[Sammelthread] Planetside 2

also komm schon, du kannst dir doch denken, warum das in nen Spoiler gehört, 1 Video ist ja ok, aber gleich 3... für die meisten Nutzer, vor allem auch mit Smartphone ist das ein Overkill

also komm schon, du kannst dir doch denken, warum das in nen Spoiler gehört, 1 Video ist ja ok, aber gleich 3... für die meisten Nutzer, vor allem auch mit Smartphone ist das ein Overkill

und wenn dich das "pack das doch bitte in nen Spoiler" so verletzt hat, geh bitte niemals in die Öffentlichkeit, bzw. fang nie arbeiten an, da ist mein Kommentar noch extrem freundlich dagegen.
 
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Ich überlege ja echt ein bissl Echtgeld in die Hand zu nehmen, da man auf normalen Weg zu lange braucht. Mich stört nur, dass nicht wirklich ersichtlich ist welche Waffe nun besser ist. Ein festes Team muss ich auch noch suchen. Die wild zusammengewürfelten kann man vergessen. Das bockt nicht...
Vielleicht lässt man das Spiel auch noch 3 Monate links liegen, bis das alles besser organisiert ist. Unter anderem die Performance allgemein...
 
Ich überlege ja echt ein bissl Echtgeld in die Hand zu nehmen, da man auf normalen Weg zu lange braucht. Mich stört nur, dass nicht wirklich ersichtlich ist welche Waffe nun besser ist.

du müsstest jede waffe ca 30 minuten testen können, ohne auch nur einen cent bezahlen zu müssen ;)
 
Die Performance ist das geringste Problem.

Zur Zeit besteht der einzige Anti Cheater Schutz aus den Reports der Spieler und anschließendem Ban von einem Gamemaster.
 
Das erste Game Update wurde veröffentlicht: Forums

Changelog:
General:
  • Horns are now available for the Sunderer and Flash! Check the Depot under Vehicle Gear.
  • New weaponry is currently being issued to all three empires. If you are looking for a new light machine gun or assault rifle, head to the Depot and check them out.
  • A number of changes have been made to Vehicle and Aircraft weaponry. Please see the Vehicle notes below.
  • Fixed a few crash bugs and provided some optimizations to improve gameplay.
  • Players may now make multiple characters on the same server.


Notable Bugfixes:
  • The NS-11 Platinum should now properly unlock medals.
  • The Facebook Promotional Weapons should now properly unlock medals.
  • Players should no longer be able to spot enemies without a line of sight.
  • The Gauss Compact S will now provide players the ability to aim down sights and strafe more accurately.
  • Destroying enemy terminals will no longer provide a Kill stat.
  • The Light Assault Jumpjet will no longer break if you run into terrain while in flight.
  • When holding down push to talk it should no longer become "stuck" when released.
  • The NS-11 will now have a sound indicating it is being reloaded.
  • Spawning a vehicle in the warpgate will no longer cause players to fall through the world.
  • The TX2 Emperor should now provide the correct damage level to targets.


Vehicles:
  • The tail gun on the Liberator is now located on the back of the tail wing and not underneath it. This provides a greater coverage for all tail gun variants.
  • Aircraft and Phalanx Turret resistance to the following weapons has been reduced: M40 Fury, C75 Viper, L105 Zephyr, G30 Vulcan, M60 Bulldog
  • Personal Defense Weapons (on light aircraft only)
  • Sunderer resistance to heavy machine guns has been increased.
  • All Flak damage has been increased by 5%.
  • The Composite Armor tooltip has been adjusted to be more accurate.


Infantry Weaponry:

New Weapons:

The NS Decimator rocket launcher is now available to all empires.

Terran Republic:
The TAR will provide the best hip fire of this empires assault rifles.
The T32 Bull will provide an adaptable solution to long or short range combat but has a slow reload.

New Conglomerate:
The Carnage BR is now available. This medium-fast fire rate assault rifle has good hip fire and range limiting recoil.
The Anchor light machine gunprovided good mobility and a 45 round magazine.

Vanu Sovereignty:
The Corvus assault rifle has a slow rate of fire but compensates with deadly accuracy.
The Ursa light machine gun will provide a slightly lower rate of fire but extreme accurate fire.

