[Sammelthread] World of Warships

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Aber irgendwas müssen sie mit dem Schiff machen, es macht überhaupt keinen Sinn das Schiff zu spielen im Moment.

Na doch. Ich nehm sie, voll auf AA geskilled, klick rein und hoffe auf Carrier. Manchmal klappts. :fresse:
 
ST. Japanese cruiser Zao, American destroyer Gearing.

Japanese tier X cruiser Zao can now have an alternate researchable torpedo launcher module mounted: Type 93 mod.3 (similar to Shimakaze's). The stats for the modle are following:

Max. damage: 23767
Range: 12 km
Velocity: 67 kts
Reload time: 164 s
Detectability from ships: 1.7 km

Type F3 torpedoes received a slight reload time boost: 117 s instead of 141 s.

This change is designed to preserve the tech branch traits and to normalize Zao's torpedo damage in relation to lower tier cruisers. Ship's efficiency in clan battles will improve as well, making it more popular in that particular activity.

Torpedo launchers with bigger range will allow the cruiser to use torpedoes not only when closing in on an enemy or retreating. New use cases will include launching torpedoes while returning fire at medium range or actively maneuvering or while using the difference between cruiser's and torpedoes' detectability.

American tier X destroyer Gearing receives a base Mk16 mod.1 torpedo launcher module (similar to Fletcher's) with folowing stats:

Max. damage: 19033
Range: 10.5 km
Velocity: 66 kts
Reload time: 106 s
Detectability from ships: 1.4 km
This module will be automatically researched but not acquired for those who have the destroyer.

Addition of torpedo launchers from the predecessor will allow Gearing commanders to choose between longer range and higher velocity (when using "Torpedo Acceleration" skill) or medium range, quicker reload and increased damage of salvo and per minute.

.
 
Das mit zao und gearing find ich ok.. Kein direkter buff, ermöglicht nur eine weitere Spiel Weise.. Aber die groze wird für competitiv wohl ab dann direkt im gespräch sein
 
Denke nicht.... Nascht zuviel DMG, ein riesen Vorteil der YY ist ihre Größe und Geschwindigkeit.
 
Geschwindigkeit? Die Groze dürfte schneller sein. Zusätzlich hast du ja für Notfälle wo kein Radar der Gegner in range ist Smoke.

Den könnte man als DD auch legen um Torps dahin zu locken oder ein Radar der Gegner zu erzwingen.

Gesendet von meinem TA-1004 mit Tapatalk
 
Na ja. Weiß noch nicht was ich davon halten soll. Grozo fahre ich eigentlich nur noch in einer Divi mit CV. Dafür ist er dann ganz ok. Aber mal eben das Radar der Black (bzw. YY) auf einen eigenen Slot? Bischen too much. Na mal sehen wie das Feedback aus dem ST ausfällt.
 
bis jetzt 3x Groso gefahren - finde ich nicht wirklich toll. Immerhin hat man mit den 10km Torps nun ein 4km-Fenster, was zur Udaloi ein kleiner Vorteil ist. Insgesamt braucht das Schiff schon bissel Liebe. Ob Radar + Nebel die Lösung ist, wird sich zeigen, jedenfalls hat damit das Schiff ein Merkmal, dass sonst keiner hat. Die Z52 mit ihrem 5km-Hydro für fast 2 Minuten ist ja auch da.
 
Smoke + Hydro oder Radar das über die eigene Detectionrange hinaus geht halte ich für völlig falsch. LoYang und Z52 Hydro sind schon start genug und beide gehen nicht über die Detection des eigenen Schiffes hinaus.

So kann ich mich in den Smoke hocken und Locker den ganzen Cap Radarn... Völlig Krank.
 
na ja, der Radar geht russentypsich bestimmt nur für 2-3 Salven, also 15-20 Sekunden - da ist das Hydro der Z52 schon ne andere Nummer oder die Lo Yang auf T8 mit gleichem Hydro. Denke nicht, dass die Groso deswegen öfters rumfahren wird - sieht man ja jetzt in vielleicht 20 Matches 1x
 
Naja, ich werde sie definitiv öfter ausfahren, in Kombi mit einer Z52 in der Divi wird das eine starke Combi. Will ich mal sehen wie du mich da aus dem Cap verjagen möchtest.
 
na ja, der Radar geht russentypsich bestimmt nur für 2-3 Salven, also 15-20 Sekunden

20 Sekunden laut ST-FB-Post. Mit Modul sind das dann wenn ich nicht irre 28 Sekunden.

Lo Yang hat btw. 5.43 Km Reichweite.
 
