[Sammelthread] Star Citizen

Wuhey.

Nach der Investition von gnadenlosen 4,80€ (in Worten: Viereurochundachtzigcent) wurde aus der Aurora LN eine Mustang Beta... Nehm´ dich in acht, Galaxie! ;)
 
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Was mich auch ein wenig nervt ist "wo ist die Fuel Anzeige der 315p"... Außer dem HUD hat die nichts anderes. Freelancer fliegt nicht, Hornet will ich nicht und am Ende befasse ich mich mit der 2.0 auch nur sporadisch. Lieber wenns dann endlich besser live ist.

EDIT: Gefunden. "QF" mit 12000000 etwas unter das Dash geclippt aber es verändert sich nicht. Ist immer voll. Was fehlt: Ich kann im Loadout mein Schild nicht wählen. Es ist physisch nicht da. Gibt es also nicht.
 
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Sagt mal soll man demnächst auch REC Punkte verdienen können im Universum?

Ich will mal ein paar andere Schiffe testen.
 
Dieses Mal wirklich:

BiIGbld.png
 
Steinigt mich bitte nicht :fresse: Eigentlich wollte ich nicht wirklich die 2.0 vor Weihnachten testen. Familie und Beruf... Aber dann jukte es mich doch derb... Wie es halt so ist. Wie auch mit dem Anniversary-Verkauf... "Nagut, ein Schiff noch..."

Da ich als knapp 40jähriger im Alltag nur abends etwas Zeit für Hobbys finde, konnte ich nun nicht wirklich jedes Detail von SC verfolgen. Vieles wird manchmal auch nur im RSI-Forum erwähnt oder in einer Patchnode geschrieben, so dass sich einiges wie ein Puzzle an Informationen durch mehrere Beiträge zieht.

Ich würd gern einige Bugs bezüglich der 315p reporten (und zwar die, dass die 315p ihr "INK-Splash 304-IS"-Schild nicht im Loadout zur Verfügung hat und dass es bei 4 von 10 Starts von Port Olisar auf dem Kopf auf der Landeplattform liegt. Ansonsten stehen alle Schiffe da aber wandern wenn ich auf Plattform stehe etwas. Keine Ahnung wie das bei Euch ist. Und der "Nachbrenner" funktioniert nicht. Egal ob mit Standardtastenbelegung oder über mein Pad.
Hat jemand zufällig noch eine 315p oder 300i oder 325, mit dem man sich mal austauschen könnte??

Frage 2: Es gab doch eine weitere Möglichkeit an Aufträge zu kommen ohne die Karte zu scannen. Generell sind mir fast alle Interaktionsinfos durch die Lappen gegangen. Ich erinner mich an eine News, wo es hieß "unten" bekommt man auch Aufträge. Was auch immer "unten" meinte und welchem Zusammenhang auch immer es stand.

Ich danke Euch!
 
was du machen kannst, in dieser Reihenfolge:

lösche deinen user folder (nur den im Test ordner, speichere falls du hast, vorher manuell die control maps)
verify die dateien im launcher
erase ptu account
warte 1Minute
copy Ptu account
Warte 10 Minuten
Starte Spiel erneut.
Dauer insgesamt etwa 30 Minuten...


Bin gespannt ob es geklappt hat.
 
Ich habe vor einer stunden meine 325A zur einer Gladius aufgewertet. Bis jetzt habe ich aber immer noch die 325A im Hanger stehen. Kann es sein das es noch etwas dauert bis ich meine Gladius habe weil es im Moment ein paar Server Probleme gibt.
 
Hast du das Upgrade auch angewendet?
Nur kaufen ändert nicht automatisch das Schiff. Das Upgrade wird nach dem kauf unter My Hangar mit aufgelistet und muss noch extra genutzt werden.

Sieht dann etwa so aus:
Unbenannt.jpg
 
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PTU?

Das wird nicht aktualisiert. Das musst du selbst machen:

erase und copy PTU Account. Danach bekommst leider auch ne neue Issue Council ID
 
 
So, hab jetzt alle Gratis-CCUs bereit liegen, ein paar P-72 bereit zum unmelt, das Ende des Sale kann kommen.
 
Zyloh-CIG:

"You can quote me on this if you would like.

We do have a few issues on 2.0.0F. However, they are not PTU blockers. We will still push 2.0.0F out with them present. The reason why we will still push is because our focus with 2.0.0F is to evaluate stability - since we have a lot of crash/instability fixes checked into this build. A few of the bugs you will encounter are a couple of holes in the landing platform at Port Olisar, and large ships(connie and tali) can not see Quantum Travel destinations in the UI. There are other bugs as well, but those two are the most noticeable. We are excited to get 2.0.0F out, and hope that some of these fixes will help out with stability. Once F is out, we will start working on G! �� Thank you all so much for your help on the PTU. We have gathered so much fantastic data that has helped us resolve some big issues much quicker than generally possible.

