[Sammelthread] Assetto Corsa Competizione - SRO GT World Challenge

gut bei 2560x1440 und 144hz wird nicht viel mehr bei rumkommen (als+2 fps).
kackt ja bei mir im triple 1080p mit den fps schon ab... (bei nur 60hz)
 
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meh, der Fluch eines neuen Tisches.... ich kann mein G25 nimmer nutzen. Die Tischplatte ist zu dick. :shot:

Eine Frage an euch Experten, welches Lenkrad empfiehlt ihr bei einer 5cm dicken Tischplatte? Ein Racingseat ist nix für mich und meine Frau würde mir bei so einem Ding sicher auch aufs Dach springen. :shot:
Würde wohl so um die 400 - allerhöchstens 500€ investieren. Die Fanatec sind ja nicht unbedingt die "günstigsten" auf dem Markt. ;)

Bin über Tipps und Anregungen sehr dankbar. Muss ja eh erst mal die Kohle zusammensparen. :d
 
dieser playseat klappstuhl soll nicht ganz so schlecht sein bei widerspenstigen frauen ;)
alternativ unters lenkrad eine zur seite größere holzplatte drunterschrauben und dann seitlich mit klemmen am tisch festmachen (?)
 
nee, das wär mir zu "umständlich". Der Tisch soll so bleiben, wie er ist und nicht gleich wieder daran "rumgefuhrwerkt" werden. ;)

Und ich will auch nicht erst ne halbe Stunde mit dem Aufbau verbringen. Die Zeit möcht ich dann lieber zocken. :d


was ist von dem CSL Elite Racing Wheel zu halten? Da steht ja was, dass die Tischplatte bis zu 6cm dick sein darf.
Kostet zwar 500 Teuronen, aber ich denk, da habe ich gleich was ordentliches. Die Pedale von meinem G25 sollten ja auch kompatibel sein? Würd ich dann erst mal weiternutzen.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich weiß jetzt nicht wie dick Dein Tisch ist, aber ich glaube auch der Platik-Klemmbügel vom Elite Racing Wheel kommt da an seine Grenzen.

Beim T500RS ist eine ähnliche Tischklemme vorhanden und je dicker der Tisch, desto schlechter ist der Klemmeffekt.

Mein Ikea Schreibtisch hat auch eine dicke Tischplatte und ich ärgere mich schon eine ganze Zeit lang, weil das Lenkrad nicht richtig fest sitzt und ab und an verrutscht.

Und ewig fest will man die Plastikklammer nicht anziehen.

Ich habe schon länger die Idee im Kopf so wie Seelenkrank geschrieben hat. Das Lenkrad auf eine Aluplatte montieren und dann mit vernünftigen Klemmen am Tisch befestigten.

Zwischen Aluplatte und Tisch soll dann noch eine Art Antirutsch-Gummi
 
Zuletzt bearbeitet:
mein Tisch ist auch von Ikea und die Platte ist stolze 5cm dick. :d

was ich ja doof finde... der Schifter passt gerade so, da kann ich die Klemmen weit genug zurückdrehen. Aber eben nicht vom Wheel. :(

oder hol ich mir doch einen Wheelstand? Was ist davon zu halten? Den könnte ich evtl. noch etwas unter den Tisch schieben und bei nichtgebrauch in die Ecke stellen.
 
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son ding hatte ich am anfang.
(nicht lange)
dadurch das du doch leicht am lenkrad ziehst in der hektik kippt das dann mal gerne nach hinten (zu dir) und im allgemeinen sitzt man da dran wie der affe auf dem schleifstein.
je bequemer man es sich da macht umso höher die kippneigung...
 
matti, willst du dir das wirklich antun mit der Mittelstütze zwischen den Haxen? Da kriegst beim Bremsen bestimmt jedes Mal die Krise weil du mit dem Knie anschlägst. Und besonders stabil - stelle ich mir zumindest vor - ist das sicherlich auch nicht grad. Okay, ein G25 ist kein DD-Wheel krafttechnisch, aber naja...

Ne wirkliche Lösung sehe ich jetzt auch nicht, aber die Version von Ray klingt auf jeden Fall mal stabiler.

