X1900 (R580) *Sammelthread 1.2*

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hmm.. ich habe mir keine X1900 gekauft, um BF2 nur mit mittleren Settings zu zocken...

ich treff mit 30fps auch gut... .. nur kommen mir diese 30fps bisl wenig vor

ich glaube nicht, das ich in 1600x1200 4AA 16AF High zocken könnte, wenn ich bei 1280x1024 nur 75-35fps habe

Kati
 
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wo ist eigentlich das icon für den video encoder von ATI? Ich habs installiert, aber ich finde das net...
 
BUFUMAN schrieb:
also ich habe bei bf2 alles auf voll 75fps@1280x1024 da stimmt was net bei dir.


ja genau.. die habe ich auch... im Normalfall.. kommt aber schon vor, das sie auf 60-30 runtergehen, wenn viel los ist auf der Map...

ich muss mal gucken, ob es am 6.3er liegt, oder an nem anderen Treiber...
 
Achtung! :coolblue:
Bei Bf2 sind die Server richtig komisch.Mal hasse richtig hohe Pings aber das Spiel läuft flüssig oder du hast niedrige Pings aber das Spiel laggt.Man muss ein Server finden die optimal läuft.
Und wo kann ich nach dem FPS gucken bei Bf2??
 
fkl.deador schrieb:
Achtung! :coolblue:
Bei Bf2 sind die Server richtig komisch.Mal hasse richtig hohe Pings aber das Spiel läuft flüssig oder du hast niedrige Pings aber das Spiel laggt.Man muss ein Server finden die optimal läuft.
Und wo kann ich nach dem FPS gucken bei Bf2??


gibt in der Konsole (^) ein

renderer.drawfps 1

kati
 
@ kati - fkl.deador hat recht das darfst du auch net vergessen! wollte ich gerade nachreichen :wink: aber zu spät.

wenn dein rechner schneller als der server ist, wirst du runtergedrückt, wie auch bei CS:S:stupid:

ps: hab heute mal nach langer langer langer zeit CS:S angespielt und siehe da HDR sieht doch nicht so beschissen aus wie ich immer gesagt habe. die haben de_dust HDR spendiert die atmosphere ist einfach bombe. und ich muss sagen ich war noch nie so zufrieden mit einer grafikkarte wie mit diese x1900xt kein ruckeln nix! alles auf voll und permanent 75fps

:banana:
 
Zuletzt bearbeitet:
@Katrin
Also ich habe gerade auf 2 verschiedenen Servern gezoggt.Die eine war von K-Play und den anderen hab ich vergessen :wall: . Egal
Habe mit den Einstellungen gezoggt. (1280*960 + alles high bis geht nicht mehr)
Auf dem Server von K-Play hatte ich nie unter 60 fps.Durchschnitt war ca.95fps.
Auf dem anderen Server jedoch hatte ich ein min.fps von 35 und durchnitt lag bei 70-90fps.Ich habe meine min.Werte nur bei schnellen Bewegungen erreicht.

Mein Zitat:
Das Spiel ist zu schlecht für eine x1900xt :banana:
 
Zuletzt bearbeitet:
fkl.deador schrieb:
@Katrin
Also ich habe gerade auf 2 verschiedenen Servern gezoggt.Die eine war von K-Play und den anderen hab ich vergessen :wall: . Egal
Habe mit den Einstellungen gezoggt. (1280*960 + alles high bis geht nicht mehr)
Auf dem Server von K-Play hatte ich nie unter 60 fps.Durchschnitt war ca.95fps.
Auf dem anderen Server jedoch hatte ich ein min.fps von 35 und durchnitt lag bei 70-90fps.Ich habe meine min.Werte nur bei schnellen Bewegungen erreicht.