Mit der Cleveland als T8 in T10 ist mit Verlaub der allerletzte Scheiß. Exakt 100 (in Worten einhundert) Treffer, ~9600 Schaden gemacht. Ausgeprägte Zweifel, ob ich die Motivation habe, mich da durchzusterben bis ich i-wann Module, Captain und Upgrades habe.
 
IFHE geskillt?
 
Na ohne IFHE ist die Cleveland komplett frustrierend, mit geht es wenn man sich einen extremen Cleveland-Spielstil aneignet. Man muss sich aber völlig davon verabschieden irgendwas mit dem Ausgang des Matches zu tun zu haben. Vielleicht noch gegen DDs, aber alles andere? IMHO sehr wenig Carry-Potential, auch wenn man am Ende oben auf dem Treppchen steht.
 
Ohha. Kein CE, kein IFHE. Na dann viel Spaß...
 
Korrektur noch am Rande; Captain ist Level 8, aber halt nur je einen Skill auf 1, 2, 3. Ich bins gewohnt, wenn ich schlecht spiele und deshalb nutzlos bin und kann damit auch leben, aber ständig treffen und nichts bewirken ist albern. Das Team hat das Match sogar gewonnen, bin aber trotzdem mit Alt-F4 aus dem Spiel raus.
 
Es gibt Schiffe die gehen auch ohne guten Kapitän, und dann gibt es sowas wie Cleveland oder Akizuki. Scheiss Spieldesign wenn man mich fragt, aber ich hab keine Probleme weil genug Kapitäne und Kapitän-FreeXP.
 
Wichtig ist auch zu wissen mit welchem Kaliber man wo bei Gegner hinschiessen muss.. Dickeraltermann, bist du nicht noch relativ frisch und hattest die 6er cleveland auch grad erst erspielt? Dann würde ich dir raten t6-7 mit zu nehmen und nicht direkt bei 8 rein.. (falls ich falsch liege, vergiss was ich geschrieben habe)
 
Nein, stimmt. Die Cleveland ist mein einziges Schiff > T6 und speziell mit Armor-Verteilungen und Mechaniken habe ich mich bisher null vertraut gemacht. Ich bin zur Zeit aus familiären Gründen zuhause, hab viel Zeit - nicht unbedingt am Stück - und die zum Grinden benutzt. Ich sehe auch allgemein durchaus Fortschritte, aber insbesondere T8 vs T10 fühlt sich albern an.
 
ohne IFHE macht die Clevland so gut wie keinen Damage - alles zerschellt - ist echt frustrierend - in der Tat - aber den Captain mit IFHE brauchst für den T9 und das T10 Schiff dann auch, von daher lohnt es sich schon, 1 Captain auf IFHE zu skillen.

@ Don: Da ich zu 99% Solo fahre, stellt sich für mich nie die Frage, was wie gut in ner Divi funktioniert. Sehe da jedes Schiff nur für sich selber und da finde ich schon, dass die Groso echt nicht wirklich toll ist, so wie sie im Moment ist - habe aber auch erst 3 Runden gefahren damit - die Udaloi war am Ende richtig gut, nachdem ich für mich die passende Skillung und Stil gefunden habe. Knapper 1900er WR in 34 Runden durchgewesen - ist super Top für mich als Durchschnittsspieler. Liegt noch vor Z46 und Chung und etwas hinter Flechter (2.100)
 
Zuletzt bearbeitet:
Shitstorm in 3... 2....

ST. German cruisers Hindenburg and Roon.

Main battery reload time for the 203 mm L/60 Drh LC/34 is increased from 10 to 11 s.

High tier German cruisers were overperforming a bit in all types of battles and were irreplaceable among other cruisers for damaging from the longer range. Increased reload time will bring the ships in line with the other cruisers, while keeping their national traits and not affecting their gameplay in any negative ways.

:hwluxx: :grrr:

ST. British destroyer Cossack, tier VII.

