[Sammelthread] Mechwarrior Online

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gutes video, gibt nen guten eindruck. habs in den startpost übernommen
 
Neuer Patch - angeblich wurde ordentlich an der Grafik gedreht ... schon jemand getestet?



We are pleased to announce the latest engine drop of CryENGINE 3.4.1. This was a large undertaking and has helped us address many of the game’s issues and bump up performance and rendering capabilities.

What does this mean to you? The game looks significantly better. All of the maps have had their lighting tuned and you’ll now see a lot more detail in the environment. Minimum spec PC players should notice a fairly good improvement in performance with tuning still on-going and will be coming down the pipe as we optimize the game on our way to Open Beta.

DirectX 11 and 3D Vision support are currently disabled while we resolve the remaining few issues. These will come on-line in an upcoming patch.

We have also taken this opportunity to add some new pathing in River City for you to explore which adds some more gameplay strategies when approaching enemy bases.
Change Log

GENERAL

User Data: We will NOT be resetting any user data this patch. (i.e. you keep all your Mechs, XP, CB, MC as is).
CryEngine 3.41

All levels have had a lighting pass done for 3.4.1
Performance improvements (both client side and server side)
DirectX 11 disabled for now
3D Vision disabled for now
FRONT END

Dummy equipable items for Open Beta : Cockpit Command Console, Beagle Active Probe, Guardian ECM Suite
Please note that these items do not yet affect gameplay; their functionality will be coming soon in a future patch
Added minimal support for equipping skins and cockpit items to support the PC Gamer Skin and the Coconut Monkey.
Fixed Error dialog message visibility.
Launch mode retained when returning from match
Ready Button exposed to Chat-Group interface
Restrict PostMSAA to either on or off (fixes jitter)
Prevent duplicate bindings on same control. Also prevent invalid rebind data from being saved.
Added Info button to Advanced Options


NEW TRIAL MECH ROTATION:

Raven RVN-2X
Centurion CN9-AL
Dragon DRG-1N
Awesome AWS-8T
GAMEPLAY

Weapon particle effect updates
Holding “Q” will show the known targeting information of all visible targets.
Default weapon groups system enabled
Powered down Mechs no longer relay target information
LRM15 and LRM20 have a reduced chance of hitting the ground when fired at a near target
Target will no longer be lost when target Mech shuts down due to overheating
Can no longer target Mechs when you are shut down
Autocannon 2,5,10s have had their rate of fire increased.
All Autocannons have had their ammunition count increased.
LBX/10 has had its grouping tightened slightly.
Night Vision effect updated


BUG FIXES

Allied units on the minimap will no longer sometimes behave like enemy markers
Thermal should now appear on variant textures
Enabling Chain-fire on a Mech with no weapons will no longer soft lock the game
Destroying components after a teammate disconnects no longer rewards XP
Chain fire will no longer hiccup when trying to fire disabled weapons
LRMs no longer lose tracking when fired just off of a close locked target
Cooldown bar will no longer jump around after firing during high ping/lag situations
AMS will no longer keep firing when the fire button remains held
Suicide will provide no end of match rewards.
Internal structure will show proper damage levels on the paper doll at round start
Reinstating the Founder’s Mechs front page.
Reset Launch Mode when logging out
AutoRepair/Rearm doesn't reset when options do
Fix resolution switch after login
Terminate Friends-List on logout & Connection Loss
Fixed inactivity timer
Fixed Match Summary layout
 
langsam wirds interessant :)
 
Also ich habs grad mal probiert - alle Einstellungen Max@1440p und was soll ich sagen, bei der Perfomance scheint sich was getan zu haben.

Was mir aber gar nicht gefällt ist aber dieser Grau-Schleier oder Grain-Filter der auf einmal überall zu sehen ist, das Bild wirkt total grieselig dadurch.

Kann aber sein dass ich erst den neuen Geforce Treiber installieren muss, heute ist ja der 306.81 rausgekommen. Mal guggn.
 
kann mom nicht zocken dann ich meinen pc grad stückweise verkaufe und auf mini itx umrüste..

ich hoffe ma das sich das mit grau schleier undso nicht bestätigt..

ansonsten nette patchnotes, im nächsten dann bitte zusätzlcihe map/mech^^
 
Hmmm, also ich sehe da jetzt keine Mörder-Performance-Verbesserung mit dem neuen Patch, außer das man in der Schnee-Landschaft jetzt eigentlich mit der Normal-Sicht gar nix mehr sieht :-)



Besser dagegen gefällt mir die weiter aufgedröselte XP und Credits-Vergabe.

