hab auch immer noch massive probleme und zwar kann ich ca. 10 min spielen und dann kommt eine fehler meldung OUT OF MEMMORY oder so weis nich an was das liegen kann meine speciherauslstung wird nur als 64% angezeigt! das sys is das obere in der siggi! kann man das irgendwie weg bekommen oder liegt das an vista x64? oder sind mein rams defekt? o:O
Der Fehler ist eigentlich der altbekannte Guru-Fehler, den du mit dem untersten tip zwar einschränken aber nicht gänzlich wegbekommen kannst. Die Modofikationen hast du in der ge3.ini vorzunehmen.
Visual Tweaks:
Keep in mind that the following changes may have a small or great impact on performance and that values can be further tweaked to achieve higher performance/visual quality ratio.
To increase grass draw distance:
- VegetationAdmin.ViewRange=3500.0
Raise this value to 6500.0 to double the distance grass is rendered. You can increase it even further or lower it a bit to improve performance.
(My setting is 8500.0)
To increase NPC and creature draw distance:
- Entity.ROI=4000.0
Raise this value to 8000.0 to double the distance NPCs and creatures are rendered.
To increase item and object draw distance (on high details):
- ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_High=0. 008
- ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_High=30 0.0
- ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_High=300.0
Change the first value to 0.016
Change the second value to 600.0
Change the second value to 5000.0
To move the blur effect further away:
- Render.DOFStart=1000.0
- Render.DOFEnd=8000.0
Raise the first value to 4000.0
Raise the second value to 12000.0
To increase the distance the ground textures switch from high to low resolution:
- DistanceHigh.fFarClippingPlane_High=10000.0
- DistanceHigh.fFarClippingPlane_Medium=8000.0
- DistanceHigh.fFarClippingPlane_Low=6000.0
Raise the first value to 12000.0
Raise the second value to 10000.0
Raise the third value to 8000.0
und die sollte man dann auch noch machen
Zitat:
Less stuttering/lag:
- Cache.SizeImage=128000000
Double this value to 256000000
- ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=100000
If you use high settings it is highly reccomended that you change the above value by adding a 0 in the end, because this may be the reason of many crashes while saving and/or after extended play time.
The correct value would be this:
ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=1000000
Gimbo