The destroyer is gaining one tier from VII to VIII and her stats are modified accordingly:
HP pool increased from 14800 to 15200
She also receives a Smoke generator consumable similar to that of Edinburgh's:
Action time: 15 s
Smoke screen dispersion time: 106 s
Reload time: 240 s (160 s for premium equipment)
Charges: 2 (3 for premium equipment)

Stats are subject to change during the test. Please note that this is the first time the ship is going to be tested in such configuration.

...

Hinweiß: Hinter nachfolgendem Spoiler ist ein LANGER TEXT bzgl den kommenden Balance Changes, deswegen im Spoiler..

Commanders!

We’ve seen quite a lot of discussion going on about the recent balance changes and we’d like to give some additional comments about some of them.
Grozovoi and Surveillance Radar.
Currently Grozovoi is in quite an awkward situation. Among tier X destroyers she has the lowest winrate and the worst combat effectiveness numbers, failing at most of her tasks. She has fair concealment, great main batteries and workable AA support, however her massive hull and mediocre torpedoes cancel out her advantages. It’s obvious that the ship needs an improvement. The question is, how exactly we go about this.

We’ve looked at different ways to boost her and came to a conclusion that close combat, negating other destroyers and support are optimal roles for Grozovoi to fulfill. We didn’t want to strengthen her torpedo armament, since there are quite a few “hybrid” destroyers in the game already: Gearing, Z-52 and Yueyang. Her main batteries are excellent and don’t warrant an upgrade either. The idea was to make those batteries usable against other destroyers.

Surveillance radar with test stats is somewhat reminiscent of Z-52’s Hydroacoustic Search. In both cases the consumable is combined with a smoke screen. Hydro detects torpedoes as well as ships, is active for much longer, but has a shorter detection distance than Grozovoi’s Radar – 5.88 km against 7.5 km. Z-52 creates a lasting threat inside control areas and she spots torpedoes while hiding in smoke screens. Grozovoi would pose an even bigger thread with her radar, however a short-lived one, and disposing of her in the smoke screens is tangibly easier. Yueyang can have Radar too, but this time instead of Smoke Generator, besides we can see that the Pan-Asian destroyer has a more compact hull, better concealment for the tier, specialized, yet very powerful deep water torpedoes as well as great guns that are quite deadly at short distances, where her less-than-ideal ballistics are not a factor.

We clearly understand, that a combo of Radar and Smoke might be risky for the balance, as it allows for damage that goes unpunished in certain situations. But keeping in mind Grozovoi’s weaker points, her Radar’s particularly limited stats and our experience with Z-52, we feel the need to test her. And remember than we can always tweak the Radar’s numbers, should it prove to be too effective.

Destroyer plating changes.

The issue at hand here is to distribute the incoming damage sources for destroyers. As of now, it is too often, that they receive damage from battleships’ AP shells, that arm when reaching the plating. However, it should be noted, that 19 mm plating doesn’t eliminate the chance of ricochet of cruisers’ heavy AP shells, yet withstands 100 mm HE shells. By lowering the thickness to 13 mm we’re getting some significant results:

AP shells

380+ mm no longer arm above the water surface and only deal overpen damage instead of standard penetration values. Sometimes they will deal normal damage by arming underneath the surface. The damage received from battleship AP shells by destroyers decreases significantly.
203-271 mm stop ricocheting and begin to always break through the plating. Can arm at an angle. Increases the damage that heavy cruisers deal to destroyers with AP shells, especially when firing in longitudinal projection.
HE shells

100-105 mm can pierce the plating without Inertia Fuse. Improves the gameplay of Akizuki and any other destroyers sporting this caliber – IFHE stops being the be all end all skill. Increases potential of such ships as Friedrich der Grosse, Bismarck, Alsace and other battleships with secondaries of this caliber.

Please note, that this change is not a unilateral one. Rather it orders up the incoming damage sources for destroyers (cruisers should obviously be more of a threat to them than battleships, as they are the designated counter-class).

We also realize that this could possibly harm the German destroyers that often use AP shells against their same-class rivals. Due to thinner plating these shells will arm less. We don’t really want to affect that particular trait of Germans, and should the change be implemented, we’ll tweak their fuses accordingly. In any case, everything described above will be tested extensively and corrected if need be.

Thanks for your continued involvement and being part of the discussion! We’ll make sure to keep you in the loop about the development plans.
 
Hindenburg ist viel zu stark imho, wundert mich schon eher, dass das so lange gedauert hat.
 
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