ah ok. Ich brauche dann aber keine andere Version, als die EOD um den PVE Modus zu spielen? Der CO-OP Mode ist dann quasi der PVE Mode für mehrere Spieler in einer Gruppe?
 
Ich glaube das EOD inzwischen Zugriff bekommen hat, das würde meine ich in Wellen ausgerollt. Musst du schauen ob du Zugriff hast.

Der Koop Offline Training Mode und PvE sind wiederum zwei unterschiedliche Modi. Der Training Mode ist offline und speichert keinen Progress.

PvE geht ja doch auch in der Gruppe im Koop zu spielen.
 
@Eifelaner Danke dir. Schaue ich mir heute mal an. Bin da schon länger raus und mal nur PVE zu zocken, reizt mich dann doch ein wenig.
 
Gern geschehen ☺️
Ich will nicht Spoilern, nur als Hinweise:
Auf Customs läuft aktuell ein Event, es ist in Dorms, New Gas und auch Fortress mit Raidern zu rechnen.
Außerdem ist auf den meisten Maps die Rundenzeit verkürzt.
Zusätzlich gibt es deutlich mehr Scavs, die auch gerne von weit her zu deiner Position kommen, wenn du ein Gefecht hast.

Und ich Spiel nach Möglichkeit keine Keramik Platten in der Rüstung.

Wenn du möchtest geh ich am Abend gern ein paar Raids mit dir.
 
auf Interchange im Power Plant ist eine "neue" verschlossene Tür - der Raum mit dem Bad, in dem die Jacken hingen - wenn ich mich grad nicht komplett irre
Weiß einer was es damit auf sich hat?
 

Wow bin mega gespannt wie sich die AI Änderungen auswirken, Loot "Filter" finde ich auch mega. Offline Singleplayer, bin ich auf die Performance gespannt, Streets fand ich schon grenzwertig im Offline Mode und ob wir die normalen Raid Zeiten zurück bekommen

Patchnotes 14.9.5

List of changes:​

PVE ZONE offline single player​

For all players with access to PVE ZONE, raids for solo players will be run on the local PC. The game experience, as well as the operation of in-game mechanics, is completely identical to online play.
For group raids, raids as a Scav, and raids on Streets of Tarkov, the game will utilize the servers.

Wishlist mechanics​

  • Players can add an item to one of several pre-created Wishlist categories. Items added to Wishlist are displayed in a separate section of the Handbook;
  • Wishlist items have unique visual differences. When obtaining such items through various methods, the player will receive a corresponding notification. Players can customize the frequency of notifications in the game settings;
  • Added the ability to automatically add items needed for Hideout to Wishlist. The available options for this feature can be configured in the game settings;
  • The Wishlist persists after wipes. You can clear the list manually in the game settings.

In-game feedback surveys​

  • Added a community feedback survey system within the game, available at the "Surveys" tab in the bottom menu;
  • Completing surveys helps improve the quality of the game based on community feedback;
  • Players can earn in-game rewards for completing surveys.

AI adjustments in PvE mode​

  • AI PMCs now pick up items, loot crates and bodies, trying to choose more valuable loot;
  • They can also pick up weapons and equipment, and if they find better equipment, they replace theirs with it;
  • AI PMCs can travel all over the location. They build routes to points of possible loot concentration. Bots move in tactical formation. When they reach the destination point, they collect loot, and then can wait for enemies for some time, setting up ambushes;
  • AI PMCs now extract from the location if they have collected enough loot or enough time has passed since the start of the raid;
  • AI PMCs now sprint more often when moving in open terrain;
  • AI PMC level on beginner Ground Zero will be limited to level 20;
  • All AI will now react to the enemy if information about them came from any nearby bot. For example, if you are spotted by a bot and they yell, all bots regardless of faction will hear it and decide to move in your direction, take cover or perform other actions;
  • AI Scavs will now travel all over the location and search for valuable loot. Scavs are less picky about loot quality than AI PMCs. Scavs move between potential loot destinations in tactical formation if they are traveling in a group;
  • This is the first iteration of AI improvements within PvE mode. In future updates, we also plan to refine the tactical behavior of AI, as well as the interaction system between AI of different factions.
In future updates, the necessary mechanics will be moved to PvP mode.

New tasks​

  • Added the Nostalgia quest line for the game's life path, available only to owners of the Edge of Darkness edition bonuses;
  • Added a new quest line for obtaining Mark of The Unheard, allowing owners of any edition to obtain this item in PvE mode;
  • Added a new quest line for obtaining extended PMC pockets, allowing owners of any edition to obtain this item.

Customization​

Added new outfits for USEC and BEAR, available for purchase for GP Coins. Purchasing these outfits requires high standing with Ref.

PvE profile wipe​

Expanded the profile reset options in the profile page on the website. Now you can reset your PvE and PvP progress separately or together.

Compensation for reporting players who violated game rules​

  • Players will receive in-game currency compensation after the report that led to the blocking of the violator;
  • Compensation comes with an in-game message informing of a successful report. Compensation for several successful reports will be combined.

Balancing adjustments​

  • Increased the spawn chance of the following optics:
    • VOMZ Pilad 4x32 25.4mm riflescope;
    • Burris FullField TAC30 1-4x24 30mm riflescope;
    • EOTech Vudu 1-6x24 30mm riflescope;
    • Leupold Mark 4 LR 6.5-20x50 30mm riflescope;
    • March Tactical 3-24x42 FFP 30mm riflescope;
    • Vortex Razor HD Gen.2 1-6x24 30mm riflescope;
    • Schmidt & Bender PM II 1-8x24 30mm riflescope;
    • SIG TANGO6T 1-6x24 30mm riflescope;
    • Hensoldt FF 4-16x56 34mm riflescope;
    • Nightforce ATACR 7-35x56 34mm riflescope;
    • Schmidt & Bender PM II 3-12x50 34mm riflescope;
    • Schmidt & Bender PM II 5-25x56 34mm riflescope;
    • NcSTAR ADO P4 Sniper 3-9x42 riflescope;
    • BelOMO PSO-1 4x24 scope;
    • BelOMO PSO-1M2-1 4x24 scope;
    • BelOMO PSO-1M2 4x24 scope;
    • NPZ USP-1 "Tyulpan" 4x scope.
  • Reduced the recoil for the following bolt-action rifles:
    • Accuracy International AXMC .338 LM bolt-action sniper rifle;
    • Mosin 7.62x54R bolt-action rifle (Infantry);
    • Mosin 7.62x54R bolt-action rifle (Sniper);
    • SV-98 7.62x54R bolt-action sniper rifle;
    • Lobaev Arms DVL-10 7.62x51 bolt-action sniper rifle;
    • Molot Arms VPO-215 "Gornostay" .366 TKM bolt-action rifle;
    • ORSIS T-5000M 7.62x51 bolt-action sniper rifle;
    • Remington Model 700 7.62x51 bolt-action sniper rifle.
  • Increased the leveling speed of Hideout Management and Crafting skills;
  • Removed the hearing distance bonus from the Perception skill.

List of changes:​

  • Fixed the incorrect physics of character bodies and loot objects in offline raids;
  • Fixed the EFT and EFT: Arena interaction UI when interacting with Ref;
  • Fixed the cause of incorrect behavior of character bodies after death;
  • Fixed several localization errors in interface and tasks.
 
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