[Sammelthread] Final Fantasy 14 Online

Komisch dann stimmt die Info im Spiel nicht mit der im Beta Forum überein. Wenns ab 21h wieder geht, umso besser.

@CookieJoe
Du bist einfach anders. Lobenswert. ;)
 
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Aber was willste den sonst machen ausser Mobs killen , sprich Grinden?
Man Questet sich hoch , zwischen druch ne inze, questen , dann höchstlevel errreicht dann Inzen abfarmen.
Hier und da nochmal aus der Reihe Tanzen mit Crafting oder Berufe etc.
Eigentlich so wie immer XD
 
Ziemlich ruhig geworden um FF14 hier im Thread!?^^

Hats denn schon jemand vorbestellt bzw. wer kauft es sicher?
 
Sieht mir alles so kompliziert aus das war es mir bisher nicht wert, wollte halt "normal" runterladen.... vielleicht wenn mir am Sonntag langweilig ist geh ich mal diesen alternativen Weg.
 
Ziemlich ruhig geworden um FF14 hier im Thread!?^^

Hats denn schon jemand vorbestellt bzw. wer kauft es sicher?

Hatte es vorbestellt undzwar schon anfang August, hab es aber seit einer woche wieder storniert.

Auch wenn ich ein FF Fan bin, wenn ich das Spiel nicht Steuern kann macht es mir keinen spaß, und die Steueung dieses games ist unter aller Sau. Hab die Beta bei nem bekannten gespielt und bin vom Glauben abgefallen -.-
 
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@hhtoprakhh

Kann ich gut verstehen. Man muss quasi mit Controller spielen.
 
Es geht, ich finde nur die Zielauswahl echt "bescheiden" da muss man sich oft durch alle ziele durchklicken, schon nervig.
 
Leute!

Ihr seid echt Hardcore drauf.

Ein Thread mit 12 Seiten, die meisten Poster unzufrieden, etc

Nutzt eure Zeit anders, selbst 5 Stunden IKEA am Samstag mit Frau sind lustiger als dieses Game!
 
5h IKEA am Samstag mit Frau?! :kotz:
Das nimmt dir doch niemand ab. :lol:
5h aufm Klo hätt ich gesagt ok, der Mann hat Recht. ;)
 
Ziemlich ruhig geworden um FF14 hier im Thread!?^^

Hats denn schon jemand vorbestellt bzw. wer kauft es sicher?
ich, meine bestellung läuft seit juni, aber das hab ich hier ja schon erzählt^^
hoffe nur ich hab zu beginn etwas zeit zu zocken, 2 tage vor release sind meine ferien zu ende und muss dann gleich anfang oktober auch noch ein 2 klausuren aus dem letzten semester nachschreiben :/

Selbst mit Controller ist es absolut bescheiden !
das anvisieren ist etwas hakelig, ansonsten lässt es sich aber gut steuern damit.

Leute!

Ihr seid echt Hardcore drauf.

Ein Thread mit 12 Seiten, die meisten Poster unzufrieden, etc

Nutzt eure Zeit anders, selbst 5 Stunden IKEA am Samstag mit Frau sind lustiger als dieses Game!
was mit den anderen leuten ist geht mir am arsch vorbei, das spiel muss mir spass machen. wenn es dir kein spaß macht zwingt dich niemand es zu kaufen ;)
 
Für das anvisieren wird es bestimmt wieder Kürzel geben. Bei FFXI z.B. (mal wieder ;) ) waren die Tasten F1-F6 zum markieren von Party Mitgliedern, die Taste F11 (glaube ich) war zum anvisieren des Mobs/NPCs der am nächsten zu dir ist.
 
Toll ich spiele aber mit Controller. Schenk mir eine dritte Hand! ;)
 
Ich muss sagen auch wenn ich mit Controller spiele muss ich ab und zu noch die tastatur benutzen. Fürs Chatten ja sowieso
 
naja auch ich als Grosser FF fan muss sagen der absolute müll in so zimlich allen Punkten ^^ auch ich werds mir nicht holen.
 
naja auch ich als Grosser FF fan muss sagen der absolute müll in so zimlich allen Punkten ^^ auch ich werds mir nicht holen.

hehe umso weniger leute spielen umso besser laufen die server ;D

Obwohl es schon sehr bedenklich ist das so viele leute sich bei einer beta gleich abschrecken lassen. Kann aber auch daran liegen das FF14 kein Mainstream MMORPG ist sondern eher ein Nieschenprodukt.