Mein Zitat:
Das Spiel ist zu schlecht für eine x1900xt :banana:


jaaa :-) Nur.. jemand bei mir im Clan hat auch ne X1900.. und der hat die Probleme nicht !!! Auf den selben Servern...

ich teste weiter.. vielleicht bringt ja mein neuer DC was

Kati
 
Die XT1900 XT wird immer billiger.
Jetzt ist die von Powercolor bei Mindfactory schon für 414 Euro gelistet.
Ich hab aber trotzdem die von Asus bestellt, weil da King Kong dabei ist und einige andere Spiele bei MIX.
Hoffentlich geht die gut zu o.c.
 
Wieso sind die Schatten bei Bf2 so Pixelig ??nicht nur die Schatten sondern fast alle Gegenstönde sind total pixelig.Nvidia ist hier überlegen aber man sagt doch immer,ati´s Qualität ist besser??

@Wulluwullu
Also ich habe 6.4 installiert aber nicht vorher-nachher test gemacht.
Nur bei XP start hat man jetzt Grafikfehler ,was man vorher nicht hatte.
Laut dem Changelog aber sollen ein paar Spiele damit besser laufen!
 
Zuletzt bearbeitet:
Code:
New Features

This release of Catalyst® introduces the following new features:

* Video Quality Improvements
* Windows Media Center Edition Video Conversion Utility 

Video Quality Improvements

Improvements have been made to the Avivo video processing engine during standard definition (SD) video playback. Edge enhancement or sharpening effectively improves image quality by enhancing details lost during encoding and processing. Noise reduction algorithms are improved to ensure original detail is preserved, while removing unwanted noise.
Windows Media Center Edition Video Conversion Utility

Catalyst® 6.4 introduces a Windows MCE Video Conversion utility. This utility allows users to convert video content that is recorded by MCE, or video content that is available to MCE, to variety of different formats. The video content can be converted to MPEG-2, MPEG-4 SP, MPEG-4 AVC and Windows Media. Ipod Video and PSP video are listed as separate formats for easy recognition.
Performance Improvements

As with most Catalyst® releases, performance has increased in various situations.

* 3DMark06 CPU scores improve as much as 4.9% across all product lines
* 3DMark06 HDR 2 Deep Freeze (SM3.0) test improves as much as 2%
* Call of Duty 2 improves approximately 1.4-2% on Radeon® X1900 and Radeon® X1800 Crossfire™ configurations. Gains are slightly less (1.3%) for non-Crossfire™ Radeon® X1900 and Radeon® X1800 products
* FarCry improves 2-3% on ATI Radeon® X1900 non-Crossfire configurations. Greatest improvements result from tests with no AA and AF
* Half Life 2 improves as much as 3.8% on Radeon® X1900 non-Crossfire configurations. Greatest improvements result from tests with no AA and AF
* Unreal Tournament 2004 gains 3-5% on all Radeon® X1x00 non-Crossfire configurations 

Issues Resolved in Catalyst® Software Suite 6.4

The following section provides a summary of the issues that are resolved in the latest release of Catalyst®. These include:

