RaceRoom the Racing Experience ist über Steam downloadbar


Am Ende ist die aktuelle Bestzeit.

Verdammt , hatte nu gehofft was zu sehen was ich Verkehrt mache , war aber kaum was..."Räubere" weniger , und die Haarnadel nimmste die mit der Handbremse ? Hänge bei 1.39.7XX fest...MfG
 
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ja das ist wohl die hohe Kunst das Auto genau so zu bewegen, das man es ohne Zeitverlust optimal hinstellt um bestmöglich aus der Kurve zu kommen. Selbst mit der perfekten Linienwahl ist es nicht getan, weil man im absolut stabilen zustand dabei einfach zuviel Zeit benötigt, das Auto so hinzustellen wie es optimal wäre, weil man dann bei der gleichen Beschleunigung z.b zu weit aus der Kurve herausgetragen werden würde oder man beim anbremsen die Geschwindigkeit zu stark reduzieren müßte um den Scheitelpunkt optimal zu treffen. Wenn man das Auto aber so am Limit bewegen kann, das man es in die Kurve eindrehen läßt ohne die Kontrolle zu verlieren und so das man ganz früh wieder voll auf dem Gas stehen kann, ohne das man beim herausbeschleunigen die Lenkung öffnen oder schließen muss zum nachkorrigieren, dann kann das klappen. Mir will das mit dem BMW auch absolut nicht gelingen ich eier uach mit einer 1:39 irgendwas rum. Mir fehlt auch das Talent das mit jedem Auto hinzubekommen. Richtig gut klappt das mit den Autos aus dem Power &Glory Mod ganz besonders mit dem Porsche RSR, da lenkt man bewußt scharf ein, der dreht sich kontrolliert in die Kurve zum Scheitelpunkt hin und weil er dann schon perfekt in Richtung Kurvenausgang steht ohne das man dann noch bremsen oder lenken muss um den Scheitelpunkt zu treffen kann man gleich wieder voll aufs Gas und damit Autos einer höheren Kategorie schlagen.
 
Hatte mir den ersten Gang runtergestellt damit ich in der Haarnadel mit kräftig Gas drücken mit nem Slide rumkomme , aber dann muss trotzdem wieder komplett vom Gas zum Abfangen...
 
So mal bischen den Staub hier abwischen ^^


Ab sofort für 299Vrp erhältlich:

RaceRoom Racing Experience [HD+] ★ Audi 90 quattro IMSA GTO @ Hungaroring (Get Real)




RaceRoom Racing Experience: Audi 90 quattro Dev Drive




R3E - GT Masters Teaser


Start driving in the ADAC GT-Masters Time-Attack:

Download RaceRoom Racing Experience (R3E) and register for a free account.
Start the game and visit the competition page to start driving in this free-to-play event series.

Circuit Park Zandvoort - Grand Prix - ADAC GT Masters 2013 - Leaderboard - RaceRoom Racing Experience

ADAC GT Masters Time-Attack Schedule:


Start Date End Date Circuit

09.05.2014 - 19.05.2014 Zandvoort
TBA - 25.05.2014 Lausitzring
26.05.2014 - 08.06.2014 Red Bull Ring
04.07.2014 - 10.08.2014 Slovakia Ring
11.08.2014 - 31.08.2014 Nürburgring
01.09.2014 - 21.09.2014 Sachsenring
22.09.2014 - 05.10.2014 Hockenheimring


Prizes:

To be awarded at the end of each round in the competition.

Pos. Get Real Amateur Novice
1st x1 VIP entry pass to an ADAC GT MASTERS 2014 race x1 standard pass to an ADAC GT MASTERS 2014 race x1 standard pass to an ADAC GT MASTERS 2014 race
2nd 5,000 vRP 2,000 vRP 1,000 vRP
3rd 3,500 vRP 1,600 vRP 800 vRP
4th 2,500 vRP 1,000 vRP 500 vRP
5th 1,500 vRP 800 vRP 400 vRP
6th 1,000 vRP 600 vRP 350 vRP
7th 500 vRP 400 vRP 300 vRP
8th 400 vRP 350 vRP 250 vRP
9th 300 vRP 250 vRP 200 vRP
10th 250 vRP 200 vRP 150 vRP
11th-250th 100 vRP 100 vRP 100 vRP
51st-100th 50 vRP 50 vRP 50 vRP

Competition Details:

There are 7 time-attack events in this series.
The first ADAC GT-Masters Time-Attack event begins on 09.05.2014 and the final event ends on 05.10.2014.
Winners are only entitled to win one time during the competition period (between 09.05.2014 and 05.10.2014).
Ticket winners will provide their own transportation, food, and lodging.
Prizes are non-transferable and may not be exchanged for other goods.
Ticket winners will be contacted via email by RaceRoom staff within 7 days after each round of competition ends. Winners must reply to that email within 4 days or risk forfeiting their prize.
 
Zuletzt bearbeitet:
R3E - Audi 90 Quattro IMSA GTO - First Contact by Lengyel

 
Finde es übrigens gut, dass du bisschen news hier postest. Spiel es zur Zeit zwar nicht aber dennoch schön immer mal wieder auf den aktuellen Stand gebracht zu werden :wink: Danke.
 
