[Sammelthread] Assetto Corsa Competizione - SRO GT World Challenge

Nettes Spielzeug was man normal nicht braucht und auch typisch Nvidia Performance hungrig ist.
 
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War es nicht so, dass die Filter nur über GeForce Experience verfügbar sind?
 
ist ja drauf aber geht in ACC trotzdem nicht.
und es ist immer noch nur ein filter der nachträglich rumdoktert.
wenn die ausgabe vom spiel schon matschig ist wird so ein drübergelegter filter da keine super grafik draus machen können.
 
Hast du denn schon welche gewählt und getestet ? Hab jetzt nur welche ausgesucht und werde am We mal testen falls ich dazu komme.Zum öffnen vom Freesynk Sharpen Filter Game im Normal Modus starten,Alt+F3 zum öffnen und da wählen.Zum Toggeln muss meine ich noch die Belegung in den Nv Einstellungen gewählt werden.
 
"normal" modus?
ACC mache ich über SteamVR auf, AC eigentlich auch. das ist ja dann schon nicht "normal".
*hmm* nochmal schauen...
jetzt erstmal schauen das ich morgen meine Index Linsen von der Post abhole und schaue das ich die getauscht bekomme (mit Sehstärke).
 
Sagt mal, ist die KI auf "Pro" nur ansatzweise schlagbar, ohne großartig Setup zu bauen? Hab den Karrieremodus angefangen, wurde so eingestuft und auf Brands Hatch bspw. nimmt mir P1 8 Zehntel pro Sektor ab - also ca 2,5sec auf die Runde. Gewählt habe ich den Honda NSX - vllt liegts ja auch am Auto. :d
 
Sry,spiele only MP^^
Normal Modus um die Einstellungen zu machen...Mache es generell so,unter VR ist mir mit HMD ab,Lesebrille auf zu viel gedöns,grade wenn ich Setups auf alle Tracks eintrage.Aber wer es mag wird es sicher auch alles unter VR machen können.Gezockt werden Racer nur in VR!!!
 
Gibts nicht ingame nen Schärfefilter ? Da brauch man doch nicht extra noch ein Tool bemühen.
 
Warum nicht testen?Habs inGame auf kalt,aber wäre schon nice es noch etwas blasser zu bekommen.Hatte kurz was auf Reddit gelesen wo es um Blur in Bf5 ging,da war man von den Filtern angetan.Also ein paar kombi's werde ich mal probieren,obs mir was bringt kann ich wohl erst Sonntag/Montag sehen...

Edit:glaube gelesen zu haben das es sowas auch bei AMD gibt was auch positiv angenommen wurde.Wenn ich es jetzt nicht mit was verwechsle.Hab Aktuell einfach zu wenig zeit.lesen tue ich meist nur auf der Arbeit wenn ich mal nen Augenblick Ruhe habe^^
 
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Sagt mal, ist die KI auf "Pro" nur ansatzweise schlagbar, ohne großartig Setup zu bauen? Hab den Karrieremodus angefangen, wurde so eingestuft und auf Brands Hatch bspw. nimmt mir P1 8 Zehntel pro Sektor ab - also ca 2,5sec auf die Runde. Gewählt habe ich den Honda NSX - vllt liegts ja auch am Auto. :d

die KI hat schwankungen je nach strecke.
also nicht verzweifeln.
ich kann mal mithalten,dann fahren sie mir wieder davon... ein kleiner fehler und dann bekomme ich sie meistens eh nicht mehr.
eine stufe weiter runter mit der KI ist dann aber wieder das gegenteilige extrem da sind sie dann zu langsam...
adaptive KI wäre was nettes...

@DrMabuse: das ist das einzig nervige an VR. brille ab, andere brille auf etc etc...
wobei ACC da in der Bedienung besser ist als AC mit dem getrennten system Menü/Strecke.
 
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bin gestern spasseshalber AC mal mit TrackIR gefahren.
geht genauso/auch gut und ist stressfreier ^^
identische Grafikeinstellung wie ich mit VR gefahren bin und das Bild war vor allem super = ich konnte in weiterer Entfernung auch was erkennen.
in ACC ist es halt ein abwägen zwischen "mitten drin" und geht,aber gute Sicht/Grafik.
 
die linsen habe ich heute geholt ja.
morgen dann mal einsetzen und schauen wie das dann geht.
bin jetzt die tage nur sporadisch oder gar nicht gefahren,hoffe morgen ist mal ne stunde ruhe dafür.
 