EDIT: hab mal grad beim G29 nachgemessen, da sind diese zwei viereckigen Plastikblöcke an den Halteklammern, die kann man abnehmen, dann sinds ziemlich genau 50-51mm die da Luft sind, das müsste eigentlich gerade so leicht saugend gehen mit ner 5cm Tischplatte.
Mache dir gleich mal ein Foto davon!
 
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Dauert keine minute der Aufbau und kein Kratzer bisher anne Tischplatte,Frauchen ist so zufrieden da der PC im Wohnzimmer steht : )
Wird natürlich ganz rangeschoben,hab zwischen Wheel und tischplatte Moosgummi geklebt damit es nicht verkratzt.

 
Zuletzt bearbeitet:
So, bittschön, 51mm Luft:



Du musst nur diese viereckigen Distanzblöcke "abklipsen", das geht problemlos und die kann man auch später wieder dranmontieren. Das müsste eigentlich beim G25 auch so sein.

EDIT: bei meinem Driving Force GT was hier auch noch liegt ist das genauso...

EDIT2:

diesen viereckigen Distanzblock, der in der Mitte liegt, abnehmen:

Ersatzteil-Orginal-Logitech-Tischklemme-halterung-befestigung-G25-G27.jpg

Das ist ein Bild von einer Halteklammer aus einem Ersatzteilshop, und ausgewiesen als G25/G27 Ersatzteil, also sollte das gehen.
 
Zuletzt bearbeitet:
ui, da muss ich gleich mal schauen, ob das geht. Wenn ja, wäre das super. :)
 
Schau nochmal auf das Bild in meinem vorigen Post im 2ten Edit, das ist ein G25/27 Ersatzteil. Müsste gehen!
 
dat geht tatsächlich. Das ist natürlich die optimalste Lösung. :)

Supi. :banana:
 
Bitte, Gerne! Viel kann ich ja nicht, ab und zu reichts noch für einen hilfreichen Forenpost... :fresse2:
 
dachte, die Dinger wären fest unten dran. Aber wenn man die einfach abklipsen kann, dann ist das auch gut.
Hat wieder Geld gespart. :shot:
 
Bankverbindung für die Provision wegen des gesparten Geldes schicke ich dir per PN... :bigok:

Jetzt aber BTT, war schon e bissel OT, sorry.
 
v0.4.0 Changelog
- New Ferrari 488 GT3
- New Hungaroring circuit
- Preview: Race weekends in Multiplayer
- Added version 1 of the Broadcasting SDK (including test/example application)
- Fixed look around in chase camera
- Added Lock to Horizon option for Cockpit cameras (Alt+H to toggle, Shift+H and Ctrl+H to increment/decrement partial effect)
- Added Confirm popup for NextSession, Restart, Pits and Quit button in ingame menu
- Mirror options are now split in two: "Quality" and "View distance"
- Added Fuel indicator in car HUD
- Added Laps information for Hotstint online leaderboards on "Special events" page
- Corrected brake heat influence on core tyre temps
- Adjustments in cars inertia
- Adjustments in tyre model and tyre flex, should result in better kerb behaviour
- Added TC2 (TC initial cut) feature of F488. Physics, Controls, Setup
- Fixed Tyres IMO (Inside Mid Outside) HUD visualisation
- Fixed Ferrari 488 AI stopping without fuel in long races
- Fixed wrong car systems during replay
- Added lap tag in the replay HUD
- Fixed cumulative automatic highlights endtime
- Instant replay support for Broadcast app
- Fixed focused car when entering or leaving replay
- Fixed wrong time session start after a restart/next session
- Fixed potential exterior camera issues for multiplayer
- Fixed potential wrong near plane during starting sequence
- Fixed proximity indicator according to the focused car
- Added new skins for featured cars
- Car dash luminosity readjusted for new exposure values
- New Total (TO) rating representing strength and completeness (visible in the Rating Profile)
- New driver category (visible in the Rating Profile)
- CarControl Rating adjustments: alien performance now will still have overdrive, but less significant
- CarControl Rating adjustments: very good driving performance will show values of CC 95+
- TR/CN/CC: Fixed false-positive detection of "way too hard" for bends and kinks
- Hotstint now shows laps in the menu leaderboard
- Hotstint gaps now correctly display lap gaps / time gap within the same lap
- Added backend connection state indicator to relevant menu pages
- Added HUD page for broadcasting
- Added HUD page with the current timetables
- Holding TAB will temporarily show the timetables HUD page
- Prevent Ambient sound to play during in game menu
- Improved camera fading when switching cameras
 
