[Sammelthread] Project CARS

Die Entwicklung soll noch ca. 1 Jahr dauern .
@Matthias , war alles gut , geht mir wesentlich besser : )

Schön zu hören :)
Ich hadere noch mit mir ob oder ob nicht. Auf der anderen Seite vielleicht wird es ja noch was mit F1 und außerdem gibt es aktuell so viele andere gute Spiele. Ach ich weiß nicht :shot: .
 
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Moin Mike , es ist noch " kein Game " , aber für mich ist es sehr Interessant die Entwicklung " so nah " mitzubekommen , zudem ist es ja Möglich das " Investierte Geld" zu Vermehren . Es gab ja mal den Ferrari Simulator für 15€ mit einer Strecke , da hab ich hier jetzt schon bei weitem mehr bei einer für meinen Geschmack sehr guten Fahr-Physik . Aber nicht falsch Verstehen , ich möchte niemanden " Übereden ", aber der Untehaltungs-Wert den ich bis jetzt schon hatte Rechtfertigen für mich die Investition von 25€ auf jeden Fall . Gruß Andreas
 
Also ich finde 10 € tun keinem wirklich weh. Das Geld kann man locker investieren.
Ich finde man hat mehr davon als mit rund 50 € für ein NFS The Run.
 
Ich Frage mich aber trotzdem: Wer Kauft das Game im Laden? Die meisten interessenten haben doch schon per junior Membership das ding auf der Platte... bin gespannt wie das gelöst werden wird.
 
Die Frage ist ja auch ob man als momentaner Alpha Tester, wenn es zum Ende hin geht wirklich auch den selben Inhalt bekommt wie dann die Vollversion.
Könnte ja sein das man als Tester immer nur eine abgespeckte Version bekommt und die Verkaufsversion da deutlich mehr Strecken und Autos usw. hat.
 
Kann man das Spiel eigentlich auch vernünftig mit Pad (360) spielen?
Zumindest Shift 2 ging ganz gut damit, und hier soll ja die Fahrphysik noch besser sein.

Würds mir schon gern holen, denn es könnte DAS nächste große Rennspiel aufm PC werden, wie Forza oder Gran Turismo auf den Konsolen...
Interessant ist das Modell ja schon, denn bei 250k verkauften Einheiten vom Endprodukt (in 1,5 Jahren) bekommt man bei der 25€ Version wieder das ganze Geld raus.

Ich denk bis dahin schaffen sie auch die Grafik auf das Niveau des Autos im Hauptmenüs zu bringen.
 
Man muss bei "dem" Rennspiel für den PC immer Unterscheiden. Grafik? Simulationsgrad? Umfang? Lizensen? Was ist für Dich wichtig?
Mein Kandidat ist ganz klar rFactor2, weil es alles bis auf die Grafik perfekt macht oder es sehr danach aussieht.

Ich habe mich aber auch am Projekt cars mit nem Zehner beteiligt und habe jetzt schon Spaß. Bin also gespannt was daraus wird.
 
Leider verzögert sich rFactor ja noch (die Closed Beta dauert jetzt doch länger) und da ist C.A.R.S die 10€ durchaus Wert und zum Glück hat das Spiel abgesehen von der Grafik (positiv gemeint) sonst nicht viel mit Shift 2 zu tun. Außerdem sollen bereits einige rFactor Moding Teams Interesse an C.A.R.S gezeigt haben, wenn diese Möglichkeit von den Entwickler offen gelassen wird, können wir uns vielleicht zusätzlich auf einige erstklassige Mods freuen.



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werden die weekly/monthly builds automatisch erkannt zum runterladen oder wie läuft das ab?
 
Nee musst selber gucken. Du kannst auch immer nur den für dich aktuell verfügbaren Build runterladen.
 
werden die weekly/monthly builds automatisch erkannt zum runterladen oder wie läuft das ab?
Wenn ein neus Build für dich ansteht, dann dieses herunterladen.
Die alte Version über die Windows-Software-Funktion deinstallieren und danach das neue Build installieren (Doppelkick auf die neu Exe-Datei)
Die persönlichen Einstellungen (Lenkrad, Grafik usw.) bleiben dabei erhalten. Bisher zumindest.
 
Die Deinstallation brauchst du nicht machen. Der Installer merkt, dass eine alte Version vorhanden ist und deinstalliert diese automatisch.
 
Aha, ich habe mich immer an die Anleitung auf der Downloadseite gehalten:
INSTALLATION INSTRUCTIONS: Please download the latest version of the game. Players will need the most recent full build and, where applicable, the latest patch as well.

The full build and the patch are both executables, so once they have been downloaded, just double-click on them to start the install. If a full build is being installed on a machine where a previous build has been installed, please make sure to uninstall the existing build first. You can do this either by runnng the uninstall option in the WMD/C.A.R.S. folder under the Start Menu or through the Windows Control Panel "Programs and Features" (Windows Vista/7)/"Add or remove Programs" (Windows XP) option. It is also advisable to delete the C.A.R.S. installation folder from your HDD. If installing a patch, please make sure that the most recent full build is installed first.