Dachte die hätten den Audi generft in 1.07,ich kam nicht mehr an meine alten Zeiten ran,ca 0,8sek langsamer gewesen.Hab eben Spaßeshalber nur den Sturz vergrößert auf dem Nürburgring und ne 1.57,3 gepackt im rennen,gut ne Sekunde schneller als vor 1.07...Muss mich wohl noch mehr mit dem neuen Reifen Modell auseinandersetzen.
Der Filter funzt im "Normalem Modus",in VR leider nicht.Bei den Settings viel mir dann auf das der gewählte Filter nochmal angeklickt werden muss,dann kommen die Schieberegler zum Vorschein.
 
ich habe das filter zeugs erstmal add acta gelegt.
das problem liegt ja in der technik der brille und nicht am matsch allgemein.
eben die linsen eingesetzt. sau easy und auftragen tun die auch nicht (Höhe/Abstand).
mal ein ründchen drehen gehen in ACC.
 
die Blendung? nein. ich habe aber gemerkt wenn man den display Teil der Brille kippt auf dem Gesicht wird es besser.
ist also winkelabhängig wie die Brille sitzt.
Die Linsen sind Super. ich habe zwar aus versehen rechts die falsche Stärke bestellt (0,25 zu wenig) merke da aber keinerlei beeinträchtigung.
Tragekomfort gegenüber Kontaktlinsen ist viel besser (die wurden recht schnell trocken).
Bildqualität: habe mal auf 150% hochgestellt.
bild ist scharf und klar aber dafür sehe ich jetzt den Fliegengittereffekt sehr stark.
bin zuvor noch mit 100% Auflösung das SP Event auf Silverstone im Regen gefahren (oder sowas ähnliches...) und ich finde den undurchsichtigen Regen komisch, kann man da was machen mit Einstellung?
Bedienung in VR finde ich ist aber eine Katastrophe.
alles was noch Tastatureingaben verlangt (Servernamen tippen, Passworteingabe,Benennung setup etc.) ist nervig hoch drei.
Brille ab und dann blind tippen weil man auf dem mitlaufendem TV ja kein UI sieht.
vorhin gewundert warum Tastatur und Buttonbox nicht gingen, lag das sch... steamVR im Vordergrund und hat alle Eingaben blockiert...
 
Perfekt ist VR noch lange nicht,nimms aber für das feeling in Kauf,aber ja,manche Sachen nerven richtig.Hast du mal getestet das dunkle front Plastikteil das das Display von hinten verdeckt abzunehmen ? Hatte gelesen das danach manche das mit der Blendung (angeblich ) besser finden ?

Edit: Würde eher auf bessere Auflösung und mehr Fliegengitter gehen,ich finde das Gitter nehme ich bei meiner Vive kaum noch wahr,im Rennen schon gar nicht.
 
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für zwischendrin mal ohne anspruch auf leistung ganz nett.
aber für ligabetrieb etc tue ich mir das dann wohl eher nicht an.
gerade in AC wirste ja wahnsinnig dabei...
andere sache: mit dem neuen reifenmodell geht mir stellenweise einfach so das heck flöten beim fahren.
besonders markant fällt das auf Brands Hatch in der ersten rechts nach start/ziel auf.
setupsache oder bin ich einfach zu blöd?
ich bastel nicht an den setups rum,nehme halt die aggresiven und versuche zurecht zu kommen.
 
die save setups sind die größte grütze, die untersteuern doch das man das auto um die ecke tragen darf...
fahre meistens den Lexus.
EDIT:
also wenn man sich nicht stur auf das fliegengitter konzentriert bzw danach sucht vergisst der kopf das doch recht schnell.
eben ne halbe stunde das sp event auf Barcelona gefahren.
man ist auch mehr mit schwitzen beschäftigt im moment :mad:
ich merke aber in gewissen ecken (letzte beide Schikanen vor start/ziel geraden) das es leicht das ruckeln anfängt.
aber immer nur dort.
mal sehen was mit KI verkehr da passiert auf 150%...
 