No Problem :)

Btw:

Die nächste Runde der GT Masters Challenge läuft... Eurospeedway Lausitz

EuroSpeedway Lausitz - Automobilsport - ADAC GT Masters 2013 - Leaderboard - RaceRoom Racing Experience

 
Das kommt immer auf persönliche Vorlieben und auch aufs verwendete Lenkrad an. Kurz und knapp hat man bei SimBin in diesem Jahr beschlossen R3E umzukrempeln und Physik und FFB zu überarbeiten. Reifen waren teilweise einfach zu weich z.B. Ein erstes Update dieser kann man in der GT Masters Challenge erfahren. Is ja für alle gratis. Bei AC hab ich bei vielen Wagen wie zB. Lotus 49 oder BMW 1M Stage 3 das Gefühl die Reifen sind aus Plastik. Haftungsabriss passiert viel zu abrupt. Der M3 E30 dagegen fährt sich wie man es erwarten würde was sich gut anfühlt.

Im Endeffekt sollte sich jeder selbst ein Bild von R3E machen auch wenn man grad erst bei Version 0.2 irgendwas ist. Es gibt interessante Wagen im Free Content und immer Challenges um was anderes zu probieren.
 
Zuletzt bearbeitet:
Wie stell ich bei R3E auf Lenkrad um?
Mein Fanatec wird angezeigt, ich kann es aber nicht auswählen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Du erstellt ein Profil belegst die Achsen und gibt dem Profil einen Namen
 
 
 
Hab das Spiel noch nicht final runtergeladen aber mal ne Frage:
Was kostet denn der Capri und was kostet denn Suzuka GP?
 
Da läuft ne Challenge mit der Kombi die kannst so fahren...

Zusammen je nach gekauftem kostet beides Paket 6-7 Euro...
 
 
SimBin Dev-Blog

SimBin Dev-Blog | Simbin Insider

It’s time for another dev blog. We will have a big patch in 2-3 weeks that also includes the Multiplayer Alpha for Season Pass Holders. Let me talk a bit more about what’s coming with this patch.


Multiplayer ALPHA


For testing purposes we opened our Test environment to a lot of players. First I would like to thank everyone who joined and helped us test MP Alpha. Based on our test results, observations and your feedback, we are adding a few more things to MP Alpha before going live. Some of these will be included with the launch while some will be patched in later. But here’s a small list of things we’re adding.

We’re adding start lights in HUD as players could not see the actual lights on the tracks from distance.
The MP Browser is now sorting by player count in a server. A lot more filtering/sorting options will come later.
We’re adding an information box to the MP Browser which shows the settings (flag rules, fuel usage, tyre wear, mechanical damage etc.) and if you have any friends playing on that particular server.
We’re implementing new cut track rules that will have 3 different levels.
We’re going to add an information screen (e.g hold TAB to see who is on the server, their ping times etc.)
Various improvements to our Wrecker Prevention system.
We are making some small HUD changes to better inform the player about which session they are in.
And a lot of fixes.

On that note, the MP Alpha testing phase on WIP application will end sometime next week, as we need to set things back to normal for our closed betatesters to focus on other work in progress features. Again, a big thank you for all who participated. Your feedback and bug reports really helped us get MP Alpha to where it needs to be.

What’s in the Big Patch?

The MP Alpha patch includes a lot of improvements and fixes, along with some very nifty functionalities behind the scenes. I’ll just list some of them here. The full patchnotes will of course be released with the patch.

Improved road shaders

We’ve made a lot of improvements to our water and road shaders.
We’re adding the ability to adjust the amount of head movement in cockpit. We know a lot of you asked for this as it was disorienting for some.
We’ve made various improvements and fixes to steering. Fixed jittery/jerky steering when taking corners.
We’re adding the ability to scroll the car/class/livery selection wheels in the main menu. We ran out of space so we had to add a scroll :) This of course will be replaced with WEB based menus in the future.
We refactored the code further and improved the performance issues that occurred when certain overlays appeared.
We refactored the AI code to improve their performance and to avoid having to have “workarounds” to get them to behave properly on certain occasions.
Various fixes to the sound engine.
Various art fixes to cars and tracks.
Various improvements bug fixes in the code.

Of course there will be some new content included as well. The full patchnotes will be pretty big but hopefully the summary above is sufficient for now.

What’s Next

With MP Alpha patch getting wrapped up, some of the team started focusing on the next big planned improvements.

We are still working on the temporary R3E UI that will include MP Alpha to all R3E players. Apart from MP, it will also include Single Races.

We are preparing the code base and the structure for the big switch to WEB technology based menu and interface system. This will also replace the temp UI mentioned above.

We started looking deeply into the code for force feedback and road feeling improvements. There are some major changes which will need extensive tests but we hope to be able to share them with you before the summer ends. Along with the ffb changes, we will also update the default controller profiles.

The holidays are coming soon and the studio will take a few weeks off in July. The break will slow things down a bit but we hope to share these changes with you as soon as possible.
 
Zuletzt bearbeitet:
RaceRoom Racing Experience [HD++] ★ Audi 90 quattro GTO @ Indianapolis GP

 
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