 
Zuletzt bearbeitet:
Also kein Flea - tolle Wolle :-(

Der Rest ist mir irgendwie ehrlich gesagt Grad ziemlich egal...

Gesendet von meinem GT-S6102 mit der Hardwareluxx App
 
keine Motivation mehr? :d

Ich arbeite noch immer auf mein Catapult hin, dauert wirklich lange als non-founder, aber das hält zumindest bei mir die Motivation für ein paar Spiele online.
 
Naja, nach 4 Neuinstalls inkl. ziehen mit meiner 2k Leitung ist die Lust jetzt arg gedämpft... Full Windowed funzt wieder nicht, das Game hängt sich beim beenden auf und beim neustart ist alles wieder auf Default... ich brech ab -.-
 
jo, da hilft auch bei mir nur der Task Manager. Subjektiv ist auch das Laggen mehr geworden.
 
warum kein fullscreen ?

haben leider ja schonman geieln patch gebracht der den netcode geändert hat, wo dann 50% der user nicht mehr zocken konnten, war aber ne woche später behoben. also alle fehler fleissig im betaforum posten, meine erfahrung ist das dies sehr ernst nehmen und alles dran setzen die schnell zu beheben
 
Abhilfe für den Grainy-Look: MWONoNoise.7z

Datei in Root-Verzeichnis entpacken und klare Grafik geniesen.

Quelle: MWOMercs-Forum

Edit: Hier ein paar Screenis davon:

 
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MechWarrior Online - Open Beta startet nächste Woche - News - GameStar.de

Am 16.10.2012 gehts also los
Finde es auch etwas früh, aber weingstens wirds dann keine wipes mehr geben und ich kann hemmungslos alles freischalten :shot:

Founder Programm endet am 14.10.2012

MechWarrior Online | Bryan Ekman and Russ Bullock on Open Beta

Es kommt ein costumisation room in der mechbay wo man ala DAwn of War seine Mechs selber painten kann !
IM oktober und Nevember kommt noch ne neue Map und der Cathpract als Mech !
DAzu gibts einen neuen Game Modus, Conquest !
lests am besten ma selbst durch

@Gethema: Wäre da äusserst vorsichtig bei Veränderungen bezüglich sichtweite usw, grade in der Art. Die Chance das es als ceating gesehen wird (du siehst ja erheblcih mehr als der Feind) ist immens, kick/Bann drohen..
 
Zuletzt bearbeitet:


Das isja mal geil: Standardkonfig:

90 Tonnen
54km/h
Gaussgeschütz
1xLRM20
1xSRM6
2med laser

Sprungdüsen inkl 90 Meter Sprungreichweite, geil bei 90 Tonnen !
 
Zuletzt bearbeitet:
interessiert sich wirklich keiner mehr für das game ? wäre sehr schade... :(
 
Joa, und dann haben die einen china grinder draus gemacht. Die Preise sind auch zu verzogen für das bischen an content. Vor allem wenn ich da an das leveln der Pilotenskills denke, wozu man prinzipiell 4 mal den gleichen mech spielen darf. Dann das balancing und und und.
Zurzeit spiel ich lieber Hawken und Planetside 2. Die fühlen sich viel solider an und liefern insgesamt das bessere Paket. [Edit: an Betas, den restlichen Fix hol ich mir über Budget games xD ]
MWO braucht mindestens noch 1-2 Jahre an Inhalt und Arbeit, damit es halbwegs interessant genug wird um da Geld reinzustecken.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich hab auch nicht mehr viel Lust zu spielen, da ja sowieso mit Beginn der Open Beta wieder resettet wird.

Als non-Founder macht die Grinderei außerdem spätestens mitm zweiten Mech nich mehr so viel Spaß, das ändert sich hoffentlich wenn die mal am Matchmaking schrauben.

Ist der Flea jetzt eigentlich schon drin?
 