Vielleicht sollten sich die die durch die Beta abgeschreckt wurden sich nen Gästepass holen bei Release. Schon allein die Tatsache das bei Release noch ca 14gb an Daten dazukommen lässt darauf schliessen das noch nicht annähernd alles im Spiel enthalten ist und die Beta nur dazu dient Gundlegende Fehler auszubessern (wie die Maussteuerung "hust")
 
naja auch ich als Grosser FF fan muss sagen der absolute müll in so zimlich allen Punkten ^^ auch ich werds mir nicht holen.

Mich reizt es ungemein das spiel zu kaufen, aber eigentlich weiß ich das ich nicht einmal Lust habe in die Beta einzuloggen. Denn was soll ich auch machen? Craften möchte ich eigentlich nicht und das Kämpfen ist nicht gerade spannend. Die Verzögerung nervt immer noch hauptsächlich, die wird auch wenn der Server leer ist nicht verschwinden da die Server in Japan stehen, ein Signal braucht eben seine Zeit hin und zurück. :(

Wieso weiß ich jetzt schon das ich Ende dieser Woche im PC-Spiele Fachgeschäft nach der Collectors Ausschau halte?! ;)
Dennoch würde ich diesem MMO gerne eine Chance geben da mir Final Fantasy einfach gefällt. Hoffentlich werde ich es nicht bereuen.
 
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Naja spricht ja nix dagegen :)

Ich warte jetz erstmal 1-2 monate und werde aufjedenfall fals es nen trail key geben wird es nochmal Probieren :)

Bei wow damals fingen alle damit an hey Geil boar ich habs dann par tage gespielt und mich zu tode gelangweilt.

naja nen par monate später schaute ich mir das bei nem Kolege an als es dann massig add ons gabs wie adds die dir beim questen helfen fand ich es interesant ..naja daraus wurden dann 5 jahre WOW :d

also wie gesagt ich warte erstmal.

Aber AION und LOTR waren selbst nach 1 jahr noch langweilig für mich :d
 
Ja stimmt, MMOs sind von Beginn her eigentlich eher schlecht. Sieh STO/AoC etc. Es dauert bis Bugs beseitigt und Content kommt.
 
Also ich glaube das im Spiel ab dem 22.09. viel mehr Content vorzufinden ist. Vermutlich auch mehr Quests, vielleicht auch ein Auktionshaus.
Dennoch glaube ich nicht das sich was Grundlegendes ändert wie die Steuerung.

Die Beta habe ich erstmal deinstalliert. Einloggen möchte ich nämlich zur Zeit nicht mehr. :(
 
