[Sammelthread] Escape from Tarkov

Alles auf 100m und dann Mildots / Gefühl .. nur MPs und Pumpguns bleiben auf 50m. Spiele aber auch FOV60.
Wenn ich Sniper und Gewehre auf 50m lasse geht die Kugel nicht in den Kopf sondern in den Torso.

@ ***** .. Gestern hatte ich immer schlechtes Wetter und der Gang war voller "Nebel" :rolleyes2:
Wenn man da oben liegt und nen Schalldämpfer benutzt checken die Leute unter einem gar nichts. :LOL:
 
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Lasse das Zeroing auch sein (so lange broke) .. die meisten pmc bewegen sich wie wild, so das snipen echt schwierig ist.. ich find aber das Tracer Mun wie M62 eine Super Hilfe ist um sein schuss zu korigieren.. bei 100m kann man noch auf den oberen rand vom kopf zielen.. ab 150m nimmt der drop pro 50m arg zu
 
Überlebenskünstler :angel: als Scav auf Interchange.

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Heute habe ich einem sowas abgenommen, es macht doch gar keinen Sinn oder?

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Eine andere Frage, kann man die Lampe und z.B. Laserpointer separat ein-/ausschalten?
 
Überlebenskünstler :angel: als Scav auf Interchange.

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Heute habe ich einem sowas abgenommen, es macht doch gar keinen Sinn oder?

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Eine andere Frage, kann man die Lampe und z.B. Laserpointer separat ein-/ausschalten?

Der Kollege hat Platz gespart. Hat das Sprut mit der Taschenlampe gefunden und dann noch zwei weitere Laser einfach drauf gepackt. aus 4 Slots -> 1 Slot.

Mit STRG+T schaltest du die Modis durch. Je nach Gerät kann man beides gleichzeitig anschalten und seperat voneinander an/ausschalten.
 
Die Zitterquest habe ich hinter mir, Super Tipp eigentlich mit gebrochenem Arm auf Factory. Ich weiß nicht ob das ein Bug ist, wie ihr auf dem Screen seht, beim ersten Kill steht zwar Kopfschuss, wurde aber nicht gezäht und zwar nicht das erste Mal. Dabei ist mit aufgefallen, dieses Icon mit dem Zittern Symbol erscheint erst später in der Runde. Und den ersten Kill habe ich eben gemacht, wo es noch nicht da war.
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Die zwei Typen haben versucht mich zu blenden :lol:Wahrscheinlich Schrotflintenquest oder so ...

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Du hast es dir schon selber beantwortet.
Du spawnst nicht direkt mit den Tremor Effekt, trotz gebrochenen Arms, dieser tritt erst nach kurzer Zeit auf.
 
Weiß jemand, ob der GL für die Quest Grenadier zählt? Ich tue mich mit den Granaten echt schwer in dem Spiel.. :(
 
denke nicht.. hab als erstes immer ne VOG in den pockets, fals man wenn close spoted, quasi direkt ins gesicht schmeissen.. und dann ne hand voll normaler um grossflächig zu spammen.. in nem yt tut wird man dir bestimmt sagen, einfach nem hatchi in die beine brechen und den dann mit der nade allein lassen.. aber soviele laufen mir dann auch nicht übern weg
 
Hier habe ich meine Headshots gemacht... bei dem X sind Lootregale, eins ist schräg und man kann hochlaufen (Beinbruchgefahr bei Sturz).
Anschließend legt man sich hin und peakt mit "E".

