[Sammelthread] Battlefield 3

..hmm hab grad mal die Einstellung auf Preset High gestellt... da ging der nichtmehr so hoch und es traten in der Zeit auch keine xtremen Ruckler auf... da fällt mir ein das ich gestern bissl experimentiert habe.. mit 2x MSAA oder wie sichs schimpft, statt aus... kann das sein das das so extrem aufn Hauptspeicher geht?
 
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auf den RAM weiß nicht, es geht aber auf jeden fall deutlich auf den VRAM. mit nur 1GB kann man dann schon am limit sein, was auch einzelne ruckler verursacht. man kann ja nicht gucken, wieviel VRAM das spiel mit bestimmten einstellungen nimmt, wenn man zu wenig hat. aber bei nur 30mb luft als maximalauslastung, also 994mb bei 1024mb vram, würde ich das schon als sehr kritisch ansehen.
 
also VRam schließ ich erstma in dem Sinne aus das ichs das quasi kurz vorher sagen kann wanns anfängt zu ruckeln, nämlich wenn der Arbeitsspeicher ca. 88% voll is... kurz danach gehts los... ich lgaub es liegt wirklich an den Einstellungen... grad nocham 15min gezoggt... war nichts... dann auf 2xmsaa gestellt... 2min später stottern... dann wieder zurück... hat sichs langsam wieder gegeben... wenns auch nichtmehr ganz flüssig wurde...
 
erste Runde mit der AEK:
Conquest Metro aufm Instinct Gaming Server ohne RPG, M320 und SMAW
und nein kein gecampe sondern inkl. healen & reviven
war ne super taktische Runde, so macht Metro Fun :banana::wink:


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Gabs damals in der Email, ich weiß da aber nix genaues mehr drüber. ;(

Zum Thema Sauereien bei BF:
Wie viele Leute Rückschlüsse auf das RL eines Spielers ziehen wollen ist unglaublich. Schauspieler in Krimis sind bestimmt garkeine Schauspieler sondern wirklich Mörder, kann das sein? Und Horde Spieler bei WoW sind im echten Leben ganz schlimme **********? Ich will um gottes willen nicht provozieren, auf so einen Zank hab ich garkein bock. Das ist ein Spiel, da darf man sich doch wohl mal austoben dürfen? Ich mach so sachen auch nur selten, aber warum sollte man sich drüber aufregen WTF!? Das ist im Spiel so möglich. Ob ich jetzt vom M98 oder vom RPG abgeschossen werde ist doch Latte, klar ist das mit der RPG noobiger, aber tot ist man in beiden Fällen. Auch wenn das Gegnerteam vor meiner Base steht. Ja, dann denke ich an die nächste Runde und dann klappt das auch wieder.

Was manche für Gewaltfantasien entwickeln finde ICH ziemlich krass, nehmts nich persönlich. Btw, im RL bin ich der liebste und beste Mensch und werde auch nicht unterdrückt, das könnt ihr mir glauben. Kompensieren muss ich übrigens auch nichts. Ich hab auch abseits vom PC Spaß ;).

Bleibt mal cool, jeder hat dazu eine andere Meinung, das hat mit Körperteilen unter der Gürtellinie nichts zu tun! Und fühlt euch nicht persönlich angegriffen, wie alt simma denn? Ja, mein voriger Beitrag war mehr oder weniger provokant, aber das musste mal raus. Tut mir Leid.
 
hey Bluelaser hab dir mal eine freundes anfrage in battlelog geschickt. würde gern mal mit dir im squad zocken.
 
Patch notes for Nov 22 patch
Major client update for the PC version Battlefield 3 as well as a server-side update for all platforms.

The update will be made on Nov. 22nd 7:00 AM UTC / Nov. 21st 11:00 PM PST.

We’ll share release timing on the console patches as soon as we are clear on the timing, these take a bit longer due to console certification process.