* Doom 3: Setting the in-game resolution to 2560x1600 no longer results in green circles appearing around energy projectiles of demons. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21778
* DoVAIO: Running the application on a system containing an ATI Xpress 200M series and running the Japanese version of Windows XP, no longer results in an error message being displayed when exiting the event viewer. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21986
* EarthSim: Missing textures are no longer noticed on the terrain of both Mars and Earth when running the application on systems containing an ATI Radeon® X1600 or X1600 XT product. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22076
* Elder Scrolls IV: Oblivion: Crossfire™ AFR mode support is now enabled. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22015
* Flight Simulator 2004: A Century of Flight: The frames per second are no longer lowered when moving the mouse cursor over a chat window during a multiplayer game. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21453
* GLView V2.22 Build 203: Checking Multisample and changing the level to either 5 or 6 no longer results in text corruption being noticed when running the Rendering tests. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21994
* GLView V224 Build 206: Running the Rendering Test for Fog and Benchmark no longer results in the fog function failing and black cubes being displayed. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22002
* Maya 7.0: The Frame Marker located near the bottom of the screen is now displayed when connecting a secondary CRT and enabling extended desktop. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21777
* Quake 4: The game no longer fails to respond after lying dormant for approximately 10 minutes, followed by switching between the game and notepad.exe. This issue was known to occur when extended desktop was enabled on systems containing an ATI dual display graphic card. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21993
* Serious Sam SE: Entering the Technology Test mode no longer results in display corruption being noticed in the Reflections and Portals screens. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22005
* TVFunStudio: Launching the MediaPlayer and playing a movie no longer results in frame drops being noticed. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21775
* WARHAMMER: DAWN OF WAR: Starting a skirmish game on a 4 player map under Windows XP, no longer results in the game performance appearing choppy when using an ATI Radeon® X800 series, and having all of the game options set to high. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-20974
* Zera: Holding down the right mouse button to pan the on-line game display in a circular motion, no longer results in missing and flashing textures being noticed when playing the game with both AA and AAA enabled. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22003
* Display corruption is no longer noticed when returning from a full screen DOS session under Windows XP or Windows 2000 when using an ATI Radeon® X800 series. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21452
* Connecting a display device to the DVI connector on systems containing an ATI Xpress 200 series no longer results in the display device failing to respond when attempting to resume from an S3 state. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21772
* Entering hibernation mode and disabling a secondary display device no longer results in the extended desktop option still being active when resuming from hibernation. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21773
* Connecting both a CRT and a TV, followed by enabling extended desktop no longer results in the Underscan/Overscan slider bar overlapping the Screen Position and Size heading found in the TV Properties aspect page of the Catalyst® Control Center. This issue was known to occur when the CRT is set as the primary display device. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21776
* Connecting an HDTV and selecting all available formats in the CV properties page of the Catalyst® Control Center no longer results in the custom mode of 1080i failing to be available. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21780
* The default 1080i 30Hz mode is no longer missing from the Advanced aspect page of the Catalyst® Control Center. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21779
* Setting the language to Korean no longer results in corruption being noticed within the ATI Help. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21985
* Catalyst® Control Center: Connecting a secondary CRT display device no longer results in the LCD display device failing to display an image after completing the Catalyst® Control Center->Easy Setup Wizard. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21987
* Catalyst® Control Center: Advanced Mode: Incorrect text and cropped text is no longer noticed when selecting Japanese as the language for the Catalyst® Control Center. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21988
* Playing a movie file with extended desktop enabled no longer results in the playback image appearing in the center of the secondary display device when Theater mode is enabled. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21989
* Using the hot-key function Fn+F5 to swap between display devices no longer results in the current display device setting being incorrect. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21990
* Playing a DVD using WinDVDv5 no longer results in frame drop being noticed when plugging or un-plugging the AC power supply. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21991
* Catalyst® Control Center: Setting the language to Japanese no longer results in an extra line being added to the drop down menu for Preferences. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21992
* Connecting a CRT to a system containing an ATI Xpress 200 series no longer results in the Display Data Channel being shown as not supported in the Monitor Attributes page of the Catalyst® Control Center when using Advanced view. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21995
* Catalyst® Control Center: Using hot-keys to toggle between the secondary and primary display devices no longer results in the display setting not reflecting the current setting. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21996
* Setting the CRT as the primary and the LCD display device as the secondary, no longer results in the full-screen video playback being displayed in a centering mode on the secondary display device. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21997
* Setting the font size to 120 dpi no longer results in text corruption appearing in the Avivo Video->Standard Setting. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21998
* Incorrect rendering is no longer noticed when running the OGL AAsphere demo found in the GGLSLDemo. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-21999
* Using the Catalyst® Control Center to change the skin to the ATI Catalyst® Quicksilver no longer results in the ATI Crimson skin being applied. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22000
* Connecting a display device using either the S-Video or Composite connectors no longer results in the display resolution changing to 640x480 16bpp. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22001
* Connecting a DFP using the DVI connector no longer results in the optimized 720p mode (1152x648@60hz) not appearing in the resolution list after adding the 720p60 formats to the Displays Manager. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22004
* Connecting an HDTV using the component video connection no longer results in the optimized modes of 1080i and 720p not being available within the Component Video Properties page of the Catalyst® Control Center, after creating a customized mode for both 1080i and 720p. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22006
* The HDTV Support aspect is now available under the Monitor Properties when using Advanced View in the Catalyst® Control Center. Further details on this resolved issue can be found in topic number 737-22007 