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# Guildleve availability/cooldown
Right now, there is a 2 day cooldown for guildleves. This is not enough for a single person, but the aim was that people would share guildleves to extend this time. This is why we have the leve-link and the bonus rewards for higher difficulty selection, to make it more rewarding and better exp/skill gains to play in a party. However, the time was just too long, and we heard many complaints of this nature, so we will shorten it. With that, we can see the problem with having to travel via teleport more frequently, so we are currently tweaking an anima regen increase.
# Upcoming guildleve introduction
We will be adding not just normal guildleves, but a wide variety of types of guildleves. First, there will be higher level guildleves. Among those, many will have more variance in the rules/goals as well as being able to fight with more varied monsters in many more target areas. In particular, we heard many comments of "I want to fight more and more NMs!" so we want to respond to that quickly. Also, the faction leves that were in the Open Beta are designed to be a somewhat "different taste" from regular leves, with hidden starting conditions or npcs. The rewards for these are fairly good, so please try them out! Finally, we are going to be steadily adding more and more leves that encourage coordination between all the classes including gathering/crafting/magic/war. Please look forward to it!
# Notorious Monsters
Soon, there will be NM's even in the world of FFXIV. These will look very different from most of the other normal monsters. We're planning to introduce NM's that are so huge they make a Malboro look small. The tranquil era is about to end! We're going to torment adventurers with these powered up, aesthetically varied NM's which we've prepared "episodes" for.
# Damaging monster body parts:
There are monsters which have different body parts that can be damaged. Using a specific weapon skill while standing in a specified position can lead to cutting a monster's body part off. For example, you can cut Malboro's vines or a horn/tail if the enemy has one. In addition to changing the monster's appearance, those actions can have the following effects:
- Weakening the monster
- Preventing monsters from using specific skills
- Acquiring materials from cut/damaged body parts
# Other: By combining a particular race's equipment etc with city-state it's unavoidable that a certain degree of being tied down will occur, so this time we are not thinking of doing that. [I'm a little unclear here but I think this means they want to avoid certain races being tied to certain city-states]
Scenario's are balanced, basically, completely soloable or depending on the situation doable with a small number of people. "For the most part, soloable"
# City-states' Guilds: Not all guilds are in every city-state
By passing a certain condition, "class quests" will become available at guilds. Class quests are of course related directly to the class itself, but at the same time are a way to truly learn the details of each city-state. Please enjoy the story revealed in these quests, in addition to the quest rewards themselves.
When you complete a quest, you will receive Guild Tokens [marks?]. We are planning to add more and more things to exchange tokens for.
# Balances to enmity in party battle: In beta, they made adjustments to enmity based on magic and abilities, but they have plans for more. These changes, however, will probably take a while to implement. They plan on adjusting the enmity according to contents, equipment, abilities, monsters, and so on. These changes will be made continuously after service begins based on how things are going.
# Mana Regeneration: In FFXIV, management of your MP use is supposed to be an important part of strategy. They’d also like magic to have explosive power in fewer hits, and not just be used to spam enemies with light damage attacks. To promote this, they’d like to continue to balance the recovery methods used for MP, including the abilities and aetherite, as well as adding new methods later on.
# Usefulness of Battle Regimen
Battle regimen serve a double purpose: to expand the strategy of party play, and to reduce the difficulty/rigidness in forming parties. They are not just for doing extra damage, there are lots of various effects. For example:
# - Phys Resistance Debuff
# Normal melee attack -> Normal melee attack (ex. slash -> punch [these are basic DoW abilities])
# - Magic Resistance Debuff
# Normal melee attack -> Normal magical attack (ex. slash -> spirit dart)
# - Cast speed down + MP consumption up
# Normal melee attack -> Magic (ex. slash -> Fire)
# - TP gain reduction + TP consumption up
# Normal melee attack -> Weapon skill (ex. Slash -> Red Lotus)
# - Action aptitude up (Using a different class ability on the current class grants the same effect as when used on the other class)
# Same class magic -> Magic
# Same class Weapon skill -> Weapon skill (ex. Trunksplitter -> Brandish)
# - Damage up
# Various class WS -> WS -> Magic
# Various class magic -> Magic -> WS (ex. Blizzard -> Scourge -> Puncture)
# For example, if it's difficult to continue dealing physical damage, use Phys resistance debuff. If it's a casting monster, use cast time debuff + MP consumption increase etc.
# Negotiations are another way of obtaining loot (other than battles). By choosing the right conversation subject with a NPC, player can engage in negotiations and receive items in exchange for items wanted by the NPC. If player does exceptionally well, it's possible to get some free stuff as an extra.
# Ishgard: Ishgard's people have long been at war with man-eating dragons, and thus have not taken on Adventurers. In this city, there are already several quests appearing for the "Dragon Slayers" [faction?] who are at war with the dragons.
# Guildleves in the Beta: We sincerely apologize to our open beta testers for the client errors that would occur more frequently during guildleves in the beta. In the release version, we are dealing with these diligently.
# Retainer: Right now, when you buy something from a retainer, there is an unnecessarily long delay. On release, we plan to make this a lot more smooth. We would like to make improvements to make commerce even easier for everyone.
# Relationship Crafting/Gathering & PC Status: PC's physical level & attributes will have an effect on crafting and gathering. There are hints in the game as to what does what, so please search for it.
# Crafting
# Physical: Closely related to the tool being used and will particularly affect quality
# Attributes: related to "Godsend" [I think these are the extra result/HQ result] probability & "attribute stability" [?]
# Gathering
# Physical: Affects difficulty in obtaining items in the "gather" phase as well as the number of items obtained
# [translator note].. this is a literal translation of "physical" and "attribute" I wasn't sure here if they're talking about skill level or what, but judging from the use of katakana for Physical, I must assume it means physical level, even though that sounds odd to have an effect here.
# Market: We don't want crafters and gatherers to simply "put up" their items on the market and that's it. We want them to also act as salesmen and learn to play the market intelligently. For this purpose, we will begin with focus on the Bazaar market system. On that note, in order to be able to tell "What's for sale?" etc, we are planning to adjust policy and add functionality to improve the user friendliness.
# Retrying guildleves: The best way to level is with guildleves, that is, even without the guardian's favor, you will earn way more exp and skill points per each kill. For this reason, we wanted to prevent abusive use of leves by killing all the monsters but failing right at the end and then retrying on the spot. However, if you visit the NPC that gave you the leve, you can retry it.
# There will be hardware mouse support!
# We believe that the item selection interface should be very responsive, and by release we will have introduced a MUCH improved version. After release we will continue improving this.
# The FFXIV development team acknowledged that there's issues with the mouse and user interface and apologized about it. Hardware Mouse + UI improvements will be a major focus for them.
# There will be package discount pricing on the subscription (Japan-3months, NA/EU 3/6 months)
# Due to game balance consideration, the level cap on release will be 50
# We will change it so you do not lose disabled abilities when changing class any more. [assume this means they won't leave the ability bar, they will probably just gray]
# Physical stat distribution will affect both crafting and gathering classes as much as it does everyone else.
# There aren't any "open world" NMs outside of guildleves.
# New hairstyles will be added, as well as the ability to change hairstyle in game after you make your character.
# Crafters will be able to cooperate in large-scale projects (boats, cannons, wedding cakes! YUM) so more fun for you and your company!
# There will be guildleves where crafters and adventurers have to cooperate.
# The guildleve issue will be fixed so they cooldown will be significantly decreased from 48 hours.
# Anima regeneration will have to be raised since you'll have to travel more for more frequent guildleves.
# The faction leves have you fight different beastman tribes and such.
* The FFXIV prerelease party has come to an end, and the game's official release is just around the corner!
* The official release's opening cinematic!
* The event is over! Wait! The producer, Mr. Tanaka, has a video to show us. A Lalafell's head! It's...an acorn! An onion! An-an onion helm!
* There's a lot more to talk about! Battles, synthesis, gathering, guildleves! The MC fields questions and requests from fans to the dev team!
* And now an introduction of some of the game's new equipment!
* Take a look at some of Eorzea's upcoming Notorious Monsters!
* Introducing FFXIV's world and the stories of each city-state! The MC fields feedback from the beta testers to the dev team!
* A special talk session with five members of the development team is starting!
* The opening talks have started! Hiromichi Tanaka and Nobuo Uematsu take the stage!
* FFXIV's music is being performed by a string quartet!
(inoffizielle übersetzungen!)