Once installation has been completed successfully, two start icons should be placed on your desktop - one for the DirectX9 version (labelled as "C.A.R.S.") and one for the DirectX11 version (labelled as "C.A.R.S. - DX11"). In order to login to the game, you will need to use your forum username and password for security purposes.
Bisher habe ich keine Patch gefunden, sondern immer nur das volle Build. Und mit meinem schlechten Englischkenntnissen verstehe ich es so, daß man vorher deinstallieren soll.
 
Kann man das Spiel eigentlich auch vernünftig mit Pad (360) spielen?

ich hab es noch nicht probiert aber ich würde mal sagen es ist nicht fahrbar. mit lenkrad hab ich mal 2-3 stunden gebraucht bis es angefangen hat spass zu machen. vor allem ist die richtig lenkradeinstellung wichtig.

das forcefeedback find ich richtig gut in cars. man merkt richtig wie weit man gehen kann bis der grip abreist. und abseits der strecke fahren geht nicht. ^^

ich will die neue version ..... mist da :d
 
Zuletzt bearbeitet:
Lenkrad braucht man doch immer länger...
Shift 2 konnte ich auch super mit Pad fahren, muss es mir mal holen :d
 
Build 101 ist da . MfG
WMD Forum

Edit : Hinzu gekommen ist nur der Kart-Track Summerton , die Unfertigen Tracks lasse ich erstmal weg .


Build 101 (25/11/11, Team Member+)
Checked in the Gumpert Apollo incar, exterior and AI engine sets
New Belgium Forrest export
Various bug fixes

Build 100 (24/11/11, Senior Manager)
Fixed record and best lap detail disappearing from the HUD after in-game pause. Added Save Game flow when using in-game quit option to return to menu (otherwise stats would not persist in the profile if the player then exited the app).
Fixed the set up crash bug
New Fence Textures at Connecticut Hill
Added pit lane path, 16 pit spots and 16 start spots total to Summerton
New Bologna, Bologna Reverse, Connecticut Hill (all variants), and Summerton exports

Build 99 (23/11/11, Senior Manager)
Updated error info for failed shaders
Added back some kerb fix when ridng kerbs (for the pull in which causes the cars to spin) Set to 0.85
Added AI grip to increase AI speed. Aprox 2 seconds a Lap at Bologna as an example.
Summerton added to tracklist 0 AI for now due to AIW being WIP
Updated Bologna for new chicane, also editied the cut tracks for accuracy

Known Issues:

* Going into car set up will cause the build to crash.

Build 98 (22/11/11, Manager+)
Replace sector 3 next lap invalidator rule with lap fraction read from data, .80 to .85
Time Trial HUD now displays the player's personal best lap time and the world record holder's lap time for the currently driven car, as told by the server.
Tyre and brake pre-heating configured by game mode and spawn location.
New trees at Bathurst
New livery for Asano X4
New export of Chesterfield

Build 97 (21/11/11, Senior Manager)
Removed the time and number of opponents option for hotlap
Chestefield Kart track checked in
Added tabbing in the log in screen
New export of Belgian Forest track
 
Zuletzt bearbeitet:
Junior Mitgliedschaft für 10€ geholt :d
Upgrade ist ja ohne weiteres möglich, aber Anfang Dezember sollte da auch das Update kommen, muss mich bis dahin erstmal mit der 86er Build rumschlangen welche ich jetzt lade...
 
das schlimmste ist wenn das lenkrad schepp steht und man in das setupo menü geht...^^
 
das forcefeedback find ich richtig gut in cars. man merkt richtig wie weit man gehen kann bis der grip abreist.

das fand ich bei GTR so genital, weg von der Ideallinie, haste gemerkt, das Auto kommt ins schlingern, bzw. verliert an Grip, haste gemerkt. Hat schon Spaß gemacht..
 
fahre gerade rfactor. macht mir persöhnlich im moment mehr spass als f1 2011. cars spiele ich ab und zu wenn der neue build da ist.
 