Known Issues for Catalyst® Software Suite 6.4

The following section provides a summary of open issues in the latest version of Catalyst®. These include:

* Alias MotionBuilder 6: Loading a model in MB6, followed by rotating the object, may result in shadows appearing corrupt and flickering being noticed. Further details can be found in topic number 737-21450
* Anarchy-Online: Screen corruption may be noticed when walking or running through the terrain. Further details can be found in topic number 737-22016
* AutoCAD 2005: Using the 3DORBIT command to rotate or zoom may result in the display hanging for a few seconds when having hardware acceleration enabled in AutoCAD and a 3D object in the drawing. Further details can be found in topic number 737-21451
* AutoCad 2006: Corruption may be noticed when moving the mouse pointer around the desktop area. Further details can be found in topic number 737-21465
* Cold War: Playing the game with the display resolution set to 1600x1200 along with AA set to 8x and CrossFire™ enabled may result in a ghosting effect being noticed. Further details can be found in topic number 737-21661
* F1 Racing Championship: Playing the game on a system containing an ATI Xpress 200 series may result game not running smoothly. Further details can be found in topic number 737-21774
* Lord of the Rings: The Battle for Middle Earth: Playing the game under Windows XP SP2 using an ATI Radeon® X800 series product may result in intermittent display corruption being noticed. Further details can be found in topic number 737-21458
* Neverwinter Nights: Playing the game under Windows XP on a system containing an ATI Radeon® X800 series, may result in the game exiting to the Windows desktop and an error message being displayed. Further details can be found in topic number 737-21466
* Path of Neo: Texture corruption may be noticed when playing the Kung Fu level. Further details can be found in topic number 737-21464
* Vulpine GLMark: Running the application on a system running Windows MCE, and containing an ATI Xpress 200 series may result in the display device failing to display an image when attempting to set the display resolution to 1024x768 32bpp. Further details can be found in topic number 737-22010
* World of Warcraft: Enabling CrossFire may intermittently result in the character appearing off center Further details can be found in topic number 737-22017
* The Apply button in the Custom settings of the Advanced mode, found within the Catalyst® Control Center Video standard settings, is grayed out when playing a media file. Further details can be found in topic number 737-497
* Connecting an HDTV to an ATI Radeon® X700 series may result in the HDTV being detected as a CRT or TV under the Windows XP operating system. Further details can be found in topic number 737-20783
* The PAL FM fine tuning algorithm is currently using 200 MHz bandwidth which may overlap FM channels resulting in the same FM channel being found several verdana during the scan function. Further details can be found in topic number 737-20979
* Launching the Adobe Gamma calibration application and moving the gamma slider back and forth, may result in the Task Manager being filled with cli.exe until the system becomes low on memory. Further details can be found in topic number 737-20980
* Connecting two display devices to an ATI Radeon® X1600 series product may result in the device manager failing to detect the secondary display device. Further details can be found in topic number 737-21266
* Catalyst® Control Center: Enabling clone mode may result in the refresh rate being locked at 60Hz when using an ATI Radeon® X700 series product. Further details can be found in topic number 737-21454
* Display corruption may be noticed when configuring the DTV channel to 1080i broadcast when using an ATI HDTV Wonder. Further details can be found in topic number 737-21455
* The LG P42SX DVI-D display device fails to display an image when connected to an ATI Radeon® 9000, ATI Radeon® 9200, or an ATI Radeon® 9250. Further details can be found in topic number 737-21456
* OpenGL Extension Viewer: 2.0: Running the Rendering tests may result in a black box appearing when the fog option is enabled. Further details can be found in topic number 737-21457
* Connecting an HDTV as the secondary display device and enabling Theater mode may result in HDTV failing to display an image when attempting to playback a movie with extended desktop mode enabled. Further details can be found in topic number 737-21460
* The IBM T84H display device may fail to display an image when connected to the DVI connector on the ATI Radeon® X800 or X850 series. Further details can be found in topic number 737-21462
* Attempting to re-enable any display device other than the primary or secondary display device that has been disabled by CrossFire™, may result in the operating system failing to respond. Further details can be found in topic number 737-21663
* Installing the a newer version of the Catalyst® Control Center over top of a previous installation of the Catalyst® Control Center may result in the installation of the Catalyst® Control Center taking a long time to complete. Further details can be found in topic number 737-22008
* The MCE encoder may fail to install after the installation of the ATI display driver, WDM driver, and MMC software. Further details can be found in topic number. 737-22009
* Catalyst® Control Center: Connecting a display device capable of displaying a resolution of 1680x1050 to an ATI Radeon® X1900 may result in the display mode of 1680x1050 not being available in the Display Manager aspect. Further details can be found in topic number 737-22011
* Running the automated clock configuration utility found in the Overdrive aspect page of the Catalyst® Control Center may result in the operating system failing to respond. Further details can be found in topic number 737-22012
* Using the ATI Multimedia Center to watch TV may result in the operating system restarting when using an ATI Radeon® X1800 series product. Further details can be found in topic number 737-22013
* The Record function currently fails to work when using an ATI All-In-Wonder™ X1300 with time-shifting enabled. Further details can be found in topic number 737-22014

