w0mbat
Enthusiast
- Mitglied seit
- 12.02.2006
- Beiträge
- 7.108
- Prozessor
- AMD Ryzen 7 5800X3D
- Mainboard
- MSI MAG B550M Mortar Max WIFI
- Kühler
- NZXT Kraken X63
- Speicher
- G.SKILL F4-3600C17D-32GTZR
- Grafikprozessor
- XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 6800 BLACK
- Display
- LG 34UC79G-B
- SSD
- 2TB WD_BLACK SN850X | 2TB Samsung 970 EVO Plus
- Soundkarte
- Realtek ALC1220
- Gehäuse
- Lian Li O11 Dynamic Mini
- Netzteil
- Corsair SF750 Platinum
- Keyboard
- CM QuickFire Rapid-i
- Mouse
- Logitech G Pro X Superlight 2
- Betriebssystem
- Windows 11 Pro x64
- Webbrowser
- Firefox
- Sonstiges
- Sennheiser PC37X
Wenn die Benches wahr sind wird der R600 ein richtiger Hammer. So viel Vorsprung hätte ich wirklich nicht erwartet, jeder mit einer 8800GTX beisst sich jetzt wohl in den Allerwertesten Mit einem runtergetaktetem Modell und Betatreibern ist fast allen Benches schneller als eine 8800GTX und das teils deutlich. Da hat AMD aber wirklich ein heißes Eisen im Ofen
AMDnVidia
# 64 4-Way SIMD Unified Shaders, 128 Shader Operations/Cycle
# 32 TMUs, 16 ROPs
# 512 bit Memory Controller, full 32 bit per chip connection
# GDDR3 at 900 MHz clock speed (January)
# GDDR4 at 1.1 GHz clock speed (March, revised edition)
# Total bandwidth 115 GB/s on GDDR3
# Total bandwidth 140 GB/s on GDDR4
# Consumer memory support 1024 MB
# DX10 full compatibility with draft DX10.1 vendor-specific cap removal (unified programming)
# 32FP internal processing
# Hardware support for GPU clustering (any x^2 number, not limited to Dual or Quad-GPU)
# Hardware DVI-HDCP support (High Definition Copy Protocol)
# Hardware Quad-DVI output support (Limited to workstation editions)
# 230W TDP PCI-SIG compliant
AMDnVidia
# 64 4-Way SIMD Unified Shaders, 128 Shader Operations/Cycle
# 32 TMUs, 16 ROPs
# 512 bit Memory Controller, full 32 bit per chip connection
# GDDR3 at 900 MHz clock speed (January)
# GDDR4 at 1.1 GHz clock speed (March, revised edition)
# Total bandwidth 115 GB/s on GDDR3
# Total bandwidth 140 GB/s on GDDR4
# Consumer memory support 1024 MB
# DX10 full compatibility with draft DX10.1 vendor-specific cap removal (unified programming)
# 32FP internal processing
# Hardware support for GPU clustering (any x^2 number, not limited to Dual or Quad-GPU)
# Hardware DVI-HDCP support (High Definition Copy Protocol)
# Hardware Quad-DVI output support (Limited to workstation editions)
# 230W TDP PCI-SIG compliant
Zuletzt bearbeitet: