[Sammelthread] Unreal Tournament 3

naja, fehlen trotzdem noch n paar...aber vll werden die ja mit patches nachgeliefert oder es gibt paar leute, welche die maps mit dem editor nachbauen.
 
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Also die Grafik ist wirklich super. Und mit meiner HD 2600XT GDDR4 kann ich auf meiner Standardauflösung von 1280x1024 mit allem auf Max super smooth zocken :drool:
 
irgendwie fehlen mir n paar spielmodi wie doubledomination und so. die autos konnten mich noch nie so begeistern :-/
 
torlan ist auch z.b. noch alt. Ich glaub Vertebrae wars....total krank ^^
 
bAs

Also ich weis was Du meinst. Mir geht es etwas ähnlich, obwohl ich wusste was es für Spielemodis in UT III geben wird.
Was ich früher sehr viel gespielt habe war Bombing Run, absolut geiler Spielmodi, für mich jedenfalls hat auch sehr viel Spaß in der Liga gemacht.
Und der fehlt mir am meisten, obwohl BR ja schon seit 1-2 Jahren in UT2k4 kaum noch gespielt wurde. Ein BR Mod ist aber schon in Arbeit.
Sehr vermisse ich auch so ein paar alte Maps, die ein bisschen Nostalgie zurückbringen. Ich glaube je älter man wird umso schlimmer wirds. :shot:
Aber ich glaube die Community wird da schon wieder ein paar gute Maps rausbringen, gibt dazu auch ein Thread im EPIC Forum.

Im übrigen finde ich die Special Edition genial, ist heute mit GoW angekommen.
Die Tutorials auf der DVD finde ich für Einsteiger wirklich sehr gut, habe mir mal die ersten 2 Tutorials angeschaut.
Also ich kann jedem UT Fan die Special Edition uneingeschränkt empfehlen, Hammergeil. :bigok: :banana:
 
um mich mal so kurz auszudrücken...irgendwie fehlt so bisschen die innovation.
dafür gefällt mir onslaught aka warfare nun doch ganz gut.
 
Dicker Changelog zum kommenden Patch:


Gameplay:
- Fixed scaling of certain player meshes (increased in size some human and
robot meshes). Addresses meshes being smaller than collision box, as well as
eyeheight issues.
- Fixed feigning death into/through ForcedDirVolumes.
- Fixed grenade effects in water.
- Increased hellbender rear turret damage.
- Reduced Goliath machine gun spread, plus slight damage increase.
- Fixed warfare scoring for locking down a prime node not called "prime
node".
- Slightly increased momentum taken for damage by mantas and vipers.
- Flak, Rocket, and Shock do slightly more damage to manta and viper.
- Made sure Hellfire SPMA cannon can't fire through walls.
- Increased incoming SPMA fire sound radius.
- Fixed impact jumping with hoverboard.
- Fixed bot Pawns losing their PRI at the end of the match, causing them to,
among other things, be invisible
- Fixed being able to switch away from the rocket launcher in the delay
between the third rocket being loaded and the weapon autofiring.

AI:
- Improved bot AI with darkwalker.
- Tweaked bot voice message frequencies.
- Bot aiming tweaks.
- Fixed bots attacking friendly player in rare cases when that player recently
stole an enemy vehicle.
- Fixed bots not handling the "Hold This Position" order correctly when the
player giving the order is in a multi-person vehicle.

Demo playback:
- Fixed demo playback not ending/looping correctly when the demo ends due to
the DemoRecSpectator being destroyed before the end of the file is reached.
- Demos can now be paused.
- By default, demo playback now runs at full speed and interpolates in between
demo frames using the normal client simulation code. The old frame-locked
method is still available by passing ?disallowinterp. Timedemos are unaffected
by this change.
- Fixed demoplay URL parsing counting the options as part of the filename
unless an extension was specified in the demo name
- Added a "Delete Demo" button to the demo playback menu.
- Demo playback now properly handles rotation when viewing a Pawn in first
person.
- Fixed looking around while spectating a vehicle.