---- Client-Side Changes:

-- Visuals, Stability and Performance Fixes:

• General performance and loading time improvements
• “Black Screen” fix for an issue occurring on some PC Configurations
• Stereo and Rendering Support for Nvidia and AMD Graphics Cards
• Adjusted the “stuttering” encountered on some PC configurations.
• Fixed several Crashes when joining MP and Co-Op sessions
• Fixed multiple problems when using multiple monitors (Eyefinity / Surround).
• Fixed visual corruption issues on certain Nvidia Cards
• Improved loading times for certain textures
• Added console command “GameTime.MaxVariableFps” to limit max FPS
• Added console command “UI.DrawEnable” to hide UI for screenshots / videos

-- Balance and Gameplay Adjustments (PC)

• Fixed a problem with high speed mouse movement
• Added back some missing Growlers on Kharg Island Conquest Large
• Added back EOR sound for SQDM and TDM
• You should no longer be able to damage a friendly vehicle when sitting in an open position
• Grenades now drop to ground if you get killed while attempting to throw it(note the affect this will have on Hardcore mode!)
• Spawn protection now should work in Conquest. You should no longer spawn on points too close to enemies
• You should no longer spawn too close to enemies in TDM and SQDM
• Combat areas on Kharg Rush tweaked in order to disallow defenders to access the carrier ship after 1st base is taken and being able to enter the AA gun
• Fixed a problem with revived players not suffering suppression
• Fixed a problem with the camera when being revived in COOP
• Added joystick deadzone setting
• Fixed sound for when climbing ladders
• Fixed an issue with some weapon sounds in first person
• Fixed a swim sound loop error
• Increased the damage of Helicopter Miniguns, AA guns, and Jet Cannons against infantry
• Increased the damage of Helicopter Miniguns against jeeps.
• Reduced the physics impact of AA guns and Jet Cannons, players under attack from these weapons should no longer lose control.
• Increased the damage of the 44 Magnum slightly.
• Increased the range and minimum damage of the .357 Round from the MP412 Rex.
• Increased the range of all .45cal and 9mm weapons.
• Slightly increased the range of the P90 and MP7 and PDW-R.
• Slightly increased the range of the 5.56mm PDW-R and decreased the minimum damage at long range.
• Slightly increased the minimum range of the Mk11, SVD, and M39 EMR 7.62mm rifles.
• Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons.
• Reduced the damage from FIM-92 and SA-18 IGLA missiles against aircraft.
• Increased the damage and range of the 40mm BUCK rounds.
• Reduced the damage .50cal weapons do against Helicopters.
• Updated T90 canister shell tweaks to match Abrams canister shells
UI Changes (PC)
• Added round duration and ticket summary at EOR
• Advanced squad polish – should be more intuitive
• Significant changes to the Join Squad functionality (see below)
• Fixed a problem regarding keybindings while playing
• You should now get a better error message when being disconnected via Battlelog

---- Server Update Highlights

• EOD Bot exploit fix
• Several crash fixes
• Anti-stat padding measures taken, disallowing ranked servers to run obscure settings
• Improved team kill kick configuration
• Support for unranked servers. Unranked servers do not report players' scores to Battlelog, but server administrators can freely control all settings


-- Share your profile and stats with new Battlelog functionality

• Ability to share your Profile and Stats pages to Facebook, Google+, and Twitter
• User Profile and Stats pages on Battlelog can now be accessed without being signed in to Battlelog if you know a user's URL
• Single sign on from Battlelog to Origin. If you're not logged in to Origin and join a game server, Battlelog will automatically sign you in to Origin in the background and join the game server


-- Quick notes on Squad changes in the Nov 22 update

• Removed FIND ME A SQUAD option
• Allow players to join empty Squads alone, thus having 1/4 squad members
• Change order of options to LEAVE SQUAD, INV A FRIEND, SWITCH TEAM
• Disable Privacy flag when 1 man squad
• Reset Privacy flag from Private to Public when squad drops to 1 player
• All occupied Squads will now show up colored blue on the Squad Selection screen
• Players who choose not to join squads will also show up as Blue in the "Not in a Squad” line
• Squads that are currently empty will display as white -- if you wish to join an empty Squad, you can choose the first one marked with white text


-- A detailed look at Squad refinements

A detailed look at Squad refinements

Today's PC client patch features numerous tweaks to Squad functionality and is part of our ongoing efforts to make it easier to play with friends and Platoon mates. These changes will also be implemented for consoles when we release the PlayStation 3 and Xbox 360 updates shortly. Stay tuned for the exact date of the console updates.