Was um alles in der Welt wird denn da im Menü berechnet :hust:
Die GPU steht da bei fast 100% Last und trotzdem nur 30fps, was ist dass denn für ein Müll.
Das Menü kostet mehr Performance als das fahren auf der Strecke, wow :shake:
 
müsstest wohl vsnyc dazu anmachen um das wegzubekommen.
oder kunos müsste das wie reinwurschteln...
kenns von ETS2 da habe ich schonmal 1500+fps im menü :lol:
 
Vsync ist an, es sind nur 25-30fps im Menü bei quasi Vollauslastung ! Das nenne ich sauber programmiert, der Inhalt ist doch quasi statisch.
 
Ich habe da einen Verdacht, vielleicht werden im Menü im Hintergrund Kryptowährung generiert zur Finanzierung :d
 
Hotfix 0.4.2 available

Dear #ACCompetizione racers,

a new hotfix is ready to download! The latest update brings some important fixes and improvements. Please restart your Steam client and enjoy!

v0.4.2 Changelog
- Fixed AI pit strategy when restarting the session
- Fixed transmission whine not audible in cockpit views
- Tweaked transmission whine for Lamborghini Huracàn GT3
- Improved reverberation for Nurburgring pit alarms
- Tweaked tire puncture sound
- Fixed some surfaces sounds not audible driving in reverse
- Added end race simulation for the car who are not able to cross the line during Post session time
- Fixed team strategy timing issues in next sessions
- Fixed final standing bug with lapped cars
- Fixed various softlock issues with rapidly going in and out of the options menus
- Fixed enter not working as default selector button in the for control assignment screen
- Fixed control assignment popup not being closeable with Esc
- Fixed softlock going in and out of the meteo, realism, assists screens
- Track selection is now persistent in all single player game modes
- Fixed camera when opening the replay twice in a row from the menu
- Fixed car state during replay
- Text keyboard input in VR ("Save" and "Rename" in Car Setup and Controller Setup, and "Server search by name" in the Multiplayer page)
- Fixed some possible multiplayer crashes
- Fixed a crash in VR when skipping Race 1 in a Race Weekend
- Fixed incorrect flashing light when opponent visibility is not set to ALL
- Fixed possible crash entering the game
- Fixed wrong start resolution/mode in some cases
- Fixed hotstint length not setting properly
 
Kurze Frage, habs gestern mal wieder angeschmissen.
Kann man die Kamera irgendwie so einstellen dass ich im Cockpit die Kamera ruhig habe, in schrägen Kurven schwankt die so komisch.
Ich meine dass ich das mal vorher nicht so hatte.
 
Update 5.0
v0.5.0 Changelog

- New Emil Frey Jaguar G3 car.
- New laserscanned Circuit Zolder racetrack.
- New special events with online leaderboards.
- Fixed disappearing main menu UI in VR.
- Texture memory optimizations.
- Fixed a chase cam rotation bug.
- Fixed a TV camera bug.
- Car light improvements in TV camera views.
- New inertia calculation method and new more accurate inertia value (advice for setups, use softer fast damper to let the body move and settle, instead of having the car and wheels jumping)
- New motion ratio calculation for dampers resulting in more accurate values dedicated for each car.
- New ABS feature. ABS now never lets higher than 70% difference between left and right brake pressure. Improves behaviour on extreme torque vectoring, like braking and going through a water puddle with one side of the car, but can result in inner wheel locking if driver insists braking hard while turning into a turn. Might need more rear brake bias on certain cars.
- Improved ABS logic, resulting in better turn-in under braking, on certain cars (most notably modern cars such as the Huracán, F488, BMW M6).
- Improved TC off on gear-change functionality. TC is instantly switched off and on again when a gearchange occurs, in order to protect the engine and drivetrain from heavy vibrations, especially on situations where kerbs and the engine limiter are involved (part of real cars' TC logic too, occasionally they will even not allow the gearchange). Now the TC off timing is car-dedicated and optimised. Some cars might handle a gear change better than others.
- Improved tyre thermal model, especially wet tyres.
- Improved tyre grip when tyres are overheated, such as after a spin.
- More tyre wear when tyres are overheated, no free meal.
- Corrected bumpstop position and functionality of the Ferrari 488 GT3.
- New ECU maps for all cars. ECU maps now influence power, fuel consumption and throttle maps. Usually the lower number is the more powerful and has the most power consumption. After the initial 3-4 values, it switches to wet ECUmaps with similar power and fuel consumption but different throttle maps. Please check the official forum for all the released cars' ECU map characteristics.
- New launch control for all cars. Now with manual clutch, just engage 1st gear, put the clutch and accelerator to the floor and the engine will stabilize around 5000rpm. Release the clutch gradually while keeping the accelerator fully open to avoid stalling.
- Audio engine optimizations
- Fixed potential wrong volumes switching cameras
- Fixed time multiplier for the end race replay
- Fixed wrong trackmap cars position during replay
- Intro sequence updated
 