Server Browser:
- Implemented "Server History" tab page in server browser, with ability to
"lock" favorites on that page.
- Added 'Join as spectator' feature.
- Server browser uses smaller font to display more servers.
- Fixed custom mutators not appearing in server browser.
- Fixed custom gametypes not displayed in server browser's window.
- Fixed server browser's listed MaxPlayers being incorrect.
- Added filter option for dedicated servers.
- Fixed server browser showing an incorrect goal score and time limit when the
.ini values were used.

User Interface:
- Can now save settings/progress even if have never created a profile.
- Added ping and connect time to scoreboard.
- Removed annoying confirmation menu when starting a game.
- Removed unnecessary top settings page (can use tabs at the top of the
settings to navigate).
- Added a Messages tab to the mid game menu.
- Friends messages now saved until explicitly deleted.
- Finer control over mouse sensitivity, using an edit box instead of a
slider.
- Added framerate smoothing and FOV options to the advanced video menu.
- Increased max players/bots in menus to 32.
- Fixed auto switching to vote menu at end of match.
- Improved mid game menu performance (don't render world behind it).
- Added version number to main menu.
- Fixed binding gamepad/joystick keys (you must set AllowJoystickInput=1 in
the [WinDrv.WindowsClient] of your UTEngine.ini to enable
gamepads/joysticks).

HUD:
- Added the killer weapon to victim messages.
- Fixed flag and orb scaling in minimap at high resolutions.
- Fixed node teleporter not showing "You can't teleport with orb" message on
clients.
- Fixed situations where "get in vehicle" pictograph wouldn't work correctly.
- Still draw the clock on the scoreboard after the game is over.
- Fixed Duel HUD issues.

Networking:
- Implemented STUN support (Simple Traversal of UDP Through Network Address
Translators) to enable clients and servers to connect from behind a NAT.
- Fixed team scores very rarely not updating for a client.
- Fixed bot faction option when running a listen server.
- Fixed link setup not reset correctly when going from a map with a custom
link setup to one using the default.
- Fixed a case where Duel would place an incoming player on the wrong team
when some players were still travelling.
- Bullseye stats are now properly recorded.
- Fixed clients not travelling to downloaded maps correctly.
- Fixed the client and server getting into a loop sending each other close
messages in some situations.
- Quick match incorporates player rating into search decision.
- Fixed issue where Vista clients would not receive all servers from a server
browser search.
- Applied proper fix to suppressing voice on dedicated servers.
- Fixed issues with players not getting on right team in Duel and
Duel+Survival if a player leaves in certain timing windows during map
transitions.
- Fixed previous level PRIs showing up on the scoreboard/leaderboard after the
client travels (making it look like players have already scored lots of points
when those clients are in fact still loading)
- Fixed losing your custom character mesh after changing teams during a
match.

Server Administration:
- Reduced tick rate for dedicated servers with no clients (saves CPU on idle
servers).
- Dedicated servers do not require CD keys.
- Added -configsubdir= command line option to cause .ini files to be
loaded/saved from the specified subdirectory of GameConfig
- Added QueryPort configuration and command line option.
- Added an "AdminChangeOption [option] [value]" console command for server
admins. This allows changing most simple .ini values (e.g. GoalScore) from the
client. This command will not override URL options. The change will take
effect after the next map change.
- Added an "AdminPublishMapList" console command for server admins. This
overrides the server's map list for the current game type with the one on the
client that used the command.
- Uses GameReplicationInfo.ServerName if set for the name of the server on the
server browser.
- Added "AdminForceVoiceMute" and "AdminForceVoiceUnMute": Stops/Starts a
player from sending voip to others
- Added "AdminForceTextMut" and "AdminForceTextUnMute": Stops/Starts a player
from send text messages to others
- Updated AdminPlayerList to show the PlayerID of the players on the server.
- Updated Kick/Ban to allow for using either the player name or the id

Map Specific:
- Fixed WAR-Avalanche terrain LOD popping issue on high end PCs.
- Fixed bots rarely getting stuck in mid air in DM-Gateway in the city
section.
- Fixed some VCTF-Suspense pathing issues.
- Fixed issues with circular lift on DM-Deimos.
- Fixed translucent mesh sorting issues in DM-Gateway.