Was hast du für ne Stärke? Irgendwie hab ich es nicht geschafft da hochzuklettern ;( Stärke 5
Edit: hab es hingekriegt, davor versucht immer von vorne draufzuspringen :lol: Also mittlerweile habe ich das Gefühl, die Kills werden noch mehr Zeit und Asche kosten als die 3 Mosin Kills in einer Runde auf Woods :fresse:
 
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vorraussichtliche patchnotes aus dem letzen podcast mit Nikita

Added:


  • New skill "Сrafting"
  • New skill "Hideout management"
  • New special item Compass
  • The new item which will allow player to easily identify directions (azimuth) by pressing U key. This item will be equipped in the new unlootable slot (which means no one will be able to take your compass)
  • New type of bleeding - heavy bleeding
  • may open with a lower chance than a normal bleeding. Heavy bleeding requires special treatment items to stop (also some medical kits have the property of stopping heavy bleeding). The character with heavy bleeding leaves traces of blood on the surfaces.
  • New consumable items - Esmarch tourniquet, hemostatic syringe, kvass beverage
  • Fast backpack dump
  • the ability to quickly drop the backpack by double tapping the Z key
  • New third version of voice for BEAR
  • New faces and clothing for scavs
  • Voices of bosses (Glukhar, Sanitar and Reshala)
  • New character animations in the menu (on loading screen, in inventory, etc.).




New equipment:


  • New clothes for USEC and BEAR (tops and lowers)
  • New equipment (armored vest, chest rig, backpacks, headphones, helmets and berets)




New weapons and weapons parts:


  • М45А1 Pistol
  • KS-23 Shotgun
  • RFB Rifle
  • New mods for various weapons




Quality of Life changes:


  • Redesigned the group gathering screen in the lobby. Now you can see the character models of the group members with nicknames.
  • Added display of the object resource on the quick use panel
  • For mods, weapons, items moved by the mouse (drag'n'drop), added highlight of weapons, slots and mods where they fit (green - can be placed inside, yellow - can be combined / installed)
  • Option in the game settings - selection of the body parts color in the upper left UI element (a variant corresponding to the colors from the inventory on the "Health" tab and the old variant - red monochrome)
  • Options in the game settings to select the principle of displaying the combat interface elements (automatically hide or always show - quick access zone, endurance zone and the current stance and the current health state of body parts, all can be configured separately)
  • Added an ammo loading menu in the context menu of magazines in the stash
  • At the flea market, when buying more items than are left on sale, the remaining available quantity is bought
  • Automatic sorting of character's stash, any containers, backpacks, etc. by "sort" button
  • On the preset or customization screen, the characteristics of the weapon in the characteristics window now change when pointing to the mod to be installed
  • In the kill list after the raid the field "distance" (showing the distance of the fatal shot) was added.
  • When you exit the game, we added a warning that the generator is on.
  • Added a counter for ready items after crafting in the hideout in the lower menu
  • At a flea market, current flea market filters are no longer applied to your list of offers and your wish list.
  • Sorting goods by category is now reset when moving between merchants
  • Width of scrollbar in the stash, merchants' assortment increased
  • Added a hot key to unload the chamber CTRL+R.
  • Added a hot key to re-chamber ALT+R
  • Sent friend requests can now be cancelled
  • Added "accept all invitations" button
  • After death on the post-raid statistics screen, your character is now displayed in the equipment in which he was killed.
  • If the weapon has no magazine and there is no cartridge in the chamber, then by pressing the reload, the cartridge is now charged into the chamber (if there is a bunch of rounds in the pockets or vest).
  • Outside the raid, the stash can now be opened and closed by pressing the TAB hotkey.
  • Added display of "found in raid" status icon for canisters in the hideout generator area (if the canister is "found in raid")
  • Now the "Empty" button is displayed as the last item in the drop-down menu of the canister selection for the Generator
  • Now the treatment at the therapist will be free of charge first 5 levels of character




Optimization


  • Iteration of animation system optimization
  • Optimizing the work of AI on the server
  • High Quality Color option (enabled by default, disabling can give a small performance gain at the expense of image quality)
  • Different shader optimizations