Update 5.0
v0.5.0 Changelog

- New Emil Frey Jaguar G3 car.
- New laserscanned Circuit Zolder racetrack.
- New special events with online leaderboards.
- Fixed disappearing main menu UI in VR.
- Texture memory optimizations.
- Fixed a chase cam rotation bug.
- Fixed a TV camera bug.
- Car light improvements in TV camera views.
- New inertia calculation method and new more accurate inertia value (advice for setups, use softer fast damper to let the body move and settle, instead of having the car and wheels jumping)
- New motion ratio calculation for dampers resulting in more accurate values dedicated for each car.
- New ABS feature. ABS now never lets higher than 70% difference between left and right brake pressure. Improves behaviour on extreme torque vectoring, like braking and going through a water puddle with one side of the car, but can result in inner wheel locking if driver insists braking hard while turning into a turn. Might need more rear brake bias on certain cars.
- Improved ABS logic, resulting in better turn-in under braking, on certain cars (most notably modern cars such as the Huracán, F488, BMW M6).
- Improved TC off on gear-change functionality. TC is instantly switched off and on again when a gearchange occurs, in order to protect the engine and drivetrain from heavy vibrations, especially on situations where kerbs and the engine limiter are involved (part of real cars' TC logic too, occasionally they will even not allow the gearchange). Now the TC off timing is car-dedicated and optimised. Some cars might handle a gear change better than others.
- Improved tyre thermal model, especially wet tyres.
- Improved tyre grip when tyres are overheated, such as after a spin.
- More tyre wear when tyres are overheated, no free meal.
- Corrected bumpstop position and functionality of the Ferrari 488 GT3.
- New ECU maps for all cars. ECU maps now influence power, fuel consumption and throttle maps. Usually the lower number is the more powerful and has the most power consumption. After the initial 3-4 values, it switches to wet ECUmaps with similar power and fuel consumption but different throttle maps. Please check the official forum for all the released cars' ECU map characteristics.
- New launch control for all cars. Now with manual clutch, just engage 1st gear, put the clutch and accelerator to the floor and the engine will stabilize around 5000rpm. Release the clutch gradually while keeping the accelerator fully open to avoid stalling.
- Audio engine optimizations
- Fixed potential wrong volumes switching cameras
- Fixed time multiplier for the end race replay
- Fixed wrong trackmap cars position during replay
- Intro sequence updated

warum spoiler ?
ist doch kein geheimnis, eher eine offenbarung :d
 
v0.5.1 Changelog
- Improved intake sound EQ (onboard view) for the Emil Frey Jaguar G3
- Minor LOD tweaks on the EF Jaguar G3
 
Moin in die Runde,

ich würde euch gerne eine Frage stellen: mit welchen View Settings fahrt ihr?

Ich nutze einen 34“ 21:9 Monitor, Auflösung 3440x1440, und sitze ca.70-75cm vom dem Moped weg. Irgendwie habe ich immer wieder das Gefühl, dass nicht das gewünschte Geschwindigkeitgefühl aufkommt. Pitch und Height steht auf 0, Distance auf 8 und FOV ist mit 54° geblieben.

Irgendeine Idee oder einen Vorschlag in welche Richtung ich die Werte bewegen soll ohne dass es unnatürlich wirkt?

Vielen Dank für die Hilfestellung ✌🏼
 
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