Hab ihn installiert und alles luppt weiterhin. Hatte vorher keine Probleme und jetzt auch nicht. Im Prinzip merke ich gar keine Unterschiede zum 6.3 ;)
 
Zuletzt bearbeitet:
den 6.4 werde ich vielleicht mal testen... Hatte nach dem 6.2 den Omega 6.3 draufgespielt, aber das gabs Probs. ZB. nach Doom³ ist der ganze Monitor sehr hell geblieben, aber normalerweise sollte sich das unmittelbar zurückstellen. Der 6.2 macht keine Mucken...
 
Katrin schrieb:
ich hatte gestern nen komisches Phänomen

Bei BF2 gibts ja die Heliports und Landebahnen... Sobald ich im Jet oder Heli sitzte, fingen die Texturen dieser beiden Objekte an zu flackern... Ich dachte erst, es liegt am OC... nur waren es halt nur diese bestimmten Texturen.. und auch nur, wenn ich in einem Luftfahrzeug saß :-)

Vielleicht könnte mal jemand in folgenden Settings ne Runde zocken. Ich habe nämlich das Gefühl, das meine Performance nicht stimmt.

1280x1024 4AA 16AF, High
64er Map

Im Jet habe ich ca 95fps, sonst so 75. Wenn ordenlich was los ist, gehts auch 34fps runter..

Danke

Kati
Habs eben auch mal mit BF2 und Cat.6.3 getestet...
1280x1024 6AA, alles high... (hast du 16AF in Cat. eingestellt, in BF2 gibt es das ja nicht?)

Bei mir flackert absolut nix - weder bei Heli noch bei Jet...


@ all

Kann es sein, dass BF2 nicht mehr als 100pfs hergibt?
Ob ich mit höchstem OC oder XTX-Takt oder 2D-Takt (500/600)
zocke - ich hab immer so 95-99.9fps!!! 100.0 zeigt es nie an!?!?!?
Lediglich bei 2D-Takt brechen die fps mal stärker ein...

Hab ja nie richtig gestestet, kommt mir aber so vor, als sein BF2 stark CPU-lastig.
 
@snoppy69
Also bei Bf2 bekommst du nur bis fps max.100.Dein Graka schafft bestimmt mehr.
Kannst mal das hier in die Console tippen(weis nicht obs erkannt wird!!)
renderer.drawfps 2

Mit renderer.drawfps 1 bekommt man das eingeschaltet und das geht bis 100.Versuch es einfach (2 für 200 :coolblue: )

Und wie sehen die ganzen Schatten bei die aus.Sind die an den Seiten so pixelig oder am aufbauen???
 