AI improvements


  • Added weapon swaying in bots movements
  • Improved phrases for the attack by scav bots players
  • The bots now respond to the player scav "Follow me" gesture
  • Fixed bot behavior in combat when its target is outside the door
  • Fixed bug when Killa boss reacted incorrectly to smoke
  • Improved automatic cover search system
  • Fixed one of the bugs, from which a player scav could not become an enemy for raiders in reserve bunkers.
  • Fixed one of the bugs that caused bots to pass through closed doors
  • Bots now respond to the sound of approaching behind their backs
  • Fixed bug when bot ignored player after blinding.
  • Fixed a bug when a bot did not react to shooting at it through a masking net
  • Raiders now attack the regular scavs
  • Bots now respond to BEAR, USEC fractions with appropriate phrases
  • Bots can now react to the sound of a knocked down door
  • Fixed a bug when killing guards did not change the role of left alive bots




Fixed:


  • Desync of on/off status of the flashlight
  • Bug, when the items of the killed PMC character had the "found in the raid" status for the scav character of the same PMC player, in the same session
  • A series of bugs with the ability of the character to look through the walls
  • A series of bugs with invisible characters after spawning
  • Bug with missing display of the list of weapon presets
  • Setting and removing mods now resets sight mode (to correct a bug with aiming without image in lens)
  • Bug of no animation for picking objects from a third person view
  • Error 228, when special characters were used to name a preset
  • A bug with the blocking of further use of context voice lines, if you open the inventory during the sounding phrase
  • Bug, when on the items selection window for weapon crafting in the hideout, offered parts were already installed on the weapon
  • Bug, when the effect of "painkillers" or "stimulants" was removed earlier than the shown time
  • Bug, when the inventory broke down and caused an error, if in raid you removed weapons through Del key
  • Bug, when the explosion of frag grenades did not impose a contusion effect
  • Bug, when the gun stopped firing in automatic mode, if you start to quickly press the fire button before holding it
  • A bug, when the state of the stock fold was desynchronised , if an operation with the stock was performed during the operation with the object
  • Different bugs leading to a close enemy spawn
  • Bug, when the message counter increased by the number of unread messages when a new message was received after a raid
  • Tooltips and UI objects hanging in the interface
  • Bug when the image froze in the optics after using a thermal imaging device
  • Different bugs related to the ability to move items from not fully searched vests, backpacks, etc.
  • Desync of the price of quick health treatment
  • Bug with duplicate of Prapors' portrait in merchant menu
  • Fixed the duplicate image effect with heat haze effect
  • Bugs related to switching views to the hideout when the NVG on character is on
  • Error related to quick treatment when entering the Hideout
  • Bug, when the body took a static ragdoll position before touching the ground (problem with bodies hanging in the air)
  • Bug when the player would not receive the group status in the lobby
  • Bug when the resolution of the screen would not change after changing the screen mode
  • Bug, when you could open context menu in the window of item transfer
  • Error spam after suicide with a grenade, related to decal rendering
  • Bug, when jump action was in actions queue, if player tried to initiate jump, while laying down
  • Bug, when standing level didn’t decrease after quest fail
  • Bug of cycled animation, when installing weapon modifications while reloading
  • Bug, when healing wasn’t interrupted during load / unload of a magazine
  • Bug of healing animation getting stuck, while installing weapon modifications via DragNDrop
  • Bug of inability to unload a magazine, which was in the magazine case
  • Disabling buttons of installing and uninstalling video cards to a bitcoin farm, during sending of query related to interaction with them
  • Various fixes and visual improvements of interfaces
  • Bug, when changes to marker on a map were not saved
  • Bug, when game client was unable to close after 601 backend error for online and offline raids
  • Many different fixes on locations
  • Various fixes related to rain and soaking of surfaces
  • Various fixes for backend, related to increase the backend and overall game stability
  • Bug, when armor didn’t receive any damage from explosions of AGS and FN GL40 grenades
  • Delay before pulling the trigger of SV-98
  • Fixes related to delayed actions on the lobby screen when gathering a group
  • Bugs with the elite level of Vitality and Attention skills - NEW!
  • Various fixes of minor bugs and errors