Zuletzt bearbeitet:
Build 106 ist für alle Member erschienen: WMD Forum
 
Build 106

Build 106 (2/12/11, Junior Member+)
Eurogamer hotlap challenge introduced to the build
Remember the last selected leaderboard gui menu filter (don't default back to track select). Also fixed bug with blank leaderboard displaying if the user quickly cycled between track config back to original selection
Fix to discover the bottom of the leaderboard is the 0th row when no times have yet been registered
*Light* contact events no longer triggers lap invalidation
Tech hang fix for the tuning slots GUI save button
Restrict AI liveries to race only and randomly pick player livery if not running an hosted event, as they set livery explicitly. Adding EG specific livery as option value 99 and set it in events GUI handler (should ideally be set from server alongside other event info).
Remove back page history after saving a vehicle setup, to correct the Back button flow
Fix for crash when selecting FXAA
Events page countdown timers added
Added astroturf to material ids and cut track legal track test
NVIDIA SLI Fixes. These changes remove all remaining inter-frame dependencies - the end result being that it is no longer necessary to rename to the executable to get proper SLI performance
The change also provides a 4% speedup for DX11 regardless of SLI. (The mipmap generation was generating all face mips per face instead of only individual face mips!)
Caterham: fixed ambient shadow position, fixed exhaust position
Caterham cockpit display checked in
Caterham: changed joint setup to avoid bugs in CPIT view
Caterham: Camera settings tweaked
Caterham: Separate Eurogamer livery added
Caterham: cockpit material changes
Fuel consumption enabled for Time Trial events
Gumpert Apollo S - Interior texture. All new to replace the placeholder.
Tweaks for eurogamer release (exhaust, surface)
Layout fix for back button in setup screen
Gumpert: new placeholder liveries
Events page tidied up with new countdown timers
Ariel Atom 3 loda\b\c + cpit added
Caterham: new ambient shadow
Added astro turf to materials
Event leaderboard now has 8 item
Ariel Atom - LODA interior mapping and texturing WIP 1

Build 105 (1/12/11, Senior Manager)
Caterham R500 added to vehicle list
Caterham R500: suspension skeleton finished. LODC tires. Fixed little issues to allow a basic first export
Caterham R500 Superlight - LODA interior. All mapped and textured
Caterham: UV tweaks, added missing bolts/rivets, added CPIT meshes, Mirror/display UV mapping
Caterham R500: reduced idle throttle so stalling is possible. More aggressive engine braking so it doesn't hang at high rpm in neutral
Version control added for tracks and vehicles. The server can now instruct the client to purge itself of specific stat records (eg when a track layout changes or vehicle physics are updated)
DX11 fixed incorrect type (FLOAT not FLOAT as an INT!) of MipMapLodBias
Don't extend the life of a previously cached stat when subsequently accessed (fixes leaderboards not updating on the client when browsing continuously during the leaderboard stat life)
Send track and vehicle asset versions to the server. Must match expected values for stats to be accepted
Fix MSAA interpolant for Fov
More trees added at Bathurst
New exports of Bologna and Connecticut Hill (All varients)

Build 104 (30/11/11, Senior Manager)
Disable Close Contact Avoidance when in pit-lane
Redid main path of California Raceway
Fixed spring setting typo in Left front. Setting didn't match right front
Gumpert Apollo S - LODA interior mapping + textures WIP 1
DX9 fixed instanced foliage shader to work correctly with alpha coverage
Removed the "[2010]" from the track Variation - Seen in the Leaderboards
Trees updated at Bathurst
New exports of California Raceway, And all Connecticut Hill variants

Build 103 (29/11/11, Manager+)
DX9 tree fixing work
Reinstated speed and collision shakes
Fixed leaderboards gui vehicle class navigation (crash, duplicates and other weirdness). Also detect when the player car is involved in a collision and do not submit lap record. Finally, do not submit lap record when AI control of the player vehicle has been active during a lap
Leaderboard "find me" button now hooked up and locates the player within the leaderboard. When found, automatically display and "selects" the player entry
More GUMPERT work on cockpit
Changed location from Arizona to Summerton in Records
New TextDB entries for lap invalidation.
More trees and exposures adjusted at Bathurst
Improvements to SETUP, InGameMenu and Loading screens now support Panel interface, multiple other improvements to every other screen
ESC functionality returned to MainMenu
Records tidied up a little more in the loading screen
New Belgium Forrest export

Build 102 (28/11/11, Senior Manager)
Leaderboard GUI is now functional. Friends button ignored until we add social features. Find Me button support code still to come
Leaderboard screen update. Added all applinks, replaced scrollbar with 'programmer art' navigation buttons
Added CPIT meshes, AO and LODA Interior to GUMPERT apollo S
Exposure adjusted and fog decreased at Bathurst
New Bathurst export
 
Zuletzt bearbeitet:
Hallo,
hat jemand von euch das Problem.
Nach ca.1,5 Runde Time Trial Bologna, geht jedesmal der Motor beim Leonus F86 Pirault Turbo hoch :confused:
Spiele mit Build 106

MfG
Sandbox
 
hab das gleiche problem !
schade dass die rundenzeiten im practice nicht auch für die rangliste zählen.
das time trial fährt sich weng anders. abgesehn von dem motorenproblem !
 
Die sollten auf jeden Fall die Steuerung (360 Pad) etwas verbessern.
Wenn ich den Stick loslasse geht das Lenkrad sofort wieder auf 0° zurück, selbst in Shift war das besser gelöst.
Und der Lenkradius ist kaum sinnvoll einstellbar, da er dann nicht weit genug geht, oder nach 1mm das Lenkrad schon um 90° gedreht ist...
 
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