First, we need to look at how joining with Squads and Platoons affects the balance of teams. Initially, servers are commanded to equal out each side, so joining with friends can impact that balance while joining with Platoons further hinders this. As a result we have made some adjustments to the in-game Squad management screen.

For PC, you are now able to highlight the various Squads and select which one you wish to join by selecting a Squad and then clicking the Join Squad button. Please note that the Squad Privacy option still allows 2 man Squads which, during 64 player sessions, can lead to players with no squad position –- the number of people with no Squads will be shown at the bottom of the Squad selection list.

After the patch is applied to consoles (in the near future) you will be able to join Squads by cycling through the list and selecting which Squad you wish to join.

....

Kein IRNV/Flashlight/Mortar Nerf... einfach lächerlich, genau das über was sich die Spielerschaft am meisten aufgeregt hat und Dice mehrfach geschrieben hat das sie es nerfen :X

EOD Bot exploit fix / Anti-stat padding measures taken, disallowing ranked servers to run obscure settings nur 4 Wochen zu spät
 
Zuletzt bearbeitet:
BF3 belegt bei mir teilweise ebenfalls 61% Arbeitsspeicher. (lt. G15 Tastatur)
Nur das ich 8 GB Arbeitsspeicher im Rechner habe.
Auch mein VRAM wird vollständig belegt. (1480 MB VRam Auslastung; aber auch nicht immer)

Settings:
Ich habe fast alles auf Ultra (außer Schatten = High) und SSAO statt HBAO.
(Auflösung 1680x1050 + 4xMSAA + PostAA High)
--> FPS auf CB min. 55 ; AVG. 65 ; max. 200

Einer im Forum bestätigte, dass er 1,7GB mit einer GTX580 3GB hatte!!!
--> Daher vielleicht auch meine hohe Arbeitsspeicherauslastung.

Mit 1 GB Vram sollte man schon 8 GB Arbeitsspeicher besitzten, damit der Vram wenigstens im Arbeitsspeicher ausgelagert werden kann. (Ansonsten geht es zur Lasten der Festplatte)

Und Arbeitsspeicher ist wirklich nicht mehr teuer!
Ich könnte für 59 € meinen Corsair 8GB 1600 Mhz 8-8-8-24 verdoppeln.
(--> 16 GB bringen aber wirklich nichts)


Amd und NV sollen sich mal beeilen und die neue GPU Generation rausbringen.
Hoffentlich mit 2GB VRam+++.
 
"The update will be made on Nov. 22nd 7:00 AM UTC / Nov. 21st 11:00 PM PST."

wie spät wird es dann bei uns werden?
 
Dürfte in 8 Minuten so weit sein!
Ich bin eh in der Arbeit!

Wie groß wird den das Update sein?
Können wir wieder mit einbrechenden Servern rechnen?
 
Das werden wir gleich sehen
 
Hab doch Patchnotes gepostet, kein IRNV nerf. Bzw Update in Progress ;x
 
Sind ja nur 50 MB, davon werden wohl keine Server zusammenbrechen.
 
Waren die 50MB nicht ein Origin-Update?
 
• Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons.

Es wurde ja gestern schon nach einem Tweet spekuliert ... aber einfach nur traurig. Die G3 hat ein kleines Magazin und die Schussfrequenz ist auch zum einschlafen. Der einzige Grund die Waffe zu nutzen waren die Range und der Schaden. Ohne das wird man die Waffe ja dann in die Tonne treten können. Naja wird die erste Waffe sein die ich heute mal testen werde.

Ich hoffe sie haben den Tac Light nerf nur vergessen, ansonsten eine total lächerliche Vorstellung seitens DICE.
 
Bei mir läd er da was für BattleField, nicht Origin.
 
Mein BF3 ist angeblich immer noch aktuell...
 
Start Origin neu
 
483mb? Geht ja, da lohnt sichs net, den PC mit in die Arbeit zu schleppen ;)
(DSL1000 daheim...)
 

Das wars :bigok:

Edit: Zu früh gefreut, er zeigt zwar an daß es ein Update gibt, aber nach 2 Sekunden geht das Fenster zu und unten in der Leiste bei Origin steht "Alle Installationen abgeschlossen"
 
Zuletzt bearbeitet:

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