Changed:


  • Stims and medical items now can remove contusion effect
  • Skills that require body hit to progress are not going to be progressed with your party members
  • When character is blind by flashbang, he will always reload with mag drop
  • Decreased damage radius of FN-GL40 grenades
  • Increased armor piercing of 7.62x25mm TT ammo
  • PC blocks now spawn ssd and sas drives, various big containers - various equipment - vests, backpacks etc. (in addition to existing loot)
  • Big plastic containers now spawn more items in general
  • Minor changes to AI scav loadouts
  • Increased fall damage
  • In the quest line The Tarkov shooter player now can use any bolt action rifle
  • Quest to unlock trader “Jeager” is now available after accepting of “Gunsmith 1” quest. Requirements for quest “Gunsmith 1” lowered to level 2
  • Reworked player spawn points at Reserve base location
  • Scav players spawn at the Reserve location is made later in time
  • Reduced the traders restock timer to about 2 hours (it was once every 3 hours)
 
Liesst sich doch ganz gut. Hab es nur überflogen, aber sind gute Sachen dabei.
 
Hat mal jemand was zum angeblichen Spielerschwund mitbekommen? Evtl. im Dev-Blog eine Äußerung? Oder bauen die weiterhin noch Server-Kapazitäten aus? Ich schaue die Blogs aktuell nicht und informiere mich auch nicht.
Manche Streamer sind ziemlich entnervt von dem Game und meinen die Spieler würden auch schon abhauen. Wenn man die Zuschauerzahlen auf Twitch hernimmt, ist das Interesse auch gesunken. Das kann aber alles täuschen.
Die Motivation ist für mich seit dem letzten Wipe ehrlich gesagt komplett weg. Kein Bock mich da wieder durch die teils miesen Quests zu grinden.
 
Hatte seit Wochen keinen (offensichtlichen) Cheater mehr.
Dem Spiel fehlt eine ordentliche Trial Version um neue Spieler zu locken. Die ab und zu verlosten Versionen bei den Streamern reiche halt nicht. Und 60 Euro blind für ein Hardcorespiel auszugeben ohne Probe ist nicht für jeden..
Dann noch das miese Questdesign und der schwere Einstieg schreckt dann viele Neulinge fix ab. Dass man jetzt im Late Wipe auch mit High Level und High Hear gewürfelt wird, gibt einem dann den Rest..
 
Ich denke es trennt sich auch die Spreu vom Weizen, das ist halt nicht ein jedermans Game.. der hype im Neujahr hat viele Casuals angezogen.. es ist weder hoch Kompetitiv noch ist dieses RPG-Skill/Quest aspekt mit dem gewipe stark langzeit motivierend.. Das Spiel ist halt noch in der Beta mal sollte sich noch etwas appetit übrig lassen. Auch wenn das noch 2-3 Jahre dauern kann, und das Spiel dann schon wie ein alter Hut wirkt. Das ist halt die Krux mit dem early access.

Kann mich diesen wipe nur an eine Cheater Situation errinern. Was Camper oder "Rats" angeht, die Leuten denke immer das die da ganzen Raid da nur gehockt und gewartet haben, ich denke das es viel öfters so ist, dass die Person Spotting Vorteil hat und daraus Profit schlägt und sich natürlich in eine gute/überraschende Posi bringt. Hab auch mal ne Zeit lang Streamer zugeschaut, die schreien so oft Rat/Camper und ein paar Min später hocken sie sich selber in eine dunkle Ecke weil sie was gehört haben. Klar manchmal ist es auch besser die intiative zu ergreifen und zu rushen, das braucht Spiel erfahrung.
 
Man hat sogar in Duo immer häufiger Late Spawns...
Ich hab die aktuell nur auf Inter.
Customs, Reserve und Shoreline klappen in der Kombi 1,2,3 und 4 Spieler-Team.
Woods weis ich nicht.
 