Zuletzt bearbeitet:
Hab mal den Lexus auf Brands probiert,sehr gutmütig das teil,sollte ich den mal länger fahren müsste lernen den Aggressiver zu bekommen.Bei mir geht ein VR Setup in der Regel nicht im Normal Modus,ändere da meist dann den Stabbi.Kannst es ja mal probieren,aber nehme dir ein paar Runden zeit zum eingewöhnen,kopieren nach:
Documents
Assetto corsa competizione
Setups

Share-Online - dl/654K3TWPXA
 
werde ich mal testen, Danke!
ich habe bei den ACC setups null ansatz wo ich wie was verbessern kann.
in AC hatte ich eher mal einen glücksgriff das das was in diesen setupguides stand dann auch mal zutraf.
das gleiche in ACC versucht das war irgendwie unfahrbar (unberechenbares fahrverhalten).
den Porsche im SP Event heute hatte ich auf aggro setup erst unangetastet gelassen aber bei jedem gaswegnehmen kommt das heck.
später hatte ich dann halt mal blind auf gut glück die diff vorspannung von 110nM auf 80 gestellt und auf einmal konnte ich auch ohne ständige ausflüge mal runden drehen.
schnell ist wieder was anderes aber immerhin konnte ich mal ne halbe stunde am stück fahren und es hat spass gemacht.
 
1.08
v1.0.8 Changelog
____________

GENERAL:
- Fixed “Skip Intro Sequence” setting not working.
- Added driverStintTimeLeft and driverStintTotalTimeLeft to sharedMemory.
- Added rainTyres flag to shared memory and digital displays.
- Fixed sessions in shared memory, added session index.
- Fixed current lap time in shared memory, added deltaLapTime and estimatedLapTime.
- Fixed bug with fuelUsed value in shared memory.
- Fixed tripDistance in shared memory.
NOTE: more documentation on shared memory data is available in the following link: https://www.assettocorsa.net/forum/index.php?threads/acc-shared-memory-documentation.59965/
- Replay version is changed.
- Fixed MOTEC venue name bug.
- Exposed forceFeedbackIntervalSteps in the controls.json in documents/Assetto Corsa Competizione/Config to increase Force Feedback frequency (0= 333Hz 1=222Hz 2=111Hz, default is 2).
NOTE: high-end wheels will benefit from using a higher frequency, but older wheels should keep setting "2" for compatibility.

GAMEPLAY:
- AI now observes blue flags vs. player and other AI cars.
- Fixed inconsistent and wrong Career preset values (notably extra long Qualifying sessions in Endurance races when playing in "Long" mode).
- Practice sessions are now globally limited to 60 minutes.
- Added pitlane open/closed logic to stop the AI from entering the pits in the first lap in mixed weather conditions.
NOTE: the pitlane now opens when the leader completes the 1st lap. If the player pits before the pitlane is open, there will be no pit crew ready.
- Championship code structure reviewed.
NOTE: polesitters are going to take 1 point.
- Possible fix for AI late pit-exit limiter deactivation at Monza.
- Added cutting warnings in Savegame.
- Added session fuel consumption to Savegame.
- Fixed superfluous RaceComm messages when loading a Savegame.
- Fixed AI running faster for a few minutes after loading a Savegame.
NOTE: these fixes will require new game saves to function correctly. Loading older saves will still lack the correct data.
- Fixed various crashes that could occur when exiting the replay.
- Added automatic driver swap in the MFD when pitting.
NOTE: in Sprint races, the MFD will automatically jump to the next driver when entering the pits, and driver swap will be blanked out outside of the pit window.
- Fixed a bug with ghost car after returning to pit.
- Fixed Helicam remaining enabled on session change.
- Fixed Silverstone full formation lap bug with AI.
- Reduced yellow flag relative speed threshold.
- Fix for a bug with the Ferrari after a garage teleport, where the car would continue a lap down due to a respawn glitch.
- Fixed fuel time calculation for pitstops based on how much fuel the car already has - previously the refuel time in free refuel mode depended on refuel amount, regardless of how much fuel the car already had.
- Fixed pitlane entry message for AI (and better pitlane entry for Barcelona).
- Fixed wrong assists applied when returning from special modes, such as Career.
- Increased session overtime in Career events from 2 mins to 3 mins.
- Fixed different professionalism bonus texts in the Career.
- Completely reworked Custom Championship architecture.
- Fixed Custom Championship entry generation.
- Fixed qualifying rule based on number of races in Custom Race Weekend mode.
- AI flash lights when lapping.
- New system for safer car location state.
- AI now slow down to get space in qualifying.
- AI now uses current delta time to aid in the decision to abort a qualify lap to take space.
- Fixed potential crashes during reverse replay.
- Updated and fixed pit triggers for all tracks.
- Fixed possible wrong states on consecutive replays of restarted sessions.
- Fixed yellow flag warning during podium sequence.
- Fix for Savegame gamemode that was saving a different value after a different game load.

