[Sammelthread] ASUS ROG Swift PG278Q

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Dann musst du die aber auch konstant halten können was nicht unbedingt in jedem Game funktioniert vorallem im Multiplayer...
 
Hallo Forum.
Nutzt ihr eigentlich den Bildschirmtreiber?
Auf der Asus Homepage zu finden, bei "Treiber & Hilfsprogramme" --> "Others", er ist nicht auf der beigefügten CD enthalten.
Ich habe mein neues System gerade erst aufgesetzt, und bis jetzt den Treiber noch nicht installiert, aber mir kommt es so vor als ob es runder läuft ohne den Treiber.
MfG
lll
 
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Sorry, so ganz verstehe ich deine Frage nicht :)
Ultra Low Motion Blur = Sorgt im groben für ein Schlierenfreies Bild.
Ja die Schlieren meinte ich. Man weiss bei Schlieren ja nicht, welches Objekt das richtige ist - da sich das Objekt über den Monitor dehnt bzw. vervielfacht.
 
Falls hier Besitzer des Monitors vorhanden sind, wie betreibt ihr den Monitor, mit SingleGPU oder SLI?

Reicht denn eine GPU für ~140FPS in Games wie BF4 o.ä. / Sorgt das SLI durch Mikroruckler für ein schlechteres Spielerlebnis trotz 144Hz/G-Sync?

Wäre für ein allgemeine Infos dankbar.
 
Kommt drauf an welche Karte du hast, ich hatte mit einer Evga 980 SC in BF4 alles auf Ultra 80-90 FPS je nach Map.
 
Zuletzt bearbeitet:
Sehr geehrter Kunde,

wir bestätigen Ihnen hiermit Ihren Service-Auftrag vom 2015-02-04
08:02:53.000 für das Gerät PG278Q mit der Seriennummer XXXXXXXXXX.

Ihre RMA-Nummer lautet XXXXXXXXX.

Wir werden Sie per E-Mail informieren, wenn das Zentrallager das
Austauschprodukt verschickt hat.
Bitte beachten Sie die folgenden Verpackungshinweise:
1. Bitte übergeben Sie dem Kurier das defekte Produkt deinstalliert und
unverpackt.
2. Entfernen Sie den Standfuß (falls abnehmbar) vom defekten Produkt.
3. Übergeben Sie dem Kurier den Standfuß, sowie die rückwärtige
Kabelabdeckung (falls zutreffend), zusammen mit dem defekten Produkt.
4. Bitte übergeben Sie KEINESFALLS irgendwelche Kabel, Netz-Adapter oder
sonstiges Zubehör an den Kurier.

Mit freundlichen Grüßen

ASUS Computer GmbH

Wollte nur ein neues Netzteil. Kann wer sagen was die nun tauschen wollen?
 
Wenn du dabei geschrieben hast das du nur ein neues NT willst dann bekommst du auch nur ein neues NT :)
 
Wart jetzt auch schon über drei Wochen. Böser Witz... mal Mail schreiben sollen mir Gutschrift geben :motz:
 
Wenn du dabei geschrieben hast das du nur ein neues NT willst dann bekommst du auch nur ein neues NT :)

Oh super! Wär klasse, dann muss ich nicht dauernd unterm Tisch die Steckdose ausschalten :)
 
Bei mir war das paar Tage später schon da nachdem ich die Mail bekommen hatte. Seitdem ist Ruhe und die Kiste rennt wieder einwandfrei.
 
Wart jetzt auch schon über drei Wochen. Böser Witz... mal Mail schreiben sollen mir Gutschrift geben :motz:

Das bringt nichts glaub mir wirst keine Antwort bekommen, aber noch 3 Wochen müssten die sich schon selbst melden und dir eine Gutschrift anbieten.

Ich warte seit 3 Wochen auf meine Gutschrift..... ich rechne aber mit 6 Wochen :fresse2:
 
Zuletzt bearbeitet:
Wow, Netzteil ist heute rausgegangen. Hoffentlich macht nun der Monitor nicht den Abgang.
 
Mein Ersatz heute auch. Toll nur das nie daheim wenn die kommen.