Die Late Spawns auf Interchange kann ich bestätigen. Auf den restlichen Maps ist es mir bisher nicht aufgefallen.
 
Gibt aktuell 25% Rabatt wieder.
12.8 Patch für gestern wurde verschoben. Kommt evtl. heute.
Der Streamer LVNDMARK wurde gestern übrigens false positive gebannt. Keiner weiß warum. Da er aber Kontakt zu BSG hat, haben die ihn 40 Min. später wieder entbannt.
In einigen Vids zu dem Bann kann man lesen, dass viele behaupten zu unrecht gebannt worden zu sein und schon Wochen/Monate auf eine Reaktion seitens BSG warten. Die verweisen einfach auf Battleeye, welche aber gar nicht reagieren. Da ist dann schnell mal eine EOD für teils 140,- Euro weg.
 
Ja das Verhalten seitens BSG bei Problemen mit dem Account (Anmeldung auf der Homepage, BANs ohne Grund, etc.) ist sehr fragwürdig. Einfach an Battleeye verweisen und die Leute im Regen stehen lassen. Nicht die feine Art. Aber man kann wieder mal sehen, dass Vitamin B nur denjenigen schadet, die es nicht haben.
 
hab mal wieder 2 runden gemacht. Läuft echt gut.
Wünschte halt, es würde irgendeine Form von Langzeitprogression geben...
 
Ich hab gestern auch so 7 Raids gemacht. Absolut keine Chance in fights. Alles chancenlos verloren. Die Leute sind echt gut in EFT, oder die ganzen Casuals eh schon wieder weg. Bin aber auch erst lvl5 und hab nicht so pralles gear. Hätte noch mal Bock gehabt, aber da muss man erst viel für Arbeiten um einigermaßen mithalten zu können, so spät nach dem wipe.
Gibt es was besseres als die 0815 SKS mit PS Muni anfangs? Kann halt fast nichts kaufen und flea ist noch nicht freigeschaltet.
 
Patch wird gerade ausgerollt.
Schon jemand mitbekommen, was dieser Hideout/Crafting Skill genauer heißt?
Hatte die Tage noch vielleicht 15 Raids gemacht. Durchgekommen bin ich 3x glaube. Das ist echt hart so als Neuling. Erfolgserlebnis hatte ich nur 1x, mit der MP5 zwei full gear geholt.
Immerhin lvl10 jetzt und der Flea ist frei.
 
Naja, Neuling bist du ja eigentlich nicht. Und bei 20% Überlebensrate solltest du mal überdenken, ob deine Spielweise zu deiner aktuellen Ausrüstung passt. Da hab ich ja mit dem Scav und Zufallsausrüstung mehr Chancen lebend raus zu kommen..
 
Also unter lvl10 gilt man ja eher als Bambi und ist Kanonenfutter so spät nach dem wipe. SKS+PS Muni & Paca, viel mehr war halt nicht zu haben.
Klar, ich könnte nun allen fights aus dem Weg gehen und überwiegend campen, aber das würde mir keinen Spaß machen. Da gehe ich lieber drauf und hab etwas Adrenalin. :-)
Scav spiele ich gar nicht mehr. Irgendwie sinnlos für mich.
 
2 Runden Scav auf Reserve und du könntest dir das Leben sehr viel einfacher machen. Zumal du auf deine Weise ja nie zu Geld kommen wirst um dir mehr zu leisten. Den Flohmarkt missbrauchen so wie du es früher gemacht hast ist nicht mehr.
 
Missbrauchen :haha:
Du scheinst ja genau zu wissen wie ich da Geld gemacht habe.
Mal sehen wie das nun wird. Ich hab halt wenig Lust auf Scav runs. Ist eher verlorene Zeit in der ich hätte den PMC hochspielen können.
 
Du kommst halt auf Reserve relativ simpel an bessere Munition und Lvl 3/4 Rüstungen, damit du nicht mit so einem Schrott rumlaufen musst.
 
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