AUDIO:
- Fixed potential crash with audio comms disabled.
- Tweaked audio behavior for external sound fading (to fix inconsistent audio in F3/F7 cameras).
- Fixed gear compressor timing for the Porsche 991II GT3 Cup.
- Added basic car spotter
- Added new audio warnings for flags
- Added new audio messages for stint ending and stint over

VR/TRACKING:
- Fix for the reset view (Ctrl+Space) not working with menus and HUD layers when using the HTC Vive (Steam VR plugin).
- Enabled trackIR in freecam (F7) and chasecam (F1) views.
- Fixed inverted axis in TrackIR.

UI/HUD:
- Fixed showroom being zoomed on triple-screen resolutions.
NOTE: the new FOV is applied after a game restart.
- Added Stats page to the Driver profile UI.
- Added the possibility to enable the spotter in the Audio options.
- Fixed tyre set selector issues in the pitstop strategy section of the Setup/MFD.
- Game Mode helper texts revised in the UI.
- Stabilized realtime leaderboard in the starting phase of the race.
- MFD: certain elements now allow continuous increase/decrease on button down (fuel, tyre pressures, brake bias).
- Fixed a condition when the MFD weather forecast wouldn't update.
- MFD: driver selector is now locked in pit window modes once the player has completed the mandatory stop.
- Fixed leaderboard race number on points table page.
- Added nationality on leaderboard page / points table.
- Fixed selectors on leaderboard page.
- Added personal best laptimes to loading screens and Singleplayer Circuit Info.
- Fixed and tweaked multiple Custom Race Weekend and Custom Championship options in the UI.
- Added driver stint rule message on the pitstop MFD page.
- Fixed fuel test slider inconsistencies.
- Updated Rating Profile Help texts.
- Removed replay button visibility without recorded time.
- Added penalty indicator to HUD standings and realtime track position widget (also affects pitmenu standings and broadcast HUD).
- Numerous text description and navigation-related corrections all across the UI.
- More obvious indication on the HUD when the driver stint goes into overtime.

GRAPHICS:
- More effective advanced sharpen filter in video settings.
- Fixed polystyrene distance markers inverted in Brands Hatch.
- Fixed various visual bugs on the Hungaroring and Brands Hatch.
- Fixed graphical LOD issue on the Porsche Cup.
- Various graphical updates on the Audi R8 LMS.
- Added driverStintTimeLeft and driverStintTotalTimeLeft pages to the Racelogic display.
- Racelogic pages rearranged (laptime, delta, stint driven, stint time left, total driving time left). Default key to cycle is ALT+D.
- Tweaked RPM lights layout for the Bentley Continental GT3 2018.
- Fixed a bug with ligth cones when opponents visibility was used (focused car had front lights off after changing car with Shift+Arrows).
- More consistent placeholder values on dash displays.