Nix mit Gutschrift :(
 
Neues Netzteil ist da. Schauen mer mal wenn ich heute Abend nach der Arbeit nach Hause komme ob der a)angeht und/oder b)schon an ist.
Auf jedenfall haben die Kasper ne neue Rev. vom Netzteil geschickt: vorher 1418 CC:A Rev2 > 1421 CC:A Rev3
 
bei mir doch auch geklappt :d August 2014 Model. Irgendwie sind da noch Techniker Modis freigeschaltet. Der macht beim Anschalten alle Farbwechsel durch wie ein Pixelfehlertest. Heute Nacht mal kucken.
 
Oha dann hast nen Special Swift bekommen :d

Edit: Bin begeistert. An und ausschalten funktioniert normal und schaltet sich auch nicht von alleine an. Hoff das es nach 5 Monaten nicht wieder kaputt geht...
 
Zuletzt bearbeitet:
Hallo, hat hier jemand den selben Effekt und zwar Grünes Ghosting oder Blur?

Zu sehen wen man auf dem Desktop ein Fenster schnell horizontal bewegt oder Overdrive ausschaltet und ein Fenster mit viel text bewegt!

Die Frage ist, ist es ein "Defekt" oder ein "Effekt" mit dem man leben muss?




Der Effekt fällt natürlich im normalen Gebrauch wie in Spielen usw mit Overdrive "Normal" geringer aus.

Hier von einem anderem Forum, wie man es noch testen kann.


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S1: Green Blur and Negative Ghost

When a fast moving object leaves behind an ephemeral remnant over the pixels it had travelled over, we call that a ghost. It is different from blur.

We all know what blur is and blur itself can be annoying. To overcome or avoid blur, pixels are usually forced to respond faster from one refresh to the next when changing to a different color. But over driving the pixels in this way causes ghosting because over-driving introduces an overshoot in the step response of the pixel. "Overshoot" means a pixel responds faster to the command to change it's color but overshoots that color a bit before settling on the correct color.

TESTS1_A:

To see the effect of overdrive for yourself use the blurbusters ghosting test Blur Busters UFO Motion Tests At the three overdrive settings available on the swift, this is what you should see behind the moving UFOs:

OD Off: blur
OD Normal: very little blur, no ghost
OD Extreme: a ghost that looks like the negative of an photograph. This is what I'm referring to as a negative ghost.
(Note: For the sake of standardization of these tests, leave the brightness at 50 and contrast at 70, color at "user mode" with R, G and B at 100, the gamma in the NV control panel at 1, and frequency at 120hz.)



But this negative ghost is not necessarily a "problem". It is simply the way the panel behaves when the pixels are being driven faster.

Another way that blur is avoided in the swift in particular is with the ULMB feature. The backlight is strobed in sync with an image on the screen so that the pixels are lit very briefly and this eliminates blur. But what I observed on the blurbusters ghosting test is that ULMB produces a negative ghost that is worse than or just as bad as what is seen with the extreme overdrive setting.

ULMB: crisp negative ghost

(Note that ULMB works only at refresh rates of 85hz, 100hz and 120hz. The monitor automatically grays out the ULMB option in the OSD when it's run at 144Hz refresh. Similarly, when ULMB is ON the overdrive settings are grayed out.)

Neither the extreme overdrive's nor the ULMB's negative ghost are apparent or bothersome if you are playing games that look like battlefield 3 or far cry 3; worst-case, you might see outlines of objects briefly as if you are playing borderlands. However, they can be a big issue when playing brightly colored 2d games like hearthstone. Furthermore, you will notice the negative image as a conspicuous trail when you move windows around on the desktop.

TESTS1_B:

While the negative ghost is normally seen on overdriven panels, the swift's problem is that a transition from white to grey/black (or the reverse transition) leaves a green residue or blur. And it looks more like a blur than a crisply outlined ghost.

If you perform the blurbusters inversion artifacts test (moving solid colors thick) at a speed of 11 13 or 15 pixels/sec, you may see a green trail at the leading and trailing edges of the gray bar. If you have a very bad case of the green ghost, you may even see it at the trailing edge of the black bar.

This is what you might observe at the different settings:

OD off: Lot of green blur
OD Normal: reduced green blur
OD extreme: crisp dark green rectangle at the leading edge of the gray bar.
ULMB: same as with OD extreme.
(Note: For the sake of standardization of these tests, leave the brightness at 50 and contrast at 70, color at "user mode" with R, G and B at 100, the gamma in the NV control panel at 1, and frequency at 120hz.)

