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Für uGridsToLoad=9 brauchs Power....und den CF Explorer.
[Cell Visibility/Loading Variables]
uGridsToLoad=5 - Increasing the uGridsToLoad value (always in odd steps of 5,7,9,11 etc.) will increase the number of grids around the character in which full texture data will be loaded up and visible as he/she wanders around. This clearly improves visual quality - removing blurry distant LOD textures for example when set to 11 or above - however it also noticeably increases loading times and loading pauses, introduces visual anomalies (particularly around water areas) and reduces performance significantly. Interestingly, as uGridsToLoad increases, the system automatically increases the uExterior Cell Buffer value to accommodate the greater cell data. Furthermore, if you use an even value, the engine will automatically raise it to the nearest odd value (e.g. entering 10 means the engine will set it to 11). On balance the default value of 5 is a good compromise between performance and loading pauses.
Importantly: Instead of using the above variable to improve distant textures, particularly the blurry land textures, it is strongly recommended that you instead use the Landscape LOD Replacement Mods as detailed in the Patches & Mods section of this guide on Page 4. These mods provide far less of a performance decrease for a similar effect, and don't result in the types of glitches which altering the uGridsToLoad variable can bring with it.
uGridDistantTreeRange=15
uGridDistantCount=25
The above settings when combined can be used to increase the visibility of distant trees. Increasing the uGridDistantTreeRange setting by itself has no visible impact. Yet if you also increase the uGridDistantCount value as well, you will start to see trees further out towards the horizon, on mountain ranges for example. Very high values will reduce performance and dramatically increase level loading times. For example experiment with a value of 200 for both to see the image quality and performance impact on your system, though I would recommend you leave these at their default for the best performance/image quality balance.
uGridDistantTreeRangeCity=4
uGridDistantCountCity=4
The above settings work in much the same way as uGridDistantTreeRange and uGridDistantCount except they apply to tree visibility within cities.
@Mayer
hab das FXAA ausm Skyrimnexus genommen, abgeändert und jetz sieht alles top aus... Screen von Schwarzer Nacht kommt sofort^^
ich lann heute abend ja mal fraps anschmeissen.
mein gefühl ist ja eher subjektiv.
Nimm nem verherigen Spielstand, dann ist das Problem gelöst.. war bei mir auch so
Das würde ich auch gerne wissen. Auch ich finde das völlig bescheuert, dass mein Begleiter zu Fuss neben mir her laufern muss (na ja, wohl eher hinterher laufen muss).Ne Frage
Lässt sich das per MOd richten das Begleiter auch ein Pferd haben?
Ist irgendwie beschäuert ich auf einem hohen Ross und mein Begleiter muss sich die Füsse wund laufen
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Für uGridsToLoad=9 brauchs Power....und den CF Explorer.
Ich glaube mich zu erinnern, dass wenn man mit ner ini-Änderung Werte hochgeschraubt hatte, keine ini mehr mit niedrigeren Werten verwenden konnte (war bei Oblivion und Fallout 3 so).@ dante
das kann echt nicht wahr sein oder? alle auto und quick save games gehen nicht.
@nordstressstadt
Danke nochmal für den Tipp mit dem CFF Explorer, das hat funktioniert jetzt läuft Skyrim plötzlich super stabil
ich bin zwar ernsthaft aber bitte
hier mien Jung, datt dingen hab ich