PHYSICS:
- Wet asphalt water film depth now influences aerodynamics.
NOTE: you might need to raise your ride height up to 4-5mm to regain the same splitter and diffuser balance and performance on a wet track.
- General UI setup and MFD tyre pressure logic refactoring. No more automagic for ambient pressures.
Whatever the ambient temperature, the slicks are now preheated at 70°C and you can input the pressure you want for that preheated temperature.
Preset setups are already adjusted. Old saved setups will start with very low pressures and you generally need to add 4 to 5 psi extra.
Simply put a tyre pressure you desire, usually 2psi less than the hot pressure you want, and go.
- Minimum tyre pressures now at 20.3psi, as per Pirelli document request. Pay attention as the pressure can get lower than that when the tyres get cold without blankets while waiting at the grid start and can easily deflate on kerbs.
- Fixed MFD pitstops screen tyre pressures.
- All cars updated preset setups with new tyre pressures.
- Improved flat tyres grip, you should now be able to return to pits with a flat tyre.
- Fixed high fuel consumption under pit limiter.
- Fixed engine consumption in idle.
- Tyre blankets for slick tyres now at 70°C.
- Optimum tyre pressure tweaks.
- Fixed ignition on by default with manual engine start in certain cars.
- Fixed motion data stopping in the middle of the cooldown lap.
- Fixed incorrect AI tyre pressures after a pitstop.
- Honda NSX GT3 fuel consumption tweaks.
- Mclaren 650S GT3 improved TC logic.
- Fixes in Lexus RC F GT3 fast damper preset setup.
- New aggressive Barcelona preset setup for Audi R8 LMS, Mercedes-AMG GT3, Lamborghini Huracán GT3, Bentley Continental GT3 2018, Porsche 991 GT3-R, Ferrari 488 GT3.

MULTIPLAYER & RATINGS:
- Increased the minimum pre-race time to 80s for public MP, decreased to min 5s for private MP.
- Small improvement to the MP formation lap, preventing the ability to outrun the leader with good timing.
- Servers won't spam "late" warnings for event resets.
- Fixed ghostcar (disconnected car) during MP replay.
- RC Rating was rewritten and now works again both in SP and MP.
- RC will start at 0 while the old Elo value is still remembered.
- Numerous SA Rating improvements. Most changes raise the requirements to gain Trust, so global SA ratings are expected to drop a few points.
- Fixed a bug where lifting on straights would generate Trust.
- SA and RC will change at a slower rate for low AI strength (< 90%), while the balance between Trust and OBWP is untouched.
- Fixed FP2 and Q2 not displayed in server list.
- Enabled collision bag for both MP and SP. SA penalties should only be applied to cars that are "root" contacts, no OBWPs for being caught in a mass accident.
- Fixed replay auto save in MP when the weekend changes.
- Server passwords are now stored.
- Increased low-latency (LAN servers) ping accuracy, possibly removing jittering. The effects will also improve regular Multiplayer netcode prediction, but won't be as significant.
- Added DT, 5s, 15s penalties as admin commands.
- The driver swap info widget is now more compact.
- Numerous fixes to driver swaps situations.
- Team names are now visible in MP.
- Netcode preparation for new pitstop rules, preview instructions will be added in the forum.
- Server weather configuration now has more weight on the cloud level, configuring high cloud levels drastically improve the chances of rain (when dynamic weather is used).
- Server weather configuration now uses rain level as a chance for a completely rainy weekend (when dynamic weather is used). Server admins can use both weatherRandomness and rain level to achieve different types of random rain experience.
- Enabled the collection of new driver statistics.
- Possible fix for MFD crash in MP when changing pit strategy after a driver swap.


"Whatever the ambient temperature, the slicks are now preheated at 70°C and you can input the pressure you want for that preheated temperature.
Preset setups are already adjusted. Old saved setups will start with very low pressures and you generally need to add 4 to 5 psi extra.
Simply put a tyre pressure you desire, usually 2psi less than the hot pressure you want, and go. "

Jetzt sollte man endlich "seinen" Reifendruck nach dem Setup laden haben.
 
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was haben die da wieder fabriziert?
eben mal wieder nach Tagen gefahren und auf einmal wenn es einen rausdreht und man steht auf dem Kurs/nebendran brechen die FPS bis auf niedrigste einstellige Werte ein (?).
(VR und TrackIR auf single screen)
EDIT: inkl neu install vom Game alles durch und es war wohl die seit 1.08 vorhandene (und seit 1.10 auf höchsten Wert gestellte) FFB abfrage.
mit 333hz geht hier nichts mehr bei Kollisionen (ausser Diashow) das Lenkradsystem frisst die komplette CPU Leistung weg.
 
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