http://www.youtube.com/watch?v=yzC510DpbU0&feature=player_embedded
:)
 
Zuletzt bearbeitet:
Es gab ein paar kleine Punkte an dem Spiel die mich genervt haben. Ich hätte es trotzdem gespielt, weil ich wusste das diese Fehler behoben werden...und hier haben wir es :)


We believe that the item selection interface should be very responsive, and by release we will have introduced a MUCH improved version. After release we will continue improving this.


Gegenerauswahl verbessern usw. sind alles Selbsverständlichkeiten. Die werden auch noch kommen.

Schade finde ich das es keien Open World NMs mehr geben wird. Campen hat mir eig. immer Spass gemacht.
 
Es gab ein paar kleine Punkte an dem Spiel die mich genervt haben. Ich hätte es trotzdem gespielt, weil ich wusste das diese Fehler behoben werden...und hier haben wir es :)


We believe that the item selection interface should be very responsive, and by release we will have introduced a MUCH improved version. After release we will continue improving this.


Gegenerauswahl verbessern usw. sind alles Selbsverständlichkeiten. Die werden auch noch kommen.

Schade finde ich das es keien Open World NMs mehr geben wird. Campen hat mir eig. immer Spass gemacht.

Ich habs mir mal wieder vorbestellt ^^

Wenn die das anvisieren von Objekten un noch zwei,- drei andere nervige Sachen beheben zum Release dann kann ich mir gut vorstellen das ich es länger zocken werde.

Testen wir es mal :hail:
 
hätte es mir auch so gekauft. das mit dem Open World NMs ist noch unklar, da gab es unklarheiten bei der übersetung.

Hast recht :d

"Notorious Monsters
Soon, there will be NM's even in the world of FFXIV. These will look very different from most of the other normal monsters. We're planning to introduce NM's that are so huge they make a Malboro look small. The tranquil era is about to end! We're going to torment adventurers with these powered up, aesthetically varied NM's which we've prepared "episodes" for."


Heisst zwar noch nicht das sie ohne Guildleves poppen aber ich glaube gelesen zu haben das es das auch geben wird.
 
Kann mir jemand den Link posten wo ich mir einen FF14 Account machen muss um dann gleich los zocken zu können wenn das Spiel da ist ?
 
Zuletzt bearbeitet:
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