General Weaponry:
  • Tank mines can now once again be deployed by throwing them reverting the change made last week.
  • Extended ammunition attachments will no longer provide more ammunition capability than intended. They all will now provide 4 more rounds.
  • A small increase in movement accuracy with iron sights was made on on slower assault rifles, carbines, and light machine guns.
  • A small decrease in movement accuracy was made with the 40 round assault rifles and carbines.
  • The NC Gauss and Gauss S now have increased projectile speed.
  • The Cycler TRV now has reduced hip fire accuracy.
  • The Razor GD-23 now has reduced recoil for the first shot.
  • The T9 CARV and CARV S now have increased equip time.
  • The LA80 projectile speed has been reduced to put it in line with the other empire sniper rifles.


Vehicle Weaponry:

Aircraft:

M20 Drake: Previously the M20 Basilisk, this weapon has increased top end damage. It also has a longer range before damage fall off occurs.

M60-A Bulldog: Previously the M60 Bulldog, this aircraft weapon has had the following changes:
  • Magazine size has been reduced from 10 to 6.
  • Magazine size certifications now 1 round per rank increase.
  • Projectile speed has been increased
  • Direct hit damage has been increased
  • Splash damage will no longer damage heavy armor.
  • The M60-A has a faster projectile than its ground based variant the M-60G.


A30 Walker: This is now the air variant of the Walker weapon system.
  • The reticule and first person tracer have been changed to make them easier to see.
  • Projectile speed is slower but drop has been reduced.
  • Damage has been increased overall.


Light Aircraft Rocketpods:
  • Blast radius in which maximum damage occurs has been reduced. This does not change the size of the blast radius.
  • Damage against Sunderers and Aircraft have been reduced.
  • Significantly reduced damage against Phalanx turrets.


Liberator AP30 Shredder:
  • Damage has been increased at close ranges.
  • Magazine size has been increased to 50.


Reaver Air Hammer:
  • The projectile spread has been tightened up.
  • Damage per projectile has been increased.
  • Damage fall off will occur at a further distance.


Ground Weaponry:

The Lightning Skyguard Turret has increased projectile speed and it's reticule has been adjusted to use the Terran Republic Burster MAX reticule.


C75 Viper:
  • Direct hit damage increased
  • Increased maximum blast radius damage


M40 Fury:
  • Reduced damage against heavy armor.
  • Upped direct hit damage and blast damage.


Anti-Personnel Phalanx Turret:
  • Cone of Fire tightened up a bit
  • Slight adjustments to heat. Will cool off a bit faster and take a little bit longer to overheat.
  • Pushed out range where projectiles start to lose damage significantly.


World:
  • The main shields at Tech Plants are now operated by two generators in the outlying buildings. These shields now have icons that display the status of the generators.
  • Frostbite Harbor Spawn Room now has a pain field.
  • The grav pads at the Dahaka Amp Station western forward spawn are now functional.
  • Players are no longer able to spawn at Sungrey Amp Station when the SCU has been destroyed.
  • Enemy projectiles will no longer go through the Biolab Gate Shields.
  • Players still in a vehicle once the pilot has logged off will no longer disconnect.
  • The Phalanx Turret has increased projectile speed and it's reticule has been adjusted to use the MAX burster reticule.


UI:
  • The Regen benefit of a Biolab will now display on the Tab scoreboard.
  • All Heavy Assault ability items are now using unique icons.
  • Platoons should now longer state they are “full” when all squads have squad leaders and there is still room for more members.
  • SAS-R and Impetus optics will now display a description when hovering over with a mouse.
  • The TS4 Haymaker and FA1 Barrage now have a tooltip when mousing over the progress bar.
  • Moving a player to another squad will no longer boot them from a Squad/Platoon locked vehicle.
  • Players removed from a Squad or Platoon channel will no longer be able to use that channel.
  • Unoccupied Phalanx Turrets should now display “Press [E] to Enter” messaging.


Visual:
  • The NS-11 Platinum and Ns-11A rifles are no longer the same color.
  • The Sunderer Smoke Screen will no longer hide decals.
  • Lightning Hood Ornaments will no longer be placed on top of decals.
  • New Conglomerate African Forest Weapon Camo no longer displays Vanu Sovereignty coloring.
  • A MAX unit will no longer appear to float while descending on a Grav Pad.
  • Purchased Weapon Camo will no longer be cleared when a weapon trial ends.
  • The Engineering Repair tool is now black.
  • Main Battle Tank and Lightning armor should no longer cover decals.
  • The Lasher magazine will now reload and no longer “floats” if the player is sprinting.
  • The NC Gauss Compact S Underbarrel weapons will now show a reloading animation correctly.
  • A player will no longer siplay headless and frozen in a riding pose when killed on a Quad.
 