Campaign/Co-op:
- Fixed a bug that could cause too many bots to be added to co-op matches in
some cases.
- Added support for seamless travel interrupting a travel to start another
travel. This fixes single player breaking if the host selects the next mission
before the clients have finished travelling to the mission selection level
- Fixed extra copy of a character when a human player leaves a co-op game at
the right time.
- Changed network loss during single player to result in player signed in
locally.

Modding:
- Added a SupportedGameTypes field to UTUIDataProvider_Mutator. If some
entries are in this array, the mutator will only be visible in the menus if
the selected gametype is found in the array.
- Fixed custom gametype midgame menus not being used correctly.
- Shipping script compiler now allows localized/config defaultproperties
because otherwise autodownloaded mods have no way for their localized/config
variables to work.
- Added Get/SetSpecialValue() stubs to Object to allow mods to expose values
that can be modified without creating a dependancy.
 
super...
spielegrotte bekommt die se's erst heute(freitag) rein und sollen alle dann samstag da sein...na ma schaun :)
das we kann nur besser werden :xmas:
 
Ey thx für die Changelog-Info .. der komplette Abschnitt "Gameplay" hätte eigentlich noch in die Initial Release-Version gehört, wenn man die Qualität des Release wie von UT2004 vorgelebt hätte halten wollen.
Irgendwie passt da "It's done when it's done" nicht so ganz..

Aber ich bin ja froh, wenn diese Bugfixes bald kommen! :) :)

//Edit:

Datt gibts ja schon: http://www.esreality.com/?a=post&id=1472671
(was soll die Klassifizierung "Beta" für nen Patch bedeuten?? -.-)
 
Zuletzt bearbeitet:
super...
spielegrotte bekommt die se's erst heute(freitag) rein und sollen alle dann samstag da sein...na ma schaun :)
das we kann nur besser werden :xmas:

Wann hast du bestellt? Ich habs von Spielegrotte am Mittwoch bekommen. Hatte aber auch schon irgendwann im September vorbestellt.

Also mir gefällts auch immer besser. Ich wusste zwar gestern bei Warfare erstmal garnet wo oben und unten ist (warum schreiben die net gleich Onslaught) aber nach paar Runden hats richtig Bock gemacht. Allerdings gehen die Fahrzeuge relativ schnell kaputt oder bin ich einfach noch zu schlecht??? :hmm:
 
Hallo zusammen,

habe bei mir bei einigen Karten komische Grafikfehler. Habe eine ATI X1900 und auch schon den Catalyst und Omega Treiber ausprobiert.

Kann jemand helfen?

Grüße
 

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bin ganz froh, dass es im Moment nicht soviele Remakes gibt. Nach etlichen Jahren hängen einem die Maps langsam zum Hals raus.

der komplette Abschnitt "Gameplay" hätte eigentlich noch in die Initial Release-Version gehört,

nicht nur dieser Abschnitt.
Beta bedeutet, dass der Patch noch nicht offiziell Released ist und eigentlich nur an die Leute über die offizielle Mailingliste rausgegeben wurde. Unter anderem funktionieren noch nicht alle Änderungen und du bekommst im Falle des Aufspielens keinen Support.
Epic scheint sei UT3 auf das Wort Beta zu stehen, vlt bekommen sie auch Kohle wenn sie es verwenden :>
Beta Demo, Beta Server Client, Beta Patch und die Vollversion ist eigentlich auch eine Beta, wie man am Changelog deutlich erkennen kann.

Bin von denen doch recht enttäuscht. Besonders noch immer keinen gescheiten Dedicated Server und dass bei einem MP...