2.0.0F is looking good so far! More info very soon! ��"




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Wow - echt der Hammer


Full Cast for SQ42 now lists 50+ actors

-> http://www.imdb.com/title/tt5194726/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast

Some interesting bits:
Andrea Deck, voice for Amanda Ripley in Alien: Isolation
Kezia Burrows, Mo-cap actor for Amanda Ripley in Alien: Isolation and voice for Nilin in Remember Me.
Richard Brake, Night's King in Game Of Thrones
Jane Perry, Voice for Verlaine in Alien: Isolation
Steven Hartley, Voice of Eredin in The Witcher 3
 
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Patch 2.0.0f bringt 60.000 neue PTU Invites

Patch is 10.7GB and focused purely on stability, meaning there will be many known bugs.
This is a patch for the 2.0.0 PTU. Please fully restart your client and launcher to ensure your client is updated – yourPTU client should show “2.0.0-301574-PTU” as the version. Due to the number of recent fixes to the PTU, it is strongly recommended that players delete their PTU USER folder and verify their files after patching. The USER folder can be found (in default installations) at C:\Program Files\Cloud Imperium Games\StarCitizen\Test. Game files can be verified through the launcher, by clicking on the advanced options (Gear icon) and clicking “Verify”. This is particularly important if users encounter any odd character graphical issues or crash on loading. Please also note that Arena Commander multiplayer and ArcCorp are now available on the current PTU for testing.
If you don’t see Patch Notes in your launcher, please restart your launcher immediately to update it. At this stage of testing, please refer to the PTU Issue Council for submitting bugs and feedback for optimal turn-around time. Please note that this is only for this phase of PTU testing and that the normal Issue Council is for the submission of bugs only. During this initial testing phase, PTU access will be restricted to a small group of players that we will expand on over time. You can check out the full 2.0.0 PTU notes for more details about the patch and content or our 2.0.0 PTUKnown Issues FAQ for bugs we are already aware of.

Important warnings from the updated Known Issue List:
  • Landing Pad 9 on Strut A, and Landing Pad 10 on Strut C of Port Olisar are both missing some geometry. Don’t mind the dust!
  • Multicrew ships (Constellation and Retaliator) are sometimes encountering issues with their elevator collision.
  • The Constellation and Retaliator HUD’s are missing Quantum Travel nav points in this build.
  • We have a specific Issue Council thread where are requesting additional information from players regarding Error 0 disconnections.
  • Some special reminders from the main 2.0.0 patch notes:
  • Approaching the atmosphere of a planet or moon too closely will result in your ship receiving a warning, and if you continue flying toward it for too long, your ship will begin to rattle apart and be destroyed.
  • This is not how the functionality will work long term, and is temporary for the purposes of testing.
  • This will also happen if you approach the edge of the Crusader system.
Hangar Module
Additions:
Gameplay
  • Added a back button to the “Universe” menu to allow users to return to the top of the Main Menu.
Fixes:
Gameplay
  • Removed the unnecessary scroll bar from the Main Menu.
Environment
  • Fixed an issue where the ambient audio cut off after spawning into Revel and York hangar.
  • Fixed an issue with Selfland Hangar, where the bloom lights were both not rendering and flickering from a distance.
Arena Commander Module:
Fixes:
Ships
  • Fixed an issue where the Avenger Warlock and Stalker had no visor HUD for important ship UI elements.
  • Ship reticles have received a performance pass.
User Interface
  • Fixed a bug where “TAB” could still trigger head look. The correct keybinding is “Left-Alt”.
  • Scoreboard is now on “Left Ctrl+TAB”.
  • Default control mapping images have been updated for the Joystick and Gamepad.
Technical
  • Fixed a server crash that occurred in Arena Commander, Vanduul Swarm Co-op.
Social Module/Persistent Universe:
Additions:
Gameplay
  • Unique loading screen has been implemented for Crusader.
Equipment
  • Dropped P4-AR weapons can be picked up for approx ~10 after the character has died.
Balance/Tweaks:
Environment
  • Armistice zone radius has been increased to prevent attacks toward players.
User Interface
  • The HUD for navigation points while in Quantum Travel mode has been overhauled to make points easier to find, see and read.
Fixes:
Gameplay
  • Fixed an issue where repair drones could not repair a ship more than once.
  • Increased the rotation-physics tolerance for leaving the ship into zero-g in order to prevent ships from spinning out of control on EVA.
  • Fixed an issue where characters going from prone to stand without a weapon equipped could get tossed into the air.
  • Fixed an issue where a Vanduul Ambush was not correctly triggering at the end of one of the Black Box retrieval missions.
  • Fixed an issue where the Cry-Astro repair drones would follow player ships if they flew off during repair.
  • Fixed an issue where AI ships were spawning unnecessary AI NPC’s into the ship seats.
Environment
  • Fixed an issue where shadows in and around Port Olisar would flicker at certain distances.
  • Fixed an issue where battle music would play globally for all players in Crusader.
  • Fixed an issue where thruster visual effects would not be visible at high distances.
  • Fixed an issue where Comms Array 306 lacked collision around the entrances and terminals.
  • Fixed an issue where the landing pad icons on Port Olisar were too high in relation to the actual platforms.
Ship
  • Fixed an issue where the AEGIS Retaliator and Gladius did not have Quantum Fuel indicator on the HUD.
  • Fixed an issue where the landing gears for the Retaliator were missing collision.
  • Fixed an issue where it was impossible to use doors and turrets on multicrew ships when in flight.
Equipment
  • P4-AR audio has been fixed so it reverberates properly.
User Interface
  • The names of the Avenger variants no longer appear as localization text.
  • Fixed an issue where untracking a mission in MobiGlass did not untrack the objective icons in the main screen.
Technical
  • Fixed a crash caused by shooting the Crusader level boundary.
  • Cleaned up a large amount of game.log spam while in the Crusader map.
  • Fixed crash caused by going to Comms Array 275.
  • Fixed a client crash that would occur if chat was used while the ship HUD is zoomed in.
  • Fixed a client crash that would occur in and around Port Olisar.
  • Space stations have received a level of detail optimization pass. <- was das wohl heißt?
  • Fixed a memory-related server crash.
  • Fixed a client side crash related to the Comms Array 5 encounter.
  • Fixed a client-side crash that would occur when zooming in on certain screens on the Constellation.
  • Fixed a client-side crash that would occur when many ships crashed into each other at once.
Den ganzen Patchlog immer zu formatieren ist echt pain int he ***.
 