Das Update war auch nicht gerade klein, wollte gestern Abend noch etwas zocken, aber habe dann abgebrochen und über Nacht das Update gezogen. 2,6GB sind nicht gerade wenig.
 
kann es sein dass die maps geändert wurden? kann mit dem tank nicht mehr überall hin- hochfahren
 
Game Update 1 (2012/12/12)

Update (2012/12/12) - PlanetSide 2 Wiki

General:

Horns are now available for the Sunderer and Flash! Check the Depot under Vehicle Gear.

New weaponry is currently being issued to all three empires. If you are looking for a new light machine gun or assault rifle, head to the Depot and check them out.

A number of changes have been made to Vehicle and Aircraft weaponry. Please see the Vehicle notes below.

Fixed a few crash bugs and provided some optimizations to improve gameplay.

Players may now make multiple characters on the same server.

[...]
 
Habe mir das spiel mal über Steam geladen und bin echt positiv überrascht... schöne grafik und wenn man sich einem squad anschließt, weiß man auch, was man zu tun hat^^ am einstieg könnten die entwickler aber noch ein bissl feilen
 
Da wir nun gerne PS2 fest bei uns verankern würden suchen wir noch aktive Mitspieler die uns unterstützen um eine gute Anlaufplattform darzustellen.

Kommt einfach auf unseren TS2 Server mit einem "PS2" vor eurem Namen ;) ServerIp: teamspeak.aertis.de:9992 , Kein Passwort
 
Aertis ist super Leute - kann ich nur empfehlen! Ich spiele auch sehr oft mit denen, und es geht eigentlich immer gutes Teamplay!

--

btw. weiss einer was zu den Gerüchten um den möglicherweise zukünftigen Titanenmodus?

Ich habe gehört es soll wohl etwas kommen, was zur Zeit noch ausbalanciert wird, aber es wird irgendwie nicht verraten was genau das ist?!
 
Gibt es mittlerweile die Aufrüstoptionen für den Engineersturm? Der sollte doch mal Anti-air / tank bekommen?
 
Habe es mir heute auch mal herunter geladen, und werde es mir die nächsten Tage mal anschauen.
 
wieviel gb hat der dl denn?
 
Ich glaube 8 Gig. So heute mal angetestet . Ist leider nicht mein Ding. Aber die Grafik ist echt nett.
 
Habe es auch runtergeladen. Werde es am Freitag ausgiebig testen.

Gesendet von meinem GT-I9001 mit der Hardwareluxx App
 
Ich spiele mit meinen Kumpels auf Miller @ terran Public
 
okay - morgen gibt es wohl Station Cash für 1/3 des normalen Preises.

Und es wird bis nach Sylvester double XP geben...

für alle Interessierten lohnt es sich auf jeden Fall jetzt mal reinzuschauen :)

p.s. schönes kunstvoll gemachtes Video:


nützlich: Indar / Esamir / Amerish als Offline (Google) Map

http://ps2hq.com/map
 
Zuletzt bearbeitet:
Was geeeeeeeeeeeeeeeeeeeeht ab - Rekruten gesucht !
 
Spielt hier wer auf dem Server Mallory?
 
Planetside 2 Problem mit Maus

Ich hab ein großes Problem in Planetside 2:
Immer wenn ich die rechte Maustaste drücke guck ich sofort auf den Boden.
Keine Ahnung wieso das ist, bei meinem Alten PC war das Problem nicht.
MFG kidsondrugs
 
Ich hab 4 Mäuse ausprobiert, das spiel 2 mal neu installiert und alles in den Einstellungen ausprobiert.
Deswegen frag ich ja, ich bin echt ratlos, bei Gutefrage.net & Computerfrage.net hab ich auch schon gefragt, niemand kann mir Helfen, ich hab schon ein paar Leute gesehen die das gleiche Problem haben und niemand hatt denen geantwortet. So ist es relativ Unspielbar :/ Noch irgendwälche Ideen was ich machen könnte?
 
Nope aber suchen noch Leute auf Ceres :P
 
jup. wie bei jedem MMO sind gegenstände charaktergebunden.
und selbst wenn nicht, geht ja schonmal garnicht ne waffe fraktionsübergreifend zu spielen ^^
 
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