Es ist immer noch Closed Beta, immer dieses rumgeheule. Es fühlt sich wie MW an, es macht viel Spaß in der Gruppe. Das einzige was fehlt ist Content, dieser wird aber nach und nach integriert. Dann wird es ein deutlich cooleres WoT
 
Joa, und dann haben die einen china grinder draus gemacht. Die Preise sind auch zu verzogen für das bischen an content. Vor allem wenn ich da an das leveln der Pilotenskills denke, wozu man prinzipiell 4 mal den gleichen mech spielen darf. Dann das balancing und und und.
Zurzeit spiel ich lieber Hawken und Planetside 2. Die fühlen sich viel solider an und liefern insgesamt das bessere Paket. [Edit: an Betas, den restlichen Fix hol ich mir über Budget games xD ]
MWO braucht mindestens noch 1-2 Jahre an Inhalt und Arbeit, damit es halbwegs interessant genug wird um da Geld reinzustecken.

Es ist wohl einfach nicht deibe art game, hawken is ein ego shooter im mech setting, keine sim..

Ich kann laurin nur recht geben, sehe ich auch so
 
Jup, da kann ich mich nur anschließen - es ist noch Beta. Das vergessen die meisten. Ich bin froh das sie sich so viel Zeit nehmen, denn nur dann wird es auch gut... Bin auf den flo gespannt, das wird wieder genau mein ding :love:

Gesendet von meinem GT-S6102 mit der Hardwareluxx App
 
Find ja die spinne weitaus interessanter als den imho haesslichdn flo..

Was sagt ihr eigtl zum highlander ?
 
Der ist der Liebling der halben Garde ^^

Ich werde das ding wohl hassen...

Gesendet von meinem GT-S6102 mit der Hardwareluxx App
 
Warum hassen ? Werde mir mit ihm wohl dochma sprungduesen uebungsstunddn goennen. Son assault mech hat mehr beweglichkeit ja noetig
 
Genau deswegen werde ich ihn hassen ;-)

Gesendet von meinem GT-S6102 mit der Hardwareluxx App
 
ziemlich umfangreicher patch heute, neuer Cicada Mech, neue Varianten anderer Mechs, double heatsinks, ferrobrit armor ,endostahlskelette usw... SEHR nett, also noch viel mehr möglichkeiten zum abstimmen und individualisieren, da geh ich ja drin auf^^



Build Version 1.0.134 (That's right.. Version 1.0!!!)

Patch Date - Thursday Oct. 25th @ 10AM – 1:30PM PDT

UPDATE

Another push towards Open Beta and we’ve been very busy.

Not only are there numerous fixes and improvements on existing systems, we’ve also added the Cicada (CDA) to the BattleMech lineup as well as 3 more variants of existing Mechs. On top of all of that, we’ve added new upgrades. Ferro Fibrous armor, Endo-Steel Internal Structure and Double Heat Sinks are now in the game!

Ferro Fibrous armor is going to give you a bit more survivability on the battlefield; it is a little lighter, but at the cost of critical space. Endo-Steel Internal Structure frees up tonnage on your Mech at the cost of critical space. This is an advantage for the heavier Mechs in the Mech line-up. Double Heat Sinks will double the heat dissipation at the same tonnage cost, but take up 3 times the amount of critical space.

To accommodate these new additions in MechLab, there is a new flow that has been introduced in terms of interface. Check out the new tabs just under the MechLab tab when you enter. While you’re here, you may also want to check in on your PilotLab Modules. There’s a new module there that will give you a new aiming system to play with. Just remember, you press “V” to activate it.

We've also made changes to the economy of the game. Firstly, we standardized MC to C-Bill pricing. Secondly, we've lowered engine prices and item prices have been increased. This all adds up to, Mech costs being the sum of it's parts. While it doesn't follow the canon pricing, it is close.

As you can see, the average MC cost now (green line), is much lower than previous (dashed red line). Now, you get more value for your MC, as an Atlas AS7-D, for example, is not the same cost as an Atlas AS7-K. This helps reflect the fact that many variants have more sophisticated equipment, and thus are worth more. So to sum up: Average MC cost for Mechs is much lower, and there are spikes in MC cost for Mechs with advanced equipment.

The rest of the changes are in the patch notes below and we hope to see you take advantage of the new features in combat. Now get out there and pop a Jenner!

P.S. Those of you who have purchased the December issue of PC Gamer will now have your Mech Skin and Coconut Monkey Bobblehead!