Mal schauen .. 600.000 $
morgen sollte es aber soweit sein.
Zumglück is der Sale nach Feierabend heut vorbei, musst mich nun echt halten, nicht den Grand Admiral Titel zu besorgen :fresse:
 
Ich bin gerade beim "Enlist":

Was ist bitte der "handle"-Name und der Community Monicker ?
Wo liegt der Unterschied ?

Welcher der beiden Namen wird im Spiel angezeigt ?
 
Der Handle indentifiziert deinen Account und muss daher einzigartig sein.
Der Community Monicker ist der Name mit dem man gerne angesprochen werden möchte und kann von jedem verwendet werden.

Als Beispiel können sich 1000 Leute mit ihrem CM Rambo nennen, als Handle ginge aber nur einmal Rambo und dann nur noch Rambo01, xRambox usw.

Edit:
Der Logion Name geht natürlich nur dich alleine etwas an und sollte sich daher am besten von den anderen Namen unterscheiden und möglichst geheim bleiben. Da geht es dann um Accountsicherheit.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich bin gerade beim "Enlist":

Was ist bitte der "handle"-Name und der Community Monicker ?
Wo liegt der Unterschied ?

Welcher der beiden Namen wird im Spiel angezeigt ?
Wenn du den Enlist noch nicht gemacht hast wäre es cool wenn du von einem von uns den Referralcode nutzt.

Meiner lautet: STAR-LFS9-S4H7
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich wurde nun auch ins PTU eingeladen und habe neben Disconnects, Abstürzen(die wohl jeder hat) ein weiteres Problem. Nach kurzer Zeit Taktet meine Grafikkarte immer weiter herunter. Obwohl Auslastung(nie höher als 70% selbst bei 600mhz) und Temperatur immer im grünen bereich sind. Hat sonst noch einer das Problem? Konnte bis jetzt nichts dazu finden.
 
Hoffentlich ändert sich daran noch was sonst ist es von den Abstürzen mal abgesehen unspielbar selbst auf Low. Oder ich muss mir eine deutlich Stärkere CPU kaufen.:fresse:
 
das cpu limit scheint zudem im multiplayer stärker aufzutreten. ob es am netzwerkcode oder an der höheren anzahl schiffe liegt ist nicht klar...
 
Ich hoffe mal das man dieses Problem mit der Zeit in den griff bekommt. Im Moment Spielt es sich wie WingCommander 1 damals.Da waren mir die Starken Ruckler fast Egal und es hat Irgendwie dazu gehört. Aber heute hätte ich schon gern wenigsten 30fps.
 
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