Hm - komisch...

Grad gings bis 103fps...
Die Schatten sind pixlig, wie eh und je - hatte ich mit meiner X800 und div. Treibern auch - muss irgendwie an BF2 liegen.
 
gibt's eigentlich schon nen benchmark für tomb raider legends oder ne
timedemo, die man vergleichen könnte? bin da etwas enttäuscht, da
es manchmal doch arg hakelt mit 1600x1200 und allem firlefanz an.

ausserdem haben sie es irgendwie geschafft, die screenausgabe von
fraps zu unterdrücken. d.h. man sieht nicht wie die aktuelle fps-lage
aussieht (was stinkt).
sys: x1900xt @690/820 auf p4gd1 mit dothan @210x12, 3x512mb bh5
 
Snoopy69 schrieb:
Habs eben auch mal mit BF2 und Cat.6.3 getestet...
1280x1024 6AA, alles high... (hast du 16AF in Cat. eingestellt, in BF2 gibt es das ja nicht?)

Bei mir flackert absolut nix - weder bei Heli noch bei Jet...


.

ja im Treiber (16AF)..

also die 95-99fps habe ich nur, wenn ich fliege... sonst gehts immer so auf 60-70 runter.. Beim Panzer fahren... wenn ich zB irgenwo stehe, wo die Arri einschlägt und viel Getümmel ist.. gehts auf 30fps runter....

Ich weiss da echt nicht mehr weiter.. ich werde nachher mal FEAR testen...

Hat das jemand von euch zum Vergleich

Kati
 
STell mal den Treiber auf Standard und benche mit 1280x1024, 6AA, alles "Hoch"
 
Hab da jetzt eine andere Frage an euch unszwar habe ich bei ATI CCC aa auf 6* und af auf 16* eingestellt,da einige Spiele(z.B Bf2) bei af 16* nicht unterstützen.
Sollen ich jetzt bei Bf2 im Option ,aa und af auf 0 stellen oder soll ich sie auf max.lassen???
Und merkt man Unterschiede wenn man aa bzw. af mit ATI CCC auf max. stellt gegenüber im Spiel??
 
Hi

kann mir einer ne Rückmeldung geben, ob das Ergebnis ok ist ?

Treiber Einstellungen Default. AF HQ
Fear 1.02, Computer Maxinum, Grafikkarte Maximum, sonst keine Verändernungen in den Settings

CPU@2800Mhz, X1900 @700/800

 
fkl.deador schrieb:
@Katrin
Welche Auflösung hast du ??

Ich habe noch keine Antworten von euch gehört zu meiner Frage


der FEAR Bench war in 1024x768.. also default Maximun

Mein BF2 Problem scheine ich gelöst zuhaben.... War wiedermal der Audigy Treiber ..grrr

BF2 Läuft nix mit High und 4AA (Game), AF 16 AQ und AAA (Treiber) mit 99-70fps

 
Zuletzt bearbeitet:
Snoopy69 schrieb:
Audigy - und jetzt?
Audigy-Karte draussen oder neu inst.?


nee neuer Treiber drauf... hatte vorher immer den Beta Treiber von Nov 05 drauf.. welcher sonst auch immer lief.. Nur jetzt wohl nicht mehr.. Habe jetzt den von Jan 06 genommen.. jetzt stimmten die FPS...habe zwar noch Probleme mit dem "immer" aktivierten Mic.. mal gucken :-)


Woran erkenn ich eigentlich, das AAA aktiv ist...

habe AAA im Treiber aktiviert.. und AA auf Anwendungsgesteuert..im Game dann 4AA

kati
 
Ganz langsam jetzt.
@Katrin
Welchen Prob.hasse gelöst.Habe auch ein Audigy soundkarte aber in meiner Mother.drin
Und ist dein ATI CCC auch auf Standart oder hasse dort aa+af auf high gestellt?

Und was ist den AAA??
 
Zuletzt bearbeitet:
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