@phunky

Der Standardsatz: Probier mal andere Treiber.
 
Zuletzt bearbeitet:
eeeendddddliicccchhhh ^^ ich hätte es schon Dienstag haben können, aber naja Post halt .....

999ioi2p.jpg
 
hat hier vielleicht auch einer ein echtes foto von der collectors edition?

Mfg, Hausl
 
Hab mich mal wegen der Unlockcodes ein bisschen schlau gemacht und folgende Codes sollten bei allen Leuten funktionieren die eine Importversion von UT3 haben ;)

Charakter Unlock Codes:
Necris: phayder
Iron Guard: jihan

Und wenn Ihr komplett alle Charakter zur Verfügung haben wollt, einfach F10 für Konsole drücken und dort "Unlockallchars" eingeben.

Et Voila nun könnt ihr als Charakter wählen wenn Ihr wollt :)
 
so jetzt muss sich nurnoch okaysoft ausmärzen und die us version endlich liefern :)
 
UT3 Problem

Folgendes problem, wenn ich die UT3 Demo zocke bleibt nach ein paar Minuten alles stehen und nix geht mehr, Windoof läuft normal weiter.

Mit meiner X1950XTX hatte ich keinerlei probleme mit der Demo die konnte ich Stundenlang am stück zocken und jetzt mit der HD3850 (Übergangskarte) dass problem selbst wenn ich mein System OHNE OC @default laufen lasse, COD4 läuft dagegen völlig stabil. :confused:

Was kann ich tun?
 
habe eben mal die chars freigeschaltet...man, die sehen alle scheiße aus -.- gibt nix tolles da irgendwie...bei ut2k4 gab es schön viele charaktere, jetzt nur voll wenig die sich auch total ähneln :-/
 
Folgendes problem, wenn ich die UT3 Demo zocke bleibt nach ein paar Minuten alles stehen und nix geht mehr, Windoof läuft normal weiter.

Mit meiner X1950XTX hatte ich keinerlei probleme mit der Demo die konnte ich Stundenlang am stück zocken und jetzt mit der HD3850 (Übergangskarte) dass problem selbst wenn ich mein System OHNE OC @default laufen lasse, COD4 läuft dagegen völlig stabil. :confused:

Was kann ich tun?

Hat den keiner dass problem außer mir? :confused:
 
Hat den keiner dass problem außer mir? :confused:

Bei mir steigt es auch mit Problembericht an microsoft senden aus. Sobald ich openal sound deaktiviere läufts in stereo ohne Probleme. Dieses Problem tritt angeblich primär mit einer xfi Soundkarte mit zusatzspeicher auf. Weiss natürlich nicht was du für eine Sk hast.
 
Bei mir steigt es auch mit Problembericht an microsoft senden aus. Sobald ich openal sound deaktiviere läufts in stereo ohne Probleme. Dieses Problem tritt angeblich primär mit einer xfi Soundkarte mit zusatzspeicher auf. Weiss natürlich nicht was du für eine Sk hast.

:d

Ich hab seit ein paar Tagen, das Creative X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro Bundle mit den low Budget Köpfhöhrerschrott und openal aktiviert, stimmt daran kann es liegen, werden gleich mal testen.
Hinzugefügter Post:
Das funzt nicht! :confused: :heul:
 
Zuletzt bearbeitet:
Bringt dieser Beta Patch was, bzw. ist er so bugfrei, dass man ihn scho nutzen kann? ^^

Aber dann gibs nicht mehr viele Server, oder?
 
warum ist in ut3 eigentlich so wenig los?

Ich dachte mir schon das einige Leute dieser Konsolenflair abschreckt, aber dass es so gravierend ist?

Ist es denn noch nicht überall released? (Überlege nämlich zur Zeit ob ich mir noch Crys oder COD4 oder UT3 holen soll) nur wenn in ut3 nix los ist, eine Totgeburt quasi, dann lass ichs lieber
 
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