Unlike the negative ghost, the green blur (especially with OD off) is very visible in games especially battlefield 4 and can be bothersome. Moreover, unlike the negative ghosting, this is not "normal" behaviour for any panel, as far as I know.

TESTS1_C:

Since a transition from white to gray/black produces the green blur, I decided to perform one final test. I created a video which alternates black and white frames at 120 fps using virtual dub. Running the video in fullscreen I observed the following:

OD off: screen is green
OD Normal: screen is greyish
OD extreme: screen is white-ish
ULMB: screen is white-ish

(Note: For the sake of standardization of these tests, leave the brightness at 50 and contrast at 70, color at "user mode" with R, G and B at 100, the gamma in the NV control panel at 1, and frequency at 120hz.)

But the surprising thing was that when the video was running in fullscreen, I was reducing the contrast because the flashing video was too bright and hurting my eyes. I found that as the contrast dropped one notch below 50, that is, from 50 to 49, the green color vanished (at OD off setting, ofcourse.). That is, just to be clear, green at 50 and above, no-green at 49 and below.

If you’d like to try this out for yourself, you can download the video here: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2371050/ROG SWIFT/BW_flashing.avi

But be warned: If you are susceptible to seizures, DO NOT watch this video. Even if you are not susceptible to seizures, looking at this flashing video for a long time can cause headaches! (It did for me.)

SOLUTIONS TO AVOID GREEN BLUR IN DAY TO DAY USE:

Solutions to overcome green blur includes one of the following:
1. Reducing the contrast to 49 and below will remove the green blur on TESTS1_C (OD off) but it will still appear faintly on TESTS2_B but you will no longer see its effects in games.
2. Leaving the overdrive at extreme or using ULMB always will also get rid of the green blur in TEST_S1B and TEST_S1C and also in games.

POSSIBLE CAUSES FOR GREEN BLUR:

1. The green pixels are slower to respond than the red and blue pixels. I am not a panel expert but if you take a look at problem G9, this explanation may sound a little less ridiculous.
2. This could also be due to incorrect VCOM voltage calibration for green pixels, aka the pixel inversion problem. More on this inversion stuff under S3.

OTHER COMMENTS:

Moire Patterns: Moving this image below slowly from left to right should produce what seems like a colored pattern.



You can also take a look at this youtube video for a demonstration of the effect. (credit: DeadEye)

But if you put your nose to the monitor you will see that only two colors are produced - green and magenta. So, this is simply a repeat of what happens with the blurbusters moving solid colors (thick) test. Namely, a transition from white to black produces a green trail. However, I do not know why there is a magenta trail also in this test.

Qwelle:[GUIDE] to the problems with the ASUS ROG SWIFT
 
Tach, hab jetzt schon seit längerem den Bildschirm und bin zufällig auf die Seite nun gestoßen, in der ein Profil angeboten wird, das wohl viele Glücklich macht. Die Anleitung auf Seite 1 habe ich auch befolgt mit dem icc Profil, jedoch ändert sich bei mir irgendwie nichts vom Bild her. Hab ich vill was falsch gemacht, oder muss das so?
 
Nunja, das könnte man immer sagen wenn was Neues/Besseres veröffentlicht wird. Damals gab es eben bloß den Swift. Außerdem machen Einige den Fehler vorherige Produkte als Kernschrott abzustempeln, nur weil X Monate später etwas besseres rauskommt.
 
scheint wohl Mode zu werden TFTs nur noch mit einem einzigen DP Ausgang zu bestücken :fresse:
 
super Vergleich. Ein Produkt das fast ein halbes Jahr später auf dem Markt kommt und noch nicht selber für eine längere Zeit getestet wurde als Vergleich heranziehen und der Swift soll nun Schrott sein.
Er sagt doch nicht, das der Swift Schrott ist.

Ich finde allerdings, dass man bei der gefühlt hohen Ausfallquote und dem oft schwierigem Umtausch auch ein anderes unbekanntes Gerät testen kann.
Der Umstieg an sich ist natürlich nicht kosteneffizient.
 
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