Change Log
GENERAL

User Data:

We will be resetting:

BattleMech Inventory
Item Inventory
C-Bills AND MechWarrior Credits (MC)
Premium Account Time
Mech XP and all Mech Trees (Efficiencies)
Pilot Trees (Modules)

We then credit:

Founder’s Packages
MC Purchases
75% of your C-Bills earned since Sept 18,2012
Mech XP earned since Sept 18,2012

We won't be resetting:

User accounts, friends lists

NEW BATTLEMECHS:

Jenner JR7-K
Raven RVN-3L
Cicada CDA-2A
Cicada CDA-2B
Cicada CDA-3C
Cicada CDA-3M
Awesome AWS-9M

NOTE: The Centurion CN9-D will be appearing on November 6th. We understand that you will not be able to elite the Centurion line until then. We apologize for the delay as the CN9-D is reliant on the Artemis guidance system.

FRONT END

New flow in MechLab:

Configure button is now removed. Configuration is now done through the section tabs
The section tabs (Loadout, Modules, etc.) are now directly accessible after selection of your ‘Mech
The section tabs can now only be accessed one at a time (you must save or cancel to go to another tab)

Engine heat sinks

Engines with a rating of 275 or greater can contain one or more heat sinks inside of them without taking up critical slots.
There is now a mechanism to add/remove these heat sinks (previously these heat sinks were fixed within the engine). The number of spots available and the number of spots taken are shown in the equipped engine
When removing an engine, any heat sinks within the engine are also removed
The number of heat sinks the engine is capable of holding is the same regardless of whether the ‘Mech uses single or double heat sinks

New Upgrades tab - upgrades are options that affect the ‘Mech as a whole, there are currently three upgrade types to choose from:


Armor (currently selectable are Standard and Ferro-Fibrous)
Changing your armor type automatically replaces all of your armor with the new type
Cost of the upgrade is a fixed price for the conversion (based on max tonnage of the ‘Mech) plus the cost of whatever armor of the new type you need to buy. Having an amount of armor of the proper type in your inventory will therefore reduce the cost of the upgrade
Armor types other than Standard take up critical slots (14 for Ferro-Fibrous). These slots will be floating (see below)

Structure (currently selectable are Standard and Endo-Steel)


Cost of the upgrade is a fixed price based on max tonnage of the ‘Mech
Structure affects tonnage of the ‘Mech (Endo-Steel is lighter)
Armor types other than Standard take up critical slots (14 for Endo-Steel). These slots will be floating (see below)

Heat sinks (select between single and double)

Selects whether your ‘Mech may use single or double heat sinks. Only one type of heat sink may be used on a ‘Mech at a time
Cost of the upgrade is a fixed price
Engines are also automatically upgraded to double the heat sink capability
When heat sink type is changed, all heat sinks are removed from the ‘Mech and new heat sinks of the proper type must be installed (and bought if necessary)

Floating slots

Some upgrades take up critical slots. These slots are auto-flowed into available empty slots
If a floating slot appears in white, other items can be dragged on to it and it will be moved to an available slot somewhere else on the ‘Mech
If a floating slot appears in yellow, then there is no open empty slot that it can be moved to and so can not be used for other items
Floating slots are ignored in the critical hit system

GAMEPLAY

Running into another Mech will no longer knock it down.
Line of sight check now higher on Mech so targeting can occur when only 25% of the mech is visible over a hill instead of 50%
Explosions explode on the surface of the water and spawn water explosion effects
AC/Gauss/PPC type weapons now pass through water and deal a reduced amount of damage depending on depth of the hit
Laser water hit effects spawn at the correct location on the surface of the water and deal a reduced amount of damage depending on depth of the hit
Added Picture in Picture Zoom module. (Default mapped key for advanced zoom is 'V')
Added Current active Vision mode status in HUD
Extend range finder to 2500m( was 1500m )
Cockpit light will now flicker after taking hard hits

MOVEMENT IMPROVEMENTS:

Animation shaking under various circumstances
‘smoother’ jump jetting behavior
Weapon hit detection more in-line with where you see the mech on your screen (don’t have to shoot infront of your mech so much) especially at lower frame rates were the problem was the worst.

BUG FIXES

Two AMS on a Mech (AS7-K) now correctly destroy double the missiles
PPC’s will no longer cross at extreme ranges
Players are no longer able to zoom or change vision modes when a Mech is shut down
Zoom and Vision modes are tuned off when a Mech shuts down
Target hit indication for missiles now correctly only goes off when explosion damage is dealt
Users can no longer specify an FOV less than 60.0 degrees in the user.cfg
 
Zuletzt bearbeitet:
Alter Schwede da freue ich mich schon auf nachher wenn ich zuhause bin :love:

Gesendet von meinem ST21i2 mit der Hardwareluxx App
 
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